abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215313367
Mijn HP laptop startte net niet op, en toen ik vervolgens de (originele) adapter er in deed, kwam er letterlijk rook uit de laptop en hoorde ik geknetter.

Hij doet nu dus helemaal niks meer.

Hp zegt dat ik geen garantie meer heb op de site, hij is namelijk ongeveer 1,5 jaar oud.

Ik kan HP pas maandag bellen, maar hoe sterk sta ik met onze nederlandse/eu garantie die "de verwachtte levensduur van het apparaat" is ipv 1/2 jaar? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bedankt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:57:45 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215313524
Je hebt gewoon garantie. De wettelijke garantietermijn is afhankelijk van het product, maar is nooit minder dan 2 jaar...
Je moet kunnen aantonen dat je laptop niet meer deugdelijk is, wat in dit geval makkelijk te bewijzen is.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_215313613
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
Je hebt gewoon garantie. De wettelijke garantietermijn is afhankelijk van het product, maar is nooit minder dan 2 jaar...
Je moet kunnen aantonen dat je laptop niet meer deugdelijk is, wat in dit geval makkelijk te bewijzen is.
Maar hoezo meld HP dan dat het maar 1 jaar is? Ik vermoed dat ze dat ook wel gaan melden aan mij helaas als ik de claim telefonisch probeer te doen (een claim invoeren via de site kan namelijk ook niet omdat hij over het jaar heen zit).
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:09:13 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215313662
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:04 schreef DX11 het volgende:

[..]
Maar hoezo meld HP dan dat het maar 1 jaar is? Ik vermoed dat ze dat ook wel gaan melden aan mij helaas als ik de claim telefonisch probeer te doen (een claim invoeren via de site kan namelijk ook niet omdat hij over het jaar heen zit).
Dat is de fabrieksgarantie die ze vrijwillig aanbieden. Heeft niets te maken met de wettelijke garantie die nog steeds geldt.

Ik zou gewoon contact met ze opnemen en de wettelijke garantie vermelden. Lijkt me sterk dat ze moeilijk gaan doen bij HP. Soms doen kleinere bedrijven nog wel moeilijk, maar dan kan je het altijd via een organisatie doen als de consumentenbond.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_215313799
Je vermeldt niet waar je hem hebt aangeschaft. De verkoper is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie.
pi_215313802
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:09 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat is de fabrieksgarantie die ze vrijwillig aanbieden. Heeft niets te maken met de wettelijke garantie die nog steeds geldt.

Ik zou gewoon contact met ze opnemen en de wettelijke garantie vermelden. Lijkt me sterk dat ze moeilijk gaan doen bij HP. Soms doen kleinere bedrijven nog wel moeilijk, maar dan kan je het altijd via een organisatie doen als de consumentenbond.
Ja gek genoeg is HP alleen bereikbaar vanaf maandag ochtend en niet per mail. Dus even afwachten. Hoop dat het allemaal meevalt want het was ook nog een best dure variant.
pi_215313806
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:20 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Je vermeldt niet waar je hem hebt aangeschaft. De verkoper is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie.
Rechtstreeks bij HP. (Die nu dus claimen dat ik geen garantie meer heb)
pi_215313952
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
(...) maar dan kan je het altijd via een organisatie doen als de consumentenbond.
Hoe zou zoiets werken?
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:36:04 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215313970
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:34 schreef Queller het volgende:

[..]
Hoe zou zoiets werken?
Meestal maken ze een brief voor je op die je kan gebruiken. Als dat niet werkt, kan je uiteindelijk via de bond een advocaat namens jou laten bellen :Y
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_215313977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:34 schreef Queller het volgende:

[..]
Hoe zou zoiets werken?
Uit ervaring weet ik dat dreigen al een heel eind helpt. Maar ik ben een beetje bang dat bij HP anders gaat omdat ze zo'n gigantisch bedrijf zijn.
pi_215314137
Er is Europese wetgeving waar ook een groot bedrijf als HP zich aan dient te houden.
Deze Europese wet schrijft voor dat je 2 jaar garantie hebt. Concreet staat er in die wet dat je 2 jaar recht hebt op een goed product. Dus gratis reparatie, een nieuw product of je geld retour.

