Komt dan ook Hugo Boss en geen turkse namaak Hugo Hossquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:03 schreef Mikeytt het volgende:
2 hugo hoss tshirts na max 5x wassen al aan het vervormen. Het is krankzinnig
Dat laatste zou natuurlijk ook goed kunnen maar ik ga toch voor je eerste optie. Dat gebeurt te vaak namelijk .quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Als dingen vervormen tijdens het wassen dan is of de stof niet goed neergelegd tijdens het knippen en naaien. --> minder massaproductie kopen
Of je kan niet wassen.
Maar het is dan wel krankzinnig dat dit bij ieder merk het geval is tegenwoordig?? Massaproductie is een beetje het enige wat te vinden is in de winkel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Als dingen vervormen tijdens het wassen dan is of de stof niet goed neergelegd tijdens het knippen en naaien. --> minder massaproductie kopen
Of je kan niet wassen.
Ja. Bij mn oude Wrangler/Levi's uit de jaren 90 heb ik echt geen enkel probleem met de kwaliteit...quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat laatste zou natuurlijk ook goed kunnen maar ik ga toch voor je eerste optie. Dat gebeurt te vaak namelijk .
Maar de jaren 90 liggen (helaas) ver achter onsquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja. Bij mn oude Wrangler/Levi's uit de jaren 90 heb ik echt geen enkel probleem met de kwaliteit...
Het kan toch niet zo zijn dat alle kledingmerken kwaliteit hebben uitgefaseerd johquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:16 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar de jaren 90 liggen (helaas) ver achter ons
Kringloop verkoopt prima spulquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat alle kledingmerken kwaliteit hebben uitgefaseerd joh
Ik shop nu vooral bij de kringloop. Dacht dat er wel nog wat kledingmerken zouden zijn die nog de focus op langdurige kwaliteit hebben.
Zelf kleding maken lijkt me wel chill om te leren ooit. doe jij dat?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:23 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Kringloop verkoopt prima spul
Ik koop eigenlijk nog zelden bij een kledingwinkel , de kwaliteit is vaak echt beroerd. Je kan beter zelf je kleding maken
Ienie doet dat ook, en vast meer mensen hierquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zelf kleding maken lijkt me wel chill om te leren ooit. doe jij dat?
Kringloop is prima ja, maar zie er steeds vaker fast fashion onzin in liggen. Vriendin en ik lagen echt in een deuk toen we een Shein topje zagen hangen bij Het Goed in Rotterdam
Ja geen idee. Ik heb topjes van de Primark die hartstikke prima zijn en al bijna 10 jaar meegaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar het is dan wel krankzinnig dat dit bij ieder merk het geval is tegenwoordig?? Massaproductie is een beetje het enige wat te vinden is in de winkel.
Wat doe jij dan anders (beter) met wassen dan voorheen gebeurde?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja geen idee. Ik heb topjes van de Primark die hartstikke prima zijn en al bijna 10 jaar meegaan.
Maar het verschil is wel echt het wassen als ik het vergelijk met hoeveel langer mijn kleding meegaat sinds ik zelf was.
Ik denk 30 graden was, mijn moeder was nog van de 40 graden was.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat doe jij dan anders (beter) met wassen dan voorheen gebeurde?
En mogelijk ook centrifugeren op een lager toerental?quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk 30 graden was, mijn moeder was nog van de 40 graden was.
En mss wel veel minder wasmiddel
Gaat in de nieuwe wasmachine ook gewoon op 1400. Al heb ik wel altijd duurdere machines gehad dan mijn ouders.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En mogelijk ook centrifugeren op een lager toerental?
Dat was dus een tip die ik las over behoud van je goede goed: niet te hard laten centrifugeren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Gaat in de nieuwe wasmachine ook gewoon op 1400. Al heb ik wel altijd duurdere machines gehad dan mijn ouders.
30 graden is echt funest voor je wasmachine.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk 30 graden was, mijn moeder was nog van de 40 graden was.
En mss wel veel minder wasmiddel
Is toch geen probleem als je je witte was op 60 graden doet?quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
30 graden is echt funest voor je wasmachine.
Leuk weetje: ik was beddengoed, ondergoed en handdoeken etc wel op 60 graden. En zo nu en dan gooi ik er nog een trommelreiniging in.quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
30 graden is echt funest voor je wasmachine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |