Links moet nu al bezig zijn met spelers voor de volgend verkiezingen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar woordkunstenaars. Standvastige boegbeelden, snelle bureaumedewerkers, potentiële Kamerleden die er de beuk in gooien (á la Alexander Buttner). De Nederlandse politiek is vechtvoetbal, maar als je wat leuke kopstukken kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel mensen hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen de komende verkiezingen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch niet zo gek? Radicaal/extremisme maakt van ieder ander geluid een bizarre vijand en door populistische media en algoritmes is dat makkelijker dan ooit. Mensen checken toch de inhoud niet meer en kiezen het mooiste verhaal. Het kabinet is gevallen op een leugen, en Wilders heeft tijdens de debatten het momentum gepakt op een leugen.
Ik ben ook van mening dat links/midden het spelletje smeriger moeten gaan spelen, voordat het te laat is zoals in de VS al het geval is. Want als je de potentiële zetels van alle fatsoenlijke partijen bij elkaar telt en dan reken ik zelfs het CDA en CU mee, kom je nooit meer tot een meerderheid. Gooi er dus maar meer oorlogsretoriek in (Putin komteraan), een vleugje nationalisme, politici die de beuk erin gooien (a la Douglas). Alles om de echte gekken uit het kabinet te houden.
De huidige linkse kamerselectie is zoveel minder dan die van 1972/77, dus geen wonder dat we onderaan de peilingen staan. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer in het kabinet. Boeit niet als je afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel debatteren. Alle mooiweerspelers eruit. Leu als Jimmy Dijk meteen laten oprotten omdat die amper hebben gespeeld. Timmermans kan optiefen, Jetten kan optiefen, net als Ouwehand en Klaver. Dassen zal zelf wel weg willen, net als Edson Olf. Probeer ze een functie elders te geven en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe zetels!quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Links moet nu al bezig zijn met spelers voor de volgend verkiezingen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar woordkunstenaars. Standvastige boegbeelden, snelle bureaumedewerkers, potentiële Kamerleden die er de beuk in gooien (á la Alexander Buttner). De Nederlandse politiek is vechtvoetbal, maar als je wat leuke kopstukken kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel mensen hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen de komende verkiezingen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Dus zeg maar?
quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
PleaseDat is flauw want dat was alleen de eerste 2 jaar. Inmiddels wist hij het wel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
PleaseJij hebt ook de Bureau Sport podcast geluisterd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het jammer dat Britt weer (regelmatig) terug is van haar zwangerschapsverlof.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij hebt ook de Bureau Sport podcast geluisterd!
Niet eens, zag het in een Tweet!quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij hebt ook de Bureau Sport podcast geluisterd!
Ik wil niet al te pedant doen maar dat was in 2018 toch ook al geen echt originele mening meer?quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er heeft er eentje For a Left Populism gelezen hoor.
Jij doet nooit pedant, hoe kom je erbij?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wil niet al te pedant doen maar dat was in 2018 toch ook al geen echt originele mening meer?
Ja gezien mijn zelfbewustheid zette ik de disclaimer er maar even bijquote:Op maandag 28 oktober 2024 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij doet nooit pedant, hoe kom je erbij?
Wel een goed argument om de btw op boeken te verhogen, alles is toch al geschreven.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja gezien mijn zelfbewustheid zette ik de disclaimer er maar even bij
Zeker op FOK!quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wel een goed argument om de btw op boeken te verhogen, alles is toch al geschreven.
Subversief van je.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker op FOK!
Overigens is dat wel mijn grootste protestactie tegen de huidige regering, de dappere actie van het ophangen van een stuk krant op het raam tegen de btw-verhoging.
Roos is leuker ja.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Britt weer (regelmatig) terug is van haar zwangerschapsverlof.
Diekstra en Evenblij.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Niet eens, zag het in een Tweet!
Wie maken die podcast? Jakhalzen figuren of zijn er anderen die Bureau Sport doen tegenwoordig?
Heel erg gelachen om de meltdown van Real Madrid.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De verkiezing van Rodri voor Ballon d'Or heeft een mooie schoonheid in zich.
Rodri, een bescheiden topvoetballer zonder social media dat hij een brand probeert te zijn. Ondertussen is daar Vinicius Jr. die als een kleuter op de grond ligt te dweilen en zijn hele social medialeger inzet. Het is toch geweldig, zulke ironie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heel erg gelachen om de meltdown van Real Madrid.
Ja, al kan ik niet genieten van alles wat met City te maken heeft, ondanks dat ie deze prijs vooral met Spanje verdiend heeft.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:00 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Rodri, een bescheiden topvoetballer zonder social media dat hij een brand probeert te zijn. Ondertussen is daar Vinicius Jr. die als een kleuter op de grond ligt te dweilen en zijn hele social medialeger inzet. Het is toch geweldig, zulke ironie.
Ik kan me herinneren dat ik dat hier eerder heb gelezen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:03 schreef Felagund het volgende:
Robert is/was geen fan van zijn bijnaam Condor van Varsseveld:
https://www.instagram.com/p/DBrJrncI_Zw/
En dan draagt hij ook nog eens zijn shirt in z'n broek, terwijl hij de 25e tactische overtreding van de wedstrijd maakt. Schitterend.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:00 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Rodri, een bescheiden topvoetballer zonder social media dat hij een brand probeert te zijn. Ondertussen is daar Vinicius Jr. die als een kleuter op de grond ligt te dweilen en zijn hele social medialeger inzet. Het is toch geweldig, zulke ironie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |