abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 11:59:14 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11339110
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 11:03 schreef Butt_Plugg het volgende:
Amerika is een decadent kut land en zal ten ondergaan aan z'n eigen decadentie. Bush is een dictator en kapitalisme is uitbuiting. Laten we in plaats van Amerikaans, Duits worden
wat werkloos?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11339956
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat werkloos?

Nee rijksgenoten
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 13:25:52 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11341457
maar niet bepaald rijk
  dinsdag 24 juni 2003 @ 20:46:27 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11352234
Ontopic:

Ohw makkelijk. "The Netherlands" als 51e staat van de Verenigde Staten. Meteen minder federale belasting betalen, en meteen ook lagere benzine prijzen

De Amerikanisering in Nederland neemt inderdaad steeds ergere vormen aan. Of het "erg" te noemen is is een tweede, maar er gaat natuurlijk een beetje Nederlandse cultuur verloren.

In de jaren tachtig kwam "Cool" als woordje opzetten. Alles was "Cool". Alleen in brabant was alles nog Keigaaf Intussen schreeuwt de huidige jeugd woorden als "Vet" (afkomstig van Phat), "Leet", "Flex", "Relaxed", "The Bomb" en verschillende andere woorden die momenteel als "stoer" aangeduid kunnen worden. De meeste jongeren realiseren zich waarschijnlijk niet eens waar de woorden nu eigenlijk vandaan komen.

Pluche dobbelstenen in je auto hangen doe je omdat het cool is. In de Verenigde Staten betekend de kleur van de dobbelstenen dat je bij een bepaalde "gang" hoort, en als je met de verkeerde dobbelstenen een bepaalde wijk binnenrijdt, loop je de kans bij een stoplicht in een keer een auto voor je en achter je te hebben..... Door hollanders totaal verkeerd begrepen. Ze zien het in films wel eens, dus doen we het hier ook maar. Gelukkig voor de meesten heeft het geen betekenis in Nederland.

In kleding lopen we al tientallen jaren achter de Amerikanen aan. Iets wat in de Lente een rage is in de VS, is in de nazomer in Nederland een rage. Uiteraard komen veel modetrends ook van (veelal Amerikaanse) muziek- en filmsterren.

In de zakelijke wereld wordt onderhand meer in het Engels gepraat dan in het Nederlands. Een echt bedrijf heeft geen "Personeelszaken" of "Verkoop" afdeling meer... NEE! Ze hebben een echte "Human Resources" en "Sales" afdeling! Grotere bedrijven maken al langere tijd gebruik van het Amerikaanse bedrijfsmodel met een CEO, CIO, etc...

Mensen van buiten inhuren om wat werk voor ons te doen.... dat doen we toch allang niet meer? Nee, we "Outsourcen" dat gewoon. Een afspraak zeg je niet af, die "Cancel" je. Controleer je wel eens iets? Volgens mij "Checken" we alleen nog maar dingen. De "afdelingschef" is al 20 jaar geleden vervangen door de "afdelingsmanager".

"Dienstverlener" kan echt niet meer. Een beetje bedrijf adverteerd met "Provider" en dan bedoel ik echt niet alleen in de computer en internet industrie.

De overheid werkt er trouwens ook hard aan mee. Men spreekt over "Light Rail" projecten, terwijl "BuurtSpoor" ook wel had gekunt. En moet "Connexxion" nou echt zo heten? Of is dat mischien toch Frans....

Moet TMF nu echt TMF heten? Had "DMF" ook niet gekunt? De Muziek Fabriek? En ach... aan "Sky Radio" zijn we intussen zo gewend dat je niet eens een fatsoenlijke Nederlandse term ervoor zou kunnen bedenken.

Ik kwam al een opmerking tegen "Iedereen is tegen de Amerikanisering van Nederland". Iemand die dat zegt heeft duidelijk nog niet echt ver rondgekeken in de maatschappij....

Het is al te laat. We zijn al te ver heen..... Nu al zijn er mensen die het Nederlandse woord niet eens meer weten voor veel gebruikte Engelse termen.

Mischien moeten we eerder denken om weer eens wat meer te "Vernederlandsen"......

[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 24-06-2003 20:51]

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 25 juni 2003 @ 09:38:33 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11361771
niet elke engelse term komt uit Amerika natuurlijk hé

bovendien heb je ook nog dingen als, bureau, etalage en dat soort dingen.
Er spreken nu eenmaal weinig mensen Nederlands buiten Nederland, niet meer dan logisch dat we andere talen aanleren om ons in het buitenland verstaanbaar te kunnen maken dat uitwassen daarvan in de Nederlandse taal terecht komen is alleen maar makkelijk

pi_11372788
quote:
bla bla
hypocriet. Als jij liefde had voor je vaderland dan zou je dat nooit nimmer opgeven en al helemaal niet om je te gaan buigen voor amerika.
En praat aub voor jezelf, ik ben geen eens een nederlander maar heb veel respect voor dit landje en een heleboel andere mensen.

Ik zou zeggen, als het je hier niet bevalt dan ga je toch lekker naar amerika? daar luisteren ze misschien naar je conformistische bullshit.

en ik heb ook een liedje, speciaal voor jou

Land of the free and we're united, make our destiny, we take control,
yeah, never divided, we got the power and we'll never be, divided we fall,
oh yeah, land of the free, free to conspire, control destiny,
oh yeah, you're gonna see, no use resistin',
you're livin' in the land of the free, free to control your life,
land of the free, free to control your mind, land of the free?
Land of the free, united nations of hypocrisy, profit's our goal,
we're incorporated, it's big business and oil companies controlling us all,
oh yeah, land of the free, free to conspire, control destiny,
oh yeah, you're gonna see, no use resistin',
you're livin' in the land of the free, free to control your life,
land of the free, free to control your mind, land of the free?

I'd like to pray to the flag of the united states of hypocrisy
and see the republic for which it stands, one day we'll seize control,
3000 AD and justice for all

Land of the free, free to control your life, land of the free,
free to control your mind, land of the free, land of the free,
free to control your life, land of the free, free to control your mind,
land of the free?

Yeah, right

vuile NSB-er

[Dit bericht is gewijzigd door mr_ivy op 25-06-2003 18:08]

stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
  vrijdag 4 juli 2003 @ 19:35:27 #232
60243 audioslaaf
Music = life
pi_11567331
Dat we veel Engelse termen gebruiken, en dat Amerika gigantisch veel invloed heeft op onze economie betekent niet dat de Nederlandse cultuur vervaagd. En inderdaad, grenzen vervagen, en Europa word meer een cultuur; ik vind dit eerder een positief iets. Bovendien; een klein beetje Nederland zal altijd blijven.

Ik ben niet zo nationalistisch.

Houdoe en bedankt olé olé
pi_11568273
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:35 schreef audioslaaf het volgende:
Dat we veel Engelse termen gebruiken, en dat Amerika gigantisch veel invloed heeft op onze economie betekent niet dat de Nederlandse cultuur vervaagd. En inderdaad, grenzen vervagen, en Europa word meer een cultuur; ik vind dit eerder een positief iets. Bovendien; een klein beetje Nederland zal altijd blijven.

Ik ben niet zo nationalistisch.

Ik draag ook geen Lonsdale kleding
  vrijdag 4 juli 2003 @ 21:52:23 #234
55183 dork22
Always the hard way
pi_11570019
ik vind de USA niet iets positiefs. Ze zijn hipocriet en als ze oorlog gaan voeren is hun uiteindelijke doel nog steeds niet bereikt (het vangen van osama bin laden)...
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  zondag 6 juli 2003 @ 19:31:33 #235
60243 audioslaaf
Music = life
pi_11602645
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 21:52 schreef dork22 het volgende:
ik vind de USA niet iets positiefs. Ze zijn hipocriet en als ze oorlog gaan voeren is hun uiteindelijke doel nog steeds niet bereikt (het vangen van osama bin laden)...
In dit topic word Amerika ook niet beschreven als iets positiefs.
En het vangen van Osama Bin Laden is misschien niet gelukt, maar het criminele netwerk van Osama Bin Laden is zeer beschadigd. Bovendien verwacht men dat Osama al dood is, en dat had niet gekunt zonder de inzet van Amerika. En ook als je naar Irak kijkt: Amerika heeft het goed gedaan. Misschien werd de oorlog gevoerd met de verkeerde redenen, maar als het niet was gevoerd zou later dat heel land een groot massagraf worden. En we beginnen nu een beetje oftopic te zwammen. Dus ik ben al stil .
Houdoe en bedankt olé olé
pi_11739466
Het trekt me niet om tot Amerikaan te (ver)worden al kunnen we wel wat elementen uit die cultuur overnemen. Graag houd ik Hollandse waarden als vrijheid van meningsuiting, politieke keuzemogelijkheden, een sociale welvaartsstaat, grote kansen op onderwijs tot een bepaalde leeftijd vast.

Verder heb ik net zo weinig op een geheime dienst die burgers intimideert met een linkse politieke mening als ik het heb op de Nederlandse politieke-pers tandem die mensen met een rechtse politieke mening discutabel maakt als persoon om ze te kunnen afserveren.

Ik heb dan wel weer waardering voor de Amerikaanse daadkracht en technische ontwikkeling. Onze Oosterburen kunnen daar echter ook wel iets van. Een meer Europese oriëntatie kan wat mij betreft helemaal geen kwaad.

Het pleidooi voor een culturele herwaardering van het Nederlands ondersteun ik van harte. De sales worden wat mij betreft weer een uitverkoop, de manager wordt weer chef of hoofd en krijgt daarmee weer een voorbeeldfunctie en levende band met de werkvloer i.p.v. een vertragende functie op afstand.

Wie Engelse uitdrukkingen nodig heeft is vast in het Nederlands niet aantrekkelijk of interessant genoeg of deze weet te weinig van de materie waarvoor hij de aandacht vraagt.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 13-07-2003 04:44]

salva cum reverentia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')