Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.quote:
Oh dat zou wel fijn zijn voor TS dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:26 schreef Piles het volgende:
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
[..]
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.
Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
kan het zijn dat die rekening van je vriendin alleen geld accepteert van een vaste tegenrekening?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:15 schreef fishman009 het volgende:
Ik heb met mijn domme kop een behoorlijk geld bedrag overgemaakt naar een verkeerd IBAN nummer.
In het kort: Ik wilde geld overmaken van mijn Rabo rekening naar de Revolut rekening van mijn vriendin. Via de app lukte op dat moment niet. Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Ik heb al contact gehad met de Rabobank, maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen.
Hierop contact gehad met Ideal. Die zijn wel behulpzaam en hebben e.e.a. voorgelegd aan hun betaaldienstverlener Stripe. Deze laat echter niets van zich horen.
Heb ook al 1 cent overgamaakt met contactinfo e.d.
Iemand tips wat ik nog kan doen of wat de juiste weg te bewandelen is?
Overboeking is halverwege augustus gedaan.
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:26 schreef Piles het volgende:
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
[..]
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.
Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
wanneer heb je het overgemaakt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:42 schreef fishman009 het volgende:
Nee, die rekening heeft een eigen IBAN, die had ik moeten gebruiken.
https://www.rabobank.nl/p(...)-betaling-terughalenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:43 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rabobank.nl/p(...)-betaling-terughalen
vandaar dat ik vroeg wanneer het was overgemaakt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het de rekening van een groot bedrijf is, heb je best kans dat ze betalingen die ze niet kunnen plaatsen (of waar een betaalkenmerk ontbreekt) gewoon weer terugboeken.
Zo'n bedrijf heeft geen zin in uitzoekwerk voor onduidelijke overboekingen of onbekende posten in de boekhouding.
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:43 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
Google geen resultaat. Chatgpt heb ik nog nooit mee gewerkt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
En hoe weet ChatGPT dit dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
Wat staat er in je Rabo-rekeningenafschrift/overzicht qua omschrijving?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:15 schreef fishman009 het volgende:
Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Als het rekeningnummer van een bedrijf is, staat dit mogelijk ergens op een website, in de online register of op een forum.quote:
quote:Sorry, maar ik kan geen specifieke informatie opzoeken over rekeningnummers of andere persoonlijke gegevens. Voor vragen over een rekeningnummer kun je het beste contact opnemen met je bank of de instantie die verantwoordelijk is voor de rekening.
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de ibanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:57 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dat kan toch niet als je het zelf overmaakt ?
dit kan nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |