Ik zag net snotneus broertje van de hoofdbewoner toen ik de trap afliep. Hij keek alleen met een muizige blik (heeft zulke spitse trekken). Hij groette niet en vroeg zelfs niet of geluidsoverlast minder was. Dus ik voel me extra gesterkt om vanavond flink los te gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je oordeelt nogal over hen, alleen maar op basis van wat negatieve ervaringen. Afgezien van die aanvaringen, ken je hen verder niet.
Op die manier kan je conclusies trekken en jezelf daarmee helemaal gek maken, terwijl het niet waarschijnlijk is dat al die mensen niet voor rede vatbaar zijn. Daarbij, waarom zouden ze welwillend zijn naar jou toe als jij andersom heel negatief over hen oordeelt?
Ik voel me al bedreigd door hen. Dus het is voor mij wel klaar. Enige wat ik vanaf nu ga doen is mn laatste oplossing aanbieden en dat is vragen of ik kan smsen als ik veel last heb en anders is het elke avond politie bellen, wijkagent inschakelen en klagen bij verhuurderquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Misschien een idee om een Hallmark-kaart bij hen door de bus te doen en daarin een tekst te schrijven zonder verwijten of aanval naar hen toe met de boodschap:
- de situatie zoals jij die graag verlangt = rustig in jouw huis wonen en je daarin veilig voelen
- wat je ervaart waarom dat niet mogelijk is met de situatie zoals die nu is = geluidsoverlast. Beschrijf daarbij bijvoorbeeld dat je het kan horen als iemand over de vloer loopt. Aangezien jij niet kan zien wie dat is, zeg dan ook niet dat het van persoon X of persoon Y komt.
- dat je vraagt of zij daar begrip voor willen opbrengen en willen meewerken om tot oplossingen te komen waarbij iedereen zich fijn voelt.
Aangezien bij jou de spanning al te hoog is opgelopen, is het inderdaad verstandig om buurtbemiddeling in te schakelen. Dat kan je wel alvast zelf in die kaart vermelden en daarbij aangeven dat het verstandiger is om op neutraal terrein met een mediator erbij erover te praten, zodat miscommunicatie voorkomen kan worden.
Als je van jezelf verwacht dat je dan emotioneel kan gaan reageren, kan je in jouw boodschap aangeven dat jij jouw best doet om rustig te blijven, maar dat je door alle commotie + andere privé-omstandigheden emotioneel kan reageren om je te kunnen ontladen van de stress.
Het is maar een idee hoor.
In ieder geval, als jouw buren jou niet als bedreiging ervaren, is de kans het grootst dat ze willen meewerken. Zij willen zich immers ook op hun gemak voelen in hun eigen huis.
Waarom zou hij zich druk maken over het welzijn van een rancuneuze buurvrouw die andersom enorm op hem neerkijkt?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Ik zag net snotneus broertje van de hoofdbewoner toen ik de trap afliep. Hij keek alleen met een muizige blik (heeft zulke spitse trekken). Hij groette niet en vroeg zelfs niet of geluidsoverlast minder was. Dus ik voel me extra gesterkt om vanavond flink los te gaan.
Mijn hemelquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Ik zag net snotneus broertje van de hoofdbewoner toen ik de trap afliep. Hij keek alleen met een muizige blik (heeft zulke spitse trekken). Hij groette niet en vroeg zelfs niet of geluidsoverlast minder was. Dus ik voel me extra gesterkt om vanavond flink los te gaan.
Bouwbesluit zoeken van het bouwjaar van je woningquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:32 schreef Rozebladje het volgende:
Ik zoek al enige tijd wat de geluidsnorm van contactgeluid is in woningen uit 1903 Rotterdam. Heeft iemand een idee? Het lukt mij niet om iets concreets te vinden
Ik heb het idee dat TS vooral graag wil horen dat hij/zij los mag gaan omdat hij/zij een pleurishekel heeft aan de burenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:04 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn hemel![]()
Je wilde eigenlijk helemaal geen tips , want daar doe je geen moer mee blijkt nu wel.
Tips was toch eerst met buren weer praten. Dat ga ik toch doenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:04 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mijn hemel![]()
Je wilde eigenlijk helemaal geen tips , want daar doe je geen moer mee blijkt nu wel.
Ik heb een pleuriahekel aan hun geluidsoverlast. Zij boeien me verder veel te weinig om er een hekel aan te hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat TS vooral graag wil horen dat hij/zij los mag gaan omdat hij/zij een pleurishekel heeft aan de buren
Waarom zeg je dit?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:44 schreef Cupfighter het volgende:
Er zijn hier diverse werkbare adviezen gegeven maar TS lijkt daar amper naar te kijken
Omdat ik die indruk hebquote:
Een dempende ondervloer, dat is toch zo’n flinterdun plastic?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens een serieus antwoord. Als je een appartement hebt op een verdieping met onderburen dan ben je verplicht om een dempende ondervloer aan te laten brengen.
(Nu ja verplicht?? Het staat 99 van de 10 keer in de voorwaarden van het huurcontract)
Dit helpt enorm in contactgeluid.
Je zou even schriftelijk kunnen melden dat de bovenburen dit niet hebben en dit moeten laten aanbrengen aan de verhuurder.
Dan ist zo opgelost.
Neequote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een dempende ondervloer, dat is toch zo’n flinterdun plastic?
Die bedoelde ik, zo dun dat kan toch niet geluid tegenhouden?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee
https://www.tuv.com/nethe(...)de-ondervloeren.html
Geluid zijn trillingen. En ja dat werkt zeker om het geluid een heel stuk te verminderen. Of dacht je dat iedereen het voor de lol doetquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, zo dun dat kan toch niet geluid tegenhouden?
Nou kennelijk werkt het….quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geluid zijn trillingen. En ja dat werkt zeker om het geluid een heel stuk te verminderen. Of dacht je dat iedereen het voor de lol doet
Nee dat is de keuringsinstantie die vloeren onderzoekt en certificeerd op 10dB demping.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, zo dun dat kan toch niet geluid tegenhouden?
Ik had nog wel een vraag maar we gaan off topic.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat is de keuringsinstantie die vloeren onderzoekt en certificeerd op 10dB demping.
En dat is de reden waarom zij het niet boeiend genoeg vinden om rekening te houden met jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:42 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Ik heb een pleurishekel aan hun geluidsoverlast. Zij boeien me verder veel te weinig om er een hekel aan te hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |