Zo ken ik een Hana, maar je spreekt het gewoon uit als Hanna.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Daarom snap ik nooit dat er ouders zijn die hun kind een gangbare naam geven maar het dan weer nèt iets anders moeten spellen. Een klasgenootje van mijn dochter heet Jul.lian (ja, Julian met dubbel l). Ze spreken het gewoon uit als Julian. Waarom denk ik dan? Zo’n kind moet zijn leven lang zijn naam spellen. Kijk dat een minder gangbare naam gespeld moet worden snap ik, maar zo’n naam niet.
Mijn bijna 2 meter lange Os.ca.r zit in de klas met een 1m70 lange O…quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 23:18 schreef oh-oh het volgende:
Wij hadden ooit twee Marjannen op het werk en die werden door iedereen voluit leuke Marjan en stomme Marjan genoemd. Ze noemden elkaar ook zo
Ik ken een gezin in de buurt en de kinderen hebben de namen Djoelia,Djayden,Djamiro en Djanesha.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:03 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
En ja, overal een D voor schrijven is wel een trend die ik echt niet mooi vind. Wel lekker makkelijk om spraakverwarring te voorkomen overigens, die kinderen hoeven in ieder geval niet steeds te verbeteren dat je de naam uitspreekt als DDDDDj(...)(al zijn veel van juist dat soort namen doorgaans alsnog te moeilijk om uit te spreken
)
Even snel bij namenerds op Reddit gekeken, daar komt voornamelijk Theodore voorbij.quote:Op zondag 10 november 2024 12:22 schreef Ynske het volgende:
Weet iemand of je in Amerika de naam Theodor of Theodore schrijft?
Voor een jongen
ah dat is een goede, die had ik niet gechecked.quote:Op zondag 10 november 2024 12:39 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Even snel bij namenerds op Reddit gekeken, daar komt voornamelijk Theodore voorbij.
Voor zover ik weet Theodore.quote:Op zondag 10 november 2024 12:22 schreef Ynske het volgende:
Weet iemand of je in Amerika de naam Theodor of Theodore schrijft?
Voor een jongen
Mij viel vooral de hoeveelheid dubbele letters en ook weer dubbel in verschillende namen op.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind die laatste uit dat rijtje echt een heel andere vibe hebben dan de eerste twee. Minder hip ofzo. Maar dat komt ook door de spelling van de eerste denk ik.
Oh, die ken ik denk ikquote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:00 schreef MaJo het volgende:
Ik zag laatst in de wijk een C.ëjay, hoe spreek je dat dan uit
Sejeej (eerste e zelfde klank als bed) ofzo? Kan er ook niet veel van maken trouwensquote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:00 schreef MaJo het volgende:
Ik zag laatst in de wijk een C.ëjay, hoe spreek je dat dan uit
Je hebt een dm!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, die ken ik denk ikof zijn er meerdere arme kinderen met die naam
Ik kan er niks anders van maken dan see-jay (op z’n Engels)quote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Sejeej (eerste e zelfde klank als bed) ofzo? Kan er ook niet veel van maken trouwens
Ja wie weet, echt geen idee!!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je ë uitspreekt als een zachte 'e' zoals de 'e' in elleboog. Cehdjeej dan denk ik?
Hana betekent bloesem of kersenbloesem in het Japans, en dat spreek je inderdaad voor ons ongeveer uit als hanna. Hoeft dus niet per se een creatieve spelling te zijn, kan ook oprecht een andere naam zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo ken ik een Hana, maar je spreekt het gewoon uit als Hanna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |