Islam staat los van moslims. En moslims staan los van de wetten in hun land en of die nageleefd worden. Er is geen enkel islamitisch land waar de islam volledig nageleefd wordt. Als je zo'n land kent, hoor ik het graag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik hoef het niet 'op te zoeken', ik heb het allang onderzocht.
Mooie synopsis via wikipedia:
https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine
Dat je hier probeert uitgerekend de islamitische wereld te portretteren als progressief inzake LGBTQ, of seksuele vrijheid in het algemeen, is vooral bespottelijk.
Hamas en Hezbollah zijn groepen die jij weigert terreurgroepen te noemen, correct? Dan is de vraag wat hun visie op LGBTQ is legitiem. Dus barst los.
Dat gaat ook niet gebeuren; secularisme neemt enkel toe.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik wel gelijk in. Het zijn in ieder geval mensen die waarde hechten aan traditie én aan vrijheden en die met elkaar proberen te rijmen. Dat is soms een worsteling; het al dan niet dragen van de hoofddoek is er een voorbeeld van. En op straat worden ze bejegend alsof ze tot dezelfde club behoren als de agressieve demonstranten. Dat maakt me verdrietig; het zijn lieve, intelligente en vreedzame mensen.
[..]
Ik weet hoe de uitgesproken moslims op dit forum over vrouwen denken. Ik reken erop dat we in Nederland niet laten gebeuren dat dit soort lui de vrijheden van vrouwen inperken.
Niet helemaal. Onder specifieke groepen zijn conservatieve denkbeelden juist groeiende. Moeten ze trouwens zelf weten, zolang ze mij er niet mee lastigvallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren; secularisme neemt enkel toe.
Als er nou een Islamitische Staat was geweest, dan hadden we een idee hoe dat eruit zou kunnen zien.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Islam staat los van moslims. En moslims staan los van de wetten in hun land en of die nageleefd worden. Er is geen enkel islamitisch land waar de islam volledig nageleefd wordt. Als je zo'n land kent, hoor ik het graag.
De conservatieven worden conservatiever, inderdaad, maar over de gehele linie daalt religiositeit in Nederland.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet helemaal. Onder specifieke groepen zijn conservatieve denkbeelden juist groeiende. Moeten ze trouwens zelf weten, zolang ze mij er niet mee lastigvallen.
Islamitische Staat staat ver van de islam.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Als er nou een Islamitische Staat was geweest, dan hadden we een idee hoe dat eruit zou kunnen zien.
Waarom? Omdat het per definitie doet wat er in het boek staat?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Islamitische Staat staat ver van de islam.
Volgens mij zijn/waren die er hier wel maar zijn ze net als een hoop users gewoon afgetaaid in de loop der jaren en in de vaart der volkeren. Een gedeelte zal ook flink ontmoedigd zijn door een deel van de reacties waarin Marokkanen/Syriërs/moslims iha neergezet worden als kutvolk en dan is er nog de factor dat juist de fanatiekste mensen het langst blijven hangen en dat zijn in de regel niet de gematigde mensen, iets wat ook vaak met wat hogere leeftijd komt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch zijn er ook moslims die meevoelen met het lot van de Palestijnen en zich tegelijk keren tegen theocratische regimes. Die horen en zien we nauwelijks. Een aantal zit in mijn kennissenkring.
Op dit forum ben ik er nog nooit één tegengekomen. Ik vind het moeilijk om respectvol te discussiëren met mensen die mij het liefst mijn rechten en vrijheden zouden afnemen.
Omdat ze per definite niks doen wat erin staat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:01 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het per definitie doet wat er in het boek staat?
Ze hebben misschien een andere druk?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat ze per definite niks doen wat erin staat.
Een staat op basis van geloof is niet wenselijk . Waarom zou je je vrijheid opgeven en die in handen leggen van iemand die denkt het beter voor je te weten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij zijn/waren die er hier wel maar zijn ze net als een hoop users gewoon afgetaaid in de loop der jaren en in de vaart der volkeren. Een gedeelte zal ook flink ontmoedigd zijn door een deel van de reacties waarin Marokkanen/Syriërs/moslims iha neergezet worden als kutvolk en dan is er nog de factor dat juist de fanatiekste mensen het langst blijven hangen en dat zijn in de regel niet de gematigde mensen, iets wat ook vaak met wat hogere leeftijd komt.
Kijk bijvoorbeeld naar een aantal duidelijk vrij jonge users die elke scheet van Turkije/Hamas toejuichen en zelfs dan nog niet verder komen dan copypaste-acties omdat ze zelf nog geen lopende zin kunnen produceren. Hun productie is hoog, de inhoud omgekeerd evenredig laag, maar ze matten een hoop discussies af door doorlopend WELLES LALALALALA te doen totdat mensen het opgeven.
Reageer je hiermee op mijn postquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een staat op basis van geloof is niet wenselijk . Waarom zou je je vrijheid opgeven en die in handen leggen van iemand die denkt het beter voor je te weten?
Ik ben sowieso anti beperkingen. Mensen moeten volledig vrij zijn om te doen en laten wat ze willen zolang anderen daar geen grote hinder van ondervinden die hen het leven zoals zij dat willen inrichten beperkt.
😁quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Reageer je hiermee op mijn post
Ik denk dat je op iemand anders wilde reageren.
Verder wel eens, hoor.
Moslims of mensen die aangezien worden voor moslim doen nog vaak dingen die tegen de islam ingaan en vooral eigen belang of behoefte dienen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat is een moslim dan? Volgens jou dus niet iemand die de islam aanhangt, maar wat dan wel?
Juist ja. En wie zijn volgens jou dan de aanhangers van de islam?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Moslims of mensen die aangezien worden voor moslim doen nog vaak dingen die tegen de islam ingaan en vooral eigen belang of behoefte dienen.
Kleur, etniciteit en ras interesseren me geen donder. Wel ideeën en culturen. En vooral ideeën en culturen die haaks staan op de hier verworven vrijhedenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij zijn/waren die er hier wel maar zijn ze net als een hoop users gewoon afgetaaid in de loop der jaren en in de vaart der volkeren. Een gedeelte zal ook flink ontmoedigd zijn door een deel van de reacties waarin Marokkanen/Syriërs/moslims iha neergezet worden als kutvolk en dan is er nog de factor dat juist de fanatiekste mensen het langst blijven hangen en dat zijn in de regel niet de gematigde mensen, iets wat ook vaak met wat hogere leeftijd komt.
Kijk bijvoorbeeld naar een aantal duidelijk vrij jonge users die elke scheet van Turkije/Hamas toejuichen en zelfs dan nog niet verder komen dan copypaste-acties omdat ze zelf nog geen lopende zin kunnen produceren. Hun productie is hoog, de inhoud omgekeerd evenredig laag, maar ze matten een hoop discussies af door doorlopend WELLES LALALALALA te doen totdat mensen het opgeven.
Aanhangers van de islam zijn mensen die zich beschouwen als moslim. De discussie of iemand pas moslim is als hij een 'goede' of 'echte' moslim is doet niet ter zake. Natuurlijk zijn IS-terroristen moslims. Hamas-terroristen ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Juist ja. En wie zijn volgens jou dan de aanhangers van de islam?
Maak het nou niet te ingewikkeld voor hem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Juist ja. En wie zijn volgens jou dan de aanhangers van de islam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |