Hier ben ik het ook volledig mee eens. Ik kan me natuurlijk best voorstellen dat die oudste zus zich niet kon bedwingen, en allemaal haat en wraakgevoelens uitsprak tijdens haar spreekrecht. Zelf zou ik dit nooit zo uitspreken in de rechtszaal, maar we hebben allemaal begrip voor de enorme wraakgevoelens die zij heeft. Vond het erg ongemakkelijk om daar naar te luisteren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind het altijd een soort ironisch als iemand iets onmenselijks doet dat mensen daar juist ook op reageren door onmenselijke dingen te zeggen. Oftewel je verlaagt je tot het niveau van die dader, die je het kwalijk neemt.
Lijkt wel Amerika dit. Is ook niet vaak te zien dat soort verhoorbeeldenquote:
Helder ja. Blijft vreemd dat je het dan ongezond vind van mensen waarvan het niet hun eigen kind en/of familie is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 22:06 schreef Samhain het volgende:
[..]
"Hij"was ff iets anders aan het doen.
Maar het is wel zoals @:kwiwi zegt.
Als het m'n eigen kind is zouden zulke fantasieën wellicht in me opkomen. Want ik zei al dat ik me dat van zijn zussen en vader kan voorstellen. Toch? Dat heb je toch gezien? Ik zeg het niet in de post waaruit je quote maar wel in een andere post.
Wel bij rechtszaken lijkt me. Geen idee waarom dit openbaar is gemaakt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lijkt wel Amerika dit. Is ook niet vaak te zien dat soort verhoorbeelden
Goed te zien op deze camerabeelden hoe hij Gino echt gericht volgt. Als een roofdier.quote:
Toen de advocaat vroeg om even naar de klok te kijken, dat ze 2 uur en 2 minuten aan het woord waren geweest en dít de tijd was dat Gino waarschijnlijk in de woning is geweest, kreeg ik het er echt even koud van.quote:
Vandaag heel de podcast geluisterd. Echt moeite met mensen die met zo’n zwaar accent Limburgs spreken. Die kan ik moeilijk serieus nemen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Limburgs klinkt toch wel wat zwakzinnig, maar misschien moet je er aan wennen
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vandaag heel de potcast geluisterd. Echt moeite met mensen die met zo’n zwaar accent Limburgs spreken. Die kan ik moeilijk serieus nemen.
https://www.destentor.nl/(...)ok-bij-ons~a014c342/quote:De advocaten van Donny M. krijgen vandaag het woord. Het zal zwaar worden voor de nabestaanden, kondigt advocaat Sjanneke de Crom aan. ,,Het immense verdriet gaat bij iedereen door merg en been, ook bij ons. We zullen vandaag dingen vertellen die niemand wil horen, maar iedereen heeft recht op een eerlijk proces."
quote:De advocaten willen dat M. wordt vrijgesproken van moord. Donny heeft een verklaring afgelegd waarom hij Gino heeft gedood. ,,Hij wilde dat zijn geschreeuw zou stoppen", aldus de advocaat. Er is in de ogen van de verdediging sprake van doodslag.
Veel mensen vinden dat geen enkele straf hoog genoeg is voor Donny M. De verdediging kan zich vinden in de strafeis om tbs te leggen, stelt advocaat De Crom. Donny M. wil zelf ook worden behandeld. Maar ze pleit wel voor een fors lagere celstraf dan de 28 jaar die het OM in gedachte heeft.
Probleem met deze redenatie is imo dat Gino al snel in de auto begon met schreeuwen (en zich op andere manieren te verzetten). Hij had hem ook vrij kunnen laten (Donny geeft nota bene zelf aan dat hij dat toen zelf nog overwogen heeft), maar hij ging al die uren gewoon door met z'n smerige plannen. Tijd zat gehad om zich te bedenken.quote:
quote:Donny M. heeft volgens de advocaat geprobeerd zo goed als kon mee te werken aan het onderzoek. Hij heeft de politie verteld waar Gino was, uitgebreid verklaard en hij keerde op verzoek van rechercheurs onlangs terug in zijn huis om te vertellen wat er is gebeurd. Dat moet worden meegewogen in de straf. M. wilde alles doen om de nabestaanden van Gino te helpen. ,,Ik denk dat u weinig verdachten zo open en belastend heeft horen verklaren over wat hij heeft gedaan. Eerlijker kan bijna niet."
Prima gozer dit, inderdaad.quote:Dat moet worden meegewogen in de straf. M. wilde alles doen om de nabestaanden van Gino te helpen. ,,Ik denk dat u weinig verdachten zo open en belastend heeft horen verklaren over wat hij heeft gedaan. Eerlijker kan bijna niet."
quote:In deze zaak is sprake van heel veel media-aandacht. Hij is publiekelijk al veroordeeld. Personalia, zijn liefdesleven, hobby's, alles. Afgelopen woensdag zijn zelfs beelden uit het politieverhoor gedeeld die hier in de rechtszaal zijn getoond. Iedereen heeft afstand van hem genomen. Hij krijgt geen bezoek. Zijn enige contacten buiten de gevangenis zijn wij, de advocaten. M. wordt onevenredig zwaar gestraft, dat moet worden meegewogen in de staf.
quote:
quote:Er is maar één persoon verantwoordelijk voor wat hier is gebeurd, maar bottom line is dat Donny slachtoffer is van zijn jeugd en het keer op keer falen van het zorgsysteem, stelt zijn advocaat die aangeeft dat ze beseft dat mensen in deze zaal dit niet leuk zullen vinden om te horen . Meerdere mensen zijn voor verantwoordelijk voor wat er mis ging in de opvoeding van M, maar die zitten hier niet. Er is gefaald in de zorg, ook in het toezicht en de opsporing.
Donny heeft nooit een eerlijke kans gekregen op deze wereld. Wat verwachten we dan van deze jongen? Ze somt nu al zijn stoornissen op die gedragswetenschappers hebben vastgesteld.
quote:De advocaat noemt de geëiste celstraf van 28 jaar 'absurd hoog'. De verdediging begrijpt dat er vergelding moet plaats vinden, maar het is ook van het grootste belang dat M. behandeld wordt voor zijn problemen. ,,Wat heeft het voor zin om dat te doen als hij bijna 50 jaar is? Dat slaat nergens op.
Strenger straffen geneest niet, haalt De Crom een eerder geïnterviewde hoogleraar aan. Welk probleem lossen we daarmee op? We kunnen M. heel lang opsluiten, maar dat lost het probleem van het falende systeem niet op en dat maakt het recidivegevaar niet kleiner. ,,Geef deze jongen een echte kans om te werken aan zijn problematiek en de hulp te krijgen die hij zijn hele leven zo hard nodig heeft."
quote:De Crom wijst nu op straffen in andere, vergelijkbare zaken. Jos B. is tot 16 jaar cel veroordeeld voor de ontvoering, het misbruik en de dood van de 11-jarige Nicky Verstappen in 1998. ,,En hij was jaren op de vlucht."
Sander V. kreeg 18 jaar cel en tbs met dwangverpleging. Effectief dus 12 jaar want toen was het nog na tweederde en niet zoals nu 2 jaar voor je straf eindigt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:41 schreef potjecreme het volgende:
De moordenaar van Milly Boele heeft ook maar 16 jaar gekregen.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |