quote:
Op donderdag 31 oktober 2024 09:30 schreef ieniminimuis het volgende:Ik ben mss iets ouder geworden in het uiterlijk sinds ik 20 ben. Ik zie er serieus nog steeds hetzelfde uit, heb nog steeds puisten zo nu en dan. Geen rimpeltje te zien, ik ben 37.
Ik ben die eeuwige "jeugdpuistjes" kwijtgeraakt door minder suiker te eten en de ingrediëntenopgaven te lezen. Overbodige dingen als snoep kan je makkelijk weglaten als op de verpakking twijfelachtige zaken vermeld worden. Broodbeleg trouwens ook.
Modekleren staan me zelden, veel kleuren staan me niet, etc. Het zij zo, geen probleem van maken. Als je echt oud bent, zal het al lastig genoeg zijn om daarmee te leven. En anderen kunnen je dan ook nog het leven zuur maken. Er was in de Trouw de rubriek Moderne Manieren van Beatrijs Ritsema. Een week later verschenen de columns op haar website, die mss nog bestaat onder de naam Moderne Manieren. Ging over verjaardagscadeaus. Iemand had haar moeder verboden om geld te vragen. Ze had als bejaarde alles wat ze nodig had, dus geld was niet nodig. Waar bemoeide die nare dochter zich mee?!! Natuurlijk mag ze geld vragen en dat lekker oppotten of vrolijk uitgeven aan lekkere, leuke of lelijke zaken, net wat ze zelf wil. Ze mag zelfs elke 2 jaar een nieuwe bank kopen, haar geld en haar keuzes.
Toen ik in de 40 was, bleek ik veel jonger geschat te worden. Komt natuurlijk ook door aan de kleine kant te zijn, dat is voor velen het signaal om je als tiener of zo in te schatten. Van de meeste tieners kan je al lang niet meer schatten hoe oud ze zijn. Op een ander forum geloofde niemand dat de 18-jarige Natalee Holloway een "onschuldige maagd" was, gezien haar uiterlijk. Die leeftijd was al een verrassing.
Die periode van 40-50 jaar is het begin van de onvermijdelijke achteruitgang. Sommigen hebben dan al eerder veel wit haar op de slapen. Wie dan nog geen bril/lenzen draagt, moet niet verrast zijn als de leesbril opeens nodig is. En dat is best lastig. Je moet hem steeds mee hebben en vooral nooit op de stoel waarvan je opstond neerleggen als je even wat moet gaan doen, zoals de deur open doen als er gebeld wordt.