abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:41:08 #1
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215147007
Bij welke radiozender ben je nog welkom om nieuwe muziek te leren kennen?

Vroeger kon je op 3FM echt fantastische nieuwe muziek leren kennen. Echter is het voor mij als begin dertiger echte oor-stront wat ze daar draaien... :')

Ik hou van pop, alternative, zware metal, blues, jazz, soul, klassiek en ga zo maar door. Ook punk kan ik soms trekken.

Wat is jullie bron?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_215147159
https://www.radiofrance.fr/fip
Ze hebben zenders voor allerlei genres (of de algemene met een mix van alles), geen reclame, geen gelul, hand picked muziek incl track info.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:10:18 #3
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215147268
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 15:59 schreef Farenji het volgende:
https://www.radiofrance.fr/fip
Ze hebben zenders voor allerlei genres (of de algemene met een mix van alles), geen reclame, geen gelul, hand picked muziek incl track info.
Ken je Pinguin Radio? Ook wel een paar toffe dingen op gehoord
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_215147443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:10 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Ken je Pinguin Radio? Ook wel een paar toffe dingen op gehoord
Nee kende ik nog niet, ga ik uitchecken!
pi_215147956
Ik kom weleens voor mij mieuwe muziek tegen via podcasts of tiktok videos. En dan is Shazam erbij pakken het makkelijkst (op mobiel via splitscreen en Shazammen).

Kevin Macleod in your arms (intro van Salty Cracker)

Harmonious Convergence Channel Casually strange (Intro Turd Flinging Monkey show)

Trans siberian orchestra A mad russians christmas instrumental (Marvel's Hawkeye)

En dan zoeken via niet nader te noemen sources of kopen via qobuz etc. Die kevin macleod en HCC zijn van recente artiesten en gratis te gebruiken.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 04:44:35 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215181925
Hoe 'raar' mag het zijn? Dit zit iig in de bookmarks van m'n speler, het zijn zenders met best wat hedendaagse muziek in de playlist.

Niet heel buitenaards:
- BBC 6 Music. Breed, semi-alternatief.
- Pinguin Radio + subzenders.
- Urgent FM (uit Gent). Breed en algemeen. Wel genreprogrammering in de avond.
- Les Inrocks. Frans, rock en indie.
- Couleur 3. Zwitsers. Muzikaal wat 3fm eigenlijk had moeten zijn.

De rest mag je openklappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 05-10-2024 07:00:21 ]
pi_215184947
Radio? Van alle nieuwe muziek ik jaarlijks ontdek - en dat zijn honderden nummers - ontdek ik er hooguit 2-3 op de radio. Er zijn in Nederland niet of nauwelijks radiozenders waar je nog verrast kunt worden; het is één grote bak ellende.

Mijn bron is voor 98-99% Spotify en voor circa 1-2% YouTube, dat soms iets voorschotelt op basis van algoritmes. Wat Spotify betreft ga ik zelf actief op zoek. Het goede aan Spotify is dat het wekelijks een "Release Radar" voorschotelt op basis van je luistergedrag. Ook "Discover Weekly" is een lijst met muziek die op je luistergedrag is gebaseerd.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:18:52 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215185033

[ Bericht 34% gewijzigd door Eightyone op 06-10-2024 13:21:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')