Helaas proberen bedrijven jou te doen geloven dat je geen recht hebt op gratis reparatie. Met name Apple is hier heel vervelend mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215316810
Je hebt gewoon garantie. 2 jaar en dat is zelfs Europees geregeld.
Corporate translator
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:21:02 #13
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_215317206
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:21 schreef DX11 het volgende:

[..]
Rechtstreeks bij HP. (Die nu dus claimen dat ik geen garantie meer heb)
heb je hem zakelijk gekocht?
pi_215319052
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:21 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
heb je hem zakelijk gekocht?
dat is overigens een zeer goede vraag.
iedereen blijft hier roepen met 2 jaar garantie, maar dat is 2 jaar consumenten garantie.
zakelijk ligt het anders

dus .zakelijk aangeschaft > dat gaat een uitdaging worden
als consument aangeschaft > je hebt garantie en recht op een deugdelijk product. jij moet wel aantonen dat het niet jouw schuld is, maar dat lijkt me vrij makkelijk.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:32:06 #15
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_215319196
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:18 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat is overigens een zeer goede vraag.
iedereen blijft hier roepen met 2 jaar garantie, maar dat is 2 jaar consumenten garantie.
zakelijk ligt het anders

dus .zakelijk aangeschaft > dat gaat een uitdaging worden
als consument aangeschaft > je hebt garantie en recht op een deugdelijk product. jij moet wel aantonen dat het niet jouw schuld is, maar dat lijkt me vrij makkelijk.
bingo. precies waarom ik die opmerking maakte.
pi_215324887
Particulier gekocht gelukkig.

Ben benieuwd hoe moeilijk HP gaat doen morgen.
pi_215327387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helaas proberen bedrijven jou te doen geloven dat je geen recht hebt op gratis reparatie. Met name Apple is hier heel vervelend mee.
Ik ben bij Apple al vaak genoeg over de vloer geweest voor een reparatie en ze hebben voor de werkautorisaties bij de Genius bar voor de garantiestatus o.a de code Consumer Law Coverage (CL) voor de garantie onder EU-wetgeving, welke ze bij mij ook altijd hebben toegepast.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_215418132
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:43 schreef DX11 het volgende:
Particulier gekocht gelukkig.

Ben benieuwd hoe moeilijk HP gaat doen morgen.
Enne?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_215419218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:07 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Enne?
Hij is ondertussen opgehaald, duurde ff, UPS deed moeilijk om de ophaalafspraak te voltooien.
En hij is aangekomen bij HP.
Maar of ze hem ook gratis gaan repareren danwel vervangen, ben ik heel benieuwd naar.
pi_215425807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:10 schreef DX11 het volgende:

[..]
Hij is ondertussen opgehaald, duurde ff, UPS deed moeilijk om de ophaalafspraak te voltooien.
En hij is aangekomen bij HP.
Maar of ze hem ook gratis gaan repareren danwel vervangen, ben ik heel benieuwd naar.
Ben benieuwd, vind dit altijd wel interessante casussen. Heb zakelijk gezien wel goede ervaringen met de service van HP. Houd je ons op de hoogte?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_215435151
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:58 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ben benieuwd, vind dit altijd wel interessante casussen. Heb zakelijk gezien wel goede ervaringen met de service van HP. Houd je ons op de hoogte?
Is goed hoor.
Ik denk dat ik mazzel heb dat mijn (als consument gekochte) laptop onder de premium / half zakelijk lijn valt van HP (Dragonfly) en dat ze mij daarom ook deels zakelijk behandelen, ik werd zelfs in het Engels terug gebeld over de afhandeling enz en dat ze bezig waren met UPS achterna zitten, dus best netjes. We gaan het zien.
pi_215579715
Update voor de geïnteresseerden: HP heeft verder niet moeilijk gedaan en ik heb hem vandaag terug gekregen. Nieuw moederbord en nieuwe accu. Toppie.
pi_215596862
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 20:46 schreef DX11 het volgende:
Mijn HP laptop startte net niet op, en toen ik vervolgens de (originele) adapter er in deed, kwam er letterlijk rook uit de laptop en hoorde ik geknetter.

Hij doet nu dus helemaal niks meer.

Hp zegt dat ik geen garantie meer heb op de site, hij is namelijk ongeveer 1,5 jaar oud.

Ik kan HP pas maandag bellen, maar hoe sterk sta ik met onze nederlandse/eu garantie die "de verwachtte levensduur van het apparaat" is ipv 1/2 jaar? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ afbeelding ]

Bedankt.
HP als fabrikant kan zich daar volledig aan vasthouden.

Jij moet als consument je garantie claimen bij de verkoper. Die verkoper moet jou de wettelijke garantie bieden.
pi_215596900
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 09:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
HP als fabrikant kan zich daar volledig aan vasthouden.

Jij moet als consument je garantie claimen bij de verkoper. Die verkoper moet jou de wettelijke garantie bieden.
Ik had hem alleen gekocht bij HP ;) maargoed het is al opgelost, hij is al gerepareerd en terug.
pi_215599102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:41 schreef DX11 het volgende:
Update voor de geïnteresseerden: HP heeft verder niet moeilijk gedaan en ik heb hem vandaag terug gekregen. Nieuw moederbord en nieuwe accu. Toppie.
Snelle afwikkeling,heb dat weleens anders gezien bij klanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')