Hoe persoonlijk ben je geweest in je ontboezemingen over je problemen?quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:17 schreef popke352 het volgende:
[..]
Nee ik ben een man. Mijn collega is een vrouw.
dat TS een man is had ik al een tijdje door, hij heeft iets tegen haar gezegd over zijn slaap probleem waar ze achteraf van geschrokken is en daarom verder niet veel meer met hem te maken wil hebben. Dit gaat nooit opgelost worden als ze niet uit elkaar gehaald worden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe persoonlijk ben je geweest in je ontboezemingen over je problemen?
Heel vervelend. Zeker als het zo duidelijk is. Jij hebt een collega die zich daadwerkelijk misdraagt. Hopelijk wordt dit voor jou gauw opgelost.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is heel naar en ik vraag me regelmatig af of het het allemaal waard is. Daarbij is mijn geval duidelijker: collega misdraagt zich op de werkvloer, andere collega's zien dat, leidinggevende ziet en erkent het, organisatie wil mij niet kwijt. Maar een oplossing laat op zich wachten. Inmiddels zit ik thuis omdat de situatie onwerkbaar is.
Ik ben te principieel om m'n leuke, goed betaalde baan met slimme collega's zomaar op te geven. Misschien zijn zulke principes meer een vloek dan een zegen.
Welk onrecht precies? Dat een collega niet meer met je wilt praten?quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:03 schreef popke352 het volgende:
Ik ga strijden. Strijden tegen dit onrecht.
Dit dus. Het zal er wel niet meer inzitten.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Welk onrecht precies? Dat een collega niet meer met je wilt praten?
Het is me nog steeds niet echt duidelijk wat het daadwerkelijke probleem nu is. Jullie beiden doen schijnbaar je werk nog, de sfeer is alleen kil. Jij wilt dat het weer gezellig is, zij wilt niet aangeven waarom ze niet met je praat, maar ik lees ook niet dat zij de situatie als problematisch ervaart.
Dit.quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:35 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
dat TS een man is had ik al een tijdje door, hij heeft iets tegen haar gezegd over zijn slaap probleem waar ze achteraf van geschrokken is en daarom verder niet veel meer met hem te maken wil hebben. Dit gaat nooit opgelost worden als ze niet uit elkaar gehaald worden.
En dit. Wat is het probleem?quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Welk onrecht precies? Dat een collega niet meer met je wilt praten?
Het is me nog steeds niet echt duidelijk wat het daadwerkelijke probleem nu is. Jullie beiden doen schijnbaar je werk nog, de sfeer is alleen kil. Jij wilt dat het weer gezellig is, zij wilt niet aangeven waarom ze niet met je praat, maar ik lees ook niet dat zij de situatie als problematisch ervaart.
Zou TS van haar wakker hebben gelegen?quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit.
Om die 2 dagen ziekmelden gaat het niet. Kennelijk is de reden van de slaapproblemen die TS aan collega gegeven heeft iets geweest om 'een plekje te moeten geven'.
quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:31 schreef maily het volgende:
[..]
Zou TS van haar wakker hebben gelegen?
Dat is voor ons moeilijk te beoordelen. Als leidinggevende kun je geen vriendschappen tussen collega’s afdwingen, maar je kunt wel als voorwaarde stellen dat er normaal met elkaar wordt samengewerkt waar samenwerking nodig is.quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Heel vervelend. Zeker als het zo duidelijk is. Jij hebt een collega die zich daadwerkelijk misdraagt. Hopelijk wordt dit voor jou gauw opgelost.
Maar in het geval van TS misdraagt de collega zich, zover ik begrijp, niet. Ze negeert hem (dacht ook eerst dat TS een vrouw was) omdat TS iets vertelt heeft wat zij moeilijk vind, of misschien wel te confronterend of te intiem?
Het is geen misdragen als je gewoon je werk doet en je verder weinig contact wilt met je collega's om wat voor reden dan ook. Leuk is anders, dat ben ik met je eens, maar je begint er niets tegen als die collega verder niets verkeerd doet.
Het zou wel alles verklaren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:31 schreef maily het volgende:
[..]
Kwartje viel laat
Geen idee dat het een man en een vrouw waren ....
Nee daar heb ik zelf de grootste moeite mee.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is voor ons moeilijk te beoordelen. Als leidinggevende kun je geen vriendschappen tussen collega’s afdwingen, maar je kunt wel als voorwaarde stellen dat er normaal met elkaar wordt samengewerkt waar samenwerking nodig is.
Vind jij het proportioneel dat de leidinggevende een vaststellingsovereenkomst voorstelt?
Dat ligt eraan. Als TS bijna dagelijks naar de leidinggevende gaat om te klagen dat hij op deze manier niet kan functioneren, kan ik het me wel voorstellen. Misschien is het wel als oplossing voorgesteld, zodat hij de gelegenheid heeft elders te gaan werken en vond hij dat zelf ook een goed idee.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is voor ons moeilijk te beoordelen. Als leidinggevende kun je geen vriendschappen tussen collega’s afdwingen, maar je kunt wel als voorwaarde stellen dat er normaal met elkaar wordt samengewerkt waar samenwerking nodig is.
Vind jij het proportioneel dat de leidinggevende een vaststellingsovereenkomst voorstelt?
correct, maar dat komt allemaal neer op dat ofwel het verhaal uit de grote duim komt, ofwel TS verzuimt om een overgrote meerderheid van het verhaal te vertellen. want wat er nu verteld wordt kan gewoon niet.quote:Op zondag 3 november 2024 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als TS bijna dagelijks naar de leidinggevende gaat om te klagen dat hij op deze manier niet kan functioneren, kan ik het me wel voorstellen. Misschien is het wel als oplossing voorgesteld, zodat hij de gelegenheid heeft elders te gaan werken en vond hij dat zelf ook een goed idee.
HR is voordat wij een gesprek hadden gaan polsen bij mij en bij mijn collega (uiteraard individueel) wat er speelt. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ik twijfel of de functie bij mij past en of ik dit van de functie had verwacht. Ik werk er nu ongeveer 1,5 jaar. Daarbij heb ik oprecht aangegeven dat ik twijfels heb, puur gezien de werkzaamheden.quote:Op zondag 3 november 2024 10:42 schreef freak1 het volgende:
dit kan gewoon niet. klaar.
er ontbreekt veel en veel te veel informatie. ik heb het uitermate goed doorgelezen want ik wilde een oprecht advies geven, maar dit loopt tegen het onmogelijke aan.
zoals ik het begrijp heeft @:popke352 al geruime tijd slaapproblemen, loopt bij een arts, heeft zich tweemaal een dag ziekgemeld maar is verder een voorbeeld werknemer.
de vrouwelijke werkneemster met wie hij een kantoor deelt laat de sfeer van de ene op de andere dag omslaan wanneer hij terugkomt van een van zijn ziekdagen, geeft aan dat er iets "een plekje gegeven moet worden" en weigert nog om op sociaal niveau te interacteren. wat overigens haar goed recht is!
Popke vind dat onprettig en maakt daar een steeds groter punt van. ondanks dat zowel hij als zij haar werk prima kunnen doen. de werkkwaliteit lijd er niet onder maar de sfeer wel.
wanneer popke uiteindelijk naar HR stapt en met HR een gesprek heeft geeft de werkneemster verder aan dat er probleem is, dat het om een vertrouwenskwestie gaat en dat dat wat haar betreft niet op te lossen is. vervolgens gaat popke verder drammen want hij wil weten wat er aan de hand is en het gesprek met hr was niet bevredigend. de manager geeft telkens aan dat hij de collega wel begrijpt en komt dan ineens met een vaststellingsovereenkosmt op de proppen.
achteraf geeft popke ook erg dat dat hij erg emotioneel was tijdens de gesprekken en dat hij wel erg meepraatte met de manager
dit zijn voor mij de punten waar onduidelijkheid over is. en de opmerkingen van @:seven. zijn dan ook meer dan terecht;
-wat is nu het hele issue? dat is volstrekt onduidelijk. zoals ik het lees vinden alle werkzaamheden gewoon plaats, is er communicatie over werk maar vind TS het niet meer gezellig en mist hij de oude , gezellige werksfeer. en dat mag, maar dat is geen recht wat je hebt op de werkvloer. dus ik zie, los van dat TS graag gezelligheid wil, echt op geen enkel front een probleem
-blijkbaar is het bedrijf waar TS werkt dusdanig groot dat er een hele HR afdeling met HR manager is, dat er leidinggevenden zijn etc. dus er werken iig meer dan 4 personen. HR is niet je vriend, HR is daar om te zorgen dat de poppetjes in het bedrijf hun werk doen. hoe die werksfeer is boeit ze geen donder, zolang iedereen zijn werk maar effectief doet. en het liefst goedkoop. dat de eerste reactie van HR is, laten we met zijn drietjes om tafel zitten en dan rpoberen om in een gesprek waar popke bij aanwezig is het probleem boven water te krijgen lijkt mij zeer zeer onwaarscijnlijk. het eerste wat ze doen is met de collega een gesprek aangaan om haar kant van het verhaal te krijgen. en dat gebeurd zeer zeker niet waar degene waar de collega een probleem mee heeft bij is. het zou wat zijn, een collega zit aan een andere collega, HR onderzoekt en nodigt de dader er gezellig bij uit. never nooit niet. dus hier missen erg veel stapjes. zeker omdat deze update ineens komt nadat het topic al weer even dood is en er een kick plaatsvind
-een VSO komt niet zomaar op tafel, en bij een bedrijf waar meer dan 2 man werken gaan alle alarmbellen af bij HR als er zoiets ongefundeerds als een proefballonetje naar boven komt bij een leidinggevende. HR weet donders goed hoe kwetsbaar een bedrijf is zonder degelijke dossieropbouw en aanleiding, en een VSO omdat het niet zo lekker botert tussen 2 mensen wordt subiet van tafel geveegd en als het bedrijf een beetje pech heeft nog met een dikke vergoeding ook nog.. dus ik geloof er geen hol van.
al met al, wat een ongeloofwaardig verhaal. de enige manier waarop hier een kern van waarheid in kanz itten is als er een bron is voor die slaapproblemen die TS gedeeld heeft met de collega maar niet op het forum.
en dat kan he, en TS is geen enkele verantwoording schuldig over wat dat dan was, maar mag wel zeggen dat er meer is dan alleen een gesprek van "ik had slapproblemen en de collega moet dat een plekje geven".
hoe kut het ook klinkt, maar als een collega met wie ik fijn samenwerk een paar keer ziek is, regelmatig slaapproblemen heeft en we hebben er een gesprek over, en vervolgens gooit die collega op tafel dat dat is omdat hij obsessief iedere nacht denkt aan mijn vrouw te verkrachten en daarom niet kan slapen, of alleen amar stemmen in zijn hoofd hoort over kinderen doodsteken, dan daalt de werksfeer. dat kan ik je wel zeggen. en als ik vervolgens in een kamertje met HR moet gaan uitleggen, met die collega erbij, wat er voor mij dan zo moeilijk is, dan is mijn eerste reactie ook niet, laat ik even alles op tafel flikkeren. dan wil ik dat graag even prive met HR bespreken. of uit respect voor de privacy van die collega helemaal niet.
maargoed, er ontbreekt veel. want de dingen die TS nu claimt, een gesprek met HR en zichzelf en de collega zonder verdere aanleiding of inleiding, of een VSO die omhoog komt, dat kan gewoon niet bij een bedrijf met enig IQ.
tadaa en weer nieuwe aapjes uit de mouw.quote:Op zondag 3 november 2024 13:24 schreef popke352 het volgende:
[..]
HR is voordat wij een gesprek hadden gaan polsen bij mij en bij mijn collega (uiteraard individueel) wat er speelt. Daarbij heb ik ook aangegeven dat ik twijfel of de functie bij mij past en of ik dit van de functie had verwacht. Ik werk er nu ongeveer 1,5 jaar. Daarbij heb ik oprecht aangegeven dat ik twijfels heb, puur gezien de werkzaamheden.
Aangezien we een leuke band samen hadden, verzachtte dat die twijfels. Collega's kunnen je dag maken.
De slaapproblemen staan volledig los van mijn collega. Ik weet waar dat vandaan komt en dat is niet werk gerelateerd.
Ik ken de uitkomsten niet van haar gesprek met HR. Dat gesprek vond plaats op dinsdag. Op donderdag hebben we het gesprek samen gehad.quote:Op zondag 3 november 2024 13:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
tadaa en weer nieuwe aapjes uit de mouw.
geen idee wat je wilt bereiken maar je verteld echt maar een tiende van het verhaal mocht dit waar zijn.
nu zeg je dat er eerst individueel is gesproken, daarna samen, maar waarom in godesnaam een gesprek samen als je collega in dat eerste gesprek vrij logisch aangeeft dat er niets op te lossen is. waarom dan een gesprek met zijn 3en oim dat nogmaals aan te geven.,
ik zeg niet dat je een aandachtszoeker bent maar je verteld te weinig en je bent teveel aan het cherry picken om het maar sappig te maken en maar aandacht te krijgen in plaats van open te staan voor advies en oplossingen.
watquote:Op zondag 3 november 2024 14:01 schreef popke352 het volgende:
[..]
Ik ken de uitkomsten niet van haar gesprek met HR. Dat gesprek vond plaats op dinsdag. Op donderdag hebben we het gesprek samen gehad.
Zij kwam naar dat gesprek toe, niet met de intentie om het op te lossen. Ik begrijp dat niet.
Het gedrag (iemand doodzwijgen) wat zij vertoont, heeft ze bij een andere collega ook geflikt. Alleem werken zij niet samen.
Ik geef het ook op.quote:Op zondag 3 november 2024 14:14 schreef Lienekien het volgende:
Nou, ik haak af, hoor. Wie gelooft dit nou nog.
Alle posts van TS gekopieerd naar ChatGPT; dit is zijn oordeel en daar moet u het mee doen.quote:Op basis van de manier waarop het verhaal in delen wordt gepresenteerd, lijkt het alsof bepaalde informatie stapsgewijs wordt onthuld, wat mogelijk kan duiden op een complex verhaal of op het selectief delen van details. Dit maakt het moeilijker om een consistent en volledig beeld te krijgen.
Op een schaal van 1 tot 10 zou ik de geloofwaardigheid inschatten op een **6**. Dit komt omdat:
- Het verhaal heeft realistische elementen zoals de spanningen op de werkvloer, HR-gesprekken, en een vaststellingsovereenkomst.
- Het lijkt echter alsof er steeds nieuwe details naar voren komen die het beeld aanpassen, wat de indruk kan geven van onvolledigheid of het vermijden van bepaalde details.
Het verhaal zou geloofwaardiger overkomen als het in één coherent overzicht werd gepresenteerd, zonder dat er telkens nieuwe aspecten aan worden toegevoegd die een deel van het probleem anders laten lijken.
En wat gebeurde er toen?quote:Op zondag 3 november 2024 14:01 schreef popke352 het volgende:
[..]
Ik ken de uitkomsten niet van haar gesprek met HR. Dat gesprek vond plaats op dinsdag. Op donderdag hebben we het gesprek samen gehad.
Zij kwam naar dat gesprek toe, niet met de intentie om het op te lossen. Ik begrijp dat niet.
Het gedrag (iemand doodzwijgen) wat zij vertoont, heeft ze bij een andere collega ook geflikt. Alleem werken zij niet samen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |