Vanwaar die haast? Ik ben toch nog lang niet dood?quote:Op woensdag 4 december 2024 19:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien eens tot actie overgaan en de zaken wat voortvarender aanpakken i.p.v. hier hele ritsen topics openen en bladzijden voltypen.
Dat is in protestants christendom zo, dat moet je zelf even opzoeken waarom dat zo is.quote:
Nee joh dat mens wordt makkelijk 90. Ze is graatmager, eet biologisch etc.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:22 schreef Bzzzzt het volgende:
Straal je zelf wat positiviteit in, en ga er vanuit dat zij veel eerder onder de zoden ligt.
Daar ben ik me momenteel langzaam een beetje op aan het oriënteren, inderdaad ja.quote:
Ja, je kan het er ook op aan laten komen. Dan gebeurt er iets onverwachts en dan is het te laat voor dat testament.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Vanwaar die haast? Ik ben toch nog lang niet dood?
Dat weet je niet he. Je kunt morgen een hartaanval krijgen of een verkeersongeval met dodelijke afloop.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Kun je regelen met een codicil. Maar ook dat dus niet uitstellen, om dezelfde reden.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een goede optie eigenlijk. Hoe zorg ik ervoor dat mijn lichaam naar de wetenschap gaat? Mogen eerstejaars geneeskunde lekker in me snijden, toppie.
(ik meen dit serieus)
Jeetje jij bent wel een beetje álles of níets hè?quote:Op woensdag 4 december 2024 21:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je kan het er ook op aan laten komen. Dan gebeurt er iets onverwachts en dan is het te laat voor dat testament.
Tja. Dan kun je denken: dat weet je dan toch niet meer. Kun je dat testament net zo goed laten zitten.
Ik heb ooit een donorcodicil ingevuld maar dan praten we over 2010 of zo. Ik weet ook niet meer wat daar in staat. Hoe werkt dat tegenwoordig?quote:Op woensdag 4 december 2024 21:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet je niet he. Je kunt morgen een hartaanval krijgen of een verkeersongeval met dodelijke afloop.
[..]
Kun je regelen met een codicil. Maar ook dat dus niet uitstellen, om dezelfde reden.
Heb ik al vaker gehoord, maar de uitleg kreeg ik niet.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dat is in protestants christendom zo, dat moet je zelf even opzoeken waarom dat zo is.
Dat laatste klopt en is ook niet te hopen. Maar ik ken wel gevallen dat een erfenis niet geregeld was (o.a. bij mijn vader die net niet dood ging) en het toch wel fijn zou zijn geweest als er een testament zou liggen.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kunt onder een bus lopen.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jeetje jij bent wel een beetje álles of níets hè?
Moet dat nou meteen nú nú nú nú ?
Wat een haast zeg. Rustaagh. Ik ben nog geen 35.
Ik zou zeggen zoek even de lokale kerk van de gereformeerde gemeenten of PKN of zo op waar je woont en stuur ze een mail. Dat wordt wel beantwoord hoor.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb ik al vaker gehoord, maar de uitleg kreeg ik niet.
Kan ik me voorstellen, maar ik ben nog geen 35 dus ik doe dit liever zorgvuldig en goed dan snel snel snel.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt en is ook niet te hopen. Maar ik ken wel gevallen dat een erfenis niet geregeld was (o.a. bij mijn vader die net niet dood ging) en het toch wel fijn zou zijn geweest als er een testament zou liggen.
Donorregister.nlquote:Op woensdag 4 december 2024 21:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb ooit een donorcodicil ingevuld maar dan praten we over 2010 of zo. Ik weet ook niet meer wat daar in staat. Hoe werkt dat tegenwoordig?
Je vindt het dus toch niet zo belangrijk. Prima, hoor.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, maar ik ben nog geen 35 dus ik doe dit liever zorgvuldig en goed dan snel snel snel.
Juist wel, het is een beslissing die niet over één nacht ijs gaatquote:Op woensdag 4 december 2024 22:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vindt het dus toch niet zo belangrijk. Prima, hoor.
Je maakt het veel te ingewikkeld. Op nummer 1 staat dat je je vader wil uitsluiten, want boze stiefmoeder. Wie je dan als erfgenaam aanwijst is dan al van minder belang.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Juist wel, het is een beslissing die niet over één nacht ijs gaat
Ik heb dat testament dan ook al een tijdje.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Maar jij bent ook al iets boven de 35
Je moet het dak repareren als de zon schijntquote:Op woensdag 4 december 2024 22:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, maar ik ben nog geen 35 dus ik doe dit liever zorgvuldig en goed dan snel snel snel.
Het moet natuurlijk wel in één keer goed gebeuren anders betaal je twee keer die torenhoge kosten he. Das niet zo heel slim dan.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je maakt het veel te ingewikkeld. Op nummer 1 staat dat je je vader wil uitsluiten, want boze stiefmoeder. Wie je dan als erfgenaam aanwijst is dan al van minder belang.
Zolang je maar iemand (of een stichting oid) in je testament zet, dan gaat er niks naar je vader. Kun je later altijd nog wel eens iets wijzigen mocht je toch een andere erfgenaam, of nog een erfgenaam willen aanwijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |