die rus had de vliegtuig herkenning aan moeten zetten dan had ie die raket niet afgevuurdquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het lijkt er op, dat Rutte hoe dan ook MH17 op een manier wil wreken.
I.p.v. gewoon aanvaarden, dat het vliegtuig destijds ongelukkigerwijs op een verkeerde plek vloog. Nu gaat Rutte proberen een heel continent de oorlog in te krijgen.
quote:Een Buk Telar is uitgerust met een friend or foe-systeem dat automatisch aangeeft of een vliegtuig vijandig is of niet, al is het niet zeker of dit over de juiste codes beschikte om een Boeing 777 te herkennen.
Daarnaast is de bemanning getraind om het gedrag van militaire vliegtuigen te onderscheiden van ander vliegverkeer.
Zodra bijvoorbeeld straaljagers onder schot worden genomen, merken die dat meestal en gaan ze manoeuvreren: scherpe bochten draaien, duiken of juist snel stijgen.
Sommige militaire vliegtuigen kunnen zogeheten flares afschieten, magnesiumfakkels of aluminiumdeeltjes die de raket kunnen misleiden.
Een Boeing 777 beschikt niet over een alarm of afweersysteem en de mh17 is dus met dezelfde snelheid, in een rechte lijn, doorgevlogen voordat die geraakt werd – iets wat de militairen konden zien op hun radar voordat ze op ‘vuur’ klikten.
In welke parallelle realiteit speelde dit zich af?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Volgens mij heeft de VS eerder Oekraine geannexeerd
Goeie inderdaad. Een paar drones met olifantsvoet poeder over Moskou is inderdaad een optie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En anders heeft Ukraine nog een olifantenvoet liggen om een vuile bom mee te maken.
Komt ook door rusland.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de VS eerder Oekraine geannexeerd en het regime van Zelensky heeft stukken Russisch-talig gebied ingelijfd in zijn regime. Donetsk, Luhansk, Krim en ook Odessa zijn pro-Rusland en dienen als zodanig behandeld te worden en niet te worden ingelijfd in het illegaal zittende nazi-regime van Zelensky. Eigenlijk zouden deze republieken de DPR LPR, Krim en Odessa oblast zelfstandige landen moeten zijn. Ook niet bij Rusland, maar geheel zelfstandig.
Man, dit is toch niet leuk meer? Een beetje discussie is altijd goed, maar jij dropt letterlijk de ene poepzooi na de andere en zegt dan "kijk, heb ik zelf gekleid".quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de VS eerder Oekraine geannexeerd en het regime van Zelensky heeft stukken Russisch-talig gebied ingelijfd in zijn regime. Donetsk, Luhansk, Krim en ook Odessa zijn pro-Rusland en dienen als zodanig behandeld te worden en niet te worden ingelijfd in het illegaal zittende nazi-regime van Zelensky. Eigenlijk zouden deze republieken de DPR LPR, Krim en Odessa oblast zelfstandige landen moeten zijn. Ook niet bij Rusland, maar geheel zelfstandig.
Doen mods dat hier tegenwoordig nog?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:34 schreef ExTec het volgende:
Speltip: quote die idioot niet (volledig), anders verdwijnt jou postje ook, als een mod klaar is met eyerolling and facepalming, en daarna overgaat tot verwijderen.
Ja, vorige keer dat wappie z'n endeldarm leeg liet lopen verdween het ook. Het helpt als wij TR's zetten, tho.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Doen mods dat hier tegenwoordig nog?
Misschien. Van Jippie kreeg ik eerder te horen dat dit gewoon afwijkende meningen zijn en die moet ik negeren of een mail naar forum@fok.nl sturen. Sindsdien heb ik niet echt meer de behoefte om TRs te zetten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, vorige keer dat wappie z'n endeldarm leeg liet lopen verdween het ook. Het helpt als wij TR's zetten, tho.
Niet lang geleden wilde deze boomknuffelaar nog meer fossiele brandstof gaan importeren. Volgens mij is hij een van de corona slachtoffers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Wat heb je gerookt joh?
Hoe kan je als land een deel van je land inlijven als het al deel van je land is?
Volgens mij is 't een trolletje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet lang geleden wilde deze boomknuffelaar nog meer fossiele brandstof gaan importeren. Volgens mij is hij een van de corona slachtoffers.
Ga werken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
ja de olie prijs moet een jaar lang zeer fors onder de 70 dollarquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:53 schreef ExTec het volgende:
Niet voor de hand liggend, maar relatief gevoelige klap voor de haatdwerg in het kremlin.
Als Saudi-Arabie hun intentie doorzetten om olie voor 50/vat de markt op te gooien, wordt het '91 redux. De nekslag voor de USSR was lage olieprijzen.
[ x ]
boomknuffelaar stemt sinds kort op Sjerrie , heeft zelfs een poster op de deur van zijn zolderkamertje geplakt en een foto van Poetin erbijquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet lang geleden wilde deze boomknuffelaar nog meer fossiele brandstof gaan importeren. Volgens mij is hij een van de corona slachtoffers.
Poetins huis in Sochi met zeezichtquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het Kremlin eerder Nederland terug in de tijd stuurt en wel naar 2000 BC of iets in die richting.![]()
Omdat wij een heel irritant landje zijn, staan we hoog in het lijstje van 'targets' en het Kremlin beschikt over ruim voldoende materiaal om ons effectief aan te vallen en uit te schakelen.
Brekelmans, Rutte, Sjoerdsma, Klaver zijn zo arrogant te denken dat het Kremlin een soort Baghdad is, of Belgrado, Tripoli waar je gewoon met gemak een 'regime change' kan uitvoeren en het land plat kan bombarderen zonder enige consequentie voor het westen.
Rusland is geen Irak. Verre van. Een trots volk, met een hoogstaande economie, met Christelijke normen en waarden, zeer geavanceerd met heel veel politieke vrienden in de wereld (alleen het westen dan niet, maar niet de hele wereld draait om Amsterdam of Washington met wat hipster havermelk drinkende soyboys op een regenboogzebrapad).
We spelen met vuur en dat gaan we voelen eerdaags. Heel onverstandig de Russische beer telkens te poken. De grenzeloze naïviteit van een Brekelmans gaat ons nog opbreken.
En Wilders moet voet bij stuk houden, hij heeft beloofd dat er geen cent meer naar oorlogstuig voor dat corrupte Oekraine gaat.
Dan moet hij elke potentiële levering van oorlogstuig blokkeren gewoon.
Dat is vele malen urgenter dan wat maffe proefballonetjes over asielzoekers naar Oeganda te sturen.
Als Nederland straks in as ligt hoeven we geen asielzoekers meer terug te sturen, want dan bestaat Nederland niet meer.
Ow, maar da's bekend he?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetins huis in Sochi met zeezicht
wie huizen als deze voor zichzelf laat bouwen die wil niet een eind aan de wereld
[ afbeelding ]
Ga nou werken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Oke, iedereen en zijn moeder is boos op me. Zal wel.
Maar ik vrees een derde wereldoorlog, nucleair. En die kent alleen verliezers. Niemand gaat winnen bij zo'n oorlog.
Ineens ben ik 'rechts', maar ik had liever gezien dat er nog een PSP was waar ik op kon stemmen of een CPN, maar alle partijen zijn pro-oorlog. Alleen Forum is tegen.
Dus dan kan ik wel braaf mijn afval sorteren, doen we ook thuis, maar heeft weinig effect na een derde wereldoorlog.
Dat Poetin ook extreem rijk is klopt, daarin wijkt hij - helaas- niet af van andere regeringsleiders en koningen.
Iedereen haat blijkbaar de Russen. Oke. ik vind Russen inderdaad toffe mensen en ik houd van Rusland. Klopt. Maar ook al haat je alles dat Russisch is, is dat een derde wereldoorlog waard?
Is het niet beter om in elk geval te praten met elkaar? En kijken of je ergens uit kan komen. Er zijn verschillende belangen. Rusland wil iets, de VS wil iets anders, Blackrock en Monsanto hebben belangen, Rutte heeft belangen. Iedereen.
Maar ga praten met elkaar.
Russen zijn geen buitenaardse wezens. Zijn gewoon mensen zoals jij en ik. En sommige Russen drinken ook hipster koffie met havermelk op een yogamatje. De stereotypering is niet altijd correct.
Het is niet mijn intentie om de discussie te vervuilen. Maar wat heeft het voor zin om alleen maar dezelfde mening te hebben?
Iedereen hier op FOK! is anti-Rusland en helemaal lyrisch van Zelensky en de Amerikaanse overheid. Is dat ook niet een beetje saai? Lijkt mij saai.
Ik ben altijd al gefascineerd geweest door Rusland.
Maar hoe zien jullie dat dan? Het Kremlin dreigt met vergelding. Zeker ook naar Nederland. Volgend jaar NAVO-top in Nederland. Dan zijn we echt een prioriteit als vergelding. Europoort als doorvoerhaven van wapentuig naar Oekraine die weer worden afgevuurd op Rusland (althans deels).
Is er niemand hier bang voor vergelding vanuit Rusland?
Het is toch geen Irak, die atoomwapens hebben ze echt daar. Dat is geen bluf. Poetin is geduldig, gelukkig maar voor ons, maar op een gegeven moment is zijn geduld ook ten einde. En hij wordt ook weer onder druk gezet door havikken.
Da's mooi altijd ja. Het westen is o-zo-duivels, maar we willen er wel wonen, studeren, we willen Westerse luxe enz enz.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, maar da's bekend he?
Alle kinderen van het regime wonen in london, parijs, of berlijn. En kinderen van vlad zelf in oostenrijk, iirc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |