Eens met de strekking van het verhaal dat het niet slim is om terwijl je aan het afkicken bent ook voor jezelf te beginnen (doe dat alsjeblieft als je de boel op de rit hebt, het is al onzeker genoeg de eerste paar jaar zonder dat je met je eigen demonen aan het vechen bent), maar ik ben ook gewoon in mijn dagelijkse kloffie zonder uitgewerkt plan, invloedrijke vrienden of CV de KVK binnengelopen om mijn eenmanszaak te starten, en ik had absoluut niet het gevoel dat ik beoordeeld werd. Ze helpen je gewoon de stappen door, stellen twee of drie vragen en hop weer door.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:23 schreef bloempjuh het volgende:
No offense & succes in je traject..
Hóe, in welke wereld, denk je dat een bank of KVK gaat instemmen met een plan dat wordt ingediend door iemand die duidelijk labiel is (ik neem aan dat je schrijfstijl ook in je documenten is zoals hier op FOK!, lang en chaotisch?
Zij beoordelen ook (misschien zelfs in eerste plaats) op 'hoe mooi is je maatpak (duur = 'betrouwbaar'), je CV (jarenlang hetzelfde/vergelijkbaar fulltime werk = 'harde werker'), je vriendenkring (speel je golf met de tandarts en lokale rechter-commissaris? Tof!)..
Ik denk dat als ik binnenloop (abnormaal haar, geen maatpak, gatenkaas-CV, nul vrienden in 'goede kringen'), een bankmanager/KVK-mens wel een héél stevig onderbouwd verhaal zoekt om tot een "ja" te komen.
Dit, de KVK geeft geen neuk om de dingen die opgenoemd worden.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:56 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Eens met de strekking van het verhaal dat het niet slim is om terwijl je aan het afkicken bent ook voor jezelf te beginnen (doe dat alsjeblieft als je de boel op de rit hebt, het is al onzeker genoeg de eerste paar jaar zonder dat je met je eigen demonen aan het vechen bent), maar ik ben ook gewoon in mijn dagelijkse kloffie zonder uitgewerkt plan, invloedrijke vrienden of CV de KVK binnengelopen om mijn eenmanszaak te starten, en ik had absoluut niet het gevoel dat ik beoordeeld werd. Ze helpen je gewoon de stappen door, stellen twee of drie vragen en hop weer door.
Euh, de bank of de KVK gaan echt niet doorvragen op je ondernemingsplan voordat je een bankrekening of KVK-inschrijving mag. Ze willen weten hoe het bedrijf moet heten, in welke sector je je inschrijft, wat jijzelf aan omzet verwacht en je legitimatie zien. That's it, tenzij je ook een banklening wilt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:23 schreef bloempjuh het volgende:
No offense & succes in je traject..
Hóe, in welke wereld, denk je dat een bank of KVK gaat instemmen met een plan dat wordt ingediend door iemand die duidelijk labiel is (ik neem aan dat je schrijfstijl ook in je documenten is zoals hier op FOK!, lang en chaotisch?
Zij beoordelen ook (misschien zelfs in eerste plaats) op 'hoe mooi is je maatpak (duur = 'betrouwbaar'), je CV (jarenlang hetzelfde/vergelijkbaar fulltime werk = 'harde werker'), je vriendenkring (speel je golf met de tandarts en lokale rechter-commissaris? Tof!)..
Ik denk dat als ik binnenloop (abnormaal haar, geen maatpak, gatenkaas-CV, nul vrienden in 'goede kringen'), een bankmanager/KVK-mens wel een héél stevig onderbouwd verhaal zoekt om tot een "ja" te komen.
Ik denk dat het meer hier om gaat: https://credo-onderneming(...)wv-moet-aan-voldoen/quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Euh, de bank of de KVK gaan echt niet doorvragen op je ondernemingsplan voordat je een bankrekening of KVK-inschrijving mag. Ze willen weten hoe het bedrijf moet heten, in welke sector je je inschrijft, wat jijzelf aan omzet verwacht en je legitimatie zien. That's it, tenzij je ook een banklening wilt.
Ik wens jou heel veel succes toe bij het weer op de rit krijgen van je leven. Als je al van die troep weet af te blijven dan heb je al heel veel bereikt en gewonnenquote:Ondanks dat ik afgelopen jaren een zinloos bestaan heb geleid met mijn onhanteerbare gebruik van verdovende middelen en suïcidale roekeloosheid, heb ik toch wat productieve handelingen uitgevoerd om mijn leven weer op orde te krijgen zodat ik weer nieuwe doelen heb om na te streven als ik daar klaar voor ben.
Jij had toch sowieso al geen geld?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ga niet investeren in het bedrijf van een junk, sorry.
Ik wil je een DM sturen, maar het lukt mij niet en ik weet niet waarom. Er is iets mis met mijn DM/PM hier op fok. Wil je mij een e-mail sturen zodat ik mijn Google Drive met jou kan delen. Stuur mij aub een bericht op mijn volgende Gmail account: -mod: dm/pm maar doe maar niet hier-quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:52 schreef baskick het volgende:
Ja hoor, deel je Drive map maar met me. E-mailadres kun je me vragen via DM.
Zal niet gaan. DM of PM me maar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil je een DM sturen, maar het lukt mij niet en ik weet niet waarom. Er is iets mis met mijn DM/PM hier op fok. Wil je mij een e-mail sturen zodat ik mijn Google Drive met jou kan delen. Stuur mij aub een bericht op mijn volgende Gmail account: -mod: dm/pm maar doe maar niet hier-
Zodra ik een email van jou hebt ontvangen, deel ik een paar google documents met jou waarin ik mijn ideeen heb geschreven. Is dat goed.
Ik kan geen DM of PM sturen. Maar weet je wat? Ik deel de link naar mijn google drive hier zodat jij en ieder ander het kan lezen, zonder bewerkingsbevoegdheden natuurlijk. Wil je ernaar kijken en jouw mening en feedback geven over het kernidee? Klik op de volgende link hieronder:quote:
Het plan is nog lang niet af. Wat vind je van de kernidee?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:21 schreef Leandra het volgende:
Sjezus haal weg man, je hebt er zelfs een url ingezet van een domein dat nog gewoon beschikbaar is.
Niet lang meer waarschijnlijk.
De tering zeg.
Een lijntje minder en je had iig het domein al voor een paar jaar kunnen vastleggen.
Loansharkvibes.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het plan is nog lang niet af. Wat vind je van de kernidee?
Daar heb ik over nagedacht, maar nog niet geschreven in de document. Misschien is het mogelijk een verzekering af te sluiten voor gevallen waarbij een client niet terug kan betalen en ik hanteer strenge voorwaarden aan de clienten die gebruik maken van onze dienst. We zullen ook selectief zijn met wie we toelaten. Strenge selectieproces al vanaf de eilanden waar alleen degenen waarvan we overtuigd zijn dat ze geschikt zijn om naar Nederland te immigreren laten we toe.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:50 schreef Ceviche het volgende:
Ik bedoel het oprecht niet onaardig, maar er worden veel moeilijke woorden en zinnen gebruikt die niet goed gebruikt worden en/of het geheel wollig maken, dus misschien heb ik niet alles goed begrepen vanuit het plan.
Ik kan me niet voorstellen dat een immigrant jullie die kosten/leningen kunnen terugbetalen. Allereerst is het vrijwel ondenkbaar dat jullie die woonplekken kunnen regelen.
Maar dan: Wat voor baan krijgt zo'n immigrant? Want leven in Nederland is vrij duur, blijft er nog wel geld over van zo'n salaris na alle vaste lasten om jullie terug te betalen? Hoe zorg je dat je niet meteen failliet bent als 2 mensen je niet betalen? Kun je dat geld nog terugkrijgen als zij teruggaan naar de Antillen?
Mensenhandel; goed idee!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het plan is nog lang niet af. Wat vind je van de kernidee?
Oke hier in een andere businessplan dat ik aan het schrijven ben:quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:02 schreef Queller het volgende:
[..]
Mensenhandel; goed idee!
Of eigenlijk: bedenk iets anders!
Is dit een doelgroep waar geld aan te verdienen valt, denk je?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oke hier in een andere businessplan dat ik aan het schrijven ben:
Wat vind je van deze idee dan? Ga je ook afkraken?
Gesubsidieerde rechtsbijstand van de gemeente en overheid, daarop wil ik mijn verdienmodel gaan focussen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dit een doelgroep waar geld aan te verdienen valt, denk je?
Ja, dat lijkt me echt een geweldig verdienmodel voor een junk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand van de gemeente en overheid, daarop wil ik mijn verdienmodel gaan focussen.
dit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me echt een geweldig verdienmodel voor een junk.
Zorg eerst maar eens dat je je leven op orde hebt en clean bent voor je allerlei get rich quick constructies bedenkt die vooral ten koste van anderen gaan.
je snapt zelf ook dat zolang jij allerlei documenten met je naam erin gaat posten vanuit een Fok! username, dat dit ook de andere kant op werkt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand van de gemeente en overheid, daarop wil ik mijn verdienmodel gaan focussen.
Ja maar moet er niet juist in zo'n ondernemingsplan hoe je van plan bent dit te bewerkstelligen? Hoe ga je die woningen regelen? Is er al met gemeenten gesproken bijvoorbeeld? Net als potentiële werkgevers?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Daar heb ik over nagedacht, maar nog niet geschreven in de document. Misschien is het mogelijk een verzekering af te sluiten voor gevallen waarbij een client niet terug kan betalen en ik hanteer strenge voorwaarden aan de clienten die gebruik maken van onze dienst. We zullen ook selectief zijn met wie we toelaten. Strenge selectieproces al vanaf de eilanden waar alleen degenen waarvan we overtuigd zijn dat ze geschikt zijn om naar Nederland te immigreren laten we toe.
Achteraansluiten; deze melkkoe is al door vele anderen gevonden. Moreel verwerpelijk, maar dat is de downside van de soms naïeve regelgeving in NLquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:23 schreef Keep_Walking het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |