Voor sommigen is dat best pijnlijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:50 schreef Ulx het volgende:
Mooi, weer eentje minder. Waarschijnlijk gingen er ook nog wat -al dan niet gecastreerde- leden van het middenkader mee de dood mee.
Wij bieden een dynamische werkomgeving met snelle doorgroeimogelijkheden in een toekomstgerichte sector die razendsnel verandert. .quote:
"Geen dag hetzelfde, altijd nieuwe uitdagingen. Stressbestendigheid is voordeel bij het uitoefenen van de functie"quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wij bieden een dynamische werkomgeving met snelle doorgroeimogelijkheden in een toekomstgerichte sector die razendsnel verandert. .
"Sollicitatieprocedure is analoog aan die van de Rooms Katholieke kerk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wij bieden een dynamische werkomgeving met snelle doorgroeimogelijkheden in een toekomstgerichte sector die razendsnel verandert. .
quote:What is Israel's Dahiyeh doctrine?
One of the areas being targeted by Israel in Beirut tonight is Dahiyeh, where Hezbollah leader Hassan Nasrallah died last week. The area has given its name to Israel’s infamous Dahiyeh doctrine, which is said to have originated in the 2006 war in Lebanon.
At the end of last year, emeritus professor of peace studies at Bradford University Paul Rogers wrote a comment piece for the Guardian on the strategy, which emphasises the use of disproportionate force. Here’s an extract and the link to the full article below:
In July of that year [2006], facing salvoes of rockets fired from southern Lebanon by Hezbollah militias, the IDF fought an intense air and ground war. Neither succeeded, and the ground troops took heavy casualties; but the significance of the war lies in the nature of the air attacks.
It was directed at centres of Hezbollah power in the Dahiyeh area, in the southern suburbs of Beirut, but also on the Lebanese economic infrastructure.
This was the deliberate application of “disproportionate force”, such as the destruction of an entire village, if deemed to be the source of rocket fire. One graphic description of the result was that “around a thousand Lebanese civilians were killed, a third of them children.
Towns and villages were reduced to rubble; bridges, sewage treatment plants, port facilities and electric power plants were crippled or destroyed.”
Two years after that war, the Institute for National Security Studies at Tel Aviv University published Disproportionate Force: Israel’s Concept of Response in Light of the Second Lebanon War. Written by IDF reserve Col Gabi Siboni, it promoted the Dahiya doctrine as the way forward in response to paramilitary attacks.
The head of the Israeli military forces in Lebanon during the war, and overseeing the doctrine, was General Gadi Eizenkot. He went on to be the IDF chief of general staff, retiring in 2019, but was brought back as an adviser to Netanyahu’s war cabinet in October.
quote:Hezbollah in Libanon begon op 8 oktober raketten af te vuren op Israël, Nederland zette het land op 24 oktober 2023(!) op ROOD in de BuZa ReisAdvies-0-Meter met de woorden GA ER NIET HEEN en/of VERTREK NU HET NOG KAN. Maar daar hadden 300/400 "Nederlanders" schijt aan. En nu mogen Onze Jongens/Meisjes van Defensie het vuile werk opknappen
https://www.geenstijl.nl/(...)lmansair-uit-beiroet
Bij elk crisis gebied weer van zulke Nederlanders.. en ik geloof niet dat er ooit goed aan consequenties voor eventueel verblijfsrecht gedacht wordt.quote:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat er over gedacht wordt de Nederlanders die terug worden gehaald wel te laten betalen hiervoor. Prima toch?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Bij elk crisis gebied weer van zulke Nederlanders.. en ik geloof niet dat er ooit goed aan consequenties voor eventueel verblijfsrecht gedacht wordt.
ONZE JONGENS kunnen het weer opknappen!!quote:
Dat lijkt me redelijk maar vooral, check nou eens de verblijfsstatus en ook de grond waarop een status verleend is. Als iemand in “levensgevaar” was in bijv Libanon en daarom een status had, dan moet die gewoon ingetrokken worden en deze persoon weer terug zodra het directe gevaar weg is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat er over gedacht wordt de Nederlanders die terug worden gehaald wel te laten betalen hiervoor. Prima toch?
Er worden flink kosten gemaakt voor het terughalen dus die kunnen op ze verhaald worden.
Het gaat vermoedelijk met name om libanezen die al langere tijd genaturaliseerd zijn en dus over een nl paspoort beschikken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk maar vooral, check nou eens de verblijfsstatus en ook de grond waarop een status verleend is. Als iemand in “levensgevaar” was in bijv Libanon en daarom een status had, dan moet die gewoon ingetrokken worden en deze persoon weer terug zodra het directe gevaar weg is.
sinds 1975 hebben 1500 Libanezen een status gekregen. Er zijn honderden Nederland gerepratieerd. Daar zitten op zeker veel autochtonen Nederlanders bij die daar zijn gaan werken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk maar vooral, check nou eens de verblijfsstatus en ook de grond waarop een status verleend is. Als iemand in “levensgevaar” was in bijv Libanon en daarom een status had, dan moet die gewoon ingetrokken worden en deze persoon weer terug zodra het directe gevaar weg is.
Bron?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat vermoedelijk met name om libanezen die al langere tijd genaturaliseerd zijn en dus over een nl paspoort beschikken.
Dat lijkt mij idd ook terecht en dan wmb - tenzij onvermogend - een factuur van minstens 4 cijfers pp voor de komma.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat er over gedacht wordt de Nederlanders die terug worden gehaald wel te laten betalen hiervoor. Prima toch?
Er worden flink kosten gemaakt voor het terughalen dus die kunnen op ze verhaald worden.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 14:57 schreef Mylene het volgende:
'Beoogd opvolger Hezbollah-leider Nasrallah onbereikbaar sinds Israëlische aanval, mogelijk gedood'
Hezbollah-kopstuk Hashem Safi al-Din, die wordt gezien als potentiële opvolger van de omgekomen Hassan Nasrallah, is onbereikbaar sinds de Israëlische luchtaanval vrijdag waarvan hij het doelwit was. Dit zegt een Libanese veiligheidsbron tegen persbureau Reuters.
Meerdere Arabische en Israëlische media melden op basis van anonieme bronnen dat Safi al-Din is omgekomen, maar Hezbollah heeft dit nog niet bevestigd. Ook het Israëlische leger heeft hier nog geen uitspraken over gedaan.
Reddingswerkers hebben tot nu toe de plek van de aanval in zuidelijk Beiroet niet kunnen doorzoeken vanwege de Israëlische aanvallen, melden verschillende bronnen.
https://www.telegraaf.nl/(...)nval-mogelijk-gedood
quote:
Valt iets bij voor te stellen als het klopt dat in twee weken tijd 104 artsen en ambulance medewerkers overleden zijn en 188 gewond zijn geraakt - dystopische aantallenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 14:57 schreef Mylene het volgende:
'Beoogd opvolger Hezbollah-leider Nasrallah onbereikbaar sinds Israëlische aanval, mogelijk gedood'
Hezbollah-kopstuk Hashem Safi al-Din, die wordt gezien als potentiële opvolger van de omgekomen Hassan Nasrallah, is onbereikbaar sinds de Israëlische luchtaanval vrijdag waarvan hij het doelwit was. Dit zegt een Libanese veiligheidsbron tegen persbureau Reuters.
Meerdere Arabische en Israëlische media melden op basis van anonieme bronnen dat Safi al-Din is omgekomen, maar Hezbollah heeft dit nog niet bevestigd. Ook het Israëlische leger heeft hier nog geen uitspraken over gedaan.
Reddingswerkers hebben tot nu toe de plek van de aanval in zuidelijk Beiroet niet kunnen doorzoeken vanwege de Israëlische aanvallen, melden verschillende bronnen.
https://www.telegraaf.nl/(...)nval-mogelijk-gedood
Dat was een vraag van mij aan jou. Vroeg of hij een datum wilde prikken. Maar laaien we 1900 of 1800 als datum prikken. Vind je dat goed?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er,jij durft geen datum te noemen.
Je draait om de hete brij heen.
Prima, doen we 1800.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat was een vraag van mij aan jou. Vroeg of hij een datum wilde prikken. Maar laaien we 1900 of 1800 als datum prikken. Vind je dat goed?
Dat lijken mij niet de mensen die rsmpplekken doorzoeken op slachtoffers.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Valt iets bij voor te stellen als het klopt dat in twee weken tijd 104 artsen en ambulance medewerkers overleden zijn en 188 gewond zijn geraakt - dystopische aantallen
Natuurlijk. Vrijwel alle reacties online die meer bombardementen willen zien zijn mensen die ver, ver weg van dit conflict zitten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik volg op Facebook een pagina waar iedereen foto’s kan plaatsen waar hij of zij in de wereld is. Het valt me op dat er op het moment veel foto’s worden geplaatst van mensen uit Israël en Libanon en dat ze reageren op elkaars foto’s met dat ze allemaal vrede willen. Dat ze het zat en beu zijn en niet nog meer doden willen.
Het bestond toen niet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima, doen we 1800.
Leg uit waarmee op die datum Israel begonnen is met alle agressie.
Het zit er natuurlijk aan te komen. De vraag is wat precies getroffen gaat worden en of Israël zich een beetje gaat inhouden of dat ze een duidelijk statement willen maken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Overigens nu toch weer veel buzz van een aanstaande aanval op Iran.
Ja dat is everyones guess. Ik denk dat zelfs de VS dit niet helemaal zichtbaar heeft.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zit er natuurlijk aan te komen. De vraag is wat precies getroffen gaat worden en of Israël zich een beetje gaat inhouden of dat ze een duidelijk statement willen maken.
Waarom kom je dan met die datum als begin van de Israëlische agressie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |