Het hoeft geen waardeoordeel te hebben maar ik denk dat dat vroeger wel zo was.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet "zij kleed zich mannelijk" een waardeoordeel hebben?
In de 17/18e eeuw waren hakken voor mannen, droegen mannen pruiken met lange haren.
De incorporatie van "mannen" kleding in vrouwenkleding is altijd al een ding geweest.
Waar jullie ontzettend naar terug verlangen is bepaald beeld dat jullie hebben dat helemaal niet bestaat.
Dat klopt, maar dan is er toch juist wél een beeld wat betreft mannelijk/vrouwelijk?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben dan zo ouderwets dat ik je een draai om je oren geef vanwege stam+t
En nee, het is niet ouderwets om een beeld te hebben bij 'mannelijke kledij'. Maar wat ieniminimuis al zeer terecht opmerkt: welk beeld er 'past' bij welke kledij juist de mannen of juist de vrouwen dragen, is zelfs binnen 1 land/1 cultuur supertijdgevoelig. Kijk eens naar de popsterren uit de jaren '80. Heren in superstrakke pakjes, op hoge hakken en met (zichtbare) make-up. En met gepermanent lang haar ook nog. Superrrrrrrmannelijk.
Zeker is dat beeld er, is er altijd zo'n beeld, is dat er ook nu, en heeft iedereen er wel een voorstelling bij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:07 schreef Filosoofert het volgende:
Dat klopt, maar dan is er toch juist wél een beeld wat betreft mannelijk/vrouwelijk?
Ow ja maar ik ben het dan ook oneens met TS.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeker is dat beeld er, is er altijd zo'n beeld, is dat er ook nu, en heeft iedereen er wel een voorstelling bij.
Maar tegen de tijd dat iemand stelt dat min of meer alle (hem omringende) vrouwen niet vrouwelijk zijn, dan mankeert er iets aan het beeld van degene die dat meent te zien. Want het beeld moet gebaseerd zijn op je wereld, tenminste, om enige zeggingskracht te hebben in die wereld.
Van Kooten en De Bie zeiden het ooit treffend: een echte feminist blijft staan als ze pist.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
De feministen onder de mannen? Serieus?![]()
Feministen haten geen mannen, sterker nog ze willen ook het beste voor mannen. Feministen vechten zelfs voor mannenrechten.
Daarnaast is een feminist genderneutraal. Zowel mannen als vrouwen kunnen feminist zijn.
Heb ik ook al 2x gevraagdquote:
Nou, dan neem je toch een Hollandse vrouw meer op date in het Oosten? Net zo lang doorrijden tot ze de perfecte mate van vrouwelijkheid heeft bereikt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:24 schreef Viesdik het volgende:
Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Briljant.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dan neem je toch een Hollandse vrouw meer op date in het Oosten? Net zo lang doorrijden tot ze de perfecte mate van vrouwelijkheid heeft bereikt.
Waarom zou een vrouw haar 'best doen om vrouwelijk over te komen?'quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:33 schreef Droopie het volgende:
Als je een topic opent en onderdanig is het eerste woord wat in je hoofd zit, dan zegt dat wel iets over jouw gedachtengang.
Om op je vraag terug te komen, ja er zijn vrouwen die niet echt hun best doen om vrouwelijk over te komen.. En er zijn vrouwen die er wel hun best voor doen.
Sommige hebben het van nature en sommige niet.
So be it
En ik denk dat er in Afghanistan ook wel echt vrouwelijke vrouwen wonen. Alleen zijn die dan niet zo goed gekleed.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk dat in Italië echt vrouwelijke vrouwen wonen (als voorbeeld hé). Goed gekleed.
Maar waarom zeg je dit?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ik denk dat er in Afghanistan ook wel echt vrouwelijke vrouwen wonen. Alleen zijn die dan niet zo goed gekleed.
Als reactie op jouw uitspraak. Vrouwen beoordelen naar de manier waarop ze gekleed gaan, is nogal kortzichtig.quote:
Als je alle vrijheid van expressie doodslaat, of wat dan ook, welke vrouwelijkheid blijft dan over Hiddenwoke?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Dus nee, Italiaanse vrouwen zijn niet per definitie vrouwelijker dan Afghaanse vrouwen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Om het maar even in de groep te gooien, de vrouwen met hoofdoek gedragen zich een stuk meer integer dan dan onze nachtclub vrouwen, en dat dragen ze niet alleen uit als hoofddoekje maar als symbool van de integere vrouw...quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als reactie op jouw uitspraak. Vrouwen beoordelen naar de manier waarop ze gekleed gaan, is nogal kortzichtig.
Eeuwenlang waren vrouwen een soort lijfeigene en dienden ze zich te kleden naar wat de maatschappij hun opdroeg.
Kuisheidgordels, crinolines, korsetten, in China werden de voeten van vrouwen opzettelijk verminkt omdat dat nu eenmaal vrouwelijk was.
Nu doen veel vrouwen mee met de botox-mode of ze laten zich (al dan niet vrijwillig) wegstoppen onder een burka of niqaab.
Een vrouw is een vrouw. Ongeacht wat de mode, de religie of de maatschappij voor achterlijke regeltjes voorschrijft.
Dus nee, Italiaanse vrouwen zijn niet per definitie vrouwelijker dan Afghaanse vrouwen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ja, tuurlijk is een vrouw een vrouw. Maar een vrouw in een mooie zomerjurk vind ik vrouwelijker dan een vrouw in een tuinbroek met knalrood haar. Daar is toch niets mis mee?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als reactie op jouw uitspraak. Vrouwen beoordelen naar de manier waarop ze gekleed gaan, is nogal kortzichtig.
Eeuwenlang waren vrouwen een soort lijfeigene en dienden ze zich te kleden naar wat de maatschappij hun opdroeg.
Kuisheidgordels, crinolines, korsetten, in China werden de voeten van vrouwen opzettelijk verminkt omdat dat nu eenmaal vrouwelijk was.
Nu doen veel vrouwen mee met de botox-mode of ze laten zich (al dan niet vrijwillig) wegstoppen onder een burka of niqaab.
Een vrouw is een vrouw. Ongeacht wat de mode, de religie of de maatschappij voor achterlijke regeltjes voorschrijft.
Welke vrijheid van expressie, lullovico?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je alle vrijheid van expressie doodslaat, of wat dan ook, welke vrouwelijkheid blijft dan over Hiddenwoke?
Om te kunnen zijn en te kunnen kleden zoals je zelf wenst.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Welke vrijheid van expressie, lullovico?
Wel een heel flauwe vergelijking, naaktheid op het strand vergelijken met een verhullend moraal ten aanzien van moraal ten aanzien van een heilige relatie, daar ga je het niet mee redden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:01 schreef ludovico het volgende:
Welke afbeelding toont een vrouw in vrijheid:
A:
[ afbeelding ]
B:
[ afbeelding ]
Het maakt mij geen reet uit hoe jij je indoctrinatie woordelijk vormgeeft.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:05 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Wel een heel flauwe vergelijking, naaktheid op het strand vergelijken met een verhullend moraal ten aanzien van moraal ten aanzien van een heilige relatie, daar ga je het niet mee redden.
Dat weet ik niet. Een kledingstuk zegt mij niet zoveel over de mate van vrouwelijkheid.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is een vrouw een vrouw. Maar een vrouw in een mooie zomerjurk vind ik vrouwelijker dan een vrouw in een tuinbroek met knalrood haar. Daar is toch niets mis mee?
Bij A zie je de een na de andere man zijn lul erin stoppen zonder resultaat, en bij B zie je een moraal die zorgt voor een gezin die bij elkaar blijft en groeit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het maakt mij geen reet uit hoe jij je indoctrinatie woordelijk vormgeeft.
Als ik naar A kijk zie ik vrijheid.
Als ik naar B kijk zie ik onderdrukking en onvrijheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |