Ik heb nu een poncho van de Decathlon, werkt best prima voor regen inderdaad. Maar zoek wat, wat ook tegen spatjes werkt eigenlijk. Dus dacht misschien is er iets wat dan ook tegen echt regen is...quote:Op woensdag 16 oktober 2024 06:24 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb een poncho van Agu. Je maakt hem vast aan je stuur waardoor er een soort afdakje ontstaat dat je benen ook droog houdt. Als het echt hard regent worden je benen alsnog wel een beetje nat, maar het is minder zweterig dan een broek en jas vind ik. Je fietst uiteraard compleet voor lul in zo'n ding, maar ach.
Hoe ademt zo’n ding?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:25 schreef Farenji het volgende:
Agu is best prima, maar je moet niet de illusie hebben dat je droog blijft met zo'n pak. Je gaat flink zweten ondanks dat het "ademt". Maar altijd nog beter dan natgeregend worden, want je blijft wel goed warm.
Yep, dat. Maar wil zelf ook een beetje comfortabel overkomenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Neem een ziplockbag waar je kleding in past, kleed je uit, doe je kleding erin, en gegarandeerd dat je kleding droog ie zodra je aankomt.
Ziet er tof uit, maar geen ruimte om zoiets te stallenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:01 schreef Kamelenteen het volgende:
Geen regenkleding meer nodig: www.velomobiel.nl
Ideaal voor die afstand.
Dank voor je constructieve tip, kan ik wat mee!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:34 schreef Fietsertje70 het volgende:
tering, wat een lelijk regenpak heb jij uitgezocht. inderdaad zo'n poncho die je aan je stuur vast maakt en maak je collega's blij, even douchen bij aankomst op je werk.
Als in?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:55 schreef Kopiko het volgende:
[..]
[..]
TS lijkt me niet iemand die zichzelf dit soort vragen stelt.
Zoek een paar goede overschoenen uit. Soppen op kantoor met natte schoenen heb je snel spijt van.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:05 schreef hierissieweer het volgende:
Of heeft er een andere goede tip?
Dat is leuk in de warme zomer maar in de koude winter natuurlijk een stuk minder. Zeker als je 16km moet fietsen en daarna ook nog moet werken en er geen warme douche op het werk is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:13 schreef marcb1974 het volgende:
Regenpak ben ik, toen ik nog naar werk fietste, mee gestopt. Gewoon lekker nat regenen en op werk omkleden. Droge kleding dus wel meenemen.
Dat werkte prima ook in de winter.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is leuk in de warme zomer maar in de koude winter natuurlijk een stuk minder. Zeker als je 16km moet fietsen en daarna ook nog moet werken en er geen warme douche op het werk is.
Waarschijnlijk niet. Dus microvezelhanddoekje mee en deo.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:59 schreef Marsenal het volgende:
Bespaar je de moeite met dure kleding, want niks ademt zo goed dat je kilometers kan fietsen en droog blijft. Als je de regen tegenhoudt, dan blijft het zweet wel in je kleding zitten.
Kan je op je werk douchen?
Wat is je idee met die regenkleding?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:16 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Dus microvezelhanddoekje mee en deo.
Dat kan toch niet… Straks kom je helemaal bezweet en/of doorweekt aan. Dat is niet fris.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:16 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Dus microvezelhanddoekje mee en deo.
Ja vast. In jouw tijd had je zeker ook nog massief houten banden en vroor het in de winter 30 graden en had je altijd windkracht 12 tegen, maar dat deed je natuurlijk niks, gewoon wat kranten onder je jasje en je gezicht insmeren met vaseline en gaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat werkte prima ook in de winter.
Ja wat? Het werkte prima in de winter. Het vriest of sneeuwt hier zelden. En is vaker droog dan nat.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja vast. In jouw tijd had je zeker ook nog massief houten banden en vroor het in de winter 30 graden en had je altijd windkracht 12 tegen, maar dat deed je natuurlijk niks, gewoon wat kranten onder je jasje en je gezicht insmeren met vaseline en gaan.
Daarom afdrogen en een deodouche. Doen genoeg mensen hoor. En voor het fietsen douchen. Alleen oud zweet stinktquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat kan toch niet… Straks kom je helemaal bezweet en/of doorweekt aan. Dat is niet fris.
Ik kleed mij om op het werk. Wil gewoon een goed setje kleding voor op de fiets die mij warm en relatief droog houd (bij een echte regenbui komt de poncho) zweten doe ik wel, dus fris om in te kledenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is je idee met die regenkleding?
Over je werkkleding heen of de nette kledij los meenemen en ter plaatse omkleden?
Want dat maakt nogal verschil voor de mate waarin het moet ademen/comfortabel zijn etc.
Decathlon heeft een regenbroek met voetjes eraan vast. Ik heb die sinds een paar jaar voor mijn woonwerkfietstocht (30 min enkele reis) en bevalt erg goed.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 22:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoek een paar goede overschoenen uit. Soppen op kantoor met natte schoenen heb je snel spijt van.
https://www.regenpakhuis.nl/regenoverschoenen/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |