Nou, ik ga zeker niks installeren en mijn telefoonnummer had ze natuurlijk al. Eigenlijk zijn veel van die scams makkelijk te doorzien als je maar altijd in je hoofd houdt dat wanneer iemand jou ongevraagd benaderd, dat meestal niet is om jou te helpen rijk te worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:14 schreef herverwijderd het volgende:
Goed bezig jong. Ik vind het altijd wel leuk om scammers aan de praat te houden en hun tijd zoveel mogelijk te verspillen, maar ik ben dan altijd toch te schijterig om telefoonnummers oid te geven, of apps te installeren enzovoorts.
Dat heb ik ook gedaan, maar zal ook nooit iets durven inloggen of installeren ofzo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:14 schreef herverwijderd het volgende:
Goed bezig jong. Ik vind het altijd wel leuk om scammers aan de praat te houden en hun tijd zoveel mogelijk te verspillen, maar ik ben dan altijd toch te schijterig om telefoonnummers oid te geven, of apps te installeren enzovoorts.
Die prinses was waarschijnlijk een dikke vent van middelbare leeftijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:18 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan, maar zal ook nooit iets durven inloggen of installeren ofzo.
Heb een keer een Nigeriaanse prinses echt lang aan de praat gehouden, echt sneu want het vrouwtje was heel mooi.
Nee ze was echt heel mooi.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die prinses was waarschijnlijk een dikke vent van middelbare leeftijd.
True, als het via whatsapp ging.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik ga zeker niks installeren en mijn telefoonnummer had ze natuurlijk al. Eigenlijk zijn veel van die scams makkelijk te doorzien als je maar altijd in je hoofd houdt dat wanneer iemand jou ongevraagd benaderd, dat meestal niet is om jou te helpen rijk te worden.
Precies mijn idee. Laat ze er maar uren voor niks in steken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:52 schreef Professionele-Idioot het volgende:
@:TS Geweldige actie!
Ik probeer die whatsapp scammer zolang mogelijk aan de praat te houden, hebben ze minder tijd voor andere.
Alleen het stopt 9/10 van als ik over Black Pete en Kim Jong un begin.
Prachtig dit!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Goedemiddag medefokkers.
Ik heb een scammer gescamd en hier ¤ 74,- aan verdiend.
Het begon een paar dagen geleden. Uit het niets werd ik benaderd via whatsapp met een job offer. Dat was natuurlijk een eerste red flag, want welk normaal bedrijf recruteert nu willekeurige mensen via whatsapp. Maar goed, ik speel het spel graag mee en hou dergelijke scammers graag zo lang mogelijk bezig om er verolgens niet in te trappen dus ik speelde het spel mee.
Zoals je verwacht was de job offer te mooi om waar te zijn. $3800,- per maand, voor 1,5 uur werk per dag, volledig remote en op je eigen tijden. Dat was de tweede red flag.
Ze betaalden uit in Tether, hmmm red flag nummer 3. Dit is waarschijnlijk een crypto scam, maar hoe werkt het?
De dame die mij benaderde vroeg me of ik geinteresseerd was en of de persoon verantwoordelijk voor de baan contact met me mocht opnemen. Dat mocht natuurlijk van mij en een dag later werd ik benaderd door "Angelia" die mij wat meer uitlegde en het aanbod herhaalde:
[ afbeelding ]
Ze werkte voor het bedrijf Closeloop, zei ze althans. Dat bedrijf bestaat echt, heeft een linkedin pagina is gevestigd in Sillicon Valley en werkt vrijwel volledig remote. Zou het dan toch waar zijn?
Ik verwachtte dat ik software of iets dergelijks zou moeten installeren op mijn computer dus toen ze zei dat ik mijn eigen crytowallet kon gebruiken dempte dat mijn scepsis wat.
Maar wat moest ik eigenlijk doen? Nou, daar kon ik een training voor volgen van 30-60 minuten en die zou nog betaald worden ook! Klinkt goed toch? Nou, ik moest eerst een account aanmaken op de closeloop "workbench" op closeloop.fun. Nadat ik dat had gedaan kon ik de training beginnen. Eerst moest ik inloggen op een trainingaccount die Angelia voor me had aangemaakt. Ze had hier zelf al vast 1500 USDT gestort. Toen moest ik 40 absurd simpele taken uitvoeren (op een knopje klikken) en had ik in het demo account honderden dollars verdiend. Maar opeens kreeg ik een foutmelding! Wat bleek, ik had een speciale taak gekregen en die vroeg een hogere investering maar leverde ook 3 maal zoveel op. Gelukkig was met 1 berichtje naar de klantenservice het saldo van het traininsaccount weer opgehoogd en kon ik verder. Toen moest ik terug naar mijn eigen account en was daar opeens magisch een saldo verschenen dat ik verdiend had met de training! Wow, ruim 85 USDT in 4 minuten!!!
Nu moest ik dat geld overschrijven naar mijn eigen wallet, dat deed ik en ik ontving inderdaad de coins in mijn wallet. Ik kon het bijna niet geloven. Dit was echt mijn persoonlijk wallet. Zou het dan toch geen scam zijn?
Oke, dit trucje kon ik 4 keer per dag uithalen volgens Angelia.
40 taken voltooien --> geld verdienen --> al het geld withdrawen --> klantenservice mailen en vragen om nieuw deposit adres --> minimaal 102 USDT storten (meer storten resulteert in meer verdienen) --> 40 taken voltooien --> repeat 3 keer per dag.
En daarbovenop nog een dik salaris. Maar je boy Scheurbuik is natuurlijk niet van gisteren.
Maar nu was het mij duidelijk. Ze hebben mij 85USDT "cadeau" gedaan, en nu moet ik minimaal 100 storten om verder te kunnen gaan..
Dus zo werkt de scam. Ik heb even gegoogled en vond deze website:
https://safenotscammed.ne(...)zation-job-is-a-scam
Daar staat precies beschreven wat ik heb meegemaakt.
Ik heb Angelia geblokkeerd, heb de USDT omgezet in euro en heb ¤ 74,- op mijn bakrekening bijgeschreven gekregen.
Dankjewel Angelia
Ik ben ook heel breed en er staat een hooivork in de meterkast.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Straks staan er een paar brede mannen voor je deur denk ik
Heel dik is niet hetzelfde als heel breed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben ook heel breed en er staat een hooivork in de meterkast.
Klinkt alsnog kut vooral dat 3x mailenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
40 taken voltooien --> geld verdienen --> al het geld withdrawen --> klantenservice mailen en vragen om nieuw deposit adres --> minimaal 102 USDT storten (meer storten resulteert in meer verdienen) --> 40 taken voltooien --> repeat 3 keer per dag.
Dat klopt. Closeloop.com is de echte website, en de site waar ik mijn account aan moest maken is closeloop.fun, die een wat goedkope uitstraling heeft.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:20 schreef Vincent_student het volgende:
Het lijkt wel of de naam van Closeloop misbruikt wordt door iemand. Als je naar hun website kijkt is het een app-ontwikkelaar en het ziet er allemaal keurig uit. Kan me niet voorstellen dat oplichters zoveel werk in een gelikte website stoppen met alles er op en eraan.
Probeer het eens. Ik denk niet dat je iemand aan de lijn krijgt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:38 schreef Vincent_student het volgende:
Zal ik dat nummer even bellen?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
je boy Scheurbuik is natuurlijk niet van gisteren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |