En dit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 06:57 schreef Seeburg54 het volgende:
Gezond blijven is de grootste uitdaging, de rest is bijzaak. Zeker na je 50e.
Ik ben die eeuwige "jeugdpuistjes" kwijtgeraakt door minder suiker te eten en de ingrediëntenopgaven te lezen. Overbodige dingen als snoep kan je makkelijk weglaten als op de verpakking twijfelachtige zaken vermeld worden. Broodbeleg trouwens ook.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben mss iets ouder geworden in het uiterlijk sinds ik 20 ben. Ik zie er serieus nog steeds hetzelfde uit, heb nog steeds puisten zo nu en dan. Geen rimpeltje te zien, ik ben 37.
Ik was niet opzoek naar ongevraagd adviesquote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:21 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik ben die eeuwige "jeugdpuistjes" kwijtgeraakt door minder suiker te eten en de ingrediëntenopgaven te lezen. Overbodige dingen als snoep kan je makkelijk weglaten als op de verpakking twijfelachtige zaken vermeld worden. Broodbeleg trouwens ook.
Modekleren staan me zelden, veel kleuren staan me niet, etc. Het zij zo, geen probleem van maken. Als je echt oud bent, zal het al lastig genoeg zijn om daarmee te leven. En anderen kunnen je dan ook nog het leven zuur maken. Er was in de Trouw de rubriek Moderne Manieren van Beatrijs Ritsema. Een week later verschenen de columns op haar website, die mss nog bestaat onder de naam Moderne Manieren. Ging over verjaardagscadeaus. Iemand had haar moeder verboden om geld te vragen. Ze had als bejaarde alles wat ze nodig had, dus geld was niet nodig. Waar bemoeide die nare dochter zich mee?!! Natuurlijk mag ze geld vragen en dat lekker oppotten of vrolijk uitgeven aan lekkere, leuke of lelijke zaken, net wat ze zelf wil. Ze mag zelfs elke 2 jaar een nieuwe bank kopen, haar geld en haar keuzes.
Toen ik in de 40 was, bleek ik veel jonger geschat te worden. Komt natuurlijk ook door aan de kleine kant te zijn, dat is voor velen het signaal om je als tiener of zo in te schatten. Van de meeste tieners kan je al lang niet meer schatten hoe oud ze zijn. Op een ander forum geloofde niemand dat de 18-jarige Natalee Holloway een "onschuldige maagd" was, gezien haar uiterlijk. Die leeftijd was al een verrassing.
Die periode van 40-50 jaar is het begin van de onvermijdelijke achteruitgang. Sommigen hebben dan al eerder veel wit haar op de slapen. Wie dan nog geen bril/lenzen draagt, moet niet verrast zijn als de leesbril opeens nodig is. En dat is best lastig. Je moet hem steeds mee hebben en vooral nooit op de stoel waarvan je opstond neerleggen als je even wat moet gaan doen, zoals de deur open doen als er gebeld wordt.
Dat is altijd de manier om lelijk te worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig zijn er Botox en fillers!
Nee hoor, als je het duidelijk ziet is het lelijk. Een natuurljk en fris resultaat ziet niemand, behalve dat je goed uitziet voor je leeftijd.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:08 schreef DerekB het volgende:
[..]
Dat is altijd de manier om lelijk te worden.
Dat is juist het probleem botoxxers gebruiken altijd teveel.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee hoor, als je het duidelijk ziet is het lelijk.
Ik baal omdat ik door medicatie veel vocht vasthoud. Ik ben 62 en wil op mijn manier ouder worden. Dat lukt nu niet. Gezondheid is idd het belangrijkste. Maar er goed of mooi uitzien is gewoon prettig. Ben niet lelijk, maar kom niet meer in de Wehkampgids.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Voor de meeste mensen geldt gelukkig ook dat het bewustzijn veranderd en dat uiterlijk in de verste verte niet het belangrijkste is van een persoon. Het is niet geheel onbelangrijk maar zeker niet het belangrijkst.
Okay, je bent dus pup af en hebt pas het nest verlaten?quote:
quote:Op woensdag 4 december 2024 21:57 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Okay, je bent dus pup af en hebt pas het nest verlaten?![]()
Voor hier bij een 52 jarige ben jij op je 37e dan nog steeds een jonge hinde, want bouwjaar 1987 tegenover 1973, doe voor jezelf alsjeblieft de dingen die je graag nog wil doen.![]()
Vooral voordat je de 50 aantikt, want daarna gaat het echt steeds rapper, dat rijper worden.
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik was niet opzoek naar ongevraagd advies
Ik kan niet op mijn manier oud worden. Ben nu 62 en boven gemiddeld aantrekkelijk. Ik ben heel mn leven gewend knap te zijn. Nu ben ik niet lelijk doordat ik te veel vocht vast houd.quote:Op donderdag 5 december 2024 09:44 schreef Chandler het volgende:
Enige wat ik echt lastig vind is dat m'n haar minder wordt... en zelfs een eilandje achter op m'n hoofd zichtbaar gaat worden... als ik geld zou hebben zou ik daar wat aan doen al kan ik het zelf niet eens zien.
Verder niet echt last van veroudering... het is onderdeel van het leven.. dus neem ik het maar zoals het is...
Ik vind je reactie nogal vaag, op jou manier. Je doelt denk ik eerder in een normale/gezonde situatie...quote:Op donderdag 5 december 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kan niet op mijn manier oud worden. Ben nu 62 en boven gemiddeld aantrekkelijk. Ik ben heel mn leven gewend knap te zijn. Nu ben ik niet lelijk doordat ik te veel vocht vast houd.
Ik kan niet duidelijker zijn. Je tweede zin bevestigt dat. Je laatste zin doet m'n tenen krommen.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:36 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik vind je reactie nogal vaag, op jou manier. Je doelt denk ik eerder in een normale/gezonde situatie...
Tja... we hebben niets te kiezen en krijgen het zoals het is...
Ik snap dat laatste wel hoor.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kan niet duidelijker zijn. Je tweede zin bevestigt dat. Je laatste zin doet m'n tenen krommen.
een wat voor gevoel?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:51 schreef Faithy het volgende:
Ik ben juist naarmate ik ouder word steeds tevredener met m'n uiterlijk.
een 'oh, fml' gevoel.
M'n overbuurman vroeg net hoe het met me gaat. Ik zei dat het steeds beter gaat. Dat zie ik zei hij: 'Je krijgt weer een dikke kop.'quote:Op donderdag 5 december 2024 22:28 schreef Intint het volgende:
Topic nog niet gelezen maar dit soort topics trekken altijd mensen aan die de neiging hebben om te zeggen dat ze er veel jonger uitzien. Het grappige is dat er is wetenschappelijk is aangetoond dat dit bij de meeste gevallen slechts de eigen perceptie is.
En nu lezen en kijken of ik gelijk heb.
Ik ook. Altijd gedaan. Het is bij mij echter extreem geweest de laatste 3 jaar. Dat je achteruit gaat met de jaren is normaal. Ik vind het extreme zo jammer. Zei m'n broer laatst ook. Heeft ook het een en ander. Dat ie graag op een "normale" manier ouder wilde worden.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik snap dat laatste wel hoor.
Ik ben vrij nuchter vandaar en neem het leven zoals het is en komt.
De menopauze.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig zijn er Botox en fillers! En ik blijf goed voor mezelf zorgen.
Vroeger hoefde ik niks te doen om slank te blijven, nu moet ik dat toch wel doen.
Ik las eens ergens dat de grootste verandering rond je 44ste en je 55ste is. We zullen het straks zien.
Voel me vooral van binnen een stuk rustiger en dat is ook wel fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |