Femicide. Een beetje zo'n term wat de incels van de vrouwenwereld gebruiken om hun zinnetje door te drukken.quote:Staatssecretaris Coenradie: “Psychisch geweld heeft een enorme impact op slachtoffers en is één van de rode vlaggen bij femicide. Om femicide te voorkomen en vrouwen te beschermen, moeten we dus inzetten op het beter aanpakken van zoiets vreselijks wat mensen wordt aangedaan. Het is cruciaal om de patronen van psychisch geweld te herkennen en zichtbaar te maken in het dossier.”
“Het kennen en herkennen van de rode vlaggen van femicide is belangrijk voor medewerkers van instanties, maar ook voor alle andere mensen in ons land. Femicide pakken we samen aan.”
Jij vindt het wel prima?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Femicide. Een beetje zo'n term wat de incels van de vrouwenwereld gebruiken om hun zinnetje door te drukken.
Komt vrij denigrerend over wat je nu zegt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Femicide. Een beetje zo'n term wat de incels van de vrouwenwereld gebruiken om hun zinnetje door te drukken.
Ah de eerste femcel. En al zo snel.quote:
“ Doen alsof vrouwen een onveiliger leven hebben dan mannen is waanzin (dat is wat de term femicide probeert te projecteren). Het is juist andersom.”quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah de eerste femcel. En al zo snel.
Moord is moord. Doen alsof vrouwen een onveiliger leven hebben dan mannen is waanzin (dat is wat de term femicide probeert te projecteren). Het is juist andersom. En nee. perceptie van veiligheid is lang niet hetzelfde als de echte kansen. Vrouwen VOELEN zich vaak onveilig maar mannen hebben tot 10x hogere kans om tegen een vuist of kogel aan te lopen.
Je vliegt hier wel een beetje uit de bocht hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah de eerste femcel. En al zo snel.
Moord is moord. Doen alsof vrouwen een onveiliger leven hebben dan mannen is waanzin (dat is wat de term femicide probeert te projecteren). Het is juist andersom. En nee. perceptie van veiligheid is lang niet hetzelfde als de echte kansen. Vrouwen VOELEN zich vaak onveilig maar mannen hebben tot 10x hogere kans om tegen een vuist of kogel aan te lopen.
En die vage definitie zal de wet opbreken. Want nu is de intentie van de ministers om dit in te zetten als bescherming voor vrouwen maar ze zullen er achter komen dat juist veel vrouwen veroordeeld zullen worden met deze wet. Gezien vrouwen zich bovenmatig schuldig maken aan stelselmatig psychologisch geweld tijdens relatie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:30 schreef ChrisCarter het volgende:
Alleen al het correct definiëren van wat "psychisch geweld" is is al een aanslag op je psyche.
Gaslighting?
Verkeerd voornaamwoordgebruik?
Verkeerd begrepen humor?
De lijst met grijze gebieden lijkt mij groter dan gedacht, waarmee strafbaarstelling (is dat een woord?) nodeloos complex kan worden.
In wat voor een verknipte wereld leef jij?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En die vage definitie zal de wet opbreken. Want nu is de intentie van de ministers om dit in te zetten als bescherming voor vrouwen maar ze zullen er achter komen dat juist veel vrouwen veroordeeld zullen worden met deze wet. Gezien vrouwen zich bovenmatig schuldig maken aan stelselmatig psychologisch geweld tijdens relatie.
Waardoor men vanzelf deze wet weer zal afschaffen "want dat was niet de bedoeling"
Yup, want ik ben sterker dan dat soort users wat betreft dit onderwerp.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Mascara, trek jij het nog?
Ik niet meer.
Fysiek geweld is al zo moeilijk te bewijzen. Psychisch geweld heb ik een hard hoofd in.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:49 schreef ChrisCarter het volgende:
Bewijslast wordt ook een enorm probleem. Fysiek geweld laat (helaas/gelukkig) nog meetbare sporen na. Maar psychisch geweld? Hoe stel je dat vast?
En los daarvan. Het is ontzettend aan interpretatie onderhevig. Zoals iemand iets opvat hoeft het niet bedoeld te zijn geweest.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Fysiek geweld is al zo moeilijk te bewijzen. Psychisch geweld heb ik een hard hoofd in.
Ik denk bijvoorbeeld aan een psychiater die angsten en trauma’s kan vaststellen. Om te beginnen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Fysiek geweld is al zo moeilijk te bewijzen. Psychisch geweld heb ik een hard hoofd in.
Laat dat nu net zijn waar het op is gebaseerd... Maatwerk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En los daarvan. Het is ontzettend aan interpretatie onderhevig. Zoals iemand iets opvat hoeft het niet bedoeld te zijn geweest.²
Maar de grens van wat "geweld" is is niet objectief, in tegenstelling tot fysiek geweld waarbij je kunt vaststellen dat een ongewenste fysieke aanraking is geweest.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk bijvoorbeeld aan een psychiater die angsten en trauma’s kan vaststellen. Om te beginnen.
Ik ook. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En laat daar nou niemand bij zijn geweest wat netto zoveel betekent als "iedereen heeft zijn eigen uitleg" en "valt nauwelijks te toetsen".quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:00 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Laat dat nu net zijn waar het op is gebaseerd... Maatwerk.
Nou ja, dat valt nog te bezien, als een partij meer gelooft wordt, dan is de wedstrijd verloren, tenzij men via opnames een zaak hard kan maken, een beetje hetzelfde als van tevoren overeenkomen dat je seks gaat hebben, wie gaat dat in godsnaam controleren als het het ene woord tegen het andere is?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En laat daar nou niemand bij zijn geweest wat netto zoveel betekent als "iedereen heeft zijn eigen uitleg" en "valt nauwelijks te toetsen".²
Precies.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:07 schreef Doemaarmee het volgende:
[..]
Nou ja, dat valt nog te bezien, als een partij meer gelooft wordt, dan is de wedstrijd verloren, tenzij men via opnames een zaak hard kan maken, een beetje hetzelfde als van tevoren overeenkomen dat je seks gaat hebben, wie gaat dat in godsnaam controleren als het het ene woord tegen het andere is?
Als iets moeilijk te meten is, moet het dan maar in de prullenbak worden gegooid?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:03 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar de grens van wat "geweld" is is niet objectief, in tegenstelling tot fysiek geweld waarbij je kunt vaststellen dat een ongewenste fysieke aanraking is geweest.
Zoals gezegd, wanneer is iets psychisch geweld? En moet er intentie bij zitten, of kan ook per ongeluk uitgevoerd psychisch geweld al meetellen? Lastig hoor.
Dat is natuurlijk niet wat er staat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als iets moeilijk te meten is, moet het dan maar in de prullenbak worden gegooid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |