quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Heeft Israel nukes?quote:
Hopelijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:08 schreef Confetti het volgende:
Dit wordt de rest van de avond naar een rustige blauwe lucht kijken denk ik.
Isral gaat nu zelf hard terugslaan maar niet genadeloos. Iran gaat dat slaafs slikken en dan is het weer voorbij. Kunnen ze weer verder in Libanon met gods werk.
Moet zeggen het valt nog mee. Lockheed wel op +4% ja. Heb die van de week toevallig nog beetje bij gekochtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Door deze oorlog zijn alle beurzen aan het dalen.
Behalve het aandeel lockheed martin......
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is eerder Isral die dit in een geweldspiraal laat draaien. De VS was vooral bezig om een staakt het vuren te krijgen.quote:
Goudprijs gaat richting 78K.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Moet zeggen het valt nog mee. Lockheed wel op +4% ja. Heb die van de week toevallig nog beetje bij gekocht
NOOOOEOEEEEEKKKSquote:
En wat gaat Trump met dit conflict doen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Biden staat al weer te popelen om oorlog te voeren, smerige hitser.
Jawel. Israel heeft nukes, alleen hebben zij dat nooit officiel bevestigd.quote:
Ik mag toch hopen dat die verstandig kant kiezen en Isral dit zelf uit laten doen. Eventueel sanctioneren bij een reactie richting Iran.quote:
Hebreeuws heet datquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Starhopper het volgende:
Spreekt iemand Israels? Hij spreekt nu over de terroristen?
Helemaal niks. Want die gaat niet herkozen wordenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat gaat Trump met dit conflict doen?
Daarom ook ballistische raketten. Die zijn moeilijker te onderscheppen. Als het symbolisch was hadden ze kruisraketten en drones gebruikt zoals vorige keer.quote:
Hebreeuws.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Starhopper het volgende:
Ja mag ook.quote:
Dat doen ze omdat er meer komt?quote:
Is die president van de vs?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Israels?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Starhopper het volgende:
Boe roepen op X?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Als Biden niet heel stellig afstand durft te nemen van Isral dan gaan de Democraten daar echt wel op inleveren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Helemaal niks. Want die gaat niet herkozen worden
quote:
ik spreek wel wat libanonsquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Starhopper het volgende:
Wie bedoelen ze dan? Zichzelf zeker?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Starhopper het volgende:
Perzisch of Farsi daarentegenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Hebreeuws is net zo'n graflelijke taal als Arabisch.
Schijnt dat pro Isral zijn nog steeds voordeliger is voor de democraten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Als Biden niet heel stellig afstand durft te nemen van Isral dan gaan de Democraten daar echt wel op inleveren.
Je kunt niet eindeloos een agressieve expansieve staat blijven steunen.
Hebben ze zichzelf aangedaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:15 schreef Triggershott het volgende:
Israel has become the punching bag of the Middle East.
Dit is nog maar het begin.
nouja het is ook vooral wishful thinking van mijn kant natuurlijkquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Als Biden niet heel stellig afstand durft te nemen van Isral dan gaan de Democraten daar echt wel op inleveren.
Is geen smiley waard hoor, gewoon weer een golf van geweld waar de meeste doden aan de andere kant gaan vallen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:15 schreef Triggershott het volgende:
Hadden die er ook niet 1 van Rusland? Die bleek ook wat achterhaald.quote:
Dat valt reuze mee. De meeste Dems zijn ook gewoon pro Isral.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van het einde van de Ayatollahs.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:15 schreef Triggershott het volgende:
volgens google 90 ook ballistic, dus teheran kan helemaal platquote:
Jezus man waar is de Iron Dome...?quote:
Het is echt heel triest je standpunt te laten afhangen van de vraag of het je stemmen kost of dat je stemmen wint.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnt dat pro Isral zijn nog steeds voordeliger is voor de democraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |