Bijna 20 jaar geleden. Ik heb er al lang kijk op dus.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:26 schreef golfer het volgende:
Je was al jaren geleden fan van hem:
VBL / Ron Jans de leukste trainer van Nederland.
en
VBL / Ron Jans, de leukste trainer van Nederland #2
Klassieker. Dat zie je Koeman niet doen.quote:
Koeman heeft dan weer wel meegewerkt aan Jiskefet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klassieker. Dat zie je Koeman niet doen.
Geweldig. Heerlijke programma's Jiskefet en Barend en van Dorp.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:33 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Koeman heeft dan weer wel meegewerkt aan Jiskefet.
Om 17:48
Nu niet gaan overdrijven. Het is een toffe vent met een goede muzieksmaak.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:07 schreef Paul het volgende:
hij is echt goed, door hem worden we landskampioen dit seizoen
Ja maar Ron... als je Lionel Messi zou zijn, dan zou je toch ook tevreden moeten zijn met wie je bent?quote:
Is buiten de provincie Utrecht niet te bekijken.quote:Op zondag 1 december 2024 10:30 schreef Paul het volgende:
@:tong80 deze even terugkijken
https://www.rtvutrecht.nl(...)96614_20241129171500
Maak je een grap?quote:Op zondag 1 december 2024 10:44 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Is buiten de provincie Utrecht niet te bekijken.
Ik hoop het, want dan gaat hij misschien weer dansenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:07 schreef Paul het volgende:
hij is echt goed, door hem worden we landskampioen dit seizoen
Wat krijg je te zien dan? U woont buiten de provincie u mag dit niet zien?quote:
Waarom moeten we fan zijn van deze voormalig leraar Duits?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:06 schreef tong80 het volgende:
Ik was al fan van Carrie ten Napel en Ron Jans. Carrie op vrijdag 18 oktober op NED-1 met o.a. Ron Jans.
[ afbeelding ]
Eerst met Radioman Jurgen vd Berg over impotentie. Daarna item met Dick Jaspers de biljarter. En ze maakt een briljante grap waar ze bij VI een puntje aan kunnen zuigen. "Jij stoot nog lekker."
Daarna met Ron Jans de trainer van FC Utrecht (Had allang bondscoach moeten zijn). Ik wist al dat ie een muziekjunk is en van alternatief houdt. Hij mag zijn TOP-5 aller tijden kiezen en begint met The Feelies en op 4 Joy Division. Op 3 Neal Casal en op 2 Dream Syndicate ("Ik heb alles van Steve Wynn"). Ondertussen heeft ie het over de Paysley Underground en Steve Wynn uit Amerika die hem toespreekt uit Amerika. Op 1 David Bowie met Changes.
[ afbeelding ]
Ron Jans (Zwolle, 29 september 1958) is een Nederlands voetbaltrainer en voormalig voetballer. Hij speelde als linksbuiten voor PEC Zwolle, FC Groningen, Roda JC, Mazda Sport en Veendam en was als trainer onder andere eveneens verbonden aan FC Groningen en PEC Zwolle. Later werkte hij nog voor FC Cincinnati, FC Twente en FC Utrecht, waar hij op 6 september 2023 een contract tekende tot medio 2025.
Tijdens zijn carrière als profvoetballer volgde Jans een opleiding aan de lerarenopleiding Ubbo Emmius in Groningen en Leeuwarden. Hij behaalde een bevoegdheid in Duits en Geschiedenis. Na zijn voetbalcarrière werd hij leraar Duits op een middelbare school (het Maartenscollege) in Haren. Het voetbal bleef echter trekken, en Jans ging de opleiding voor coach betaald voetbal volgen.
Van augustus 2019 tot februari 2020 was Jans trainer van FC Cincinnati. Hij had daar een contract tot en met 31 december 2020. Per 18 februari 2020 stapte hij op in verband met een onderzoek naar vermeende racistische uitspraken in het gezelschap van spelers. Jans tekende in juni 2020 een contract dat hem voor een jaar verbond aan FC Twente. In december 2020 werd zijn contract verlengd tot medio 2022. In januari 2022 werd zijn contract verlengd tot medio 2023 In februari 2023 werd bekend dat hij aan het einde van het seizoen zou vertrekken.
Op 6 september 2023 tekende Jans een contract tot medio 2025 bij FC Utrecht. Hij werd aangesteld als opvolger van de ontslagen Michael Silberbauer. Op het moment van zijn aanstelling stond de club uit de domstad na 4 wedstrijden nog puntloos onderaan.
Als trainer bij de amateurs werd hij al 3 keer kampioen in de hoofdklasse en één keer algemeen landskampioen. Wat zou het mooi zijn mocht-ie een keer bondscoach worden. Misschien zit er dan eens muziek in Oranje......
Bekijk deze YouTube-video
Inmiddels al overtuigd ? Hij is trouwens geen voormalig leraar. Hij heeft nooit voor de klas gestaan.quote:Op dinsdag 24 december 2024 23:25 schreef stokj het volgende:
[..]
Waarom moeten we fan zijn van deze voormalig leraar Duits?
Offtopic: hij kreeg het met Louis III eens aan de stok en bleef heel nederig onder de kritiek van gymleraar Louis
Hij heeft wel een bepaalde charmequote:Op dinsdag 14 januari 2025 05:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Inmiddels al overtuigd ? Hij is trouwens geen voormalig leraar. Hij heeft nooit voor de klas gestaan.
Zelf vond-ie het niet best. Bal sprong van zijn voeten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:18 schreef Paul het volgende:
Ron Jans voetbalde ook stukje mee
[ afbeelding ]
https://www.utrechtfans.n(...)&utm_content=4997270quote:Ron Jans beleeft een uitstekend seizoen aan het roer bij FC Utrecht. De ervaren trainer heeft niet alleen het team nieuw elan gegeven, maar ook resultaten geboekt die de club naar de bovenste regionen van de Eredivisie hebben gebracht. Onder zijn leiding heeft Utrecht een herkenbare speelstijl ontwikkeld waarin strijd, saamhorigheid en plezier centraal staan. Toch blijft de immer nuchtere Jans zichzelf, ook in tijden van succes.
In een recent interview met Trouw gaf Jans een inkijkje in zijn filosofie als trainer en reflecteerde hij op zijn aanpak van het vak. Hij haalde daarbij opvallend uit naar de situatie bij Ajax in het vorige seizoen. Hoewel hij benadrukte dat er nooit sprake van is geweest dat hij naar Amsterdam zou vertrekken, kon hij het niet laten om een kritische noot te kraken over de problemen daar.
Jans stond stil bij het verschil in dynamiek tussen clubs en noemde Ajax als voorbeeld. "Ik vind het lastig om over sommige clubs te praten, omdat je het dan altijd over mensen hebt", begon hij diplomatiek. "Maar als ik de situatie van vorig jaar bij Ajax neem, dan denk ik dat ik bepaalde eigenschappen heb die daar heel welkom waren geweest. Jij had het net over verbinden; nou, bij Ajax was het vorig jaar meer ontbinden."
De situatie bij Ajax, waar een gebrek aan cohesie binnen de club leidde tot interne spanningen en matige prestaties, was voor Jans een voorbeeld van hoe belangrijk het is om de menselijke kant van het voetbal niet uit het oog te verliezen. "Ik ben dan toch wel nieuwsgierig hoe het was gelopen als ik daar terecht zou zijn gekomen", voegde hij eraan toe met een glimlach.
Toch benadrukte Jans dat zijn opmerking niet meer dan een gedachte-experiment is. "Maar nogmaals: geen sprake van geweest. En het mooie is: we zullen nooit weten hoe het was gelopen! En dat is misschien nog wel veel leuker!"
Jans had de mentale en fysieke druk bij de Godenzonen niet aangekund. Zijn palmares laat zien dat hij het best presteert bij clubs die betrekkelijk makkelijk kunnen overperformen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:48 schreef Paul het volgende:
Ron Jans liep baan bij Ajax mis: "Benieuwd hoe het was gelopen"
[ afbeelding ]
[..]
https://www.utrechtfans.n(...)&utm_content=4997270
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |