abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215256507
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:21 schreef Canopus het volgende:

[..]
Niet dat ik weet.
Spelen die ook een rol in dit conflict?
Welke rol speelt een willekeurige moslim in dit conflict dan? Of gooi jij ook iedereen op één hoop?

Interessant detail is dat dit vraagstuk zich ook in Israël afspeelt. Las laatst een statement van een Israëlische voetballer van Palestijnse afkomst die voor het Israëlische elftal speelt, die het zat was dat er van hem verlangd wordt dat hij iedere aanval van Hamas veroordeelt. En die zit er toch echt dichter op dan een Marokkaanse moslim bij dit conflict.
pi_215256534
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja die open zenuw is wel lastig. Het perfecte plaatje brokkelt af. Het enige wat overblijft is een genadeloos racistisch regime waar mensenrechten alleen toegepast worden op aanhangers van het jodendom. De rest telt niet en zijn human animals.
Bedankt dat je mijn punt nogmaals bevestigt. Nergens zeg ik dat maar jij bent te druk bezig met op een belerende manier je ietwat superieur te voelen.
  zondag 13 oktober 2024 @ 20:28:49 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215256745
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja die open zenuw is wel lastig. Het perfecte plaatje brokkelt af. Het enige wat overblijft is een genadeloos racistisch regime waar mensenrechten alleen toegepast worden op aanhangers van het jodendom. De rest telt niet en zijn human animals.
Hé, je durft hier weer te posten zie ik.

Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215257065
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hé, je durft hier weer te posten zie ik.

Ik heb weer aanhang..
pi_215257186
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, wat ik er destijds over zei is dat als zionisten zo graag met antisemitisme schermen om Israel van kritiek te vrijwaren, dat je dan niet raar moet opkijken als 15-jarige Marokkaanse straatkinderen ook alle joden met Israel gaan vereenzelvigen. Maar hysterie is het niet, zeker nu niet meer.
Als je echt gelooft dat er in Amsterdam 'jodenjachten' plaats vinden kan ik alleen maar concluderen (1) dat je er nooit komt en (2) dat je dringend je mediadieet moet aanpassen. Tip: minder vaak Leon de Winter lezen.
quote:
Dat Leon de Winter zo vaak de stem van de rede lijkt is inderdaad bedroevend en tekenend voor het niveau van het nationaal debat.
Leon de Winter is een genocidale ophitser die al 30 jaar dezelfde column schrijft. Inderdaad tekenend voor het niveau van het nationale debat, maar niet omdat hij de 'stem van de rede' is of lijkt.
pi_215257206
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:59 schreef Drxx het volgende:

[..]
Welke rol speelt een willekeurige moslim in dit conflict dan? Of gooi jij ook iedereen op één hoop?

Interessant detail is dat dit vraagstuk zich ook in Israël afspeelt. Las laatst een statement van een Israëlische voetballer van Palestijnse afkomst die voor het Israëlische elftal speelt, die het zat was dat er van hem verlangd wordt dat hij iedere aanval van Hamas veroordeelt. En die zit er toch echt dichter op dan een Marokkaanse moslim bij dit conflict.
Uiteindelijk is het een vies politiek spelletje, waarbij de burger het slachtoffer is.
Dat is bij elke oorlog zo.

Ik heb alleen nog geen beelden gezien van Moslims, die het veroordelen waar het in dit topic om gaat. Jij wel?
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215257275
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:28 schreef Canopus het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een vies politiek spelletje, waarbij de burger het slachtoffer is.
Dat is bij elke oorlog zo.

Ik heb alleen nog geen beelden gezien van Moslims, die het veroordelen waar het in dit topic om gaat. Jij wel?
Volgens mij gaat dit topic over een Joodse man in Amsterdam wiens woning vernield is, en niet over het wel/niet veroordelen van deze actie door moslims?

Dat laatste maakte jij ervan:

quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:13 schreef Canopus het volgende:
Zijn er ook Moslims die dit gedrag hebben veroordeeld?

Afschuwelijk beestachtig gedrag.
Waarom eigenlijk die krampachtige drang om een reactie van moslims? En welke moslims eigenlijk; Kappers? Imams? Turkse? Nigeriaanse?
  zondag 13 oktober 2024 @ 21:47:50 #83
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215257356
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb weer aanhang..
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215257380
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:36 schreef Drxx het volgende:

[..]
Volgens mij gaat dit topic over een Joodse man in Amsterdam wiens woning vernield is, en niet over het wel/niet veroordelen van deze actie door moslims?

Dat laatste maakte jij ervan:
[..]
Waarom eigenlijk die krampachtige drang om een reactie van moslims? En welke moslims eigenlijk; Kappers? Imams? Turkse? Nigeriaanse?
Niks krampachtig aan. Ik vraag het me oprecht af.
Is het angst dat ze deze daad niet veroordelen, of zijn ze het er min of meer wel mee eens, want het is een Joods persoon?

Ik heb verder niets tegen Moslims of wat dan ook, moge dat duidelijk zijn.
pi_215257432
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:51 schreef Canopus het volgende:

[..]
Niks krampachtig aan. Ik vraag het me oprecht af.
Is het angst dat ze deze daad niet veroordelen, of zijn ze het er min of meer wel mee eens, want het is een Joods persoon?

Ik heb verder niets tegen Moslims of wat dan ook, moge dat duidelijk zijn.
Misschien betrekken ze het gewoon niet op zichzelf?

Weten we überhaupt wie de dader is? (Niet alle jodenhaters of Israël-critici zijn moslim.)

Ik ga ook niet sorry zeggen wanneer een groep Ajacieden iets flikt, ik had er niets mee te maken.
pi_215257580
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:56 schreef Drxx het volgende:

[..]
Misschien betrekken ze het gewoon niet op zichzelf?

Weten we überhaupt wie de dader is? (Niet alle jodenhaters of Israël-critici zijn moslim.)

Ik ga ook niet sorry zeggen wanneer een groep Ajacieden iets flikt, ik had er niets mee te maken.
Als Ajacied zou ik het geweld/vernielingen wat hooligans onder de naam van Ajax zouden plegen veroordelen.

En nee, we weten nog niet wie de dader is.
pi_215257601
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:26 schreef Scribent het volgende:

[..]
Als je echt gelooft dat er in Amsterdam 'jodenjachten' plaats vinden kan ik alleen maar concluderen (1) dat je er nooit komt en (2) dat je dringend je mediadieet moet aanpassen.
Als mensen niet veilig met een keppeltje over straat kunnen en joodse gebouwen beveiligd moeten worden, hoezo is het woord jodenjacht dan ongepast?

quote:
Tip: minder vaak Leon de Winter lezen.

Leon de Winter is een genocidale ophitser die al 30 jaar dezelfde column schrijft. Inderdaad tekenend voor het niveau van het nationale debat, maar niet omdat hij de 'stem van de rede' is of lijkt.
Ik lees De Winter hooguit diagonaal en dat ook maar heel af en toe. Mijn mening komt niet uit columns, maar zoals de waard is...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215257728
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als mensen niet veilig met een keppeltje over straat kunnen en joodse gebouwen beveiligd moeten worden, hoezo is het woord jodenjacht dan ongepast?
Je kunt prima met een keppeltje over straat. En spreek je ook van 'moslimjacht' omdat er moskeeën worden beveiligd?
quote:
[..]
Ik lees De Winter hooguit diagonaal en dat ook maar heel af en toe. Mijn mening komt niet uit columns, maar zoals de waard is...
Houen zo
pi_215257738
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:26 schreef Scribent het volgende:

[..]

Als je echt gelooft dat er in Amsterdam 'jodenjachten' plaats vinden kan ik alleen maar concluderen (1) dat je er nooit komt en (2) dat je ...

Ik heb al wel eens eerder hier gepost dat er misschien niet een structurele, sterk georganiseerde razzia is in Amsterdam tegen Joodse mensen / joodse mensen - maar dat het wel opvallend is om te merken dat steeds meer Joodse/joodse mensen zich moeten instellen op een onaangenaam klimaat in Amsterdam. Dat geldt zeker niet voor iedereen, maar het is ook niet zo dat iedere Jood/jood rondloopt met kenmerkende elementen.

Toch is het wel zo dat ik weet dat rondlopen met een keppeltje, davidster aan je nek, menorah voor het raam, mezuzah aan de deur - al wel kan zorgen voor vervelend commentaar. Óók weet ik dat de kinderen van de Joodse/joodse scholen in Amsterdam het niet altijd gemakkelijk hebben met van en naar huis komen. Voorbeelden van nageroepen worden, etenswaren naar je hoofd gegooid krijgen, tas afgepakt en in de fik gezet, fietspad blokkeren en intimiderend overkomen, potjes kosher eten in de supermarkt open maken en terug zetten.. - het is een kleine greep aan de dingen die de gemeenschap meemaakt in (voornamelijk) Buitenveldert.

Er is alleen een punt, lastig punt vind ik zelf; en dat is dat diezelfde gemeenschap tegen elkaar zegt 'laat nu maar, het gebeurt en je moet weer verder' enzovoorts.. Daarmee maakt het de zichtbaarheid van de dingen die voorkomen tegen een kleine groep (voornamelijk chassidische) joden het lastiger statistiek technisch te verwerken. Immers, geen melding/aangifte is geen weet.

Het is echt te vreselijk om te moeten meemaken: van je huis en je lichaam tot je leefomgeving die worden aangetast - vanwege een eigen overtuiging (en een oorlog, zo ver weg). Dat dit dan nu eens nieuws wordt, wellicht zelfs vanuit beiden kanten van de extremen; neemt zeker niet weg dat helaas in het grijze gebied van de middenmoot niets plaats vindt.

Daarnaast, dan toch als laatste noot van mijn mening - vind ik niet dat je een soldaat/veteraan dat heeft gevochten voor zijn land (waarschijnlijk in dienstplicht ook nog) niet per definitie zo kan afrekenen voor het beleid van de regering (nu). Het idee dat een leger de dingen zal uitvoeren - dat naar Nederland eens trekkend; zou je kunnen beseffen dat zo lijnrecht als die stelling, niet het geval is.
pi_215257749
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:44 schreef Scribent het volgende:

[..]
Je kunt prima met een keppeltje over straat. En spreek je ook van 'moslimjacht' omdat er moskeeën worden beveiligd?
Ik heb er even geen weet van dat de marechaussee ook elke vrijdagavond de dienst van de moskee begeleiding geeft, maar als dat zo is: schande.

Verder kan je niet zomaar meer in Amsterdam zonder problemen met keppeltje rondlopen.. Meeste doen er nu een pet of hoed overheen.
pi_215257753
quote:

[..]
Je kunt prima met een keppeltje over straat.
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:05:13 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215257825
quote:

Je kunt prima met een keppeltje over straat.

De joodse mensen die ik in Amsterdam ken hebben daar helaas andere ervaringen mee.
Zelfs het openlijk lopen met een ketting met een Davidster leverde spuugpartijen op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:31:19 #93
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215257930
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:05 schreef golfer het volgende:

[..]
De joodse mensen die ik in Amsterdam ken hebben daar helaas andere ervaringen mee.
Zelfs het openlijk lopen met een ketting met een Davidster leverde spuugpartijen op.
lijkt mij onwaarschijnlijk
pi_215257985
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Helaas is het toch gaande. Nogmaals, het zal geen razzia-achtige, zwaar georganiseerde 'jodenjagersbende' zijn: maar het gebeurt wel degelijk - en nog wel dingen die vervelender zijn dat spugen naar iemand.
pi_215257997
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:56 schreef Drxx het volgende:

[..]

Nou ja, wel opvallend dat het wel de meerderheid is (wanneer je kijkt naar het aandeel van moslims in NL). Verder natuurlijk de UvA studentjes en WLR/VBL op dit forum.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:43:57 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215258006
quote:

Jij kent die mensen ook en die liegen allemaal?
En ik ook?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215258083
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja
Gewoon stennis schoppen ging het je dus ook eigenlijk om.
Ergens weet je ook wel dat dit soort onwenselijkheden voor komen, maar je vindt @golfer vervelend of onuitstaanbaar (o.i.d) en dus zeg je maar dat het niet waar is en trek je alles in twijfel; om je andere punt te maken. Jammer eigenlijk wel: want het is wat mij betreft een zeer interessant onderwerp om eens over te hebben, ook filosofisch en ethisch gezien. Maar dan zullen we eerst overeenkomst moeten vinden in dat het plaatsvindt/plaatsgevonden heeft. :)
Anders heeft reageren hier verder denk ik ook nog weinig zin.
pi_215259357
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Er zullen zeker incidenten zijn, zoals er ook vrouwen met een hoofddoek zijn die worden lastiggevallen. Ik vind alleen niet dat het de term 'jodenjacht' rechtvaardigt, en daar ging het me in mijn reactie op WS om.
pi_215259421
quote:

[..]
lijkt mij niet onwaarschijnlijk
Collega een tijdje terug ook overkomen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215259691
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:45 schreef HannahVrede het volgende:

Daarnaast, dan toch als laatste noot van mijn mening - vind ik niet dat je een soldaat/veteraan dat heeft gevochten voor zijn land (waarschijnlijk in dienstplicht ook nog) niet per definitie zo kan afrekenen voor het beleid van de regering (nu). Het idee dat een leger de dingen zal uitvoeren - dat naar Nederland eens trekkend; zou je kunnen beseffen dat zo lijnrecht als die stelling, niet het geval is.
Er zijn IDF-veteranen die inmiddels inzien dat wat ze deden in Westbank en Gaza niet kosjer was. Maar deze man behoort, gezien zijn gekwijl op Netanyahu, vrij duidelijk niet tot die groep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')