Thanks! Wij hebben heel veel jongens in onze omgeving en alle korte, oké Nederlandse namen zijn al wel vergeven. Dus dat maakt het ook niet makkelijker. :-)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk hier anders eens tussen. Is wel een oud lijstje, maar misschien vind je iets:
https://hippe-geboortekaartjes.nl/korte-jongensnamen-2020
Maar zo hoort het ook, meer die Pal-klank. Dat Paul als in Paulus is echt super-Brabo naar mijn idee en veel te dik aangezet met die /au/.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:50 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Paul altijd een moeilijke naam ofzo. Want ik spreek het uit als Pal denk ik. Niet als Paul zoals Paulus zeg maar.
Poolquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:50 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Paul altijd een moeilijke naam ofzo. Want ik spreek het uit als Pal denk ik. Niet als Paul zoals Paulus zeg maar.
In Wuustwezelquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat dan?![]()
Ik weet wel dat er wat Limburgers waren die hem ‘Poel’ noemden. :’)
T(h)omquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier toevallig nog geniale ideeën voor een leuke jongensnaam die bij de naam van onze oudste (F.loor) past? Ik weet nog niet of we een jongen of meisje krijgen, maar we hebben nog geen enkele optie voor een jongen en dat voelt ook weer niet oké. :’)
We houden van kort (liefst 1 lettergreep) en echt Nederlandsklinkend, geen twijfel over schrijfwijze, beetje stoer, maar ook ergens weer lieflijk. Naam van de oudste past perfect bij haar en een tweede meidennaam hebben we ook al, maar een jongensnaam…
En we houden dan weer niet van de top 10-namen.
Zo geniaal als mijn jongste heet krijg je ze vast niet en om over die van de oudste maar helemaal niet te sprekenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier toevallig nog geniale ideeën voor een leuke jongensnaam die bij de naam van onze oudste (F.loor) past? Ik weet nog niet of we een jongen of meisje krijgen, maar we hebben nog geen enkele optie voor een jongen en dat voelt ook weer niet oké. :’)
We houden van kort (liefst 1 lettergreep) en echt Nederlandsklinkend, geen twijfel over schrijfwijze, beetje stoer, maar ook ergens weer lieflijk. Naam van de oudste past perfect bij haar en een tweede meidennaam hebben we ook al, maar een jongensnaam…
Teus!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef Deisyy het volgende:
Ik word volgend jaar oma![]()
Denk dat mijn dochter en schoonzoon voor een frisse Hollandse naam kiezen, maar je weet het nooit natuurlijk.
Gerdine of Teun dusquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef Deisyy het volgende:
Denk dat mijn dochter en schoonzoon voor een frisse Hollandse naam kiezen, maar je weet het nooit natuurlijk.
Dank je!quote:
Doe maar Gerdine en Teus danquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gerdine of Teun dus![]()
Die kunnen we erin houden als werknaam
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef Deisyy het volgende:
Mijn kleinzonenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef Deisyy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn kleinzonenWat grappig dat 2 kleinzonen vernoemd zijn, A.ce is ook wel een hele stoere naam (geen idee of het karakter uit de serie dat ook is). En A.miyah is heel bijzonder vind ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Die laatste betekent iets als vriend van god/jezus.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:52 schreef Deisyy het volgende:
Wat grappig dat 2 kleinzonen vernoemd zijn, A.ce is ook wel een hele stoere naam (geen idee of het karakter uit de serie dat ook is). En A.miyah is heel bijzonder vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Die laatste betekent iets als vriend van god/jezus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus jullie wisten ook pas na een paar weken dat jullie kleinzoon geboren was?
Mijn dochter woont 150 km hier vandaan, en vooral nu ze een kindje gaat krijgen vind ik dat heel jammer, maar vergeleken met jou mag ik dus helemaal niet klagen.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |