abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2025 @ 17:33:58 #151
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216667569
Vollering gaat dit jaar ALLES winnen, puur op rancune.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_216668176
De altijd ongeloofwaardige christenhond Anna van der B.

Vrouwenseizoen gaat 10x zoveel vuurwerk opleveren als bij de mannen :9
Jack does it in real time...
pi_216668194
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:12 schreef DeeBee het volgende:

Vollering vs. Vd Breggen vs Kopecky voor de Tour?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_216668294
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:14 schreef Felagund het volgende:

[..]
WILFRIEDTOPSHOW.GIF
Jack does it in real time...
pi_216668540
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:14 schreef Felagund het volgende:

[..]
Piet Rooijakkers met de VanVleutenbonus.
The owls are not what they seem
pi_216668911
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:12 schreef DeeBee het volgende:

Het mag wel iets vriendelijker…
pi_216674399
quote:
Anna van der Breggen meteen derde bij haar eerste koers: is ze een ideale ploegmaat of de nieuwe concurrent in eigen huis voor Lotte Kopecky?

Met een knappe derde plaats in de openingsetappe van de Setmana Valenciana is Anna van der Breggen (34) begonnen aan deel twee van haar sowieso al imposante wielercarrière. Na een onderbreking van drie seizoenen probeert ze opnieuw naar haar beste niveau toe te groeien. Als de ideale ploeggenote voor Lotte Kopecky (29) bij SD Worx - Protime? Of als de nieuwe concurrente in eigen huis voor de wereldkampioene?

Het palmares van Lotte Kopecky is nu al ronduit indrukwekkend. Maar aan dat van haar ‘nieuwe’ ploeggenote Anna van der Breggen kan de wereldkampioene niet tippen. Leest u even mee: vier eindzeges in de Ronde van Italië, winnares van zowel de Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Luik-Bastenaken-Luik (2x), Strade Bianche als de Omloop het Nieuwsblad (2x). Maar haar absolute visitekaartje leverde ze af in de Waalse Pijl met liefst zeven zeges op rij. Tel daar nog twee wereldtitels én het olympisch goud van de Spelen van Rio de Janeiro bij en u beseft dat Van der Breggen misschien wel de grootste dame ooit is van het vrouwenwielrennen.

Alleen: welk niveau kan ze op 34-jarige leeftijd nog halen nadat ze drie jaar lang de rol van wielrenster inruilde voor die van ploegleidster? “Dat is ook voor mij de grote vraag”, zei Van der Breggen vorige maand tijdens de ploegvoorstelling van SD Worx - Protime in het Antwerpse Fotomuseum. “Ik hoop dat ik opnieuw kan meespelen in de finales van de grote wedstrijden en dat ik mee het spel van de ploegtactiek kan spelen.”

Die ploegvoorstelling dateert van nog geen drie weken geleden. Van der Breggen liet toen weten dat ze nog niet wist wanneer ze in het peloton zou terugkeren. “Pas als ik daar klaar voor ben”, zei ze. “Ik mik op de Ardennenklassiekers eind april. Wat ik daarvoor ga rijden, weet ik nog niet. Tijdens de groepstrainingen kan ik de meiden al volgen, dat stemt me hoopvol. Maar voor het overige is het ook voor mij een groot vraagteken.”

Verhouding Kopecky?
Dat vraagteken is intussen uitgewist. De Nederlandse meldde begin deze week dat ze klaar is voor de competitie. Met meteen een derde plaats in haar eerste wedstrijd, werd dat alleen maar bevestigd. Enkel Demi Vollering bleek in de lastige openingsetappe de betere klimster, in de spurt om de tweede plaats moest Van der Breggen de duimen leggen voor de Zwitserse Marlen Reusser, vorig jaar nog aan de slag bij… SD Worx-Protime.

Dan blijft alleen nog de vraag welke rol ze voor zichzelf weggelegd ziet. “Als ik iets ga doen, wil ik het wel goed doen”, zei ze in Antwerpen. “Maar of ik meteen voor winst kan meedoen, weet ik niet. Ik zal niet meteen beginnen als kopvrouw. Ik mik eerder op de Ardennen-klassiekers.”

Laat net dat ook een doel zijn voor Lotte Kopecky. Krijgt zij na het vertrek van Demi Vollering opnieuw een concurrente binnen de eigen ploeg? Kopecky denkt zelf van niet. “Ik heb nooit met Anna gekoerst maar kijk er naar uit”, aldus de wereldkampioene. “Onze verstandhouding is altijd goed geweest. En het is altijd beter om in de finale van een klassieker een ploeggenote aan je zijde te hebben.”

Tour de France
Door het vertrek van Demi Vollering zal Lotte Kopecky ook in de Tour de France als kopvrouw worden uitgespeeld. Anna van der Breggen ziet voor zichzelf vooral een ondersteunende rol. “De etappewedstrijden zijn altijd mijn ding geweest en ik kijk er dus ook naar uit om voor het eerst in mijn carrière de Ronde van Frankrijk te rijden. Als renster ben ik toch vooral iemand die lange inspanningen bergop goed aankan. Ik zie mezelf in de Tour dus vooral als een pion in steun van Lotte Kopecky.”

Dat was niet wat de massaal afgezakte Nederlandse pers wilde horen in het Antwerpse Fotomuseum. Wat als blijkt dat zij in de Tour plots beter zou klimmen dan Kopecky? “Dat zullen we dan wel zien”, klonk het diplomatisch uit de mond van Van der Breggen. “Ik ga ervan uit dat ik in de Tour de kopvrouw zal zijn, maar het lijkt me niet onverstandig om andere opties open te houden”, vulde Kopecky aan. “Het duo Kopecky-Van der Breggen is meer complimentair dan het duo Kopecky-Vollering. Anna zegt zonder verpinken dat ze in de Tour voor mij wil rijden. Demi zou het daar veel moeilijker mee hebben.”

Dat Van der Breggen nu al haar seizoen opent, is logisch gezien haar vormpeil. Na drie jaar zonder competitie moet ze terug leren om in een peloton te koersen, een peloton dat zich anders gedraagt dan in 2021 toen Van der Breggen afscheid nam. In een peloton koersen was nooit haar sterkste kant en dat kan ze alleen maar terug onder de knie krijgen door zo vaak als mogelijk te koersen. Lotte Kopecky begint pas op 22 maart aan haar seizoen met Milaan-Sanremo. Daar zal ze normaliter een eerst keer samen met haar illustere ploeggenote aan de start staan.
pi_216681566
Goed in beeld gebrachte finish.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 17:10:53 #159
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216681654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 00:54 schreef wimderon het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Enige wat leuk is aan deze comeback is dat de Belgjes gelijk in de mud zitten.
pi_216681676
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 17:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Enige wat leuk is aan deze comeback is dat de Belgjes gelijk in de mud zitten.
Nou, wat spanning in rittenkoersen waar Vollering aan mee doet zou ook niet verkeerd zijn.
pi_216691496
https://www.relevo.com/ci(...)250127005654-nt.html

Interview Reusser, filmpjes in het engels.
pi_216895587
https://cycling.pickx.be/nl/?v5=Partner&v6=OmloopHageland

Omloop het Hageland, met onder meer Pieterse en Van der Breggen. Nog één rondje van 23 kilometer.

Qua sprinters present de snelste vrouw van het peloton (Kool), Consonni, Veenhoven en Gillespie.
  zondag 2 maart 2025 @ 16:02:11 #163
194695 franklop
Fran knock
pi_216895620
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:59 schreef wimderon het volgende:
https://cycling.pickx.be/nl/?v5=Partner&v6=OmloopHageland

Omloop het Hageland, met onder meer Pieterse en Van der Breggen. Nog één rondje van 23 kilometer.

Qua sprinters present de snelste vrouw van het peloton (Kool), Consonni, Veenhoven en Gillespie.
Om compleet te zijn, die zitten dus allemaal in een voorste groep van 20 :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_216895781
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:02 schreef franklop het volgende:

[..]
Om compleet te zijn, die zitten dus allemaal in een voorste groep van 20 :+
Wat nu nog een groepje van 7 is.

Kool en Veenhoven er onder meer af.
pi_216896028
SD, jawel!

Gerritse, vlak voor Gillespie.
pi_216896253
Puck heeft het geprobeerd, maar kwam niet los.
pi_216920671
Wiebes wint de sprint en de rest staat niet op de foto
pi_216920674
Wiebes met grote overmacht in Le Samyn.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:13:08 #169
194695 franklop
Fran knock
pi_216920684
Haar 96e overwinning al zo te zien
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:13:32 #170
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216920687
Ja joh, rijdt anders met zn allen Wiebes naar de streep.

Hoe kan je nou een lead-out doen als Wiebes daar zit _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:18:08 #171
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216920729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:13 schreef Fretwork het volgende:

Vrouwen wielrennen:
- niet achtervolgen waardoor je niet wint
- achtervolgen met Wiebes in je wiel
pi_216920737
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:13 schreef Fretwork het volgende:

Bijzonder hè?

Net zo bijzonder als scheefpoeper Ruben die blijkbaar al weet waar Anna van der Breggen woont/gaat wonen en dat adres ook maar eventjes deelt op nationale televisie _O-
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:50:30 #173
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216920978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Bijzonder hè?

Net zo bijzonder als scheefpoeper Ruben die blijkbaar al weet waar Anna van der Breggen woont/gaat wonen en dat adres ook maar eventjes deelt op nationale televisie _O-
De Belgen hebben sowieso een extreme obsessie voor het priveleven van renners
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:52:20 #174
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216921001
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Vrouwen wielrennen:
- niet achtervolgen waardoor je niet wint
- achtervolgen met Wiebes in je wiel
Ja maar echt, ook al heb je nog een goede lead-out, wat denk je dat er gaat gebeuren. Het is echt van de zotten dat een sprinter zo sterk als Wiebes gewoon op plaats 5 kan rijden en een lead out krijgt.
pi_216922249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja maar echt, ook al heb je nog een goede lead-out, wat denk je dat er gaat gebeuren. Het is echt van de zotten dat een sprinter zo sterk als Wiebes gewoon op plaats 5 kan rijden en een lead out krijgt.
In de uiteindelijke sprint snap ik het nog wel, zeker omdat ereplaatsen ook gewoon tellen.

Maar op wat speldenprikjes van Jayco en wat c-ploegen na stuurden ze ook allemaal aan op een sprint door alles te controleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')