abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215138542
quote:
Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.

De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.

Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.

Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Israël begonnen, in oktober vorig jaar. Het Israëlische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon

pi_215138566
twitter
pi_215138568
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:10 schreef egayalS het volgende:

[..]
Je bedoelt in het door Israël in 1967 bezette stukje van Jeruzalem.
Nee. Ik bedoel in Israël. De joodse staat Israël. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_215138606
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Veel 'buzz' inderdaad nu. Ik gok vandaag nog.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215138623
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:05 schreef egayalS het volgende:
Goede interview met Libanese journalist Kim ghattas over de recente gebeurtenissen in Libanon Ik volg haar al een tijdje maar wist niet dat ze een Nederlandse moeder had.

Interessante vrouw. Ik denk dat je het De Balie gesprek ook wel kan waarderen, dat is iets langer en gaat dieper in op allerlei onderwerpen:

quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 23:20 schreef oblo het volgende:
Interessant gesprek in De Balie met Kim Ghattas. Een hele intelligente vrouw met veel kennis. Vooral interessant als je een geluid vanuit Libanon wil horen.

Helaas maakt Erwin van Veen ook deel uit van het gesprek dus moet je je door zijn stukjes heenworstelen.

pi_215138805
https://nos.nl/video/2539(...)hezbollah-s-probleem
Ik heb het te doen met het Libanon waar de islam niet te baas is. Ook een typisch herhalende cirkel van nieuws daar in die regio. Jarenlang hele stoere dingen roepen, maar zodra de shit aan is smeren de extremistische aanhangers hem en maken ze het iedereens probleem. Heb beelden gezien van Hezbollah gezinnen die op straat gedwongen werden eerst hun Hezbollah symbolen van de auto af te halen voor ze verder mochten. Algehele ontwapening van die club is de enige route naar vrede, maar doe het maar eens met een machteloze VN en een compleet gefaalde centrale overheid tegen tienduizenden jonge kerels met een machinegeweer.

En nee Israel is ook geen lieverdje, maar als je deze doodscult niet wil ontwapenen moet je je schamen. De recent gesneuvelde leider wilde bijvoorbeeld iedere homo vermoorden.
pi_215138829
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/video/2539(...)hezbollah-s-probleem
Ik heb het te doen met het Libanon waar de islam niet te baas is. Ook een typisch herhalende cirkel van nieuws daar in die regio. Jarenlang hele stoere dingen roepen, maar zodra de shit aan is smeren de extremistische aanhangers hem en maken ze het iedereens probleem. Heb beelden gezien van Hezbollah gezinnen die op straat gedwongen werden eerst hun Hezbollah symbolen van de auto af te halen voor ze verder mochten. Algehele ontwapening van die club is de enige route naar vrede, maar doe het maar eens met een machteloze VN en een compleet gefaalde centrale overheid tegen tienduizenden jonge kerels met een machinegeweer.

En nee Israel is ook geen lieverdje, maar als je deze doodscult niet wil ontwapenen moet je je schamen. De recent gesneuvelde leider wilde bijvoorbeeld iedere homo vermoorden.
Ja, de conservatieve islam heeft niet zoveel met homo- en vrouwenrechten, of rechten voor wie dan ook zolang ze de 'waarheid' niet omarmen.

Ik hoop vooral dat al die rozeharige woke studenten die zich nu maar wat graag voor het karretje van islamisten laten spannen een keer wakker worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215138917
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lijkt me het met opzet verspreiden van valse info. Ik vermoed dat men nu de grensregio sterk in de gaten houdt, met name met infrarood camera's. Hezbollah zal zich gaan voorbereiden en dat geeft de israëlisch de kans bewegingen waar te nemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215138943
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 17:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
BNW is verderop.
[..]
Nee hoor, alleen Hamas en Hezbollah zijn Israël aan het aanvallen.
[..]
In feite doe je dat wèl, want je wilt dat Israël optyft.

Wat denk je wat voor precedent dat schept.
Ik wil niet dat Israel optieft, ik wil dat we stoppen met geld in die bodemloze put duwen.

Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met die miljarden die verdwijnen.
Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met de aanslagen die wij hier te verduren krijgen.

Israel mag wat mij betreft doen wat ze willen, maar daar wil ik de kosten niet van betalen want we betalen nu al 80 jaar en de situatie wordt alleen maar grimmiger. Zowel daar als in Europa.

Waarom wil je die shit en ellende laten voortduren ?
  Overall beste user 2022 maandag 30 september 2024 @ 18:37:45 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215139010
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:30 schreef Jouska het volgende:

[..]
Ik wil niet dat Israel optieft, ik wil dat we stoppen met geld in die bodemloze put duwen.

Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met de aanslagen die wij hier te verduren krijgen.

Israel mag wat mij betreft doen wat ze willen, maar daar wil ik de kosten niet van betalen want we betalen nu al 80 jaar en de situatie wordt alleen maar grimmiger. Zowel daar als in Europa.

Het enige geld dat daarheen gaat gaat naar Palestijnen. Je wilt die hulp stopzetten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215139073
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het enige geld dat daarheen gaat gaat naar Palestijnen. Je wilt die hulp stopzetten?
Afgelopen week nog 26.38 miljard naar Israel door de Amerikanen.
En Europa heeft de afgelopen 80 jaar natuurlijk ook al tientallen zo niet honderden miljarden naar die bodemloze put geduwd.

Hier lopen de mensen bij de voedselbank, kunnen stroom niet meer betalen, pensioenleeftijd gaat naar 70, huizen zijn niet te betalen.
En we krijgen de shit en ellende op ons dak. Afgelopen maand weer een Syrier die mense overhoop steekt.

Jij bent (neem ik aan) Nederlander. Waarom ben je daar niet bozer over? Waarom al die moeite om Israel in stand te houden in een onleefbare regio ?
  Overall beste user 2022 maandag 30 september 2024 @ 18:44:22 #12
3928 Ulx
pi_215139080
Waarom moet ik een pesthekel aan vluchtelingen hebben?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 30 september 2024 @ 18:51:01 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215139148
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:43 schreef Jouska het volgende:

[..]
En Europa heeft de afgelopen 80 jaar natuurlijk ook al tientallen zo niet honderden miljarden naar die bodemloze put geduwd.
Ow, dus omdat de "lusten", zijn: het feit dat de VS ze miljarden steunt, moeten wij vluchtelingen opnemen, en dat zijn de "lasten".

Koekkoek 8)7

quote:
Hier lopen de mensen bij de voedselbank, kunnen stroom niet meer betalen, pensioenleeftijd gaat naar 70, huizen zijn niet te betalen.
En we krijgen de shit en ellende op ons dak. Afgelopen maand weer een Syrier die mense overhoop steekt.

Jij bent (neem ik aan) Nederlander. Waarom ben je daar niet bozer over? Waarom al die moeite om Israel in stand te houden in een onleefbare regio ?
Kun je nog een keer uitleggen wat Israel te maken geeft met al die migranten weren?
&lt;signature here&gt;.
  maandag 30 september 2024 @ 18:53:31 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215139172
quote:
Israel mag wat mij betreft doen wat ze willen, maar daar wil ik de kosten niet van betalen
Ben jij amerikaan ofzo joh?

Moet je ff mailtje naar de president sturen, dat die ophoud met geld naar israel overmaken.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 30 september 2024 @ 18:55:32 #15
3928 Ulx
pi_215139183
@Jouska: Aangezien je nogal eens stelt dat joden uit Europa komen moeten die 7,5 miljoen mensen neem ik aan in Europa worden opgevangen? Gaat dat niet veel meer problemen opleveren? Voor dat vraagstuk moet er wel een definitieve oplossing komen, of niet soms?
pi_215139192
quote:

[..]

Hoeveel geld heeft Nederland volgens jou overgemaakt aan Israël dit jaar?
pi_215139202
Ik vind deze dan wel weer grappig...

twitter
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 30 september 2024 @ 18:58:03 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_215139206
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
@:Jouska: Aangezien je nogal eens stelt dat joden uit Europa komen moeten die 7,5 miljoen mensen neem ik aan in Europa worden opgevangen? Gaat dat niet veel meer problemen opleveren? Voor dat vraagstuk moet er wel een definitieve oplossing komen, of niet soms?
Madagaskar , oosten van het Oeral-gebergte , bepaalde kampen in Polen...
RED ONS HENNIEGOD
pi_215139226
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:43 schreef Jouska het volgende:

[..]

Wat amerika uitgeeft daar hebben we niks van te vinden. Ons geld niet, raakt ons niet
Sinds 2000 heeft Europa 1,1 miljard aan hulp gegeven aan de Palestijnen. Als je rekent dat Europa een kwart van het UNRWA budget voor zijn rekening neemt, dat gaat het inderdaad om gruwelijk veel geld.
pi_215139233
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ben jij amerikaan ofzo joh?

Moet je ff mailtje naar de president sturen, dat die ophoud met geld naar israel overmaken.
Waarom vind je het zo fijn dat Nederland bakken met geld opstuurt naar die regio ?

Leg dat eerst eens uit.
  Overall beste user 2022 maandag 30 september 2024 @ 19:05:19 #21
3928 Ulx
pi_215139257
quote:
9s.gif Op maandag 30 september 2024 18:58 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Madagaskar , oosten van het Oeral-gebergte , bepaalde kampen in Polen...
Even serieus: recht van terugkeer naar Europa zou zonder meer mogelijk moeten zijn, compleet met teruggave van de oorspronkelijke woningen of wat er nu op gebouwd is. Dat is vervelend voor Amsterdam, want de Stopera zal men moeten afbreken net als delen langs en van de Wibautstraat en zo, en uiteraard zullen heel wat mensen moeten worden onteigend, maar als dat moet dan moet dat maar.
pi_215139259
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
@:Jouska: Aangezien je nogal eens stelt dat joden uit Europa komen moeten die 7,5 miljoen mensen neem ik aan in Europa worden opgevangen? Gaat dat niet veel meer problemen opleveren? Voor dat vraagstuk moet er wel een definitieve oplossing komen, of niet soms?
Wat mij betreft mogen Israeli's per direct hierheen komen ja. Geen enkel probleem mee.
Ik wed dat Israeli's binnen no-time volledig geintegreerd zijn in onze Westerse samenleving.

Als jij naar een land als Israel kijkt, en naar de landen om Israel heen...
Moslims, moslims, moslims, moslims, moslims, Israeli's, , moslims, moslims, moslims, moslims, moslims, moslims.
Wie is er dan de vreemde eend in de bijt ?
pi_215139260
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:02 schreef Jouska het volgende:

[..]
Waarom vind je het zo fijn dat Nederland bakken met geld opstuurt naar die regio ?

Leg dat eerst eens uit.
Welke bakken met geld stuurt Nederland dan? Want waar je eerder mee aan kwam zetten was de us
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215139263
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoeveel geld heeft Nederland volgens jou overgemaakt aan Israël dit jaar?
Teveel, en de afgelopen 80 jaar ook teveel.

Waarom zouden we 1 cent overmaken naar Israel ?
Wat is ons voordeel daarvan ?
pi_215139272
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik hoop vooral dat al die rozeharige woke studenten die zich nu maar wat graag voor het karretje van islamisten laten spannen een keer wakker worden.
Nooit gebeurt.

Is dit het niveau van het debat hier? Dingen verzinnen om een oorlog goed te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')