https://www.rtvnoord.nl/c(...)-asielzoekerscentrumquote:Inwoners van Ter Apel gaan zwaar gebukt onder overlast asielzoekerscentrum
Ter Apel heeft niet alleen last van de grootschalige opvang van asielzoekers. Het levert veel werk op en het dorp heeft er veel extra voorzieningen aan te danken. Toch weegt dat alles bij lange na niet op tegen de voortdurende overlast.
Dat wordt geconcludeerd in een rapport van het bureau Cebeon. Die heeft de lasten en lusten van het aanmeldcentrum in het dorp op een rijtje gezet op verzoek van de gemeenteraad. Daarvoor is een representatieve enquête onder bijna 1100 inwoners gehouden.
'Het is geen dorp meer'
In het rapport wordt nog maar eens benadrukt dat een groep asielzoekers voor veel overlast zorgt. Daar gaan de inwoners van Ter Apel al lange tijd onder gebukt. Dat heeft onder meer tot gevolg dat de waarde van de huizen daalt. De overlast wordt door ruim twee derde van de ondervraagde inwoners genoemd als meest negatieve aspect van de asielopvang in het dorp.
Een inwoner van Ter Apel verwoordt het als volgt: 'Het asielcomplex heeft weinig goeds voor het dorp gebracht. Het is geen dorp meer, dat hele gevoel is weg. Huizen en tuinen worden bewaakt door camera's. Je kunt de deur geen seconde open laten.'
Ze hebben veel gezelligheid hier weggenomen
Voor ondernemers is dat verschillend. Voor een deel levert het extra inkomsten op. Dat geldt niet voor de middenstanders in het centrum. Zij hebben er vooral veel last van en moeten ook extra kosten maken op onder meer het gebied van beveiliging.
Slecht imago
Afgezien van de overlast gaan de inwoners ook gebukt onder het slechte imago van het dorp in het hele land. Dat wordt veroorzaakt door de voortdurende negatieve publiciteit. 'Naast het stigma dat dit oplevert, signaleren de inwoners ook dat dit afbreuk doet aan de leefbaarheid en lokale economie', wordt geconcludeerd in het rapport.
Ter Apel is constant negatief in het nieuws. Dat schrikt kopers af
Intimidatie, vervuiling, geluidsoverlast
Er is in het rapport ook gekeken naar de vorm van overlast die de inwoners de afgelopen jaren hebben ervaren. Daarbij staat overlast door intimidatie op één, gevolgd door vervuiling, geluidsoverlast, vernieling en diefstal.
60% heeft psychische problemen
Tussen inwoners gaat het niet altijd goed. Volgens de onderzoekers zijn er signalen dat de sfeer in het dorp lijkt te verzieken door toenemende polarisatie. 'Waarbij de negatieve ervaringen ook doorwerken op de houding tegenover asielzoekers in het algemeen.'
Uit de enquête blijkt ook dat de inwoners van Ter Apel door de situatie psychische problemen ondervinden. Daarbij gaat het om zes op de tien ondervraagden. Een deel daarvan heeft ook lichamelijke klachten.
Ik maak me grote zorgen over de leefomstandigheden van de asielzoekers door de grote hoeveelheid op één plek
Eén op tien wil complex dicht
Toch is het niet zo dat de meeste inwoners van Ter Apel willen dat alle opvang in het dorp verdwijnt. Eén op de tien inwoners laat weten er 'helemaal klaar mee te zijn'. Zij willen dat het complex sluit of een andere bestemming krijgt, zoals een gevangenis.
De rest wil het complex wel openhouden, maar dan met veel minder asielzoekers. Ze vinden dat de rest van Nederland nu eindelijk een deel van het opvang van het asieldorp moet overnemen.
'Totaal geen verrassing'
De gemeenteraad van Westerwolde kijkt bepaald niet op van de uitkomst van het rapport. Fractievoorzitter Robert Rep van de PVV en inwoner en middenstander in Ter Apel zegt het zo: 'De uitslag van het onderzoek stond bij ons al vast. Het is totaal geen verrassing. Wij als raad hebben hier om gevraagd, nu is er in elk geval duidelijkheid over de situatie', reageert hij.
