Maar hoezo meld HP dan dat het maar 1 jaar is? Ik vermoed dat ze dat ook wel gaan melden aan mij helaas als ik de claim telefonisch probeer te doen (een claim invoeren via de site kan namelijk ook niet omdat hij over het jaar heen zit).quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
Je hebt gewoon garantie. De wettelijke garantietermijn is afhankelijk van het product, maar is nooit minder dan 2 jaar...
Je moet kunnen aantonen dat je laptop niet meer deugdelijk is, wat in dit geval makkelijk te bewijzen is.
Dat is de fabrieksgarantie die ze vrijwillig aanbieden. Heeft niets te maken met de wettelijke garantie die nog steeds geldt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Maar hoezo meld HP dan dat het maar 1 jaar is? Ik vermoed dat ze dat ook wel gaan melden aan mij helaas als ik de claim telefonisch probeer te doen (een claim invoeren via de site kan namelijk ook niet omdat hij over het jaar heen zit).
Ja gek genoeg is HP alleen bereikbaar vanaf maandag ochtend en niet per mail. Dus even afwachten. Hoop dat het allemaal meevalt want het was ook nog een best dure variant.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is de fabrieksgarantie die ze vrijwillig aanbieden. Heeft niets te maken met de wettelijke garantie die nog steeds geldt.
Ik zou gewoon contact met ze opnemen en de wettelijke garantie vermelden. Lijkt me sterk dat ze moeilijk gaan doen bij HP. Soms doen kleinere bedrijven nog wel moeilijk, maar dan kan je het altijd via een organisatie doen als de consumentenbond.
Rechtstreeks bij HP. (Die nu dus claimen dat ik geen garantie meer heb)quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:20 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Je vermeldt niet waar je hem hebt aangeschaft. De verkoper is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie.
Hoe zou zoiets werken?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
(...) maar dan kan je het altijd via een organisatie doen als de consumentenbond.
Meestal maken ze een brief voor je op die je kan gebruiken. Als dat niet werkt, kan je uiteindelijk via de bond een advocaat namens jou laten bellenquote:
Uit ervaring weet ik dat dreigen al een heel eind helpt. Maar ik ben een beetje bang dat bij HP anders gaat omdat ze zo'n gigantisch bedrijf zijn.quote:
heb je hem zakelijk gekocht?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:21 schreef DX11 het volgende:
[..]
Rechtstreeks bij HP. (Die nu dus claimen dat ik geen garantie meer heb)
dat is overigens een zeer goede vraag.quote:
bingo. precies waarom ik die opmerking maakte.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:18 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat is overigens een zeer goede vraag.
iedereen blijft hier roepen met 2 jaar garantie, maar dat is 2 jaar consumenten garantie.
zakelijk ligt het anders
dus .zakelijk aangeschaft > dat gaat een uitdaging worden
als consument aangeschaft > je hebt garantie en recht op een deugdelijk product. jij moet wel aantonen dat het niet jouw schuld is, maar dat lijkt me vrij makkelijk.
Ik ben bij Apple al vaak genoeg over de vloer geweest voor een reparatie en ze hebben voor de werkautorisaties bij de Genius bar voor de garantiestatus o.a de code Consumer Law Coverage (CL) voor de garantie onder EU-wetgeving, welke ze bij mij ook altijd hebben toegepast.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helaas proberen bedrijven jou te doen geloven dat je geen recht hebt op gratis reparatie. Met name Apple is hier heel vervelend mee.
Enne?quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:43 schreef DX11 het volgende:
Particulier gekocht gelukkig.
Ben benieuwd hoe moeilijk HP gaat doen morgen.
Hij is ondertussen opgehaald, duurde ff, UPS deed moeilijk om de ophaalafspraak te voltooien.quote:
Ben benieuwd, vind dit altijd wel interessante casussen. Heb zakelijk gezien wel goede ervaringen met de service van HP. Houd je ons op de hoogte?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Hij is ondertussen opgehaald, duurde ff, UPS deed moeilijk om de ophaalafspraak te voltooien.
En hij is aangekomen bij HP.
Maar of ze hem ook gratis gaan repareren danwel vervangen, ben ik heel benieuwd naar.
Is goed hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:58 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ben benieuwd, vind dit altijd wel interessante casussen. Heb zakelijk gezien wel goede ervaringen met de service van HP. Houd je ons op de hoogte?
HP als fabrikant kan zich daar volledig aan vasthouden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:46 schreef DX11 het volgende:
Mijn HP laptop startte net niet op, en toen ik vervolgens de (originele) adapter er in deed, kwam er letterlijk rook uit de laptop en hoorde ik geknetter.
Hij doet nu dus helemaal niks meer.
Hp zegt dat ik geen garantie meer heb op de site, hij is namelijk ongeveer 1,5 jaar oud.
Ik kan HP pas maandag bellen, maar hoe sterk sta ik met onze nederlandse/eu garantie die "de verwachtte levensduur van het apparaat" is ipv 1/2 jaar? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
[ afbeelding ]
Bedankt.
Ik had hem alleen gekocht bij HPquote:Op zaterdag 16 november 2024 09:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
HP als fabrikant kan zich daar volledig aan vasthouden.
Jij moet als consument je garantie claimen bij de verkoper. Die verkoper moet jou de wettelijke garantie bieden.
Snelle afwikkeling,heb dat weleens anders gezien bij klanten.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:41 schreef DX11 het volgende:
Update voor de geïnteresseerden: HP heeft verder niet moeilijk gedaan en ik heb hem vandaag terug gekregen. Nieuw moederbord en nieuwe accu. Toppie.
Ik vermoed dat het hebben van een luxer, deels zakelijk model, misschien helpt.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Snelle afwikkeling,heb dat weleens anders gezien bij klanten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |