abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215348514
Misschien een idee om een Hallmark-kaart bij hen door de bus te doen en daarin een tekst te schrijven zonder verwijten of aanval naar hen toe met de boodschap:
- de situatie zoals jij die graag verlangt = rustig in jouw huis wonen en je daarin veilig voelen
- wat je ervaart waarom dat niet mogelijk is met de situatie zoals die nu is = geluidsoverlast. Beschrijf daarbij bijvoorbeeld dat je het kan horen als iemand over de vloer loopt. Aangezien jij niet kan zien wie dat is, zeg dan ook niet dat het van persoon X of persoon Y komt.
- dat je vraagt of zij daar begrip voor willen opbrengen en willen meewerken om tot oplossingen te komen waarbij iedereen zich fijn voelt.

Aangezien bij jou de spanning al te hoog is opgelopen, is het inderdaad verstandig om buurtbemiddeling in te schakelen. Dat kan je wel alvast zelf in die kaart vermelden en daarbij aangeven dat het verstandiger is om op neutraal terrein met een mediator erbij erover te praten, zodat miscommunicatie voorkomen kan worden.

Als je van jezelf verwacht dat je dan emotioneel kan gaan reageren, kan je in jouw boodschap aangeven dat jij jouw best doet om rustig te blijven, maar dat je door alle commotie + andere privé-omstandigheden emotioneel kan reageren om je te kunnen ontladen van de stress.

Het is maar een idee hoor.

In ieder geval, als jouw buren jou niet als bedreiging ervaren, is de kans het grootst dat ze willen meewerken. Zij willen zich immers ook op hun gemak voelen in hun eigen huis.
pi_215350105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je oordeelt nogal over hen, alleen maar op basis van wat negatieve ervaringen. Afgezien van die aanvaringen, ken je hen verder niet.

Op die manier kan je conclusies trekken en jezelf daarmee helemaal gek maken, terwijl het niet waarschijnlijk is dat al die mensen niet voor rede vatbaar zijn. Daarbij, waarom zouden ze welwillend zijn naar jou toe als jij andersom heel negatief over hen oordeelt?
Ik zag net snotneus broertje van de hoofdbewoner toen ik de trap afliep. Hij keek alleen met een muizige blik (heeft zulke spitse trekken). Hij groette niet en vroeg zelfs niet of geluidsoverlast minder was. Dus ik voel me extra gesterkt om vanavond flink los te gaan.
pi_215350133
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Misschien een idee om een Hallmark-kaart bij hen door de bus te doen en daarin een tekst te schrijven zonder verwijten of aanval naar hen toe met de boodschap:
- de situatie zoals jij die graag verlangt = rustig in jouw huis wonen en je daarin veilig voelen
- wat je ervaart waarom dat niet mogelijk is met de situatie zoals die nu is = geluidsoverlast. Beschrijf daarbij bijvoorbeeld dat je het kan horen als iemand over de vloer loopt. Aangezien jij niet kan zien wie dat is, zeg dan ook niet dat het van persoon X of persoon Y komt.
- dat je vraagt of zij daar begrip voor willen opbrengen en willen meewerken om tot oplossingen te komen waarbij iedereen zich fijn voelt.

Aangezien bij jou de spanning al te hoog is opgelopen, is het inderdaad verstandig om buurtbemiddeling in te schakelen. Dat kan je wel alvast zelf in die kaart vermelden en daarbij aangeven dat het verstandiger is om op neutraal terrein met een mediator erbij erover te praten, zodat miscommunicatie voorkomen kan worden.

Als je van jezelf verwacht dat je dan emotioneel kan gaan reageren, kan je in jouw boodschap aangeven dat jij jouw best doet om rustig te blijven, maar dat je door alle commotie + andere privé-omstandigheden emotioneel kan reageren om je te kunnen ontladen van de stress.

Het is maar een idee hoor.

In ieder geval, als jouw buren jou niet als bedreiging ervaren, is de kans het grootst dat ze willen meewerken. Zij willen zich immers ook op hun gemak voelen in hun eigen huis.
Ik voel me al bedreigd door hen. Dus het is voor mij wel klaar. Enige wat ik vanaf nu ga doen is mn laatste oplossing aanbieden en dat is vragen of ik kan smsen als ik veel last heb en anders is het elke avond politie bellen, wijkagent inschakelen en klagen bij verhuurder
pi_215350202
Ik zoek al enige tijd wat de geluidsnorm van contactgeluid is in woningen uit 1903 Rotterdam. Heeft iemand een idee? Het lukt mij niet om iets concreets te vinden
pi_215352698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Ik zag net snotneus broertje van de hoofdbewoner toen ik de trap afliep. Hij keek alleen met een muizige blik (heeft zulke spitse trekken). Hij groette niet en vroeg zelfs niet of geluidsoverlast minder was. Dus ik voel me extra gesterkt om vanavond flink los te gaan.
Waarom zou hij zich druk maken over het welzijn van een rancuneuze buurvrouw die andersom enorm op hem neerkijkt?

Ik begrijp dus dat jij vooral kwaad bent omdat jij je in jouw eer aangetast voelt en beledigd omdat mensen waarvan jij een lage dunk hebt, zich niet schikken naar de privileges waarvan jij veronderstelt recht te hebben. De zogenaamde geluidsoverlast is dus het probleem helemaal niet. Je gebruikt het als excuus om hen te straffen voor jouw eigen frustraties.

Als jij overtuigd bent dat je zo belangrijk bent, moet je niet in een ranzig flatje in Rotterdam gaan wonen. Wordt lid van de VVD ofzo of Forum Voor Democratie, leer wat bekakte zelfingenomen gasten kennen en duik daarmee het nest in. Wie weet vindt iemand jou wel zo leuk dat je zijn vriendin mag worden en in zijn villa mag wonen. Dan krijg je waarschijnlijk ook nog een bontjas
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:04:49 #131
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215353115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Mijn hemel :')
Je wilde eigenlijk helemaal geen tips , want daar doe je geen moer mee blijkt nu wel.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215353130
Pak ze, TS.
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_215353291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:32 schreef Rozebladje het volgende:
Ik zoek al enige tijd wat de geluidsnorm van contactgeluid is in woningen uit 1903 Rotterdam. Heeft iemand een idee? Het lukt mij niet om iets concreets te vinden
Bouwbesluit zoeken van het bouwjaar van je woning
Google ze ^O^
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_215353320
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:04 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Je wilde eigenlijk helemaal geen tips , want daar doe je geen moer mee blijkt nu wel.
Ik heb het idee dat TS vooral graag wil horen dat hij/zij los mag gaan omdat hij/zij een pleurishekel heeft aan de buren
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_215353632
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:04 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Tips was toch eerst met buren weer praten. Dat ga ik toch doen
pi_215353641
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:20 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat TS vooral graag wil horen dat hij/zij los mag gaan omdat hij/zij een pleurishekel heeft aan de buren
Ik heb een pleuriahekel aan hun geluidsoverlast. Zij boeien me verder veel te weinig om er een hekel aan te hebben.
pi_215353682
Er zijn hier diverse werkbare adviezen gegeven maar TS lijkt daar amper naar te kijken
pi_215354020
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:44 schreef Cupfighter het volgende:
Er zijn hier diverse werkbare adviezen gegeven maar TS lijkt daar amper naar te kijken
Waarom zeg je dit?
pi_215354176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:06 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Waarom zeg je dit?
Omdat het de waarheid is
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_215354204
Als je nou zelf gewoon werkt, en dan met vrienden afspreekt en dan doodop gelijk in slaap valt elke dag dan had je bijna geen last
Vakman pur sang
pi_215354265
Trouwens een serieus antwoord. Als je een appartement hebt op een verdieping met onderburen dan ben je verplicht om een dempende ondervloer aan te laten brengen.
(Nu ja verplicht?? Het staat 99 van de 10 keer in de voorwaarden van het huurcontract)

Dit helpt enorm in contactgeluid.
Je zou even schriftelijk kunnen melden dat de bovenburen dit niet hebben en dit moeten laten aanbrengen aan de verhuurder.
Dan ist zo opgelost.
Vakman pur sang
pi_215354275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:06 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Waarom zeg je dit?
Omdat ik die indruk heb
De meest logische stappen
- bemiddelaar
- verhuurder inschakelen
- praten met andere bewoners

Je lijkt het niet willen te zien
  woensdag 23 oktober 2024 @ 20:50:51 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215354701
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens een serieus antwoord. Als je een appartement hebt op een verdieping met onderburen dan ben je verplicht om een dempende ondervloer aan te laten brengen.
(Nu ja verplicht?? Het staat 99 van de 10 keer in de voorwaarden van het huurcontract)

Dit helpt enorm in contactgeluid.
Je zou even schriftelijk kunnen melden dat de bovenburen dit niet hebben en dit moeten laten aanbrengen aan de verhuurder.
Dan ist zo opgelost.
Een dempende ondervloer, dat is toch zo’n flinterdun plastic?
pi_215355032
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Een dempende ondervloer, dat is toch zo’n flinterdun plastic?
Nee

https://www.tuv.com/nethe(...)de-ondervloeren.html
Vakman pur sang
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:09:12 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215355079
quote:
Die bedoelde ik, zo dun dat kan toch niet geluid tegenhouden?
  FOK!Fotograaf woensdag 23 oktober 2024 @ 21:11:46 #146
364681 over_hedge
pi_215355111
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Geluid zijn trillingen. En ja dat werkt zeker om het geluid een heel stuk te verminderen. Of dacht je dat iedereen het voor de lol doet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:24:23 #147
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215355394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geluid zijn trillingen. En ja dat werkt zeker om het geluid een heel stuk te verminderen. Of dacht je dat iedereen het voor de lol doet
Nou kennelijk werkt het….
pi_215355950
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee dat is de keuringsinstantie die vloeren onderzoekt en certificeerd op 10dB demping.
Vakman pur sang
  woensdag 23 oktober 2024 @ 21:46:33 #149
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215356013
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat is de keuringsinstantie die vloeren onderzoekt en certificeerd op 10dB demping.
Ik had nog wel een vraag maar we gaan off topic.
pi_215361482
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 19:42 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Ik heb een pleurishekel aan hun geluidsoverlast. Zij boeien me verder veel te weinig om er een hekel aan te hebben.
En dat is de reden waarom zij het niet boeiend genoeg vinden om rekening te houden met jou.

De realiteit is dat je hoe dan ook te maken hebt met jouw buren. In principe proberen mensen rekening te houden met hun buren om te voorkomen dat ze anders gelazer met elkaar krijgen. In de praktijk lukt dat echter niet altijd, zeker niet in een gehorig appartementen-complex.

Stel dat je bijvoorbeeld bij de inrichting van jouw appartement gekozen hebt voor een ondervloer waarbij jij ervan uitging dat die voldoende geluidsdempend is, echter het blijkt dat jij je daarin vergist hebt. Zoiets kan iedereen gebeuren. Vervolgens ga jij in dat appartement leven op een normale manier zoals iedereen. Je houdt er rekening mee dat het geluid van jouw hi-fi-installatie niet te hard staat. Je leeft jouw leven en je voelt je fijn in jouw woning, totdat de benedenbuurman aanbelt die jou vervolgens uitscheldt dat je een kankerwijf en een tokkie bent die zijn leven verziekt omdat je altijd herrie maakt en volgens hem hoe je met niemand rekening.

Hoe is jouw reactie dan? Denk je daarover "Oh jeetje! Ik voel mij zo ontzettend schuldig dat ik het woongenot van zo'n sympathieke benedenbuurman verpest. Ik zal er alles aan doen om mij naar zijn wensen te schikken, zodat hij zich weer fijn voelt in zijn huis en daarvan kan genieten net zoals ik."

Zeer waarschijnlijk denk je zoiets niet en dat moet je ook zeker niet doen t.b.v. jouw zelfrespect. Waarom zou jij je bekommeren om iemand die jou voor kankerwijf uitscheldt en die daarmee dus met zijn agressieve bedreigingen jouw woongenot heeft verziekt? Buiten dat weet je door zo'n ervaring alleen dat je blijkbaar iets doet waardoor hij geluidsoverlast ervaart van jou, maar je hebt verder geen idee wat dat is, Als het hem al gelukt zou zijn om jou te intimideren, houdt het in dat jij voortaan op eieren loopt in jouw eigen huis om te voorkomen dat je een geluidje maakt waar hij wel of geen last van kan hebben.

~~~~~~~~~~

In dit geval ben jij degene die onredelijk is. Er zit niks anders op dan dat te aanvaarden. Het is daarmee helemaal niet nodig dat jij je daarbij heel erg beschaamd zou moeten voelen - want ook daarmee los je niks op. Het enige wat je hoeft te doen, is te erkennen dat je tot nu toe niet op de juiste manier gehandeld hebt, want het resultaat is dat het daarmee zowel voor jezelf als voor jouw buren erger hebt gemaakt. Jezelf het slachtoffer voelen en daardoor de strijd aangaan met jouw buren, gaat jou niks opleveren. Je zal het dus op een andere manier moeten aanpakken.

Even jouw trots doorslikken en zeggen: "Sorry mensen dat ik zo onredelijk naar jullie was. Ik liet mij meeslepen door mijn emoties. Ik besef nu dat ik het daarmee onnodig moeilijker maak voor jullie en voor mezelf. Kunnen we een keer op neutraal terrein ergens afspreken om over de situatie te praten en om te zoeken naar oplossingen waardoor het voor ons allemaal weer een stuk fijner wordt."

It's up to you. Het voelt misschien voor jou als nederlaag, maar in werkelijkheid krijg je daardoor juist meer controle over jouw leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')