Voor Herma Hemmen van de Lijst Hemmen. ook al inwoner van Ter Apel, is het ook allemaal heel herkenbaar. 'Het ondersteunt wat wij altijd hebben gezegd. We kunnen daar verder mee en met dit rapport een vuist richting minister maken.'
VVD-fractievoorzitter Klaas Buigel woont ook in Ter Apel. Hij was de initiatiefnemer voor het onderzoek. Ook voor hem is de uitkomst geen verrassing, maar hij is er wel blij mee. 'Wat we al wisten wordt door dit rapport echt concreet. Het staat nu zwart op wit.'
Marco Visscher, de fractievoorzitter van Gemeentebelangen Westerwolde, sluit zich bij zijn raadscollega's aan. 'Er staat wat ons betreft niets nieuws in het rapport. De oplossingen die genoemd worden, hebben we al geprobeerd.' En dus? 'Dus blijven we vechten tegen een onwillig Den Haag en stappen we weer naar de rechter', besluit Visscher.
Mensen worden steeds ouder en de babyboomers dus ook. Dat is een flinke slok op de bevolkingsgroei. Verder worden huishoudens kleiner waardoor er meer woningen nodig zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarmee je bevestigd dat al decennia wisten dat dit eraan zat te komen.
En nog steeds niet duidelijk waarom een bevolking niet zou kunnen krimpen.
Lekker in de ruimte lullen en speculeren. Achja de radioprogramma's moeten ook vol.quote:
Wederom geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Mensen worden steeds ouder en de babyboomers dus ook. Dat is een flinke slok op de bevolkingsgroei. Verder worden huishoudens kleiner waardoor er meer woningen nodig zijn.
Het aantal arbeidsmigranten is in de laatste tien jaar ook verviervoudigd.
BNR is een vrij rechtse zender, goed dat uitgerekend zij dit in de wereld brengen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lekker in de ruimte lullen en speculeren. Achja de radioprogramma's moeten ook vol.
Oh, ja: zakelijk betekent automatisch rechtsquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
BNR is een vrij rechtse zender, goed dat uitgerekend zij dit in de wereld brengen.
Waarom zou ik ook. Jij bent toch niet meer te helpen. Compleet gehersenspoeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wederom geen antwoord op mijn vraag.
Goed argument en goede onderbouwing waarom ik gehersenspoeld zou zijnquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waarom zou ik ook. Jij bent toch niet meer te helpen. Compleet gehersenspoeld.
Ja, zakelijk georienteerd zit van oudsher wat rechtser dan links. Maar dan heb ik het over oud-VVD rechts.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:31 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oh, ja: zakelijk betekent automatisch rechts
Zakelijk betekent vooral feitelijk en rationeel. En momenteel missen we dat soort dingen behoorlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:31 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oh, ja: zakelijk betekent automatisch rechts
En jij denkt niet dat er een agenda achter zit nu hun VVD vriendjes niet op de driver seat zitten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, zakelijk georienteerd zit van oudsher wat rechtser dan links. Maar dan heb ik het over oud-VVD rechts.
nee Jomandaquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat er een agenda achter zit nu hun VVD vriendjes niet op de driver seat zitten?
Zwart op wit? Het slaat totaal niet aan met wat jij nu zegt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Was wel te verwachten. Dat schorem integreert totaal niet met onze westerse normen en waarden. Goed dat het nu zwart op wit staat. En nu geen spreidingswet maar Deens beleid.
Go Faber!
Haha grapjas.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zwart op wit? Het slaat totaal niet aan met wat jij nu zegt.
Ter Apel is helemaal niet zo klaar met het AZC als het artikel en jij willen doen geloven.
En ten 2e is de spreidingswet juist een goede oplossing.
Dit is deel twee. Was niet mijn eigen OP. Ik heb het aangepast inmiddels.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ter Apel is helemaal niet zo klaar met het AZC als het artikel en jij willen doen geloven.
Zeg dan gewoon gelijk dat je xenofoob en haatdragend bent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha grapjas.
Een spreidingswet is geen oplossing. Dat is in je broek schijten en in plaats van opruimen smeer je het over je hele lichaam uit.
Voor mensen die nog jaren willen rekken en zo heel Nederland willen opzadelen met overlastgevende kansloze asielzoekers uit veilige landen is het inderdaad een goede oplossing.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
hardop gelachen. De inwoners van ter apel wat minder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zou het xenofoob en haatdragend zijn om te stellen dat het niet verstandig beleid om migranten die zich op grote schaal misdragen, te verspreiden over Nederland? Dit zou namelijk resulteren in overlast op nog veel meer plekken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon gelijk dat je xenofoob en haatdragend bent.
Omdat het in het NPC handboek staat; indien andere mening dan woke -> scheld uit voor xenofoob en haatdragend.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou het xenofoob en haatdragend zijn om te stellen dat het niet verstandig beleid om migranten die zich op grote schaal misdragen, te verspreiden over Nederland? Dit zou namelijk resulteren in overlast op nog veel meer plekken.
Oh juist ja. Ik heb geen enkele binding met gasten die de halve wereld overreizen en qua cultuur, gebruik en denkwijze haaks op mijne staan. En als kers op de taart even in je voortuin komen schijten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon gelijk dat je xenofoob en haatdragend bent.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh juist ja. Ik geen enkele binding met gasten die de halve wereld overreizen en qua cultuur, gebruik en denkwijze haaks op mijne staan. En als kers op de taart even in je voortuin komen schijten.
Wat een haatdragende xenofoob.
Nogal een zwaktebod overigens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het in het NPC handboek staat; indien andere mening dan woke -> scheld uit voor xenofoob en haatdragend.
Overlastgevende kansloze asielzoekers worden het land uitgezet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor mensen die nog jaren willen rekken en zo heel Nederland willen opzadelen met overlastgevende kansloze asielzoekers uit veilige landen is het inderdaad een goede oplossing.
Voor mensen met gezond verstand en een wil om problemen op te lossen ipv ze weg te duwen is het wel duidelijk dat een spreidingswet een links hobbyproject is wat heel veel schade aan Nederland gaat toebrengen.
Focus je op de kraan ipv de dweil groter te maken zou ik zeggen.
Zeg jij vanuit de Randstad, terwijl ik vlakbij Ter Apel woon.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:21 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hardop gelachen. De inwoners van ter apel wat minder.
het rapport zegt toch genoeg man, hou eens op met je gelieg en extremistische ideeen in verschillende topics te gooienquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Overlastgevende kansloze asielzoekers worden het land uitgezet.
We hebben het over echte asielzoekers.
[..]
Zeg jij vanuit de Randstad, terwijl ik vlakbij Ter Apel woon.
Herhaling van zetten idd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Spreidingswet is inderdaad een middel voor deuglinks om nog even een aantal jaar 'vingers in de oren en tralalala' te kunnen roepen. Om er vervolgens achter te komen dat het totaal geen goed idee was, landelijk hele gemeenschappen te kampen hebben met overlast (waar waar het nu nog redelijk geconcentreerd is) en er dankzij de aanzuigende werking en nog hogere instroom een ontzettende demografische verandering teweeg is gebracht die onomkeerbaar is. Een beetje net zoals een aantal decennia geleden überhaupt kritiek op de multiculturele samenleving en asielinstroom taboe was, maar nu ook in het linker spectrum breder gedragen wordt dankzij voortschrijdend inzicht. Het is toch veel beter om dit te voorkomen dan over een aantal jaar te concluderen dat het toch niet zo een goed idee was? Alsof over 20 jaar die multiculturele samenleving opeens goed uit gaat pakken en we rond een kampvuurtje allemaal liedjes gaan zitten zingen
We hebben geen echte asielzoekers. Een echte asielzoeker zou tevreden zijn met het eerste veilige land waar hij terecht kan; dat is geen Nederland.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Daar vergis jij je wel in hoor. Het doet toch regelmatig pijn als ik ze terug zie lopen met een iPhone 16 in de hand, in Real Madrid traingspak en een tas vol Action meuk onder de kinderwagen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We hebben geen echte asielzoekers. Een echte asielzoeker zou tevreden zijn met het eerste veilige land waar hij terecht kan; dat is geen Nederland.
Dat migranten door een aantal hoepeltjes van het IND springen voor een status wil niet zeggen dat het echte, legitieme vluchtelingen zijn. Het onderliggende systeem is compleet moreel failliet en niet waterdicht. Lui die door 10 veilige landen reizen horen helemaal niet erkend te worden als vluchtelingen. Dit zijn echt geen mensen die een zekere dood tegemoet zouden gaan en met kleerscheuren de grens over komen wandelen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Niet weten hoe het gaat met verspreidenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We hebben geen echte asielzoekers. Een echte asielzoeker zou tevreden zijn met het eerste veilige land waar hij terecht kan; dat is geen Nederland.
Jammer joh dat jij honderden kilometers er vandaan woont en er dus niets van weet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:46 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het rapport zegt toch genoeg man, hou eens op met je gelieg en extremistische ideeen in verschillende topics te gooien
https://www.rtvnoord.nl/c(...)-asielzoekerscentrum
Je spuugt nu gewoon echt op de inwoners daar. Schaamteloos
Verspreiden doen we uit pure solidariteit; er staat nergens zwart op wit dat wij asielzoekers hoeven op te nemen. Wat wel zwart op wit staat zijn de zogenaamde Dublin-akkoorden: dat asielzoekers in het eerste veilige land waar ze langs komen asiel dienen aan te vragen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet weten hoe het gaat met verspreiden
[..]
Jammer joh dat jij honderden kilometers er vandaan woont en er dus niets van weet.
Ik woon in Emmen en durf best te zeggen dat Ter Apel het zat is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet weten hoe het gaat met verspreiden
[..]
Jammer joh dat jij honderden kilometers er vandaan woont en er dus niets van weet.
En jij woont er vlakbij dus weet overal het fijne van?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef bianconeri het volgende:
De verkiezingsuitslag was toch duidelijk. Een groot deel heeft de gene opzij gezet en heeft PVV gestemd.quote:
Ter Apel is de huidige situatie zat. De veilige landers en de overvolle situaties.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik woon in Emmen en durf best te zeggen dat Ter Apel het zat is.
Ik woon er idd vlakbij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En jij woont er vlakbij dus weet overal het fijne van?
Wil je beweren dat de inwoners van Ter Apel zich aanstellen? Dat het allemaal wel meevalt?
Eigenlijk liegen de mensen daar dus?
De verkiezingsuitslag sloeg helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag was toch duidelijk. Een groot deel heeft de gene opzij gezet en heeft PVV gestemd.
Nederland is er klaar mee.
Het gaat ook over de situatie die de laatste jaren is ontstaan en dat zijn ze echt wel zat hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ter Apel is de huidige situatie zat. De veilige landers en de overvolle situaties.
Niet de asielzoekers.
[..]
Ik woon er idd vlakbij.
Nee, ik zeg dat de resultaten worden opgeblazen door de racisten die alles aangrijpen wat anti-buitenlanders is.
Er wordt heel duidelijk aangegeven dat het maar om een heel klein deel gaat van de inwoners die er echt op tegen is.
Het probleem voor de mensen daar zit hem in de veilige landers en dat het zo overvol is omdat de rest van NL de handen niet wil uitsteken. Daar voelen mensen zich ook door in de steek gelaten.
Dat is wat steekt. Niet dat er een AZC is en niet tegen de normale asielzoekers die er genoeg zijn.
En waar staan die voor?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef Ama het volgende:
Ik vind het triest dat hier op het station van Emmen altijd maar beveiliging aanwezig moet zijn omdat ze niet normaal kunnen doen. En die staan er niet omdat ik een keer een slechte dag heb.
Buslijn 73 mogen ze al een hele tijd niet meer mee. Daar staan ze ook niet eens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En waar staan die voor?
Ja,voor lijn 73 (aparte bus nu, maar goed).
Maar staan die er voor de 99% van asielzoekers? Nee.....
Voor die enkele veilige lander die zich misdraagt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Ama het volgende:
[..]
Het gaat ook over de situatie die de laatste jaren is ontstaan en dat zijn ze echt wel zat hoor.
Lezen is blijkbaar lastig, want ik geef aan dat er overlast is en waar het probleem zit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Ama het volgende:
Maar laten we vooral doen alsof er geen overlast is.
Prima noemen we ze veilige landers. Nog steeds te veel aanwezig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Lezen is blijkbaar lastig, want ik geef aan dat er overlast is en waar het probleem zit.
Het probleem zit hem in het slecht opvangen van mensen. Door de rest van NL.
Rest van NL laat het Noorden weer eens stikken.
En het probleem zit hem in veilige landers. De gelukszoekers. Niet in asielzoekers.
Lezen is lastig he. Ik zeg dat letterlijk.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Buslijn 73 mogen ze al een hele tijd niet meer mee. Daar staan ze ook niet eens.
Dat maakt het echter heel wat anders.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Prima noemen we ze veilige landers. Nog steeds te veel aanwezig.
Dat ze sneller uitgezet mogen worden ben ik het mee eens. Ze hebben hier toch niks te verliezen. Waarom zou je dan niet de Jumbo leeg jatten of een woning.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat maakt het echter heel wat anders.....
Veilige landers zijn het probleem, die moeten uitgezet worden en dat moet sneller gaan.
Asielzoekers horen we als fatsoenlijk land gewoon op te vangen. Asielzoekers zijn ook niet degenen die voor de problemen zorgen.
Ah de verkiezingsuitslag sloeg nergens op Natuurlijk, de Nederlander heeft niet gesproken als de uitslag je niet bevalt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag sloeg helemaal nergens op.
Net als het huidige kabinet dat toch zo omvalt.
Binnenkort gaan we wel zien dat racisme het antwoord niet is.
Nederland is er klaar mee? Het grappige is dat 99% van de PVV stemmers helemaal geen contact heeft met buitenlanders en er dus niets van weet. Van die figuren zoals jij die alles roepen en ondertussen ver in het Westen rondhangen.
Correct, als bijna niemand stemt en alleen een paar mensen die puur uit haat en emotie stemmen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ah de verkiezingsuitslag sloeg nergens op Natuurlijk, de Nederlander heeft niet gesproken als de uitslag je niet bevalt.
Omdat de PVV nooit groot wordt in gemeenten waar het probleem juist groot is.quote:En verder kom je maar even met een bron over je bewering dat 99% van de PVV stemmers geen ervaring heeft met acties door het schorem dat wij hier binnen krijgen.
Ah, de PVV wil het oplossen? Met onmogelijke onwettische stappen die niemand wil.quote:Trouwens de peilingen laten zien dat de PVV juist gestegen is. Dus men is helemaal niet klaar met de PVV. En weet je hoe dat kan? Dat komt omdat de overige partijen geen enkele intentie hebben het migratievraagstuk op te lossen. Daarom stemt men PVV.
Overlast door veilige landers inderdaad.quote:Verder heb je geen idee waar ik woon. Ik woon vlak bij een AZC. En ik vind het schandalig dat deze mensen bijstand krijgen maar ook onderdak, zorg en tandarts, muziekles en weet ik wat nog meer door de overheid betaald. Maar wel geld genoeg hebben om keihard dure sigaretten te roken of op een fatbike rond te fietsen. Naast de merkkleding en iphone met airpods die ze praktisch allemaal hebben.
Ik misgun een ander echt niet iets maar dit gaat alle perken te buiten. Naast de overlast en noodzakelijke politieinzet die bijna dagelijks noodzakelijk is.
Ga je nu echt goed praten dat ze stelen uit winkels en bij mensen thuis?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Overlast door veilige landers inderdaad.
En die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze uit oorlogs gebieden komen, daar kiezen ze zelf ook niet voor. En zo lang ze in een AZC zitten kunnen en mogen ze niet eens werken. Dus tja.... Ze moeten wat he...
Overigens krijgen asielzoekers helemaal geen bijstandsuitkering, dat is echt een fabeltje.
Ze krijgen een wekelijkse vergoeding voor eten en drinken.
Ze hebben in ieder geval genoeg om merkkleding, een iphone, sigaretten en een fatbike te kopen. Dat vind ik schandalig en zuig ik niet uit mijn duim voor als je dat van plan was te stellen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Overigens krijgen asielzoekers helemaal geen bijstandsuitkering, dat is echt een fabeltje.
Ze krijgen een wekelijkse vergoeding voor eten en drinken.
Ik dacht, dat de rest van Nederland helemaal niet meer mee mag helpen? En je kunt dus de echte asielzoekers scheiden van de gelukszoekers, puur door naar hun gedrag te kijken? De vriendelijke en brave mensen krijgen een verblijfsvergunning, de rest moet uitgezet worden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Lezen is blijkbaar lastig, want ik geef aan dat er overlast is en waar het probleem zit.
Het probleem zit hem in het slecht opvangen van mensen. Door de rest van NL.
Rest van NL laat het Noorden weer eens stikken.
En het probleem zit hem in veilige landers. De gelukszoekers. Niet in asielzoekers.
Westerwolde; de gemeente waar Ter Apel onderdeel van is;quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Correct, als bijna niemand stemt en alleen een paar mensen die puur uit haat en emotie stemmen.
[..]
Omdat de PVV nooit groot wordt in gemeenten waar het probleem juist groot is.
Pekela hier in de regio is bv zo'n gemeente, allemaal anti-buitenlanders en pro-PVV. Maar buitenlanders kennen ze daar niet eens.
Hoestie proestie, ik ken het begrip wettisch in een heel andere context dan jij waarschijnlijk hebt bedoeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Ah, de PVV wil het oplossen? Met onmogelijke onwettische stappen die niemand wil.
quote:Het woord "wettisch" heeft betrekking op een strikt of legalistisch vasthouden aan regels en wetten, vaak zonder ruimte voor flexibiliteit of begrip van de onderliggende intentie. Het wordt vaak gebruikt in religieuze of morele contexten om een houding te beschrijven waarin iemand zich zeer nauwgezet aan voorschriften houdt, soms zelfs op een manier die rigide of star overkomt. Iemand die "wettisch" is, volgt de letter van de wet, maar misschien niet de geest ervan.
In religieuze zin wordt het begrip "wettisch" vaak gebruikt om aan te duiden dat iemand zich blindelings houdt aan religieuze regels zonder aandacht voor de achterliggende waarden, zoals liefde of genade.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Ga je nu echt goed praten dat ze stelen uit winkels en bij mensen thuis?
Degenen in een AZC krijgen een paar honderd euro per maand.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval genoeg om merkkleding, een iphone, sigaretten en een fatbike te kopen. Dat vind ik schandalig en zuig ik niet uit mijn duim voor als je dat van plan was te stellen.
Ze hoeven niet veel geld te hebben. Minima moeten ook naar de voedselbank en kledingbank. Waarom hebben asielzoekers het niet even goed als deze mensen? Zo creëer je ook wel een aanzuigende werking. Materialisme is niet iets wat een werkelijke asielzoeker zou moeten nastreven. Veiligheid wel.
Nee, ik zeg niet dat elke veilige lander voor problemen zorgt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik dacht, dat de rest van Nederland helemaal niet meer mee mag helpen? En je kunt dus de echte asielzoekers scheiden van de gelukszoekers, puur door naar hun gedrag te kijken? De vriendelijke en brave mensen krijgen een verblijfsvergunning, de rest moet uitgezet worden?
Nee hoor, staat gwn wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoestie proestie, ik ken het begrip wettisch in een heel andere context dan jij waarschijnlijk hebt bedoeld.
En jij weet dat, omdat je daar werkt en het ziet gebeuren? Of heb je dat van horen zeggen? Het kan natuurlijk ook, dat je dat gewoon denkt. Eerst bewijzen, anders geloven alleen je mede PVV stemmers het.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat elke veilige lander voor problemen zorgt.
Maar bv in een Ter Apel zijn het eig altijd de veilige landers die voor problemen zorgen. Niet de echte asielzoekers.
Mogen de 'lieve' veilige landers dan blijven? Nee, die moeten ook weg.
Die veilige landers in Ter Apel hebben niets, krijgen niets en hebben hier niets om voor te leven. Dat is die rot groep die voor problemen daar zorgt.
Precies.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee hoor, staat gwn wat ik bedoel.
PVV doet dingen, althans wil, die volledig tegen de wet in gaan.
Zoals ik hier al zei woon ik in de buurt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En jij weet dat, omdat je daar werkt en het ziet gebeuren? Of heb je dat van horen zeggen? Het kan natuurlijk ook, dat je dat gewoon denkt. Eerst bewijzen, anders geloven alleen je mede PVV stemmers het.
Nee, jij bepaalt van te voren wie toegelaten moet worden en wie uitgezet moet worden. Als je ze mag, dan mogen ze blijven en anders moeten ze oprotten. Heel wetenschappelijk allemaal en uiteraard de enige goede manier om eerlijke asielzoekers te scheiden van gelukszoekers. We zouden jou minister moeten maken, dan ging het van een leien dakje!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals ik hier al zei woon ik in de buurt.
Ik rij met enige regelmaat langs het AZC in Ter Apel, morgenochtend ook weer.
Ik ken genoeg mensen in Ter Apel. Zit daar vaak genoeg aan de keukentafel met mensen. Heb meerdere collega's die in Ter Apel wonen. Ik heb vrienden die daar gewerkt hebben. Dus ja ik weet wel een beetje hoe de situatie daar is.
Mede PVV-stemmers? Huh?
Ik neem het hier juist op voor de asielzoekers en jij noemt mij een PVV-er?
Veel mogelijkheden voor jonge mensen, dus. Zo kom je mooi van al die oude zeikerds af.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik vind de klachten van mensen in Ter Apel wel terecht qua woningwaarde, want wie zou er nou ooit nog een huis daar willen kopen? Lekker lullig, je kan je huis niet eens kwijt om uit die ellende weg te kunnen :/
Mwa, als jongere zou ik ook geen huis willen kopen in Ter Apel als ik ook ergens anders in Groningen, Friesland of Drenthe wat kan vinden. Wat heb je aan een huis in een verschrikkelijke woonomgeving als je voor dezelfde prijs of iets meer/kleiner huis in een normale omgeving kan wonen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 00:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Veel mogelijkheden voor jonge mensen, dus. Zo kom je mooi van al die oude zeikerds af.
99% van de Nederlanders woont in een illegaal en kennelijk verborgen hutje op de hei?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag sloeg helemaal nergens op.
Net als het huidige kabinet dat toch zo omvalt.
Binnenkort gaan we wel zien dat racisme het antwoord niet is.
Nederland is er klaar mee? Het grappige is dat 99% van de PVV stemmers helemaal geen contact heeft met buitenlanders en er dus niets van weet. Van die figuren zoals jij die alles roepen en ondertussen ver in het Westen rondhangen.
Werkt ook niet, want juist onder de echte vluchtelingen heerst een hoop problematiek. Deze mensen zitten, soms met behoorlijke trauma's, echt vast in een land waar ze niet willen zijn. Ze kunnen niet op vakantie, kunnen niet slapen, niet aarden, hun kinderen niet opvoeden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik dacht, dat de rest van Nederland helemaal niet meer mee mag helpen? En je kunt dus de echte asielzoekers scheiden van de gelukszoekers, puur door naar hun gedrag te kijken? De vriendelijke en brave mensen krijgen een verblijfsvergunning, de rest moet uitgezet worden?
...
Het was ook sarcastisch bedoeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Werkt ook niet, want juist onder de echte vluchtelingen heerst een hoop problematiek. Deze mensen zitten, soms met behoorlijke trauma's, echt vast in een land waar ze niet willen zijn. Ze kunnen niet op vakantie, kunnen niet slapen, niet aarden, hun kinderen niet opvoeden.
Een hoop "goudzoekers" proberen er juist alles van te maken, zijn een stuk socialer, ondernemender, leren de taal daardoor sneller.
Dus de knip kun je op die manier niet maken.
Huhhhhh?????quote:Op woensdag 9 oktober 2024 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, jij bepaalt van te voren wie toegelaten moet worden en wie uitgezet moet worden. Als je ze mag, dan mogen ze blijven en anders moeten ze oprotten. Heel wetenschappelijk allemaal en uiteraard de enige goede manier om eerlijke asielzoekers te scheiden van gelukszoekers. We zouden jou minister moeten maken, dan ging het van een leien dakje!
Alhoewel ik me afvraag waar je de gelukszoekers gaat dumpen die je niet terug kunt sturen. In de Noordzee?
En toch zijn het de gelukszoekers, de veilige landers, die voor problemen zorgen. Niet de echte asielzoekers.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Werkt ook niet, want juist onder de echte vluchtelingen heerst een hoop problematiek. Deze mensen zitten, soms met behoorlijke trauma's, echt vast in een land waar ze niet willen zijn. Ze kunnen niet op vakantie, kunnen niet slapen, niet aarden, hun kinderen niet opvoeden.
Een hoop "goudzoekers" proberen er juist alles van te maken, zijn een stuk socialer, ondernemender, leren de taal daardoor sneller.
Dus de knip kun je op die manier niet maken.
Met Ter Apel zelf is niets mis hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:27 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Mwa, als jongere zou ik ook geen huis willen kopen in Ter Apel als ik ook ergens anders in Groningen, Friesland of Drenthe wat kan vinden. Wat heb je aan een huis in een verschrikkelijke woonomgeving als je voor dezelfde prijs of iets meer/kleiner huis in een normale omgeving kan wonen?
Ik heb geen idee waarom je nu hier weer als als dolle jakhals op gaat. Snap je überhaupt waar ik op reageerde?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En toch zijn het de gelukszoekers, de veilige landers, die voor problemen zorgen. Niet de echte asielzoekers.
Dus de feiten kloppen totaal niet met jouw onzin.
En maar goed ook
Hun MO van vooral gemeenten laten zwijgen tot het absoluut niet meer kan naar de bewoners en nu dit weer. Verdraaien en verzwijgen en daar komt nu nog eens liegen er bij want anders kan je het niet stellen wat ze in januari tijdens de rechtszaak hebben gedaan.quote:Die signaleerde maandag dat de opvangorganisatie "180 graden" lijkt te zijn gedraaid ten opzichte van januari dit jaar. Toen maande de rechter het COA al het aantal mensen in Ter Apel omlaag te brengen. Hoewel de opvangorganisatie al aangaf er alles aan te doen om hiervoor te zorgen, zouden ze ook alles op alles zetten om zich weer aan de afspraak te houden.
quote:De opvangorganisatie kan zich niet snel weer aan het maximumaantal van tweeduizend asielzoekers houden en een rechterlijke uitspraak gaat daar waarschijnlijk weinig aan veranderen.
Medewerkers persoonlijk aansprakelijk stellenquote:Op maandag 14 oktober 2024 17:51 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/asielcr(...)niet-zit-ramvol.html
En zo zie je maar dat het coa gewoonweg een enorm onbetrouwbare 'partner' is.
[..]
Hun MO van vooral gemeenten laten zwijgen tot het absoluut niet meer kan naar de bewoners en nu dit weer. Verdraaien en verzwijgen en daar komt nu nog eens liegen er bij want anders kan je het niet stellen wat ze in januari tijdens de rechtszaak hebben gedaan.
Verder is het natuurlijk een opzichtige poging van het coa om de politiek te dwingen tot de spreidingswet. Want de persoontjes in de top van het coa zijn bang hun baantje te verliezen als de stroom opdroogt. Zij zijn immers een belangrijke schakel in de zieligheidsindustrie.
[..]
Yes.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Medewerkers persoonlijk aansprakelijk stellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |