Welke rol speelt een willekeurige moslim in dit conflict dan? Of gooi jij ook iedereen op één hoop?quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:21 schreef Canopus het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.
Spelen die ook een rol in dit conflict?
Bedankt dat je mijn punt nogmaals bevestigt. Nergens zeg ik dat maar jij bent te druk bezig met op een belerende manier je ietwat superieur te voelen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja die open zenuw is wel lastig. Het perfecte plaatje brokkelt af. Het enige wat overblijft is een genadeloos racistisch regime waar mensenrechten alleen toegepast worden op aanhangers van het jodendom. De rest telt niet en zijn human animals.
Hé, je durft hier weer te posten zie ik.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja die open zenuw is wel lastig. Het perfecte plaatje brokkelt af. Het enige wat overblijft is een genadeloos racistisch regime waar mensenrechten alleen toegepast worden op aanhangers van het jodendom. De rest telt niet en zijn human animals.
Ik heb weer aanhang..quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hé, je durft hier weer te posten zie ik.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?
Als je echt gelooft dat er in Amsterdam 'jodenjachten' plaats vinden kan ik alleen maar concluderen (1) dat je er nooit komt en (2) dat je dringend je mediadieet moet aanpassen. Tip: minder vaak Leon de Winter lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, wat ik er destijds over zei is dat als zionisten zo graag met antisemitisme schermen om Israel van kritiek te vrijwaren, dat je dan niet raar moet opkijken als 15-jarige Marokkaanse straatkinderen ook alle joden met Israel gaan vereenzelvigen. Maar hysterie is het niet, zeker nu niet meer.
Leon de Winter is een genocidale ophitser die al 30 jaar dezelfde column schrijft. Inderdaad tekenend voor het niveau van het nationale debat, maar niet omdat hij de 'stem van de rede' is of lijkt.quote:Dat Leon de Winter zo vaak de stem van de rede lijkt is inderdaad bedroevend en tekenend voor het niveau van het nationaal debat.
Uiteindelijk is het een vies politiek spelletje, waarbij de burger het slachtoffer is.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Welke rol speelt een willekeurige moslim in dit conflict dan? Of gooi jij ook iedereen op één hoop?
Interessant detail is dat dit vraagstuk zich ook in Israël afspeelt. Las laatst een statement van een Israëlische voetballer van Palestijnse afkomst die voor het Israëlische elftal speelt, die het zat was dat er van hem verlangd wordt dat hij iedere aanval van Hamas veroordeelt. En die zit er toch echt dichter op dan een Marokkaanse moslim bij dit conflict.
Volgens mij gaat dit topic over een Joodse man in Amsterdam wiens woning vernield is, en niet over het wel/niet veroordelen van deze actie door moslims?quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:28 schreef Canopus het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een vies politiek spelletje, waarbij de burger het slachtoffer is.
Dat is bij elke oorlog zo.
Ik heb alleen nog geen beelden gezien van Moslims, die het veroordelen waar het in dit topic om gaat. Jij wel?
Waarom eigenlijk die krampachtige drang om een reactie van moslims? En welke moslims eigenlijk; Kappers? Imams? Turkse? Nigeriaanse?quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:13 schreef Canopus het volgende:
Zijn er ook Moslims die dit gedrag hebben veroordeeld?
Afschuwelijk beestachtig gedrag.
Vind je dat die man het heeft verdiend wat hem overkomen is, of niet?quote:
Niks krampachtig aan. Ik vraag het me oprecht af.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:36 schreef Drxx het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic over een Joodse man in Amsterdam wiens woning vernield is, en niet over het wel/niet veroordelen van deze actie door moslims?
Dat laatste maakte jij ervan:
[..]
Waarom eigenlijk die krampachtige drang om een reactie van moslims? En welke moslims eigenlijk; Kappers? Imams? Turkse? Nigeriaanse?
Misschien betrekken ze het gewoon niet op zichzelf?quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:51 schreef Canopus het volgende:
[..]
Niks krampachtig aan. Ik vraag het me oprecht af.
Is het angst dat ze deze daad niet veroordelen, of zijn ze het er min of meer wel mee eens, want het is een Joods persoon?
Ik heb verder niets tegen Moslims of wat dan ook, moge dat duidelijk zijn.
Als Ajacied zou ik het geweld/vernielingen wat hooligans onder de naam van Ajax zouden plegen veroordelen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
Misschien betrekken ze het gewoon niet op zichzelf?
Weten we überhaupt wie de dader is? (Niet alle jodenhaters of Israël-critici zijn moslim.)
Ik ga ook niet sorry zeggen wanneer een groep Ajacieden iets flikt, ik had er niets mee te maken.
Als mensen niet veilig met een keppeltje over straat kunnen en joodse gebouwen beveiligd moeten worden, hoezo is het woord jodenjacht dan ongepast?quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:26 schreef Scribent het volgende:
[..]
Als je echt gelooft dat er in Amsterdam 'jodenjachten' plaats vinden kan ik alleen maar concluderen (1) dat je er nooit komt en (2) dat je dringend je mediadieet moet aanpassen.
Ik lees De Winter hooguit diagonaal en dat ook maar heel af en toe. Mijn mening komt niet uit columns, maar zoals de waard is...quote:Tip: minder vaak Leon de Winter lezen.
Leon de Winter is een genocidale ophitser die al 30 jaar dezelfde column schrijft. Inderdaad tekenend voor het niveau van het nationale debat, maar niet omdat hij de 'stem van de rede' is of lijkt.
Je kunt prima met een keppeltje over straat. En spreek je ook van 'moslimjacht' omdat er moskeeën worden beveiligd?quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als mensen niet veilig met een keppeltje over straat kunnen en joodse gebouwen beveiligd moeten worden, hoezo is het woord jodenjacht dan ongepast?
Houen zoquote:[..]
Ik lees De Winter hooguit diagonaal en dat ook maar heel af en toe. Mijn mening komt niet uit columns, maar zoals de waard is...
Ik heb al wel eens eerder hier gepost dat er misschien niet een structurele, sterk georganiseerde razzia is in Amsterdam tegen Joodse mensen / joodse mensen - maar dat het wel opvallend is om te merken dat steeds meer Joodse/joodse mensen zich moeten instellen op een onaangenaam klimaat in Amsterdam. Dat geldt zeker niet voor iedereen, maar het is ook niet zo dat iedere Jood/jood rondloopt met kenmerkende elementen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:26 schreef Scribent het volgende:
[..]
Als je echt gelooft dat er in Amsterdam 'jodenjachten' plaats vinden kan ik alleen maar concluderen (1) dat je er nooit komt en (2) dat je ...
Ik heb er even geen weet van dat de marechaussee ook elke vrijdagavond de dienst van de moskee begeleiding geeft, maar als dat zo is: schande.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:44 schreef Scribent het volgende:
[..]
Je kunt prima met een keppeltje over straat. En spreek je ook van 'moslimjacht' omdat er moskeeën worden beveiligd?
quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:44 schreef Scribent het volgende:
[..]
Je kunt prima met een keppeltje over straat.
De joodse mensen die ik in Amsterdam ken hebben daar helaas andere ervaringen mee.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:44 schreef Scribent het volgende:
Je kunt prima met een keppeltje over straat.
lijkt mij onwaarschijnlijkquote:Op zondag 13 oktober 2024 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
De joodse mensen die ik in Amsterdam ken hebben daar helaas andere ervaringen mee.
Zelfs het openlijk lopen met een ketting met een Davidster leverde spuugpartijen op.
Helaas is het toch gaande. Nogmaals, het zal geen razzia-achtige, zwaar georganiseerde 'jodenjagersbende' zijn: maar het gebeurt wel degelijk - en nog wel dingen die vervelender zijn dat spugen naar iemand.quote:
Nou ja, wel opvallend dat het wel de meerderheid is (wanneer je kijkt naar het aandeel van moslims in NL). Verder natuurlijk de UvA studentjes en WLR/VBL op dit forum.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
Weten we überhaupt wie de dader is? (Niet alle jodenhaters of Israël-critici zijn moslim.)
Jij kent die mensen ook en die liegen allemaal?quote:
Gewoon stennis schoppen ging het je dus ook eigenlijk om.quote:
Er zullen zeker incidenten zijn, zoals er ook vrouwen met een hoofddoek zijn die worden lastiggevallen. Ik vind alleen niet dat het de term 'jodenjacht' rechtvaardigt, en daar ging het me in mijn reactie op WS om.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
De joodse mensen die ik in Amsterdam ken hebben daar helaas andere ervaringen mee.
Zelfs het openlijk lopen met een ketting met een Davidster leverde spuugpartijen op.
Collega een tijdje terug ook overkomenquote:
Er zijn IDF-veteranen die inmiddels inzien dat wat ze deden in Westbank en Gaza niet kosjer was. Maar deze man behoort, gezien zijn gekwijl op Netanyahu, vrij duidelijk niet tot die groep.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:45 schreef HannahVrede het volgende:
Daarnaast, dan toch als laatste noot van mijn mening - vind ik niet dat je een soldaat/veteraan dat heeft gevochten voor zijn land (waarschijnlijk in dienstplicht ook nog) niet per definitie zo kan afrekenen voor het beleid van de regering (nu). Het idee dat een leger de dingen zal uitvoeren - dat naar Nederland eens trekkend; zou je kunnen beseffen dat zo lijnrecht als die stelling, niet het geval is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |