Ik heb meermaals gelezen /gezien dat mensen bedragen gestort kregen, dit terugstortten en vervolgens dat het originele bedrag weer weggehaald werd van de rekening. Dus zijn ze dat bedrag dubbel kwijt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:36 schreef freak1 het volgende:
[..]
en met "deze" manier bedoel je via credit card betalingen?
tja, wat is oplichting en wat is dommigheid? je hebt iig nooit een bank kunnen binnenlopen, een creditcard op de balie kunnen leggen en zeggen schrijf even geld vanaf mijn kaart over naar mijn rekening.
er zijn wel mensen geweest die met een gestolen kaart spullen hebben gekocht online. of idd via paypal geld overschrijven naar een andere rekening. dat soort dingen kunnen wel, maar zogauw de kaart als gestolen is aangemerkt gaat er een heel ander systeem in werking.
zolang het geld wat je hebt ontvangen ter goeder trouw is aangenomen, is het gewoon van jou.
voor zover ik dat weet is er in het verleden vooral getruct met cheques. dat er cheques opgestuurd werden, die werden gecashed en dat geld kreeg je tot de uitgevende bank de cheque verifieerde. bij verifieering kwam het aan het licht dat het een ongedekte cheque was en trok de bank het geld terug. en was je de pineut, dan had je maar geen ongedekte cheque moeten cashen.
hetzelfde bij een paypal of CC betaling, zolang die op pending staat, moet je je niet rijk rekenen. maar zogauw die verwerkt is, is het gewoon klaar. dan kan best de uitgever nog bij je terugkomen en dat geld terugvragen, maar als jij kan aantonen dat het ter goeder trouw is, zijn ze redelijk kansloos.
maargoed, als iemand bij je komt en die zegt, ik maak even 10K over met een CC, en vervolgens krijg je een loze mail dat het geld echt is overgemaakt, en dan pin je 9K, doet het in een pakket en sturut het op.. tja, dan moeten er wel wat alarmbellen af gaan.
en mbt je vraag
hoe wil je dat doen? je hebt een paypal account en maakt geld over. hoe ben je dan oipgelicht? omdat je betaald met valse CC? creditcard maatschappij probleem. omdat je je product niet krijgt? dan krijg je je geld wel terug, mits de betaling is aangemerkt als betaling voor goederen/zakelijke dienst. en dan gaat paypal proberen dat geld weer terug te halen bij de ontvanger
in het kort, ik snap je vraag niet
gelezen/gezien, oftewel niet zelf meegemaakt, je kent geen mensen in persoon die dit hebben meegemaakt, maar je hebt het op het internet gelezen, let's seequote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ik heb meermaals gelezen /gezien dat mensen bedragen gestort kregen, dit terugstortten en vervolgens dat het originele bedrag weer weggehaald werd van de rekening. Dus zijn ze dat bedrag dubbel kwijt.
in dit voorbeeld is er niets gebeurd, er is een random bedrag gestort, en de persoon heeft de customer service gebeld. customer service geeft hem niet zo;n goed advies, maar lost het uiteindelijk wel op. er wordt allemaal geroepen dat dit een scam is, maar zelfs de TS geeft aan dat uiteindelijk er niks gebeurd is. mooie scam. nextquote:
dit heeft niets met credit cards te maken. en zelfs hier kan niet worden aangetoond dat het een scam is. iemand heeft geld gekregen, degene die het geld heeft gestort heeft een dispute aangemaakt omdat het per ongeluk is gegaan. even afwachten aangeven wat jouw kant van het verhaal is en dat geld wordt teruggestort. klaar. niemand is er ene cent slechter van geworden. dus ook hier zie ik de scam niet.quote:
wat kan gebeuren? want de linkjes die je stuurt zijn geen scams.quote:Mijn vraagit kan dus toch gewoon gebeuren? of is dit tegenwoordig niet meer mogelijk op een of andere wijze?
'maargoed wat je tegenwoordig nog wel eens ziet gebeuren is dat mensen idd een betaling overmaken via een betaalprovider waarbij storneren mogelijk is. bijv. paypal dmv een dispute. vervolgens wordt degene die de betaling heeft gehad terwijl het dispute loopt aangespoord om buiten het dispute ook het geld nog terug te betalen. vervolgens wordt het dispute toegekend en dan ben je het geld dus kwijt, en heb je het ook nog eens los overgemaakt. 'quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:16 schreef freak1 het volgende:
[..]
gelezen/gezien, oftewel niet zelf meegemaakt, je kent geen mensen in persoon die dit hebben meegemaakt, maar je hebt het op het internet gelezen, let's see
[..]
in dit voorbeeld is er niets gebeurd, er is een random bedrag gestort, en de persoon heeft de customer service gebeld. customer service geeft hem niet zo;n goed advies, maar lost het uiteindelijk wel op. er wordt allemaal geroepen dat dit een scam is, maar zelfs de TS geeft aan dat uiteindelijk er niks gebeurd is. mooie scam. next
[..]
dit heeft niets met credit cards te maken. en zelfs hier kan niet worden aangetoond dat het een scam is. iemand heeft geld gekregen, degene die het geld heeft gestort heeft een dispute aangemaakt omdat het per ongeluk is gegaan. even afwachten aangeven wat jouw kant van het verhaal is en dat geld wordt teruggestort. klaar. niemand is er ene cent slechter van geworden. dus ook hier zie ik de scam niet.
[..]
wat kan gebeuren? want de linkjes die je stuurt zijn geen scams.
mensen roepen maar meteen dat het scams zijn.
maargoed wat je tegenwoordig nog wel eens ziet gebeuren is dat mensen idd een betaling overmaken via een betaalprovider waarbij storneren mogelijk is. bijv. paypal dmv een dispute. vervolgens wordt degene die de betaling heeft gehad terwijl het dispute loopt aangespoord om buiten het dispute ook het geld nog terug te betalen. vervolgens wordt het dispute toegekend en dan ben je het geld dus kwijt, en heb je het ook nog eens los overgemaakt.
maargoed, met banken en credit cards is dit allemaal niet zo makkelijk mogelijk.
Linker of rechter neusgat?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:39 schreef Nober het volgende:
Ik heb het bedrag al opgemaakt. Hiermee is de zaak afgesloten. Bedankt TS. Prettig weekend!
dan ben je wel echt onduidelijkquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:35 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'maargoed wat je tegenwoordig nog wel eens ziet gebeuren is dat mensen idd een betaling overmaken via een betaalprovider waarbij storneren mogelijk is. bijv. paypal dmv een dispute. vervolgens wordt degene die de betaling heeft gehad terwijl het dispute loopt aangespoord om buiten het dispute ook het geld nog terug te betalen. vervolgens wordt het dispute toegekend en dan ben je het geld dus kwijt, en heb je het ook nog eens los overgemaakt. '
Dit is exact wat ik al die tijd bedoelde.
quote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:47 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Scammers gebruiken een gestolen creditcardrekening, als je het terug overmaakt dan verdwijnt het dubbel van je bank (originele storting wordt door de bank teruggedraaid + het bedrag wat je vriendelijk teruggegeven hebt)
heb je het continue over dat het een bekende scam is als er geld op je rekening wordt gestort, je hebt het over credit cards, maar eigenlijk bedoelde je dus via paypal domme mensen proberen op te lichten, iets wat niets met het punt van TS te maken heeft.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:55 schreef Pajanus het volgende:
Tja even advocate van the devil (of hoe je het noemt)
Als iemand zomaar geld stort zou ik het ook niet terugstorten, is een bekende scam.
Je maakt er grappen over maar zo is het wel. M'n opa heeft dit in het verleden ook eens gehad, volgens de wet kan je dan idd je geld terug eisen maar mevrouw bleek uitkeringstrekker dus had het geld idd op gemaakt en verder leefde ze op minimum wat mag dus we konden niks bij haar halen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:39 schreef Nober het volgende:
Ik heb het bedrag al opgemaakt. Hiermee is de zaak afgesloten. Bedankt TS. Prettig weekend!
Beslag op uitkering laten leggen?quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:31 schreef YoshiBignose het volgende:
je dan idd je geld terug eisen maar mevrouw bleek uitkeringstrekker dus had het geld idd op gemaakt en verder leefde ze op minimum wat mag dus we konden niks bij haar halen.
Een uitkering zit meestal al onder de beslagvrije voet. Dus daar kan geen beslag op gelegd worden.quote:
De bijstandsuitkering voor 2024 is iets van 1200-1300 euro per maand. Daar komen eventuele toeslagen nog bij op natuurlijk.quote:Bent u alleenstaand zonder kinderen? Dan is uw beslagvrije voet in 2024 maximaal ¤ 1.996,21. Bent u een alleenstaande ouder? Dan is uw beslagvrije voet in 2024 maximaal ¤ 2.162,60.
Het was nog erger ze had zelfs een schuld aan het SVB die ook al werd ingelost. Ze kon dus niet nog minder verdienen dan dat. Tja, net pech dat je dan geld overboekt naar zo'n grote sloeber. Wel zonde...quote:
Ja echt. Uitkeringsland zit vol met dat soort lieden. Volstrekt immoreel, en zoveel mogelijk profiteren van een ander c.q. leven op andermans centen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Het was nog erger ze had zelfs een schuld aan het SVB die ook al werd ingelost. Ze kon dus niet nog minder verdienen dan dat. Tja, net pech dat je dan geld overboekt naar zo'n grote sloeber. Wel zonde...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |