Oké. Ik vind het hele begrijpelijke fantasieën voor iemand die een kind ontvoert. Hierna bewust een dwaalspoor achterlaat voor politie, het kind meermaals sexueel misbruikt, vermoordt en vervolgens het lichaam laat verdwijnen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:05 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik zeg sowieso niet dat die personen niet gezond zijn. Ik zeg dat de fantasieën over hem martelen, hem ophangen aan een lage boom, hem castreren met een soldeerbout, niet bepaald gezond zijn.
Dat die niet meer in de fout gaat.quote:
Vind ik niet, maar dat is mijn mening. Alsof je over wat dingen kwaad en ontevreden bent in je leven en die op de dader projecteert.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Ik vind het hele begrijpelijke fantasieën voor iemand die een kind ontvoert. Hierna bewust een dwaalspoor achterlaat voor politie, het kind meermaals sexueel misbruikt, vermoordt en vervolgens het lichaam laat verdwijnen.
En als kers op de taart zijn appartement schoon schrobt om DNA sporen uit te wissen.
Dan zijn we gewoon heel andere mensen.
Denken en doen zijn twee dingen. Dat sommige mensen dermate kwaad worden van deze feiten is niet zo raar.. uit emotie dingen roepen ook niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind het altijd een soort ironisch als iemand iets onmenselijks doet dat mensen daar juist ook op reageren door onmenselijke dingen te zeggen. Oftewel je verlaagt je tot het niveau van die dader, die je het kwalijk neemt.
Dat is niet projecteren. Mensen zijn terecht boos op zijn daden, heeft niks te maken met shit in mensen hun eigen leven. Wat een onzin. Vergelding zit nu eenmaal in de mens. Dit hebben wij uit handen geven aan een rechtssysteem. Maar het is en blijft vergelding. En wensen dat we doodstraf hebben zoals de VS of Japan is niet ziekelijk. Kennelijk vinden de mensen in die maatschappij dat doodstraf wel kan. Zijn dat ziekere maatschappijen dan de onze?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik niet, maar dat is mijn mening. Alsof je over wat dingen kwaad en ontevreden bent in je leven en die op de dader projecteert.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind het altijd een soort ironisch als iemand iets onmenselijks doet dat mensen daar juist ook op reageren door onmenselijke dingen te zeggen. Oftewel je verlaagt je tot het niveau van die dader, die je het kwalijk neemt.
quote:In Leviticus 24:19–21:
19-20 Wanneer iemand letsel toebrengt aan een ander, moet hem hetzelfde letsel worden toegebracht: een breuk voor een breuk, een oog voor een oog, een tand voor een tand. Wat hij de ander heeft aangedaan zal ook hem aangedaan worden. 21 Dus wie een stuk vee doodt moet het vergoeden en wie een mens doodt moet ter dood gebracht worden.
En dat is mijns inziens weer hele vreemde psychologie van de koude grond in deze context.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik niet, maar dat is mijn mening. Alsof je over wat dingen kwaad en ontevreden bent in je leven en die op de dader projecteert.
Ik wens hem niks toe. Waarom zou ik? Ik ken hem niet en als persoon interesseert hij me niet.quote:
Dan zijn we inderdaad andere mensen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Ik vind het hele begrijpelijke fantasieën voor iemand die een kind ontvoert. Hierna bewust een dwaalspoor achterlaat voor politie, het kind meermaals sexueel misbruikt, vermoordt en vervolgens het lichaam laat verdwijnen.
En als kers op de taart zijn appartement schoon schrobt om DNA sporen uit te wissen.
Dan zijn we gewoon heel andere mensen.
Ja, dat dus.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind het zelf allemaal nogal wat apathisch overkomen van je.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:15 schreef Samhain het volgende:
[..]
Dan zijn we inderdaad andere mensen.
Zulke straffen krijgt hij niet, ik ben niet gevoelsmatig met hem verbonden, dus zulke fantasieën ken ik niet. Kan me overigens heel goed indenken dat de zussen of vader van Gino zulke fantasieën wèl hebben.
En let wel: ik vind de daad die begaan is afschuwelijk! De straf die geëist wordt is wat mij betreft passend. Ik heb verder geen sympathie voor Donny M.
Als ik sommige reacties lees, zijn ze bijna op het niveau van de Parijse terreur rouge in de achttiende eeuw. Toen de meeste ‘antirevolutionairen’ onthoofd waren, gingen ze door met de advocaten en zelfs de rechters die de doodvonnissen hadden uitgesproken (want dat ze zich met dit soort figuren wensten te bemoeien, maakte hen net zo vies als de veroordeelden).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik heb "chemisch castreren" niet benoemd hé. Op X had iemand het over castreren met een soldeerbout!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vind het zelf allemaal nogal wat apathisch overkomen van je.
"Wat ongezond dat ze de kindermoordenaar chemisch willen castreren."
Maar goed, agree to disagree.
Stel dat het je eigen zoontje was geweest, dan denk je er nog zo over?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:10 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik wens hem niks toe. Waarom zou ik? Ik ken hem niet en als persoon interesseert hij me niet.
Wel wens ik dat er een straf passend bij het delict wordt opgelegd.
Hij zegt toch juist dat hij er zo over denkt omdat hij hem niet kent, en dat hij zich kan voorstellen dat familie er anders over denkt?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:34 schreef Canopus het volgende:
[..]
Stel dat het je eigen zoontje was geweest, dan denk je er nog zo over?
Ik kan me als ouder zijnde wel een voorstelling maken, van hoe het moet zijn, wanneer dit je overkomt (en vermoedelijk is het nog erger dan dat ik me kan voorstellen), maar ik zou de dader persoonlijk hetzelfde lot laten ondergaan. Mocht ik de kans krijgen.
Heb je de persoon wel gelezen die ik was aan het quoten? Het gaat niet over posten dat ie de doodstraf moet krijgen, maar gedetailleerde Posts over hoe hij gemarteld en gedood moet worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is niet projecteren. Mensen zijn terecht boos op zijn daden, heeft niks te maken met shit in mensen hun eigen leven. Wat een onzin. Vergelding zit nu eenmaal in de mens. Dit hebben wij uit handen geven aan een rechtssysteem. Maar het is en blijft vergelding. En wensen dat we doodstraf hebben zoals de VS of Japan is niet ziekelijk. Kennelijk vinden de mensen in die maatschappij dat doodstraf wel kan. Zijn dat ziekere maatschappijen dan de onze?
Wtf is dit? Een stuk uit de bijbel?quote:
Ja stukje uit de bijbel.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wtf is dit? Een stuk uit de bijbel?![]()
Ver voor de middeleeuwen geschreven zelfs.
Ik heb daar niks mee.
Kan hij zelf niet reagerenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij zegt toch juist dat hij er zo over denkt omdat hij hem niet kent, en dat hij zich kan voorstellen dat familie er anders over denkt?
quote:Ik zeg sowieso niet dat die personen niet gezond zijn. Ik zeg dat de fantasieën over hem martelen, hem ophangen aan een lage boom, hem castreren met een soldeerbout, niet bepaald gezond zijn.
"Hij"quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:34 schreef Canopus het volgende:
[..]
Kan hij zelf niet reageren
Ik reageer op onderstaande en kan wel begrijpen dat iemand zo denkt over een monster als deze Donny.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |