abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215198995
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

(voordeel dat ik wel heb is dat niemand mijn afkomst kan raden, dus een lesje Arabisch hier en daar en ik ben de perfecte spion :7 )
Half West Afrikaans en helft Eskimo?
pi_215219076
Ook weer opgelost. En door.

twitter
pi_215219142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:54 schreef Nober het volgende:

[ x ]
DENK :N
pi_215219277
quote:

[ x ]
Zolang die agenten nog niet op staande voet zijn ontslagen of op het vliegtuig worden gezet met hun familie terug naar land van herkomst is nog niets opgelost.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215219278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
DENK :N
Altijd weer die agnosten :(
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:37:07 #106
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215219381
quote:

[ x ]
Hier hoor je ze niet over _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:53:12 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215219559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:23 schreef Tekaschi het volgende:

Zolang die agenten nog niet op staande voet zijn ontslagen of op het vliegtuig worden gezet met hun familie terug naar land van herkomst is nog niets opgelost.
Als dat land van herkomst Nederland is, wat dan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_215219633
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Half West Afrikaans en helft Eskimo?
Bijna, echt zo dichtbij 8-)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215219652
quote:
81s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Als dat land van herkomst Nederland is, wat dan?
Gelukkig hebben deze weigeraars altijd nog een paspoort van het land van hun (voor)ouders.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:05:21 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215219716
https://npo.nl/start/seri(...)-kwestie_45/afspelen

Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die Joodse (kleuter!)scholen willen beveiligen, want het is hard nodig.
Besproken wordt:
-Man met keppeltje vindt het inmiddels normaal dat de school van zijn zoontje zwaar bewaakt moet worden
-Vrouw die gastlessen gaf op scholen durft het niet meer nadat ze belaagd werd door vmbo-ers uit klas 2/3 omdat ze Joods is
-Kinderen in de basisschoolleeftijd die spreekkoren richten naar Joodse mensen
-Meisje van een turf hoog dat een man met een keppel uitscheldt voor kankerjood in de supermarkt vanuit het niets
-Een rabbijn die zijn schuttingdeur heeft moeten versterken omdat er meerdere pogingen zijn gedaan die in te trappen en 12 camera's om zijn huis heeft hangen, zijn heg weg heeft moeten doen omdat die in brand gestoken is
-Een zaalvoetbalclub dat nog nauwelijks twee teams overheeft door de doorlopende incidenten
-Veel Joodse mensen die hun koffers klaar hebben staan voor het geval dat

Vertel me opnieuw dat een melding niet betekent dat er ook echt een incident is.
pi_215219770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:05 schreef Qarrad het volgende:
https://npo.nl/start/seri(...)-kwestie_45/afspelen

Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die Joodse (kleuter!)scholen willen beveiligen, want het is hard nodig.
Besproken wordt:
-Man met keppeltje vindt het inmiddels normaal dat de school van zijn zoontje zwaar bewaakt moet worden
-Vrouw die gastlessen gaf op scholen durft het niet meer nadat ze belaagd werd door vmbo-ers uit klas 2/3 omdat ze Joods is
-Kinderen in de basisschoolleeftijd die spreekkoren richten naar Joodse mensen
-Meisje van een turf hoog dat een man met een keppel uitscheldt voor kankerjood in de supermarkt vanuit het niets
-Een rabbijn die zijn schuttingdeur heeft moeten versterken omdat er meerdere pogingen zijn gedaan die in te trappen en 12 camera's om zijn huis heeft hangen, zijn heg weg heeft moeten doen omdat die in brand gestoken is
-Een zaalvoetbalclub dat nog nauwelijks twee teams overheeft door de doorlopende incidenten
-Veel Joodse mensen die hun koffers klaar hebben staan voor het geval dat

Vertel me opnieuw dat een melding niet betekent dat er ook echt een incident is.
Heel verschrikkelijk. Wist je dat er evengoed dit soort verhalen zijn van moslims. Zag er toevallig net een langskomen in mijn tijdlijn op Linkedin. Een kerel wiens moslimvrouw al voor de 3e keer op een rij is uitgescholden. Ik las laatst ook een artikel in de Volkskrant, hoogopgeleide moslims die neigen naar vertrekken, gezien de sfeer en polarisatie enzovoorts.

Wat is daarvoor nodig?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:14:15 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215219800
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:00 schreef Nober het volgende:

Gelukkig hebben deze weigeraars altijd nog een paspoort van het land van hun (voor)ouders.
En als dat ook gewoon in Nederland geboren voorouders zijn?
De kans bestaat namelijk ook dat Nederlandse agenten een dienst willen weigeren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_215219814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:14 schreef golfer het volgende:

[..]
En als dat ook gewoon in Nederland geboren voorouders zijn?
De kans bestaat namelijk ook dat Nederlandse agenten een dienst willen weigeren.
Zou wel lachen zijn van die UvA types in uniform :7
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:17:15 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215219832
quote:
5s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heel verschrikkelijk. Wist je dat er evengoed dit soort verhalen zijn van moslims. Zag er toevallig net een langskomen in mijn tijdlijn op Linkedin. Een kerel wiens moslimvrouw al voor de 3e keer op een rij is uitgescholden. Ik las laatst ook een artikel in de Volkskrant, hoogopgeleide moslims die neigen naar vertrekken, gezien de sfeer en polarisatie enzovoorts.

Wat is daarvoor nodig?
Dat is net zo erg ja, lijkt me logisch.

Wat is waarvoor nodig, bedoel je?
pi_215219859
quote:
5s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is daarvoor nodig?
"Echt geschrokken van de rechtse verkiezingsuitslag is Yasmine niet. ‘Dat was altijd al een sluimerend gevaar.’ Maar ook van linkse partijen verwacht ze weinig. ‘Zij accepteren misschien dat we een baard of hoofddoek hebben, maar onze normen en waarden zien ze het liefst verdwijnen. Linkse ideen over lhbti, abortus en prostitutie staan haaks op mijn ideen over het gezinsleven.’

Ook daarom willen ze verhuizen naar een land waar moslims niet de minderheid vormen. ‘In de islam staat het gezin centraal en is het alleen binnen de geborgenheid van een huwelijk dat man en vrouw intiem zijn’, zegt Yasmine. ‘In Nederland is er steeds minder vrijheid om kinderen met deze overtuiging op te voeden.’"

Prima als dit soort mensen weggaan. Geen westerse waarden willen hanteren, ongetwijfeld hamas steunen als toetje. Homohaat, jodenhaat, doe maar niet hier.
pi_215219862
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is net zo erg ja, lijkt me logisch.

Wat is waarvoor nodig, bedoel je?
Als we het hebben over gevoel van veiligheid en dergelijke. Iedereen is het erover eens dat Joden beschermd moeten worden. Zou dat niet evengoed voor eenieder ander moeten gelden die in een soortgelijke situatie zit? Ik heb namelijk de indruk dat het ene leed net wat meer aandacht krijgt dan het andere leed. En dat zorgt alleen maar voor verdere polarisatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215219897
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:19 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
"Echt geschrokken van de rechtse verkiezingsuitslag is Yasmine niet. ‘Dat was altijd al een sluimerend gevaar.’ Maar ook van linkse partijen verwacht ze weinig. ‘Zij accepteren misschien dat we een baard of hoofddoek hebben, maar onze normen en waarden zien ze het liefst verdwijnen. Linkse ideen over lhbti, abortus en prostitutie staan haaks op mijn ideen over het gezinsleven.’

Ook daarom willen ze verhuizen naar een land waar moslims niet de minderheid vormen. ‘In de islam staat het gezin centraal en is het alleen binnen de geborgenheid van een huwelijk dat man en vrouw intiem zijn’, zegt Yasmine. ‘In Nederland is er steeds minder vrijheid om kinderen met deze overtuiging op te voeden.’"

Prima als dit soort mensen weggaan. Geen westerse waarden willen hanteren, ongetwijfeld hamas steunen als toetje. Homohaat, jodenhaat, doe maar niet hier.
Wat ze als ideeen hebben moeten ze zelf weten. Of denk jij dat religieuze Joden daar anders over denken dan moslims. Dan kom je nog van een koude kermis thuis. Wat jij allemaal doet en denkt zal mij een worst wezen, zolang je een ander daar niet mee lastig valt. Dat geldt voor Joden, ongelovigen, moslims en wie dan ook. Daarom leven we in een vrij land, je mag je eigen ideen er op nahouden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215219906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als we het hebben over gevoel van veiligheid en dergelijke. Iedereen is het erover eens dat Joden beschermd moeten worden. Zou dat niet evengoed voor eenieder ander moeten gelden die in een soortgelijke situatie zit? Ik heb namelijk de indruk dat het ene leed net wat meer aandacht krijgt dan het andere leed. En dat zorgt alleen maar voor verdere polarisatie.
pi_215219911
quote:
Iedereen met een fatsoenlijk denkvermogen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215219916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat ze als ideeen hebben moeten ze zelf weten. Of denk jij dat religieuze Joden daar anders over denken dan moslims. Dan kom je nog van een koude kermis thuis. Wat jij achter je allemaal doet en denkt zal mij een worst wezen, zolang je een ander daar niet mee lastig valt. Dat geldt voor Joden, ongelovigen, moslims en wie dan ook. Daarom leven we in een vrij land, je mag je eigen ideen er op nahouden.
probleem is dat dat doorwerkt naar nieuwe generaties waardoor joden em homos als voorbeeld dus niet meer normaal over straat kunnen. Mensen worden er dus wel mee lastig gevallen. Dat is het hele punt.
pi_215219933
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Iedereen met een fatsoenlijk denkvermogen.
Wel, dat is dan ook weer duidelijk.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:26:01 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215219941
quote:

[..]
Oh, zo.
Ja, iedereen verdient dezelfde veiligheid en bescherming.
Maar ik denk niet dat het probleem net zo prevalent is onder de moslimgemeenschappen als onder de joodse gemeenschappen.

Of ik moet de zwaar beveiligde islamitische scholen over het hoofd zien, en de verstoorde gebedsdiensten, het weigeren om een slachtofferverhaal aan te nemen door de gastdocente de school uit te meppen, de dalende lidmaatschappen van sportverenigingen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond door niet aflatende incidenten.
pi_215219946
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:23 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
probleem is dat dat doorwerkt naar nieuwe generaties waardoor joden em homos als voorbeeld dus niet meer normaal over straat kunnen. Mensen worden er dus wel mee lastig gevallen. Dat is het hele punt.
Nee, dat is niet het punt. Het punt is dat je deze mensen weg wilt hebben om hun ideeen. Misschien moeten we dan ook gelijk de hele bible-belt deporteren omdat zij er een identieke mening over hebben. Gelijk even de hele essentie van de vrije Westerse samenleving opdoeken.

Je mag prima mensen erop aanspreken als ze homo's onheus bejegenen of discrimineren. Daar ligt namelijk meteen de grens. En dat geldt voor eenieder.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:27:05 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215219954
quote:

[..]
Hmm.

Kun je voorbeelden geven van soortgelijke situaties, waar de politie niet genoeg bescherming aan groepen zou bieden? De reden dat er een disproportionele bescherming naar de Joodse gemeenschappen uitgaat is omdat zij ook een disproportioneel gevaar lopen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215219986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh, zo.
Ja, iedereen verdient dezelfde veiligheid en bescherming.
Maar ik denk niet dat het probleem net zo prevalent is onder de moslimgemeenschappen als onder de joodse gemeenschappen.
Ja of er is gewoon minder aandacht voor omdat het toch een minderwaardige groep mensen is. Ik bedoel zo valt alles op een bepaalde manier te interpreteren. Of moslims zijn het gewend en negeren het grotendeels (na jarenlang het gejank van Wilders aan te hebben moeten horen, moet je in zijn retoriek voor de grap eens het woordje moslims door Joden vervangen). Of denk aan de wijze waarop solliciteren werkt: moslimnaam versus niet-moslimnaam. Ik bedoel het kan allemaal, maar zeker weten zullen we het niet - en daarmee helpt het dus niet door het probleem van de ander te gaan downplayen. Het is allemaal even kut en vervelend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215220011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het punt. Het punt is dat je deze mensen weg wilt hebben om hun ideeen. Misschien moeten we dan ook gelijk de hele bible-belt deporteren omdat zij er een identieke mening over hebben. Gelijk even de hele essentie van de vrije Westerse samenleving opdoeken.

Je mag prima mensen erop aanspreken als ze homo's onheus bejegenen of discrimineren. Daar ligt namelijk meteen de grens. En dat geldt voor eenieder.
ja dat is het punt wel. Ze willem zelf weg he, omdat hun ideeen niet in de westerse wereld thuishoren en een deel van de samenleving hier hinder van heeft.

Bible belt is ook achterlijk, maar daar gaat het nu niet om (en de homos en joden in de grote steden hebben moet last door jongeren uit de bible belt).
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:38:49 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215220079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja of er is gewoon minder aandacht voor omdat het toch een minderwaardige groep mensen is. Ik bedoel zo valt alles op een bepaalde manier te interpreteren. Of moslims zijn het gewend en negeren het grotendeels (na jarenlang het gejank van Wilders aan te hebben moeten horen, moet je in zijn retoriek voor de grap eens het woordje moslims door Joden vervangen). Of denk aan de wijze waarop solliciteren werkt: moslimnaam versus niet-moslimnaam. Ik bedoel het kan allemaal, maar zeker weten zullen we het niet - en daarmee helpt het dus niet door het probleem van de ander te gaan downplayen. Het is allemaal even kut en vervelend.
Het is allemaal even kut en vervelend ja, net zoals de wandaden t.o.v. Oeigoeren, Soedanezen, Jemenieten, Rohingya etc. net zoveel aandacht verdienen als het leed van de Palestijnen.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:43:38 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215220120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee hoor.

Joden hebben de (inmiddels al eeuwenlange) discriminatie, racisme en zelfs genocide nergens aan te danken. Sterker nog, zij wisten geregeld uitstekend te integreren assimileren en zich positief te onderscheiden.

Moslims in het Westen blinken helaas uit in negatief gedrag. Mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zijn op talloze negatief manieren oververtegenwoordigd. Dit gedrag heeft ook geleid tot de opkomst van een partij als de PVV.

En ook sinds het uitbreken van de oorlog in Isral, zijn de Islamtische gemeenschappen in het Westen n van de duidelijke aanstichters in de enorme toename van antisemitisme doordat zij zich op religieuze en etnische wijze betrokken voelen bij dit conflict. Er zijn dan ook verscheidene studies die aantonen dat antisemitisme in Islamtische kringen een enorm probleem is.

De kans is helaas groot dat er in menig moskee meermaals is gebeden voor de 'martelaren' van Hamas en Hezbollah of diens terroristenleiders. Net zoals helaas op vele plekken in het Westen de gruwelijke aanslagen van 7 oktober werden gevierd.

Kortom: de haat jegens Joden is totaal ongefundeerd en vaak ook op basis van complottheorien en raciale haat. De afkeer van de Islam en moslims in het Westen is door de tijd gegroeid en komt door hun eigen gedrag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215220900
De problemen die het midden oosten ervaart met Israel begon natuurlijk niet na7 october 2023 maar gaat veel verder terug. Dit laat de ts natuurlijk expres achterwege. De hele wereld is klaar met dat hele Israel. Ik kan het persoonlijk niet meer aanhoren al dat schijnheilige gejank.

Ik ken geen ander volkje wat zoveel bloed geld en moeite ten koste van anderen opeist. En anders wordt je antisemiet genoemd als je niet meedoet. Alsof de hele wereld enkelt om Israel dient te draaien.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 19:11:58 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215220931
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:08 schreef WheatWaffles het volgende:
De problemen die het midden oosten ervaart met Israel begon natuurlijk niet na7 october 2023 maar gaat veel verder terug. Dit laat de ts natuurlijk expres achterwege. De hele wereld is klaar met dat hele Israel. Ik kan het persoonlijk niet meer aanhoren al dat schijnheilige gejank.
Ja want antisemitisme begon pas na Isral en gaan niet veel verder terug :')
pi_215220964
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja want antisemitisme begon pas na Isral en gaan niet veel verder terug :')
Als je als volk 109 keer uit verschillende landen wordt verjaagd. Dan wordt het ook hoog tijd dat je ook naar jezelf gaat kijken. Niet dan.

De "antisemitisme" begon natuurlijk ook niet pas na het aantreden van Adolf Hitler in 1933. Maar gaat veel verder terug. En dan moet je toch wel afvragen waarom.

[ Bericht 2% gewijzigd door WheatWaffles op 09-10-2024 19:23:45 ]
  woensdag 9 oktober 2024 @ 19:21:02 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215221004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het punt is dat aartsconservatieve religieuzen - katholieken, protestanten, moslims - vaak zelf niet zoveel ophebben met die vrije Westerse samenleving. En omdat dat zendingsreligies zijn, is het ook nog eens de bedoeling dat die denkbeelden verspreid en opgelegd worden. Er moet bekeerd worden. Dan laat je mensen - of pasgeboren kinderen - niet met rust.

Zie de geschiedenis alleen al van de christelijke kerken in Nederland en hun invloed overzee.

Enige voorzichtigheid m.b.t. die materie is m.i. volledig terecht.

Je laat trouwens iets weg: die lieden willen emigreren, ook omdat ze het niet eens zijn met 'LGBTQ'-propaganda. Best ironisch.

En nog maar eens: de afkeer die men in Nederland waarneemt is gefundeerd op het gegeven dat we een heel vocale groep hebben, zeker in academia, de media en de politiek, die stelselmatig de maatschappelijke invloed van het christendom - terecht - afwijst als bron van stilstand en achteruitgang, wellicht zelfs gevaarlijk voor rechten van minderheden, terwijl het de islam werkelijk op lle fronten faciliteert.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-10-2024 19:48:23 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215221091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het punt is dat aartsconservatieve religieuzen - katholieken, protestanten, moslims - vaak zelf niet zoveel ophebben met die vrije Westerse samenleving. En omdat dat zendingsreligies zijn, is het ook nog eens de bedoeling dat die denkbeelden verspreid en opgelegd worden. Er moet bekeerd worden. Dan laat je mensen - of pasgeboren kinderen - niet met rust.

Zie de geschiedenis alleen al van de christelijke kerken in Nederland en hun invloed overzee.

Enige voorzichtigheid m.b.t. die materie is m.i. volledig terecht.

En nog maar eens: de afkeer die men in Nederland waarneemt is gefundeerd op het gegeven dat we een heel vocale groep hebben, zeker in academia, de media en de politiek, die stelselmatig de maatschappelijke invloed van het christendom - terecht - afwijst als bron van stilstand en achteruitgang, wellicht zelfs gevaarlijk voor rechten van minderheden, terwijl het de islam werkelijk op lle fronten faciliteert.
De ruwe kantjes van het Christendom bestaan natuurlijk al lang niet meer. Ik heb nu 100 maal liever een samenleving met christelijke normen en waarden zoals die nu wijd worden gepraktiseerd. Ja ook met alle beetjes hypocrisie zoals seks voor het huwelijk. Het gaat mij meer om de vorm wat goed werkt voor Europa. Dan een leven onder Sharia.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 19:32:00 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215221103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:30 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
De ruwe kantjes van het Christendom bestaan natuurlijk al lang niet meer. Ik heb nu 100 maal liever een samenleving met christelijke normen en waarden zoals die nu worden gepraktiseerd. Dan een leven onder Sharia.
Dat zijn dan ook vooral humanistische normen en waarden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215221135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zijn dan ook vooral humanistische normen en waarden.
Islamisten zijn toch nog te agressief in hun geloofsbelijdenis vind je ook niet? Eerwraak etc.

Ik vind het niet goed te vergelijken.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 19:34:51 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215221140
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:34 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Islamisten zijn toch nog te agressief in hun geloofsbelijdenis vind je ook niet? Eerwraak etc.
De aartsconservatieve variant zeker. En helaas zie ik die niet afnemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:09:09 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221533
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:16 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Als je als volk 109 keer uit verschillende landen wordt verjaagd. Dan wordt het ook hoog tijd dat je ook naar jezelf gaat kijken. Niet dan.

De "antisemitisme" begon natuurlijk ook niet pas na het aantreden van Adolf Hitler in 1933. Maar gaat veel verder terug. En dan moet je toch wel afvragen waarom.
Victim blaming is ook wel een vast ingredint van antisemitisme, ja.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:12:08 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215221560
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:16 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]

Nee, dat kwam omdat allerlei christelijke theologen vanaf ca. 200 na Chr. besloten dat de Joden, omdat ze zich niet bekeerden, niet alleen godsloochenaars maar godsmoordenaars waren. En aangezien die religie nogal dominant werd in Europa, hoefde je als Jood niet naar jezelf te kijken, anderen zagen je al als de 'moordenaar van Christus'.

Dus nu hoef je je dat niet meer af te vragen.

Dat venijnige antisemitisme is pas na WO II uit het christendom verdwenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')