Juridisch loket niet omdat die geen wettelijke onderbouwing geeft.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:40 schreef sigme het volgende:
@:bianconeri heb je hier iets aan?
https://www.juridischloke(...)uurwoning-opleveren/
En deze verwijst iets meer naar de wet en een uitspraak die iets zegt over de toepassing:
https://www.nova-legal.nl/blogs/opnamestaat/
Jawel, want daar staan je rechten inquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:46 schreef TornadoDK het volgende:
Staat meestal gewoon in het contract, niet alles hoeft in de wet te staan.
Uhm Nee niet al je rechten en plichten staan in de wet. Kan prima in contracten/gebruikersvoorwaarden staan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel, want daar staan je rechten in
Artikel 224 lid 2 van boek 7 BW.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:39 schreef bianconeri het volgende:
Heel leuk verhaal dit laatste, maar ik kan het nergens in de wet terug vinden. De oude huurwet is niet meer geldig en voor wat ik kan terugvinden is dit nu allemaal in het Burgerlijk Wetboek (hoofdstuk 7 alleen?) te vinden.
Echter ik vind geen enkel recht daarin over de oplevering van een woning.
Klopt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Uhm Nee niet al je rechten en plichten staan in de wet. Kan prima in contracten/gebruikersvoorwaarden staan.
Een wet/rechter kan wel bepalen dat een contract en of voorwaarde onredelijk kan zijn
Ja dit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef halfway het volgende:
In de staat zoals je hem aanvaard hebt.
Dat weet ik van toen ik nog huurde.
Klopt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:45 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso is ook lang niet altijd duidelijk wat de ‘oorspronkelijke staat’ is. Ik heb ooit in een huurwoning gezeten waar 0 foto’s in het dossier zaten, alleen een slechte plattegrond waar deuren en één muur op de verkeerde plaats zaten. Toen heb ik maar even de opzichter langs laten komen, anders had ik officieel wellicht flink moeten gaan verbouwen..
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef halfway het volgende:
In de staat zoals je hem aanvaard hebt.
Dat weet ik van toen ik nog huurde.
Is te simpel gezegd lijkt mij.quote:
Dat doe je dan in overleg met de vorige bewoner en dat weet de verhuurder dan. Althans hier bij de woningbouw is dat gewoon normaal als je in het overleg hebt gedaan en ze weten ervan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Is te simpel gezegd lijkt mij.
Want als jij alle meubels overgenomen hebt, laminaat of weet ik het wat.
Dan is dat niet ineens deel van de woning en deel van wat jij moet aanleveren.
Vaak is het dan zo dat jij het er bij verlaten van de woning weer moet zorgen dat het verwijderd wordt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat doe je dan in overleg met de vorige bewoner en dat weet de verhuurder dan. Althans hier bij de woningbouw is dat gewoon normaal als je in het overleg hebt gedaan en ze weten ervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |