abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215187387
Ik heb dat met heel veel beroepen :) Laat mij maar lekker kantoormiepje zijn.

Ik word wel omringd door mensen met duidelijke beroepskeuzes. In het onderwijs, de zorg, maatschappelijk werk. Alleen in mijn schoonfamilie werkt iedereen afgezien van 1 zwager op een kantoor.

Wat jij doet, zou ik ook niet kunnen hoor BE.
pi_215187471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:12 schreef BE het volgende:
Ik zit hier echt met open mond te kijken hoeveel van jullie hier ambities hebben om het onderwijs in te gaan! :o
Ik moet er serieus niet aan denken! Dat vlammetje is echt niet gaan wakkeren hier sinds ik kinderen heb, het tegendeel zelfs misschien. :@
Echt dikke _O_ voor diegenen die er echt voor gaan! O+
Hier ook!
Moet er persoonlijk niet aan denken.
Diep respect voor iedereen die in het onderwijs werkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215187608
Onderwijs is ook niet aan mij besteed. Zorg ook niet trouwens. Wel jammer want het zijn betekenisvolle beroepen maar het is echt niks voor mij. Hier ook een kantoormiep.
pi_215187812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:07 schreef Kyara het volgende:
Onderwijs is ook niet aan mij besteed. Zorg ook niet trouwens. Wel jammer want het zijn betekenisvolle beroepen maar het is echt niks voor mij. Hier ook een kantoormiep.
Zoveel banen hebben veel betekenis. Hoeven we niet allemaal te willen en uit te voeren. :)
Godzijdank. En niet elke docent of verzorgende is oprecht geschikt voor hun werk.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:13:47 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215188226
BE heeft een beroep wat ik echt heel tof zou vinden als ik met mensen wilde werken! Echt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:30:36 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215188350
Ik zie mezelf niet snel in de zorg, maar dat toch nog wel eerder dan onderwijs.

Maar ik wil nooit meer iets anders dan wat ik nu doe! O+
Vandaag ook weer begonnen bij zó’n leuke familie met zó’n leuke klik. Suggesties aandragen en zien hoe blij zij daar weer van worden. Heerlijk!

Maar goed, nogmaals, diep respect voor wie wel het onderwijs in gaat, dat is toch ook wel veel liefdewerkoudpapier! :Y
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:05:52 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215188606
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:30 schreef BE het volgende:
Ik zie mezelf niet snel in de zorg, maar dat toch nog wel eerder dan onderwijs.

Maar ik wil nooit meer iets anders dan wat ik nu doe! O+
Vandaag ook weer begonnen bij zó’n leuke familie met zó’n leuke klik. Suggesties aandragen en zien hoe blij zij daar weer van worden. Heerlijk!

Maar goed, nogmaals, diep respect voor wie wel het onderwijs in gaat, dat is toch ook wel veel liefdewerkoudpapier! :Y
Wat jij doet is ook wel zorg, vind ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215188740
Mijn roeping lag echt in de zorg, ik deed ook een opleiding tot verpleegkundige, maar toen kreeg ik een auto-ongeluk en kreeg ik rugklachten.
Nu ben ik ook een kantoortruus 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:35:46 #34
176471 oh-oh
pi_215188782
Als ik moest kiezen tussen zorg en onderwijs koos ik wel onderwijs.
Ik studeerde uiteindelijk toch drie jaar volwassenen educatie. Maar ja, niks mee gedaan.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215188831
brrr, zorg lijkt me echt verschrikkelijk :D Alleen iets als chirurg ofzo lijkt me nog wel interessant, dan ben je veel minder bezig met wakkere patiënten. Alleen in een kinderdagverblijf werken lijkt me nog erger dan de zorg...

Maar ik zou eerlijk gezegd geen enkele baan kunnen noemen waar ik heel blij van zou worden op langere termijn. Ja, iets als verslaggever bij een reisprogramma of reis-influencer die alles gesponsord krijgt, maar niets realistisch. Ik hoop dat mijn kinderen wel een dergelijke roeping krijgen, wat het dan ook is.
pi_215189140
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:45 schreef oh-oh het volgende:
Die kinderen lijken me dan echt oprecht nog minder erg dan de meeste ouders :D :') :X
Vroeger was er echt niet zoveel bemoeienis toch?
Ligt er wel een beetje aan waar je lesgeeft. Maar tegenwoordig wordt er vaker boos naar de leerkracht gekeken bij een laag cijfer, ipv naar de leerling :+
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:40 schreef Troel het volgende:
Ik ben jaren geleden gestart met de pabo, maar autisten horen niet voor de klas hoorde ik in het derde jaar. Zou wel voor de klas willen, maar ben geen zij-instroom en paar jaar geen inkomsten is geen optie met studerend kind en eentje bijna studerend.
Waarom ben je geen zij-instroom? Puur omdat je ooit al pabo hebt gedaan? Daar zijn wel andere opties voor, een collega die nu onderwijsassistent is gaat ook in deeltijd de pabo afmaken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:51 schreef exode het volgende:
Ik heb dat met heel veel beroepen :) Laat mij maar lekker kantoormiepje zijn.

Ik word wel omringd door mensen met duidelijke beroepskeuzes. In het onderwijs, de zorg, maatschappelijk werk. Alleen in mijn schoonfamilie werkt iedereen afgezien van 1 zwager op een kantoor.

Wat jij doet, zou ik ook niet kunnen hoor BE.
Ik dacht dat je vrouw leerkracht was? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215189734
Ik zou best in het onderwijs kunnen werken denk ik maar dan liever voortgezet of hoger. Ik ga toch meer aan op het meer cognitieve stukje. Ik vind het huiswerk van mijn brugklasser stiekem ook superleuk :') ik heb ook een poos deels aan de universiteit lesgegeven en geef nu nog af en toe postdoctoraal onderwijs. Naast mijn zorgbaan :P ik doe wel patiëntenzorg maar vooral poliklinisch en niets lichamelijke. Ik zou ook niet direct verpleegkundige hoeven zijn bijvoorbeeld. Of dokter.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 6 oktober 2024 @ 06:36:47 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_215189772
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:48 schreef tombolafan het volgende:

[

[..]
Waarom ben je geen zij-instroom? Puur omdat je ooit al pabo hebt gedaan? Daar zijn wel andere opties voor, een collega die nu onderwijsassistent is gaat ook in deeltijd de pabo afmaken.
[..]

Omdat ik in het derde jaar gestopt ben na die opmerking (mentor gaf aan dat ze me nooit een voldoende zou geven voor communicatie). Ik was toen jong en naief en nu zou ik mogelijk juist fanatieker worden en het tegendeel bewijzen, maar toen niet. Dus geen opleiding afgerond, dus geen zij-instroom. Ik heb wel mijn propedeuse, dat levert me bij een onderwijsstudie vrijstellingen op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 oktober 2024 @ 08:01:49 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215190014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:05 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat jij doet is ook wel zorg, vind ik.
Ja, ok, maar hoewel ik echt heel veel voldoening haal uit de laatste verzorging van overledenen (ik haat het woord afleggen) kan ik me bijvoorbeeld niks voorstellen bij het wassen en verzorgen van levende mensen.
En ik heb al helemaal diepe bewondering voor de mensen die met mensen met dementie werken. Dag in, dag uit die verwarring, agressie, repeterende handelingen of verhalen. Petje af om daar mee om te gaan. :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:46 schreef FlyingFish het volgende:
brrr, zorg lijkt me echt verschrikkelijk :D Alleen iets als chirurg ofzo lijkt me nog wel interessant, dan ben je veel minder bezig met wakkere patiënten. Alleen in een kinderdagverblijf werken lijkt me nog erger dan de zorg…
Nou… ik weet niet of ik het voor altijd zou willen doen, maar zet mij dan maar op de groep baby’s tot 1 jaar. :Y O+
Van die kleintjes die in je nek nestelen! O+
pi_215190037
Ik kan in het cultuuronderwijs werken maar dat wil ik niet :P ik werk wel in de culturele sector. Eerst een baan die wat meer "in het veld" was en nu wel echt een kantoorbaan, maar super leuke organisatie en de leukste sector O+ al is het altijd billen knijpen in deze sector :P
pi_215190045
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ligt er wel een beetje aan waar je lesgeeft. Maar tegenwoordig wordt er vaker boos naar de leerkracht gekeken bij een laag cijfer, ipv naar de leerling :+
[..]
[..]
Ik dacht dat je vrouw leerkracht was? :D
Die noem ik geen schoonfamilie :)
pi_215190133
Onderwijs dacht ik wel wat te vinden. maar na een keertje meelopen was ik er wel van genezen. Nog wel een poos vrijwilliger geweest bij puberende statushouders, maar dan is de leraar er om te tot de orde te roepen :D

Ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ben vooral lekker aan het moederen. Maar nu de pubers zichzelf opeens redden (heerlijk) moet ik maar eens kijken wat ik later wil worden :P

Even wat anders: dekbedden. Wat is nou echt een goede. Oudste heeft echt een nieuwe nodig, een koude kamer dus ook een goede nodig. Ik zie door het dons de eend niet meer :X
  zondag 6 oktober 2024 @ 09:14:44 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215190243
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Onderwijs dacht ik wel wat te vinden. maar na een keertje meelopen was ik er wel van genezen. Nog wel een poos vrijwilliger geweest bij puberende statushouders, maar dan is de leraar er om te tot de orde te roepen :D

Ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ben vooral lekker aan het moederen. Maar nu de pubers zichzelf opeens redden (heerlijk) moet ik maar eens kijken wat ik later wil worden :P

Even wat anders: dekbedden. Wat is nou echt een goede. Oudste heeft echt een nieuwe nodig, een koude kamer dus ook een goede nodig. Ik zie door het dons de eend niet meer :X
Niet de allergoedkoopste, maar ook niet de allerduurste 4-seizoenen van Ikea. Dan is er altijd iets te wisselen en te kiezen voor als het toch net te warm of net te koud is.
pi_215190262
Ik heb een hbo diploma maatschappelijk werk en werk doodleuk in een bedrijfskantine. :P
#loser. :')
pi_215190378
@vencodark Niet jezelf omlaag halen!
pi_215190442
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier zweer ik bij een wollen dekbed. Ik had dat vroeger als kind ook en dat was heerlijk. Toen we gingen samenwonen hebben we een wat goedkoper dekbed gehad maar dat was het toch niet. Dus uiteindelijk weer een wollen dekbed (4-seizoenen)

We hadden toen niet de duurste (1-jarig wol) maar de versie die er na komt. Heeft blijkbaar niets te maken met de warmte maar met de zachtheid van de wol. Hoe ouder het schaap hoe stugger de wol.

Ik kan zelf niet zoveel met het fluffy van dons.
pi_215190444
Ik heb geen dekbed want zweter :@
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  zondag 6 oktober 2024 @ 09:56:21 #48
176471 oh-oh
pi_215190483
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:16 schreef exode het volgende:

[..]
Die noem ik geen schoonfamilie :)
Maar is je schoonfamilie niet haar familie?
@Venco je vindt je werk toch leuk? Dat is wat telt. En dat is ook al heel wat.
( Groucho Marx )
pi_215190552
Ik denk dat als je vraagt waar mensen oorspronkelijk voor opgeleid zijn (of van plan waren te gaan doen) en wat ze nu doen, dat heel ver uit elkaar kan liggen.
En als je vraagt wie er blij is met zijn werk, krijg je weer andere antwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 06-10-2024 10:43:33 (Beter verwoord) ]
pi_215190584
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar is je schoonfamilie niet haar familie?
@:venco je vindt je werk toch leuk? Dat is wat telt. En dat is ook al heel wat.
Klinkt als een raadsel zo ;) maar als ik over mijn schoonfamilie schrijf, bedoel ik mijn verloofde dus niet.

Maar voor de zekerheid:
Mijn hele schoonfamilie bestaat uit kantoormiepjes en kantoorpikkies behalve 1 zwager en mijn verloofde
:) :)

In mijn familie juist het tegenovergestelde. Ik ben een kantoorchick en mijn zwager is ambtenaar op kantoor. De rest inclusief mijn volwassen neefjes en volwassen nichtje zien kantoorwerk als een soort strafkamp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')