“Een kledingstuk zegt mij niet zoveel over de mate van vrouwelijkheid.”quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Een kledingstuk zegt mij niet zoveel over de mate van vrouwelijkheid.
Sinaed O'connor vond ik altijd heel vrouwelijk maar vooral kwetsbaar en fragiel overkomen ondanks haar stoere kaalgeschoren koppie.
Maar dan de stoere Madonna met haar grote bek en talloze provocaties. Ze heeft ook heel wat klappen gehad van haar schatje Sean.
Nee, nou moet je ook gewoon eerlijk blijven. Bij A zie jij mooie blote tietjes.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het maakt mij geen reet uit hoe jij je indoctrinatie woordelijk vormgeeft.
Als ik naar A kijk zie ik vrijheid.
Als ik naar B kijk zie ik onderdrukking en onvrijheid. Ik zie iets wat gitzwart en giftig is, en de cognitieve dissonantie verhult in leuke woorden maakt de giftigheid alleen maar giftiger.
Hier ben ik het ook niet mee eens. Er kan geeneens sprake zijn van geluk als vrouwen op een dusdanige manier worden gedwongen om zich te conformeren naar dit soort stompzinnige regels die door mannen worden uitgevaardigd. En al helemaal niet als overtredingen of gewoon stomme pech bij deze kledingmaffia kan leiden tot lijfstraffen of erger bij de vrouwen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:09 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Bij A zie je de een na de andere man zijn lul erin stoppen zonder resultaat, en bij B zie je een moraal die zorgt voor een gezin die bij elkaar blijft en groeit.
Zwart wit dan, want het is niet zo als de foto doet vermoeden, maar als ik kan kiezen tussen hedonisme en een een verhaal welke lijdt tot familiair geluk dan kies ik altijd B in dit verhaal.
Wat is dan volgens jou de definitie van vrouwelijkheid, het etaleren van begeerte zonder doel, of zit er nog iets meer achter?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, nou moet je ook gewoon eerlijk blijven. Bij A zie jij mooie blote tietjes.
(Nou ja, je ziet dus niks want de vrouw zit met haar rug naar de kijker, maar je snapt het wel)
Ze zit aan het strand. Daar is de vrijheid groter dan op je werk.
Ik denk niet dat jij het leuk zou vinden als jouw vrouw of dochter ook topless op haar werk verschijnt.
En volgens mij ging dit onderwerp niet over vrijheid maar over hoe vrouwen zich tegenwoordig kleden.
Onvrouwelijk volgens TS.
Een vrouw is een vrouw. Simpeler kan ik het niet verwoorden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:24 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jou de definitie van vrouwelijkheid, het etaleren van begeerte zonder doel, of zit er nog iets meer achter?
Als vrouwelijkheid niet meer lijdt tot een zwangerschap en een constructie om de baby op te voeden, wat is het dan nog?
Dan schiet je je doel voorbij en wordt het verkopen van seksualiteit een doel op zich, maar welk doel dient het dan nog?
Nee, jij snapt het niet, dat is duidelijk... Veel van die vrouwen die zich hullen in jouw gedachten van repressie van de vrouw, zijn jou ver vooruit... Namelijk op de manier dat de hedendaagse vrouwen totaal niet meer snappen wat hun rol nou eigenlijk is of was, namelijk het grootbrengen van een kinderen in een zo veilige manier als mogelijk?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook niet mee eens. Er kan geeneens sprake zijn van geluk als vrouwen op een dusdanige manier worden gedwongen om zich te conformeren naar dit soort stompzinnige regels die door mannen worden uitgevaardigd. En al helemaal niet als overtredingen of gewoon stomme pech bij deze kledingmaffia kan leiden tot lijfstraffen of erger bij de vrouwen.
Je zegt werkelijk niets... Wat is een vrouw dan in jouw ogen, een verleidster met een dark agenda??quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een vrouw is een vrouw. Simpeler kan ik het niet verwoorden.
Kleding, kapsels, maniiertjes is slechts versiering.
Anders zouden er ook niet zoveel westerse mannen op hun neus kijken als hun lieftallig Aziatisch barbiepopje een mannetje blijkt te zijn.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:55 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Om het maar even in de groep te gooien, de vrouwen met hoofdoek gedragen zich een stuk meer integer dan dan onze nachtclub vrouwen, en dat dragen ze niet alleen uit als hoofddoekje maar als symbool van de integere vrouw...
Met trots dus, van je van de westerse vrouw niet zult zien, dus zij zijn veel verder ontwikkeld dan de westerse vrouwen, en dat gun ik ze. Het gaat net over de hoofddoek namelijk, maar het karakter erachter.
Blote tieten staan voor vrijheid. Dat hebben vrouwen ook goed in de gaten gezien het een veelgeziene uiting is bij demonstraties. Ook die hand omhoog is een krachtig signaal.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, nou moet je ook gewoon eerlijk blijven. Bij A zie jij mooie blote tietjes.
(Nou ja, je ziet dus niks want de vrouw zit met haar rug naar de kijker, maar je snapt het wel)
Ze zit aan het strand. Daar is de vrijheid groter dan op je werk.
Ik denk niet dat jij het leuk zou vinden als jouw vrouw of dochter ook topless op haar werk verschijnt.
En volgens mij ging dit onderwerp niet over vrijheid maar over hoe vrouwen zich tegenwoordig kleden.
Onvrouwelijk volgens TS.
Mij lijkt de middenweg tussen twee uitersten, het beste. Niet de wereld van de ladderzatte meiden in clubs enkel gekleed in visnet en naveltruitje. Maar ook niet het totale tegenovergestelde, de vrouwen in boerka als onderdrukte broedkippen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:28 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet, dat is duidelijk... Veel van die vrouwen die zich hullen in jouw gedachten van repressie van de vrouw, zijn jou ver vooruit... Namelijk op de manier dat de hedendaagse vrouwen totaal niet meer snappen wat hun rol nou eigenlijk is of was, namelijk het grootbrengen van een kinderen in een zo veilige manier als mogelijk?
Geluk heeft niets te maken met jou korte rokje op zaterdag avond in de club, zonder resultaat op zondag, dat voor de de komende 30 jaar herhalen geeft nou net geen solide indruk van de vrouwelijke vrijheid tot vrij zijn...
Maar goed, jij hebt er vast lang en hard over nagedacht, dus ik hoor graag waar het dan fout gaat.
Dit gaat ontzettend oftopic, maar goed, ik zal proberen een zinnige reactie te geven op de onzin die jij hierboven neerpleurt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:28 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet, dat is duidelijk... Veel van die vrouwen die zich hullen in jouw gedachten van repressie van de vrouw, zijn jou ver vooruit... Namelijk op de manier dat de hedendaagse vrouwen totaal niet meer snappen wat hun rol nou eigenlijk is of was, namelijk het grootbrengen van een kinderen in een zo veilige manier als mogelijk?
Geluk heeft niets te maken met jou korte rokje op zaterdag avond in de club, zonder resultaat op zondag, dat voor de de komende 30 jaar herhalen geeft nou net geen solide indruk van de vrouwelijke vrijheid tot vrij zijn...
Maar goed, jij hebt er vast lang en hard over nagedacht, dus ik hoor graag waar het dan fout gaat.
Jij vindt blote tieten een uiting van vrijheid. Maar stel dat jouw dochter er zelf en vrijwillig voor kiest om zich te bekeren tot de islam en zich voortaan hult in een burka.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blote tieten staan voor vrijheid. Dat hebben vrouwen ook goed in de gaten gezien het een veelgeziene uiting is bij demonstraties. Ook die hand omhoog is een krachtig signaal.
Maar verder niet het punt, de boerka heeft niks met vrijheid te maken, islam is een onderdrukkend kanker waar niemand beter van wordt.
En diegene die denken dat ze er wel beter van worden en intrinsiek goed, heb ik verder geen grote problemen mee, maar dat maakt islam nog niet positief, het blijft gevaarlijk en als het zijn wortels maar diep genoeg kan groeien wordt het altijd kwaadaardig.
Gematigde islam lijkt een behoorlijke illusie.
"Vrijwillig"quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij vindt blote tieten een uiting van vrijheid. Maar stel dat jouw dochter er zelf en vrijwillig voor kiest om zich te bekeren tot de islam en zich voortaan hult in een burka.
Respecteer jij dan ook haar keuze die in vrijheid genomen is, ondanks jouw tegenzin en afkeer van deze religie?
Goed dat snap ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Vrijwillig"
In vrijheid, etc etc, nee daar zit geen vrijheid achter dan is ze toch slachtoffer geworden van indoctrinatie.
Dus nee, weinig respect voor dat type keuzes.
Je stelt "volle verstand" maar nee, ik denk dat je een klap van de molen hebt gehad als je in vrijheid bent opgegroeid en je zou moslim worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Goed dat snap ik.
Toch zijn er legio mensen die in alle vrijheid en met hun volle verstand er voor kiezen zich te bekeren tot een of andere religie. Dat hoort ook bij wat wij vrijheid noemen.
Ik verzin jouw hypothetische verhaal niet dat ze slachtoffer worden van islam.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat ik niet snap is jouw bewering dat jouw kind dan toch een slachtoffer is geworden van indoctrinatie? Hoe dan? En door wie?
Ik heb niks te zeggen over andervrouws goed of lijf.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:38 schreef Hiddendoe het volgende:
En wat ga er dan verder mee doen? Je dochter dwingen om deze keuze te herroepen of het toch maar te accepteren?
Misschien snap jij het niet goed, of lees jij niet goed.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:51 schreef Hiddendoe het volgende:
@ludovico, je snapt het niet of je leest niet goed.
Jij noemt deze keuze een gevolg van indoctrinatie. Wie heeft haar dan geïndoctrineerd?
Nee, een mens kan dat niet in "vrijheid en volle verstand" dan is er iets mis gegaan in hoe het persoon denkt in deze wereld. Zijn er ergere denkfouten? Uiteraard. Je kunt ook denken dat Groenlinks een toffe partij is bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Jij geeft jouw visie op haar keuze en daarbij ga je volkomen voorbij aan het feit dat je dochter wel degelijk deze keuze kan maken in alle vrijheid en met haar volle verstand.
Och ik ben van andere mening. Als je een achterlijke keuze maakt zegt dat wel degelijk wat over je verstandelijke vermogen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Snap je? Dat JIJ dit een achterlijke keuze vindt, zegt niks over haar verstandelijke vermogens.
Dat is wat ik bedoelde.
Duidelijk. Je hebt niks inhoudelijks te melden noch heb je steekhoudende argumenten. Je sputtert maar wat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien snap jij het niet goed, of lees jij niet goed.
Hoe moet ik in jouw hypothetisch verzinsel de aanstichter van een fictieve dochter kunnen aanwijzen als dader van haar fictieve indoctrinatie?
Gaan we een boek schrijven samen ofzo?
[..]
Nee, een mens kan dat niet in "vrijheid en volle verstand" dan is er iets mis gegaan in hoe het persoon denkt in deze wereld. Zijn er ergere denkfouten? Uiteraard. Je kunt ook denken dat Groenlinks een toffe partij is bijvoorbeeld.
[..]
Och ik ben van andere mening. Als je een achterlijke keuze maakt zegt dat wel degelijk wat over je verstandelijke vermogen.
Ja denk jij dat maar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Duidelijk. Je hebt niks inhoudelijks te melden noch heb je steekhoudende argumenten. Je sputtert maar wat.
Ik heb je uitgebreid te woord gestaan, maar het antwoord zint je niet, dat is wat anders.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor, jij mag het laatste woord hebben.
Nee, dat zie je verkeerd. Jouw antwoord geeft duidelijk aan dat je niet goed raad weet met zo'n situatie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb je uitgebreid te woord gestaan, maar het antwoord zint je niet, dat is wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |