abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:25:55 #76
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216300030
Fietsvakantie met Demineur lijkt me mentaal en fysiek vermoeiend
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216319760
Amy Pieters boekt vooruitgang en revalideert verder in Amersfoort

Gezien de omstandigheden een redelijk positieve update over Pieters.
pi_216320011
Hopenlijk blijven de kleine stapjes zich voortzetten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_216321574
Klinkt inderdaad als stappen vooruit, maar nog steeds niet kunnen praten blijft heftig
pi_216322803
Rechtszaak van de baan: Amy Pieters treft schikking met wielerploeg na tragisch ongeval

quote:
Oud-wielrenster Amy Pieters heeft een schikking getroffen met SD Worx-Protime over beëindiging van haar contract. Hiermee is de rechtszaak die ze vorig jaar aanspande tegen haar ploeg, van de baan. Beide partijen doen geen mededelingen over de details van de regeling.

Pieters kwam eind 2021 ten val tijdens een wegtraining, in de buurt van het Spaanse Calpe. Ze raakte bewusteloos en liep ernstig hersenletsel op. Na een operatie lag Pieters maandenlang in coma. Ze revalideerde in het Daan Theeuwes Centrum in Woerden, waar ze weer heeft leren lopen. Ze zal echter altijd zorg nodig hebben. Haar geheugen is zwaar aangetast en ze kan niet praten.

De 33-jarige Pieters stapte naar de rechter omdat ze met SD Worx-Protime geen overeenstemming over haar contract kon bereiken.

https://www.ad.nl/wielren(...)ch-ongeval~a63d1019/
  vrijdag 17 januari 2025 @ 05:40:15 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_216327193
Hengeveld w/
pi_216327384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 05:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Hengeveld w/
Nooit van gehoord :o

Solo van 50km blijkbaar
pi_216327533
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 06:55 schreef franklop het volgende:

[..]

Solo van 50km blijkbaar
Die reed een paar jaar terug ontzettend goed in de Healthy Ageing Tour of hoe dat toen ook heette. Heel veel in de aanval geweest.
pi_216332329
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 07:54 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Die reed een paar jaar terug ontzettend goed in de Healthy Ageing Tour of hoe dat toen ook heette. Heel veel in de aanval geweest.
Stond bij DSM enorm stil. Ook bij de vrouwen gebeurt dat.
pi_216332467
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 06:55 schreef franklop het volgende:

[..]

Solo van 50km blijkbaar
Het typische naar elkaar kijken in het vrouwenpeloton. Alleen was er nu geen SD om het alsnog dicht te rijden.

Canyon ging op het gegeven moment wel rijden, maar op een stuk met wat wind reed Dygert de rest uit het wiel.
pi_216334363
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:57 schreef TheArt het volgende:

[..]
Stond bij DSM enorm stil. Ook bij de vrouwen gebeurt dat.
Klopt. Maar wel hard gevallen vorig jaar.
pi_216334404
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:14 schreef wimderon het volgende:

[..]
Het typische naar elkaar kijken in het vrouwenpeloton. Alleen was er nu geen SD om het alsnog dicht te rijden.

Canyon ging op het gegeven moment wel rijden, maar op een stuk met wat wind reed Dygert de rest uit het wiel.
Ik snap dat nog steeds niet hè? Die angst om initiatief te nemen. Ik denk dat ‘t ook nog wel steeds voortkomt uit de grote niveauverschillen. Toch zie je dat rensters die wel durven ook wel beloond worden om er eens stevig in te vliegen.
pi_216335001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ik snap dat nog steeds niet hè? Die angst om initiatief te nemen. Ik denk dat ‘t ook nog wel steeds voortkomt uit de grote niveauverschillen. Toch zie je dat rensters die wel durven ook wel beloond worden om er eens stevig in te vliegen.
Ik denk dat het met een paar zaken te maken heeft. Ten eerste zijn vrouwen over het algemeen wat meer vatbaar voor stress en druk. En ik denk dat het opofferen van je ploeg, terwijl je niet zeker bent dat je gaat winnen, automatisch druk met zich meebrengt. Als je SD Worx bent en je kopvrouw is Wiebes, dan weet je toch wel dat de kans groot is dat je wint.

Ten tweede rijden vrouwen toch altijd in teams van 6. Heb je dan 1 of 2 vrouwen bij je voor het klassement, dan houd je nog maar verdomd weinig knechten over. Of je moet ze opofferen en het in de slotfase zelf gaan uitzoeken.

En ten derde specifiek voor deze Tour Down Under zijn er maar 14 ploegen aanwezig. Dat maakt automatisch de kans al kleiner op controle.
pi_216337288
Ja, goede analyse. Ben ‘t wel met je eens idd.
pi_216338131
Kopvrouw Fisher-Black kan Ruegg (en Bradbury en Smulders) niet eens lossen op Willunga Hill, om uiteindelijk negendes te worden op meer dan een halve minuut.
pi_216352242
MAGA Dijkert wint de etappe, Rüegg wint overall, voor ONZE Silke Smulders (wie?) w/
Jack does it in real time...
pi_216403447
Anna als meesterknecht van Kopecky naar de tour.
Dat gaat genieten worden.
pi_216403950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Andersom ook, dan schakelen we over naar Sporza.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_216404124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lotte is vooral niet blij dat ze geen geld meer krijgt van de Vlaamse sportbond, wijst dat anderen ook betaald worden door teams en sponsoren
pi_216404376
quote:
Als van de Breggen zelf niet goed genoeg is voor winst, levert dat vast geen probleem op, anders wordt het gezellig ja.

En ik ga er vanuit dat van de Breggen enkel terug is gekomen omdat ze gelooft dat ze het niveau kan halen om de Tour te winnen..
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 13:59:56 #96
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_216437416
Martijn Reuser is terug.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_216438194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 18:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Als van de Breggen zelf niet goed genoeg is voor winst, levert dat vast geen probleem op, anders wordt het gezellig ja.

En ik ga er vanuit dat van de Breggen enkel terug is gekomen omdat ze gelooft dat ze het niveau kan halen om de Tour te winnen..
Nooit niet
pi_216438367
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:51 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Nooit niet
Dus wel? ;(
pi_216438438
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dus wel? ;(
Vollering rijdt iedereen weer op minuten
pi_216438515
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 15:11 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Vollering rijdt iedereen weer op minuten
Dat ging vorig jaar nog niet zo denderend.. maar vd Breggen kent alle data van Vollering, die komt vast niet terug als ze weet dat ze nooit in de buurt van die cijfers kan komen.

(al moet je het in de praktijk dan wel uitvoeren uiteraard)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')