abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215186476
Hoe gaan mensen om met het verliezen van hun uiterlijk naarmate jullie ouder worden?

Ik heb mij altijd al afgevraagd dat bij naarmate mooie mensen ouder worden, hun uiterlijk verandert en de bewondering die ze in hun jongere jaren kregen, vaak afneemt. Hoe moeilijk is deze aanpassing, vooral als je gewend bent geweest om geprezen te worden om je uiterlijk?

Ik ben benieuwd hoe mensen hier met die overgang zijn omgegaan. Hoe gaan jullie om met het verlies van jeugdige schoonheid en de vermindering van bewondering of aandacht van anderen? Zijn er manieren om je mindset te veranderen of je te focussen op andere aspecten van het leven die hierbij helpen?

En wat doe je om je zelfvertrouwen op peil te houden, ondanks de veranderingen in je uiterlijk?

Zelf ben ik altijd onaantrekkelijk geweest dus voor mij verandert er niets maar ik ben wel benieuwd naar verhalen van mensen die wel aantrekkelijk waren in hun jeugd en misschien zelfs een voorkeursbehandeling kregen.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
pi_215186497
Het is niet dat je uiterlijk in een dag verandert
Het gaat geleidelijk
Daarnaast is ouder niet lelijk
pi_215186561
Misschien 1 op de 1000 voldoet aan je voorwaarden om extreem aantrekkelijk te zijn, en ja die krijgen een voorkeursbehandeling. Ik kende een meisje met extreem grote tieten maar oerdom. Je kunt de rest wel raden :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:37:00 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_215186644
@Solotovski goed toppa
pi_215186787
Ik ben juist naarmate ik ouder word steeds tevredener met m'n uiterlijk.
Een ontzettende 'fuck it' mentaliteit, amper nog make-up op, en als ik naar foto's van mezelf kijk (candids) heb ik eigenlijk nooit meer een 'oh, fml' gevoel.

Enige wat ik jammer vind is dat m'n haar ontzettend uit aan het dunnen is. Dat is wel een beetje een dingetje. Maar de rimpels hier en daar, de grijze haren, ik vind het allemaal prima.
Doei.
pi_215187985
Gewoon, kiezen op elkaar en vrolijk blijven :)
Gewoon, met een glimlach het Internet op grijzen :D
40+, kalend? Alles eraf, lekker glad, zelfvertrouwen uitstralen *)
  donderdag 31 oktober 2024 @ 03:39:34 #8
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_215425017
Ik werd vaak onaantrekkelijk gevonden in mijn jeugd. Ik had een te smal gezicht en kreeg zelden meer aandacht van de meiden, anders dan in de friendzone.
Tenminste, tot mijn 20e. Ja ik had zoals het destijds gebruikelijk was al een wild permanent, en dat viel wel in de smaak bij sommige vrouwen. De jaren 1989 - tot en met 2.000 waren goede jaren voor mij.

Maar ik ben best een beetje trots te kunnen zeggen, dat ik op een positieve manier verouder. Nog vaak word ik 10 jaar jonger geschat, dan ik ben ( 55 jaar).
Nee het verliezen van mijn uiterlijk, is niet mijn grootste probleem, de enige grijze haren die ik heb, is als ik mijn stoppelbaard laat staan.

Nee mijn echte problemen, zijn mijn financiën.

Maar goed het ging om het omgaan met verliezen van het uiterlijk
Mijn "geheim" is dat ik sinds mijn +/- 16 - 18e dagelijks mijn gezicht altijd deels heb ingesmeerd met een beetje Nivea (voorhoofd, langs de ogen tot aan de wangen). That's all.
En ja, ook mijn pretoogjes schelen een slok op een borrel, betreft hoe iemand mij ziet.
pi_215425180
Gezond blijven is de grootste uitdaging, de rest is bijzaak. Zeker na je 50e.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 07:29:40 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215425269
Gelukkig zijn er Botox en fillers! En ik blijf goed voor mezelf zorgen.
Vroeger hoefde ik niks te doen om slank te blijven, nu moet ik dat toch wel doen.

Ik las eens ergens dat de grootste verandering rond je 44ste en je 55ste is. We zullen het straks zien.

Voel me vooral van binnen een stuk rustiger en dat is ook wel fijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 31 oktober 2024 @ 07:31:13 #11
438527 MissButterflyy
pi_215425274
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 06:57 schreef Seeburg54 het volgende:
Gezond blijven is de grootste uitdaging, de rest is bijzaak. Zeker na je 50e.
En dit.
pi_215425319
Ik denk dat de doden uitgesloten niemand zijn of haar uiterlijk verliest :+. Maar goed, ik word nog altijd 10 jaar jonger geschat dus op dat front speelt het nog niet echt, al verwacht ik de komende jaren een behoorlijke verschuiving gezien 35-40 bij vele een kantelpunt lijkt te zijn. Ik merk wel, en heb altijd al gemerkt, dat ik door afwisselende modussen van levensstijl schommel qua uiterlijk en daar vrij direct feedback van de omgeving over krijg. En dat betekent vooral dat de minder lelijke Akathisia variant met een stuk minder wegkomt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 31 oktober 2024 @ 08:36:41 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215425699
Ach, je weet van tevoren dat je ouder gaat worden. De mensen om je heen worden ook ouder, dus je wordt samen ouder.
Sommigen vinden dit lastig, gaan hun haar kleuren, of een transplantatie. Anderen gaan naar de sportschool om strak te blijven.

Enige wat ik merk is dat ik meer moeite moet doen om enigszins fit te blijven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 31 oktober 2024 @ 09:30:28 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215425974
Ik ben mss iets ouder geworden in het uiterlijk sinds ik 20 ben. Ik zie er serieus nog steeds hetzelfde uit, heb nog steeds puisten zo nu en dan. Geen rimpeltje te zien, ik ben 37.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215426218
Rond mijn 25e dacht ik dat ik heel snel kaal zou zijn, en daar had ik me eigenlijk al mee verzoend, maar nu ruim 20 jaar later is de kaalheid niet zo veel erger geworden. Heb er wat rimpels bij, maar niet veel, en die boeien me ook niet. Wel heb ik onderweg wat extra kilo's opgepikt die ik maar lastig kwijtraak. Maar dat is ook een gevolg van veranderde levensstijl en minder beweging. Er zijn dingen waar ik me grotere zorgen over maak dan mijn uiterlijk en ouder worden.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 10:11:56 #16
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215426302
Waarom staat dit hier :?
Dit is meer iets voor R&P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Trouwste user 2022 donderdag 31 oktober 2024 @ 11:52:46 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_215427032
Ik was een knappe vent. Hielp me met veel dingen. Hoefde geen moeite te doen bij de meiden/vrouwen bv. Na 2 hartaanvallen en prostaat K slik ik 20 pillen per dag. Ik houd veel vocht vast en kan bijna niet afvallen omdat ik niet te intensief kan en mag inspannen. Ik loop/wandel 2 keer per dag. Ik liep letterlijk te hard van stapel en moest het de dag of dagen erna bekopen. Dus nu gewoon wandelen. Is niks mis mee maar je verliest amper gewicht. Ik ben 62 dus de sleet komt er sowieso aan, maar was liever "normaal" ouder geworden. Ik ben voor m'n leeftijd nog best om aan te zien, maar was liever een knappe ouwe vent geweest. Ha ha ha.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215430740
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben mss iets ouder geworden in het uiterlijk sinds ik 20 ben. Ik zie er serieus nog steeds hetzelfde uit, heb nog steeds puisten zo nu en dan. Geen rimpeltje te zien, ik ben 37.
Ik ben die eeuwige "jeugdpuistjes" kwijtgeraakt door minder suiker te eten en de ingrediëntenopgaven te lezen. Overbodige dingen als snoep kan je makkelijk weglaten als op de verpakking twijfelachtige zaken vermeld worden. Broodbeleg trouwens ook.

Modekleren staan me zelden, veel kleuren staan me niet, etc. Het zij zo, geen probleem van maken. Als je echt oud bent, zal het al lastig genoeg zijn om daarmee te leven. En anderen kunnen je dan ook nog het leven zuur maken. Er was in de Trouw de rubriek Moderne Manieren van Beatrijs Ritsema. Een week later verschenen de columns op haar website, die mss nog bestaat onder de naam Moderne Manieren. Ging over verjaardagscadeaus. Iemand had haar moeder verboden om geld te vragen. Ze had als bejaarde alles wat ze nodig had, dus geld was niet nodig. Waar bemoeide die nare dochter zich mee?!! Natuurlijk mag ze geld vragen en dat lekker oppotten of vrolijk uitgeven aan lekkere, leuke of lelijke zaken, net wat ze zelf wil. Ze mag zelfs elke 2 jaar een nieuwe bank kopen, haar geld en haar keuzes.

Toen ik in de 40 was, bleek ik veel jonger geschat te worden. Komt natuurlijk ook door aan de kleine kant te zijn, dat is voor velen het signaal om je als tiener of zo in te schatten. Van de meeste tieners kan je al lang niet meer schatten hoe oud ze zijn. Op een ander forum geloofde niemand dat de 18-jarige Natalee Holloway een "onschuldige maagd" was, gezien haar uiterlijk. Die leeftijd was al een verrassing.

Die periode van 40-50 jaar is het begin van de onvermijdelijke achteruitgang. Sommigen hebben dan al eerder veel wit haar op de slapen. Wie dan nog geen bril/lenzen draagt, moet niet verrast zijn als de leesbril opeens nodig is. En dat is best lastig. Je moet hem steeds mee hebben en vooral nooit op de stoel waarvan je opstond neerleggen als je even wat moet gaan doen, zoals de deur open doen als er gebeld wordt.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 19:43:49 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215430974
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:21 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Ik ben die eeuwige "jeugdpuistjes" kwijtgeraakt door minder suiker te eten en de ingrediëntenopgaven te lezen. Overbodige dingen als snoep kan je makkelijk weglaten als op de verpakking twijfelachtige zaken vermeld worden. Broodbeleg trouwens ook.

Modekleren staan me zelden, veel kleuren staan me niet, etc. Het zij zo, geen probleem van maken. Als je echt oud bent, zal het al lastig genoeg zijn om daarmee te leven. En anderen kunnen je dan ook nog het leven zuur maken. Er was in de Trouw de rubriek Moderne Manieren van Beatrijs Ritsema. Een week later verschenen de columns op haar website, die mss nog bestaat onder de naam Moderne Manieren. Ging over verjaardagscadeaus. Iemand had haar moeder verboden om geld te vragen. Ze had als bejaarde alles wat ze nodig had, dus geld was niet nodig. Waar bemoeide die nare dochter zich mee?!! Natuurlijk mag ze geld vragen en dat lekker oppotten of vrolijk uitgeven aan lekkere, leuke of lelijke zaken, net wat ze zelf wil. Ze mag zelfs elke 2 jaar een nieuwe bank kopen, haar geld en haar keuzes.

Toen ik in de 40 was, bleek ik veel jonger geschat te worden. Komt natuurlijk ook door aan de kleine kant te zijn, dat is voor velen het signaal om je als tiener of zo in te schatten. Van de meeste tieners kan je al lang niet meer schatten hoe oud ze zijn. Op een ander forum geloofde niemand dat de 18-jarige Natalee Holloway een "onschuldige maagd" was, gezien haar uiterlijk. Die leeftijd was al een verrassing.

Die periode van 40-50 jaar is het begin van de onvermijdelijke achteruitgang. Sommigen hebben dan al eerder veel wit haar op de slapen. Wie dan nog geen bril/lenzen draagt, moet niet verrast zijn als de leesbril opeens nodig is. En dat is best lastig. Je moet hem steeds mee hebben en vooral nooit op de stoel waarvan je opstond neerleggen als je even wat moet gaan doen, zoals de deur open doen als er gebeld wordt.
Ik was niet opzoek naar ongevraagd advies ^O^
Trotste mama van Ambar
pi_215676205
Het ouder worden, laat ik me over me heen komen je kan er niks tegen doen, alleen de grijze haren is een dingetje, maar dat is bij de kapper zo verholpen. Ik heb meer moeite met inleveren van mobiliteit
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_215763634
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig zijn er Botox en fillers!
Dat is altijd de manier om lelijk te worden.
pi_215764439
Voor de meeste mensen geldt gelukkig ook dat het bewustzijn veranderd en dat uiterlijk in de verste verte niet het belangrijkste is van een persoon. Het is niet geheel onbelangrijk maar zeker niet het belangrijkst.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  woensdag 4 december 2024 @ 10:25:25 #23
438527 MissButterflyy
pi_215764477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:08 schreef DerekB het volgende:

[..]
Dat is altijd de manier om lelijk te worden.
Nee hoor, als je het duidelijk ziet is het lelijk. Een natuurljk en fris resultaat ziet niemand, behalve dat je goed uitziet voor je leeftijd.
pi_215766602
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee hoor, als je het duidelijk ziet is het lelijk.
Dat is juist het probleem botoxxers gebruiken altijd teveel.
Echt geen smoel.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 16:17:35 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_215767740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Voor de meeste mensen geldt gelukkig ook dat het bewustzijn veranderd en dat uiterlijk in de verste verte niet het belangrijkste is van een persoon. Het is niet geheel onbelangrijk maar zeker niet het belangrijkst.
Ik baal omdat ik door medicatie veel vocht vasthoud. Ik ben 62 en wil op mijn manier ouder worden. Dat lukt nu niet. Gezondheid is idd het belangrijkste. Maar er goed of mooi uitzien is gewoon prettig. Ben niet lelijk, maar kom niet meer in de Wehkampgids. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215771436
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben 37.
Okay, je bent dus pup af en hebt pas het nest verlaten? :@

Voor hier bij een 52 jarige ben jij op je 37e dan nog steeds een jonge hinde, want bouwjaar 1987 tegenover 1973, doe voor jezelf alsjeblieft de dingen die je graag nog wil doen. :s)

Vooral voordat je de 50 aantikt, want daarna gaat het echt steeds rapper, dat rijper worden. :')
  donderdag 5 december 2024 @ 08:59:10 #27
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215773571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:57 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Okay, je bent dus pup af en hebt pas het nest verlaten? :@

Voor hier bij een 52 jarige ben jij op je 37e dan nog steeds een jonge hinde, want bouwjaar 1987 tegenover 1973, doe voor jezelf alsjeblieft de dingen die je graag nog wil doen. :s)

Vooral voordat je de 50 aantikt, want daarna gaat het echt steeds rapper, dat rijper worden. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:43 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik was niet opzoek naar ongevraagd advies ^O^
Trotste mama van Ambar
pi_215773733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:59 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
[..]

^O^
pi_215773769
Kan niet verliezen wat ik nooit heb gehad, dus maak me niet zo druk.

Edit: zie net welk subforum ik zit, mag hier volgend jaar pas posten. Deze reactie mag wel weg.
pi_215773938
Enige wat ik echt lastig vind is dat m'n haar minder wordt... en zelfs een eilandje achter op m'n hoofd zichtbaar gaat worden... als ik geld zou hebben zou ik daar wat aan doen al kan ik het zelf niet eens zien.

Verder niet echt last van veroudering... het is onderdeel van het leven.. dus neem ik het maar zoals het is...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 16:47:37 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_215777650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:44 schreef Chandler het volgende:
Enige wat ik echt lastig vind is dat m'n haar minder wordt... en zelfs een eilandje achter op m'n hoofd zichtbaar gaat worden... als ik geld zou hebben zou ik daar wat aan doen al kan ik het zelf niet eens zien.

Verder niet echt last van veroudering... het is onderdeel van het leven.. dus neem ik het maar zoals het is...
Ik kan niet op mijn manier oud worden. Ben nu 62 en boven gemiddeld aantrekkelijk. Ik ben heel mn leven gewend knap te zijn. Nu ben ik niet lelijk doordat ik te veel vocht vast houd.

pi_215778032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik kan niet op mijn manier oud worden. Ben nu 62 en boven gemiddeld aantrekkelijk. Ik ben heel mn leven gewend knap te zijn. Nu ben ik niet lelijk doordat ik te veel vocht vast houd.

Ik vind je reactie nogal vaag, op jou manier. Je doelt denk ik eerder in een normale/gezonde situatie...

Tja... we hebben niets te kiezen en krijgen het zoals het is...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 18:02:24 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_215778273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:36 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik vind je reactie nogal vaag, op jou manier. Je doelt denk ik eerder in een normale/gezonde situatie...

Tja... we hebben niets te kiezen en krijgen het zoals het is...
Ik kan niet duidelijker zijn. Je tweede zin bevestigt dat. Je laatste zin doet m'n tenen krommen.

pi_215781219
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik kan niet duidelijker zijn. Je tweede zin bevestigt dat. Je laatste zin doet m'n tenen krommen.

Ik snap dat laatste wel hoor.

Ik ben vrij nuchter vandaar en neem het leven zoals het is en komt.
Like trump...
pi_215781264
Topic nog niet gelezen maar dit soort topics trekken altijd mensen aan die de neiging hebben om te zeggen dat ze er veel jonger uitzien. Het grappige is dat er is wetenschappelijk is aangetoond dat dit bij de meeste gevallen slechts de eigen perceptie is.

En nu lezen en kijken of ik gelijk heb.
pi_215781284
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:51 schreef Faithy het volgende:
Ik ben juist naarmate ik ouder word steeds tevredener met m'n uiterlijk.
een 'oh, fml' gevoel.
een wat voor gevoel? :?
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 december 2024 @ 16:21:35 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_215798411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:28 schreef Intint het volgende:
Topic nog niet gelezen maar dit soort topics trekken altijd mensen aan die de neiging hebben om te zeggen dat ze er veel jonger uitzien. Het grappige is dat er is wetenschappelijk is aangetoond dat dit bij de meeste gevallen slechts de eigen perceptie is.

En nu lezen en kijken of ik gelijk heb.
M'n overbuurman vroeg net hoe het met me gaat. Ik zei dat het steeds beter gaat. Dat zie ik zei hij: 'Je krijgt weer een dikke kop.' :D

Trouwste user 2022 zaterdag 7 december 2024 @ 16:23:40 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_215798423
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik snap dat laatste wel hoor.

Ik ben vrij nuchter vandaar en neem het leven zoals het is en komt.
Ik ook. Altijd gedaan. Het is bij mij echter extreem geweest de laatste 3 jaar. Dat je achteruit gaat met de jaren is normaal. Ik vind het extreme zo jammer. Zei m'n broer laatst ook. Heeft ook het een en ander. Dat ie graag op een "normale" manier ouder wilde worden.

zondag 8 december 2024 @ 07:50:46 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215804519
Als bovengemiddeld mooie mensen zich een beetje bijven verzorgen en geen gezondheidsproblemen krijgen, blijven ze het meestal ook op latere leeftijd (misschien niet ten opzichte van twintigers, maar wel ten opzichte van generatiegenoten).

Een symmetrisch, harmonieus gezicht trekt niet opeens scheef omdat je ouder wordt, of zo.
pi_215889498
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig zijn er Botox en fillers! En ik blijf goed voor mezelf zorgen.
Vroeger hoefde ik niks te doen om slank te blijven, nu moet ik dat toch wel doen.

Ik las eens ergens dat de grootste verandering rond je 44ste en je 55ste is. We zullen het straks zien.

Voel me vooral van binnen een stuk rustiger en dat is ook wel fijn.
De menopauze.
pi_215943392
Ik denk altijd: de buitenkant zakt wat uit, maar de binnenkant wordt steeds mooier.
pi_215967481
Hoop vooral een wijze oude man te worden. Maar vrees dat dit niet gaat lukken :D
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  maandag 30 december 2024 @ 13:05:36 #43
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_216092058
In mijn geval al bij voorbaat geen goed uiterlijk hebben.
Al moet ik zeggen dat kaal worden nou niet echt had gehoeven, al staat kaal me wel ietwat.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')