abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:19:33 #51
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215300289
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Bij dit beeld vraag ik me altijd af hoe mensen dachten dat de wereld draaide voordat er elektriek uit het stopcontact kwam. Al die wasvrouwen, kokkinnen, hitjes, diensters, verpleegsters, typistes - die deden dat gratis ofzo?
Die zullen de mannen niet vrouwelijk genoeg gevonden hebben :P
pi_215300305
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:19 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Die zullen de mannen niet vrouwelijk genoeg gevonden hebben :P
Vrouwen hebben altijd gewerkt.

En ga eens kijken in een land waar men ' traditioneel' leeft. Ze spannen vrouwen voor de ploeg. Letterlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:21:32 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215300308
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:02 schreef herverwijderd het volgende:
Okee, dus wat hebben we zover, vrouwelijke vrouwen:

1) zijn niet lang
2) hebben lang haar
3) dragen meer make-up
4) dragen kleurrijkere kleding
5) vertonen ander gedrag dan niet vrouwelijke vrouwen, geen verdere info aanwezig.
Vrouwelijke vrouwen lijken niet op krokodillen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:21:48 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215300310
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

En ga eens kijken in een land waar men ' traditioneel' leeft. Ze spannen vrouwen voor de ploeg. Letterlijk.
:9~
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:22:31 #55
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215300314
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan is mijn beeld verkeerd en mag je mijn mening gerust in de wind slaan.
pi_215300440
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Vrouwen bestaan niet om aan jouw wensen en ideaalplaatjes te voldoen.
Klopt, maar dat mes snijd aan twee kanten. Dat geld dus ook voor mannen.
pi_215300460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:24 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Did you just assume their gender?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215300625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:24 schreef Viesdik het volgende:
Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.

Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.

Deelt u deze mening?
Een mening droppen en daarne niet de discussie aangaan zoals gewoonlijk.
Laf....
pi_215300700
Ow graag ook ff de dikke van Dale bellen!!!

Moet je kijken wat ze daar doen!
https://www.vandale.nl/gr(...)ds/betekenis/manwijf

Maar zal wel geen juiste bron zijn :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215300958
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:36 schreef kwiwi het volgende:
Geen idee, hoe definieer je "vrouwelijk"?
Onder meer strak zittende kleding en hoge hakken. Iets dat te weinig vrouwen draagt.
pi_215301168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:57 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
[..]
Wojo triggered zeg.

Wat ze mannelijker maakt? Korte haren, minder make up, minder kleurige kleding, gedrag ooit.

Ik kwam wel eens in een pottentent ja, een vriendin van me is lesbisch dus ik ging wel eens mee.
Als niet homo gingen wij vroeger graag naar zo'n tent
Jezelf even aanpassen maar het was altijd groot feest en gezellig daar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215301178
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:02 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat TS dan maar verder naar het oosten moet gaan rijden, denk tot Moskou ofzo
Of Filippijnen _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215301213
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hier kan ik ook geen informatie uithalen over wat dan wel vrouwelijk en mannelijk zou zijn. Het enige wat je noemt is lengte, dus lange vrouwen zijn dan niet vrouwelijk. Maar lange mannen zijn dat wel? En wat maakt de minder lange mannen ‘richting oosten’ dan mannelijk?
Inderdaad, de 'bouw' van een persoon is een van de dingen die iemand mannelijk of vrouwelijk maakt. Ik vind Nederlanders over het algemeen heel 'lanky', dus lange armen en benen, dunnere bottenstructuur. Als je dat vergelijkt met Oostblokkers, dan zijn dat vaak kortere mannen met dikke nekken, polsen en enkels. Gewoon een meer 'stocky' build. Echt van die 'powerlifters'.

Hun vrouwen zijn daarentegen ook 'fijner' gebouwd. Delicater. Kleiner van stuk, dunnere botten. Rondere gezichten.

Het gaat dus niet alleen om lengte, maar om de hele bouw op zich. En ja, natuurlijk heb je ook Nederlanders met een stocky build en lange lompe vrouwen in Bulgarije. Maar je mag best generalisaties maken om een punt te maken.

Tel daarbij op dat Nederlandse vrouwen vaak rond hun 30e / 35e hun haar kort knippen. En mannen vaak een buikje krijgen en daar verder niets meer aan doen.

Dan krijg je toch een beetje een soort androgeen volk, wat vanaf een bepaalde leeftijd veel op elkaar gaat lijken. Terwijl het juist het seksuele dimorfisme wat ons als seksen aan elkaar aantrekt.

Ik heb het nu wel grotendeels alleen over het uiterlijk gehad. We kunnen nog een heel topic wijden aan wat andere mannelijke of vrouwelijke eigenschappen zijn. Maar 1 ding is zeker, die eigenschappen zijn er en ze zijn verschillend. Het is juist weer heel Nederlands om net te doen alsof er eigenlijk geen verschil is of zou moeten zijn tussen man en vrouw. Alsof het geslachtsorgaan het enige verschil is. En dat is mijn inziens absoluut niet het geval. En juist deze verschillen 'uitvergroten' is wat elkaar aantrekt, niet proberen het verschil zo klein mogelijk te krijgen. Maar zelden zijn vrouwelijke mannen en mannelijke vrouwen, aantrekkelijk. En dat zeg ik trouwens als creatieve, gevoelige man met lang haar.
pi_215301244
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:54 schreef Filosoofert het volgende:
Ow graag ook ff de dikke van Dale bellen!!!

Moet je kijken wat ze daar doen!
https://www.vandale.nl/gr(...)ds/betekenis/manwijf

Maar zal wel geen juiste bron zijn :')
?

Daar staat dat een manwijf een vrouw is.
Een manwijf is dus vrouwelijk.

Ik zie niet waar dat mee in strijd is? Waarom zou dat onjuist of een onjuiste bron zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 18-10-2024 18:42:46 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:08:17 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215301630
Het is niet per se dat Nederlandse vrouwen de vrouwelijkheid missen. Nederlanders in het algemeen hechten gewoon weinig aan uiterlijk. Qua kapsel, trainen, lichaamsverzorging, kleding, charisma…
De gemiddelde Nederlandse man is na zijn 40-ste ook niet meer zo sexy. We hebben nog geluk met ons uitmuntende DNA waardoor we er op jonge leeftijd zonder enige moeite goed uit zien.
The End Times are wild
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:14:17 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215301707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef Doemaarmee het volgende:
Wat mij vooral erg opvalt bij Nederlandse vrouwen in het algemeen is de afhoudende, vaak op het afkeurende af houding richting mannen uit. Overdreven zeg maar, in strijd met, tegen mannen zijn, ik zie het overal, wegkijken of op neerkijken, alles behalve waardering uit voor het andere geslacht, behalve dan waarschijnlijk als je zeer aantrekkelijk bent of anderszins strelend voor haar ego, maar anders ben je het haasje.
Ligt dat niet aan je eigen houding? Dat het een reflectie is van je eigen gedrag en uitstraling?
Als je vriendelijk en respectvol bent tegen vrouwen (en mannen) dan zijn zij dat eigenlijk altijd ook naar jou en staat de ander altijd voor je klaar!
Ik merk dat zelf heel erg wanneer ik door de haast slecht gekleed ben en met mijn gedachten niet bij de omgeving. Dan zien mensen mij ook niet staan… dat valt me dan op, maar ben me wel bewust dat dit bij mij ligt en niet bij de rest van de wereld!
The End Times are wild
pi_215301756
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ligt dat niet aan je eigen houding? Dat het een reflectie is van je eigen gedrag en uitstraling?
Als je vriendelijk en respectvol bent tegen vrouwen (en mannen) dan zijn zij dat eigenlijk altijd ook naar jou en staat de ander altijd voor je klaar!
Ik merk dat zelf heel erg wanneer ik door de haast slecht gekleed ben en met mijn gedachten niet bij de omgeving. Dan zien mensen mij ook niet staan… dat valt me dan op, maar ben me wel bewust dat dit bij mij ligt en niet bij de rest van de wereld!
Nee, want ik ken in het echte leven geen vrouwen en ben vriendelijk tegen iedereen, zo ben ik nu eenmaal, ik heb het altijd in het dagelijks voorbijlopen en zulks, er is er niet een die mij kent.

En toch willen ze allemaal hun onvrede op mij projecteren... En dat ligt niet aan mij.
Vote Republican, and get a 10 percent discount on your next Walmart visit!
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:23:00 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215301829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:18 schreef Doemaarmee het volgende:

[..]
Nee, want ik ken in het echte leven geen vrouwen en ben vriendelijk tegen iedereen, zo ben ik nu eenmaal, ik heb het altijd in het dagelijks voorbijlopen en zulks, er is er niet een die mij kent.

En toch willen ze allemaal hun onvrede op mij projecteren... En dat ligt niet aan mij.
Waar dan aan? Ik heb daar geen last van
The End Times are wild
pi_215301843
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waar dan aan? Ik heb daar geen last van
Vraag het hun, ze maken er een sport van namelijk... Ik zit er niet meer mee, je leert ermee omgaan.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:26:47 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215301876
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:24 schreef Doemaarmee het volgende:

[..]
Vraag het hun, ze maken er een sport van namelijk... Ik zit er niet meer mee, je leert ermee omgaan.
Als dat jouw beeld is van vrouwen dan straal je dat ook uit. En dat reflecteert weer
The End Times are wild
pi_215301907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als dat jouw beeld is van vrouwen dan straal je dat ook uit. En dat reflecteert weer
Neem maar van mij aan dat ik niet de aanstichter was, meer andersom, en inderdaad, mijn beeld van vrouwen is al heel lang onder het nulpunt gedaald, en dat is niet erg, ik verwacht of hoef niets van vrouwen.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:31:15 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215301952
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:28 schreef Doemaarmee het volgende:

[..]
Neem maar van mij aan dat ik niet de aanstichter was, meer andersom, en inderdaad, mijn beeld van vrouwen is al heel lang onder het nulpunt gedaald, en dat is niet erg, ik verwacht of hoef niets van vrouwen.
Misschien als je je lukt oprecht positief over ze te gaan denken dat ze dan wel weer met je te maken willen hebben.

Dat wat alle incels met elkaar delen is een gebrek aan sympathie en respect voor vrouwen. Jullie zijn als het ware de feministen onder de mannen. Dacht je dat vrouwen dat niet aan konden voelen?
The End Times are wild
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:32:50 #73
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_215301981
Dankzij Andrew Tate en doorgeschoten genderneutraliteit, dus van beide kanten van het hoefijzer, dragen steeds meer dames vormeloze, veel te grote boyfriend jeans en van die verschrikkelijke drie-voor-een-geeltjetruien met zo'n gruwelijk rond elastisch boordje. Jurkjes, rokjes en getailleerde mode, ook bont gekleurde kleding trouwens, is zwaar in de minderheid bij vrouwelijke dertigminners. Is mijn beeld dan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_215301998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Misschien als je je lukt oprecht positief over ze te gaan denken dat ze dan wel weer met je te maken willen hebben.

Dat wat alle incels met elkaar delen is een gebrek aan sympathie en respect voor vrouwen. Jullie zijn als het ware de feministen onder de mannen. Dacht je dat vrouwen dat niet aan konden voelen?
Ze hebben het voor mij gewoon afgedaan, en wat ze zaaien oogsten ze ook, vooral bij mij, ik ben hun niets verschuldigd, en hun mij ook niet.

Dat incel gedoe is niets voor mij, veel te zwartgallig, al snap ik velen wel. Maar persoonlijk voor mij geen interesse meer.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:42:11 #75
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215302152
quote:

[..]

De feministen onder de mannen? Serieus? :')
Feministen haten geen mannen, sterker nog ze willen ook het beste voor mannen. Feministen vechten zelfs voor mannenrechten.
Daarnaast is een feminist genderneutraal. Zowel mannen als vrouwen kunnen feminist zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:42:21 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215302156
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef Doemaarmee het volgende:

[..]
Ze hebben het voor mij gewoon afgedaan, en wat ze zaaien oogsten ze ook, vooral bij mij, ik ben hun niets verschuldigd, en hun mij ook niet.

Dat incel gedoe is niets voor mij, veel te zwartgallig, al snap ik velen wel. Maar persoonlijk voor mij geen interesse meer.
Jammer denk ik..
The End Times are wild
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:42:53 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215302165
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:42 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Feministen haten geen mannen, sterker nog ze willen ook het beste voor mannen. Feministen vechten zelfs voor mannenrechten.
Daarnaast is een feminist genderneutraal. Zowel mannen als vrouwen kunnen feminist zijn.
Ik bedoel de stereotype feminist
The End Times are wild
pi_215302181
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jammer denk ik..
Nee hoor, in dit geval niet, objectief natuurlijk wel, want het had wel leuk moeten zijn, maar helaas zijn die er niet.
pi_215302352
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vermoed dat TS vrouwelijk definieert in relatie tot zijn wens en oordeel als man.
Ik wil wedden dat TS nog nooit een vrouw heeft gehad.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:02:47 #80
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215302475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik bedoel de stereotype feminist
Dat is een vrouw die dezelfde rechten en kansen wil als een man.
Trotste mama van Ambar
pi_215302486
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:34 schreef matigeuser het volgende:
En dat zeg ik trouwens als creatieve, gevoelige man met lang haar.
Pics or it did not happen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215302528
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Mwah ik kan me er wel in vinden, we zijn erg op onszelf, het valt vrouwen overigens ook op dat ze in Nederland nauwelijks aanspraak krijgen, dat is echt veel minder dan in het buitenland.

Maar zeker als je het vergelijkt met Franse vrouwen.... Eigenlijk zijn dat de enige uitschieters echt de andere kant op... Ja, vind ik mensen wel erg op zichzelf vaak.
pi_215302572
quote:

[..]

Neejoh, geef die vent nou geen twijfel.
Hij wilt wat van vrouwen maar niemand trekt zijn bek open normaliter, dus dat hoef hij ook niet te verwachten.
Echter het punt waar die meer aan heeft is dat hij van bovenstaande niet afwijkt.
pi_215302583
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:32 schreef Andromache het volgende:
Dankzij Andrew Tate en doorgeschoten genderneutraliteit, dus van beide kanten van het hoefijzer, dragen steeds meer dames vormeloze,
_O-
Die gast bestond nog niet 10 jaar terug joh.
pi_215302598
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:42 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Nou....
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:22:06 #86
138876 Andromache
pi_215302782
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
Die gast bestond nog niet 10 jaar terug joh.
Technisch gezien wel en het heeft in het hier en nu echt wel effect.
pi_215302835
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:22 schreef Andromache het volgende:

[..]
Technisch gezien wel en het heeft in het hier en nu echt wel effect.
Ja maar toen niet, en we zijn niet veranderd hoor in mijn mensenleven.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:25:50 #88
138876 Andromache
pi_215302865
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja maar toen niet, en we zijn niet veranderd hoor in mijn mensenleven.
Nou..... De tijd tikt door en de cultuur ook. Maar soit, jouw mening.
pi_215303367
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:36 schreef sigme het volgende:

[..]
?

[ afbeelding ]

Daar staat dat een manwijf een vrouw is.
Een manwijf is dus vrouwelijk.

Ik zie niet waar dat mee in strijd is? Waarom zou dat onjuist of een onjuiste bron zijn?
Dus een man is sterk en ruw? Of als een vrouw sterk en ruw is is het een manwijf?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:04:55 #90
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215303473
Eens met TS
pi_215303625
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:55 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Dus een man is sterk en ruw? Of als een vrouw sterk en ruw is is het een manwijf?
Ik zal 'm even voor je herhalen.

Hier staat niks over een man. Dus of een man sterk en ruw is, staat te bezien, maar is in elk geval op geen enkele manier een logische conclusie uit het bestaan van het woord 'manwijf'.

Er staat ook niet 'een sterke ruwe vrouw is een manwijf'.

Vergelijk:
"Marsmannetjes zijn groen"
Dat betekent NIET dat alle groene mannetjes marsmannetjes zijn.

"Manwijven zijn sterke ruwe vrouwen"
Dat betekent NIET dat alle sterke ruwe vrouwen manwijven zijn.
pi_215303647
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik zal 'm even voor je herhalen.
[ afbeelding ]
Hier staat niks over een man. Dus of een man sterk en ruw is, staat te bezien, maar is in elk geval op geen enkele manier een logische conclusie uit het bestaan van het woord 'manwijf'.

Er staat ook niet 'een sterke ruwe vrouw is een manwijf'.

Vergelijk:
"Marsmannetjes zijn groen"
Dat betekent NIET dat alle groene mannetjes marsmannetjes zijn.

"Manwijven zijn sterke ruwe vrouwen"
Dat betekent NIET dat alle sterke ruwe vrouwen manwijven zijn.
Ow oké. Ik dacht dat het gedeelte "man" uit het woord manwijf sloeg op het mannelijke geslacht. Maar dit is inderdaad een aanname
pi_215303716
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:18 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ow oké. Ik dacht dat het gedeelte "man" uit het woord manwijf sloeg op het mannelijke geslacht. Maar dit is inderdaad een aanname
Die aanname lijkt me correct, maar daarmee definiëren de manwijven nog niet wat mannen zijn ;)
pi_215303767
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Die aanname lijkt me correct, maar daarmee definiëren de manwijven nog niet wat mannen zijn ;)
Het is niet definiëren wat mannen zijn maar wellicht wel wat "mannelijk" is?

Ik bedoel het ook echt niet respectloos.

Is het echt zo ouderwets om een beeld in je hoofd te hebben als iemand zegt; "Zij kleed zich mannelijk"

"Vroeger" had dit ook een waardeoordeel, maar nmi is dat niet meer zo.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:00:31 #95
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215304118
Waarom moet "zij kleed zich mannelijk" een waardeoordeel hebben?

In de 17/18e eeuw waren hakken voor mannen, droegen mannen pruiken met lange haren.
De incorporatie van "mannen" kleding in vrouwenkleding is altijd al een ding geweest.

Waar jullie ontzettend naar terug verlangen is bepaald beeld dat jullie hebben dat helemaal niet bestaat.
Trotste mama van Ambar
pi_215304148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar dat beantwoord nog steeds de vraag niet: wat is vrouwelijkheid?
Vrouwelijkheid is aandacht aan jezelf besteden. Er vezorgd uit zien. Lief zijn. Zorgzaam. Moederlijk. Zacht. Eerlijk. Zelfredzaam. Bescheiden. Stevig in de schoenen. Gericht op het gezin ipv carrière. Geen negatieve concurrent zien in het andere geslacht.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:04:32 #97
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215304161
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Vrouwelijkheid is aandacht aan jezelf besteden. Er vezorgd uit zien. Lief zijn. Zorgzaam. Moederlijk. Zacht. Eerlijk. Zelfredzaam. Bescheiden. Stevig in de schoenen. Gericht op het gezin ipv carrière. Geen negatieve concurrent zien in het andere geslacht.
Top 90% van de vrouwen is niet vrouwelijk ^O^
Trotste mama van Ambar
pi_215304185
Beetje vrouwelijkheid voor het topic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215304327
Nou en?

Is het nu zo belangrijk wat ‘de Nederlandse vrouw’ wel of niet zou zijn?

Uiteindelijk dwingt niemand je om dan verder contact met een Nederlandse vrouw te gaan zoeken, als je merkt dat he daarmee geen match ervaart.... de rest van de wereld staat je ook open en het is je volledig vrij om contact met vrouwen te zoeken waar je he wel prettig bij voelt...

Tenzij je natuurlijk een beperkt nationalistisch/raciaal-beperkt wereldbeeld aanhangt dat je enkel met een vrouw die geboren in Nederland is, een relatie kunt aangaan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215304576
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:28 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Het is niet definiëren wat mannen zijn maar wellicht wel wat "mannelijk" is?

Ik bedoel het ook echt niet respectloos.

Is het echt zo ouderwets om een beeld in je hoofd te hebben als iemand zegt; "Zij kleed zich mannelijk"

"Vroeger" had dit ook een waardeoordeel, maar nmi is dat niet meer zo.
Ik ben dan zo ouderwets dat ik je een draai om je oren geef vanwege stam+t :D

En nee, het is niet ouderwets om een beeld te hebben bij 'mannelijke kledij'. Maar wat ieniminimuis al zeer terecht opmerkt: welk beeld er 'past' bij welke kledij juist de mannen of juist de vrouwen dragen, is zelfs binnen 1 land/1 cultuur supertijdgevoelig. Kijk eens naar de popsterren uit de jaren '80. Heren in superstrakke pakjes, op hoge hakken en met (zichtbare) make-up. En met gepermanent lang haar ook nog. Superrrrrrrmannelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')