Heel Europa is behoorlijk stuurloos. Geen staatsman of goed lange-termijn leiderschap te vinden. Vooral veel op-de-winkel-passers en we-modderen-wat-aan types.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel eens gelijk in kunt hebben. Het geblunder van met name de uiterst zwakke president Scholz is stuitend.
Victory is ook dubbelzinnig..quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ik ben wel benieuwd. Met termen als 'historic decisions' gaan smijten is in diplomatenspeak best wel iets.
Ach, dan kan het in de praktijk alleen maar meevallen.quote:
De Russen lachen hierom en weten dat ze aan het langste eind gaan trekken. Het westen zou wel voor Israel desnoods een 3de wereld oorlog riskeren, maar niet voor Oekraine. Poetin weet dit gewoon en gaat net zo lang door... triest voor Oekraine.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russen dat vervelend vinden kunnen ze toch gewoon oprotten?
Blijkbaar is de relatie met Israel ijzersterk, dat deze op onvoorwaardelijke steun kan rekenen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:38 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wil wedden dat als je Oekraine zou vervangen door Israel, dat er allang boots on the ground waren. Lijkt net of er een spelletje is gespeeld ten koste van Oekraine, dit om de Russen te verzwakken...oorlog is zo triest altijd.
Tja de Europese bevolking wil niets anders toch? Extreem-Rechts populisme is nooit populairder geweest dan nu. Veel beloven, anderen de schuld geven van de eigen mislukking en weinig leveren is het winnende politieke model. Daar past geen enkele vorm van lange termijn denken bij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel Europa is behoorlijk stuurloos. Geen staatsman of goed lange-termijn leiderschap te vinden. Vooral veel op-de-winkel-passers en we-modderen-wat-aan types.
Denk dat je gelijk hebt... Je had gewoon aan het begin van de oorlog die regio's aan Rusland kunnen overhandigen en vrede sluiten. Dus niet Oekraine voor de gek houden met de gedachte dat ze kunnen winnen met onze "onvoorwaardelijke" steun.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Blijkbaar is de relatie met Israel ijzersterk, dat deze op onvoorwaardelijke steun kan rekenen.
En blijkbaar is de relatie met Oekraine gewoonweg een stuk minder en/of anders van aard.
Ik vind het zelf ook jammer maar het is hoe het is.
In het vorige deel van dit topic riep iemand dat dit kutmuziek was, maar Kate Bush legt hier precies de vinger op de zere plek. De rijke en gestudeerde jongeren in Oekrane en Rusland vinden hun weg wel buiten de frontlinies.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zie je om terug in de samenstelling die deze kant op komt vanuit Oekrane. Steeds meer dienstplichtige mannen die ook politiek asiel willen aanvragen zodra ze hier uitgezet zullen worden.
Ik zie het niet echt als voor de gek houden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:33 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt... Je had gewoon aan het begin van de oorlog die regio's aan Rusland kunnen overhandigen en vrede sluiten. Dus niet Oekraine voor de gek houden met de gedachte dat ze kunnen winnen met onze "onvoorwaardelijke" steun.
Nee, als die hun doelen niet maximaliseren, kunnen ze zich net zo goed overgeven. Zeker tegenover een tegenstander als rus. Want als je met rus zou "afspreken" dat ze de donbas mogen hebben, weet je dat ze dat aangrijpen om gewoon het front instant naar die grens te verplaatsen en verder gaan.quote:
Wat een goed idee man! In Mnchen is vast nog wel een zaaltje waar ze dat kunnen vastleggen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:33 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt... Je had gewoon aan het begin van de oorlog die regio's aan Rusland kunnen overhandigen en vrede sluiten. Dus niet Oekraine voor de gek houden met de gedachte dat ze kunnen winnen met onze "onvoorwaardelijke" steun.
Ik denk dat de Russische leiding in 2022 misschien nog wel dacht aan Novorussia als gebied, maar dat hebben ze inmiddels allang losgelaten. Ik vraag mij zelfs af of de steden Sloviansk en Kramatorsk inmiddels nog wel een prioriteit hebben. De Russen weten inmiddels ook, hoe groter hun veroverde gebied wordt, hoe meer (toekomstige) partisanen op hun grondgebied komen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:32 schreef Ulx het volgende:
Je moet wel in je achterhoofd houden dat wanneer Rusland zo door blijft vechten ze over vijftig jaar heel Oekrane hebben. Her kost ze wel honderd miljoen doden, en de overblijvers eten voortaan alleen maar gras, maar toch...
Bedoel alleen ermee dat ik baal dat wij niet vanaf het begin (en nu nog steeds) alle restrictie's loslieten en hen volledig te hulp hadden geschoten . Als je nu de situatie bekijkt, lijkt het er niet op dat Oekraine ooit die gebieden terugkrijgt en dat na zoveel mensenleed...quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat een goed idee man! In Mnchen is vast nog wel een zaaltje waar ze dat kunnen vastleggen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Munich_Agreement
Militair lijkt dat vooralsnog niet waarschijnlijk nee. Maar herhaling van einde WO1 is ook niet onwaarschijnlijk, als je ziet hoe de rus maatschappij nu op alle fronten uit elkaar aan het vallen is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:13 schreef AFA2022 het volgende:
Als je nu de situatie bekijkt, lijkt het er niet op dat Oekraine ooit die gebieden terugkrijgt en dat na zoveel mensenleed...
Dat mensenleed houdt niet op als Rusland ng meer bezet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:13 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Bedoel alleen ermee dat ik baal dat wij niet vanaf het begin (en nu nog steeds) alle restrictie's loslieten en hen volledig te hulp hadden geschoten . Als je nu de situatie bekijkt, lijkt het er niet op dat Oekraine ooit die gebieden terugkrijgt en dat na zoveel mensenleed...
Laten we het hopen dat heel Rusland in mekaar stort...quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Militair lijkt dat vooralsnog niet waarschijnlijk nee. Maar herhaling van einde WO1 is ook niet onwaarschijnlijk, als je ziet hoe de rus maatschappij nu op alle fronten uit elkaar aan het vallen is.
Als Rusland uiteindelijk er in slaagt de donbas + Krim te behouden zal dat de grootste nederlaag zijn van het moderne West-Europa ooit. Het materiaal hebben om Oekraine de overwinning te bezorgen, dat na te laten en zo uiteindelijk te verliezen. Er zitten voor miljarden en miljarden aan grondstoffen in de donbass regio. Genoeg om Rusland's roofkapitalisme van een enorme injectie te voorzien en zo de volgende veroveringsoorlog te kunnen financieren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het aantal (west) Europese politici dat na meer dan 30 jaar nog steeds geloofd in het 'vredesdividend' is ronduit stuitend.
Hah, ze laten niet eens de ontmoeting tussen Zelensky en Trump zien.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
@:Elan, ik neem aan dat de door jouw zo geliefde Russische staatmedia de laatste video waarin een een Oekraense POW word afgeslacht al heeft laten zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |