abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215143797
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De Golanhoogten op Syrië en de Westbank op Jordanië veroverd in 1967 nadat Israël werd aangevallen, vind ik weinig mis mee.
Eens, ook al vinden de VN dit niet leuk en worden de gebieden internationaal niet erkend. De Golanhoogten zijn strategisch zo belangrijk dat ik niet verwacht dat Israël daar ooit vertrekt.
pi_215143810
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De Golanhoogten op Syrië en de Westbank op Jordanië veroverd in 1967 nadat Israël werd aangevallen, vind ik weinig mis mee.
Ik geef ook verder geen mening over goed/fout/(on)rechtvaardig. Dat laat ik liever in het midden. Alle partijen zijn al zo fout geweest in dit conflict, ik laat dat voor wat het is.

Maar wat ik dus stel is dat Israël niet vies is om wat aan landjepik te doen als het mogelijk is. Daarom valt het nu ook niet uit te sluiten. Ik zie het niet direct gebeuren, maar het zou naïef zijn om het uit te sluiten.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:02:04 #253
8781 crew  Frutsel
pi_215143830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De vraag wordt doorgaans gesteld met een kwaadaardige intentie.
Als je zelf twee keer reageert en je (niet jij dus) krijgt als enige reactie " :') " dan vind ik dat toch wel jammer en onnodig.
Het bericht was dus meer aan hem ( (Cuendillar dus) gericht dan aan jou ;)

quote:
Wat de doelen zijn van Israël weet alleen Israël. Hezbollah verzwakken en de veiligheid in Noord-Israël verbeteren, lijkt mij een plausibel doel. Hoe je de veiligheid op langere termijn waarborgt..misschien door een bufferzone te creëren, maar daar kan je eigenlijk niks over zeggen. 'Landjepik', in de zin van permanent Libanees grondgebied aan Israël toevoegen, lijkt mij niet realistisch. Daar heeft Israël niets mee te winnen.
Naja, andere doel is natuurlijk om alle invloed van Iran en zijn proxies in de hele regio te vernietigen (wat niet gaat lukken denk ik) of te verzwakken.
pi_215143858
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als je zelf twee keer reageert en je (niet jij dus) krijgt als enige reactie " :') " dan vind ik dat toch wel jammer en onnodig.
Het bericht was dus meer aan hem ( (Cuendillar dus) gericht dan aan jou ;)
[..]
Naja, andere doel is natuurlijk om alle invloed van Iran en zijn proxies in de hele regio te vernietigen (wat niet gaat lukken denk ik) of te verzwakken.
Iran gaat de proxies inderdaad gewoon weer terug opbouwen. Je zult dan Iran zelf moeten uitschakelen wellicht..

Israël koopt er 'veilige' tijd mee. Iets wat ze in hun korte bestaan al constant aan het doen zijn, gezien een definitieve oplossing nog niet in het verschiet ligt. In de huidige situatie hebben ze ook niet veel keus volgens mij.

Maar het is gewoonweg treurig om zoveel menselijk leed te zien bij onschuldige slachtoffers in de regio al deccenia lang.
pi_215143868
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En nu inhoudelijk? Of is dat teveel gevraagd?
Jij eerst. Maar als je niet verder komt dan onnozele landjepik-argumenten, dan hoeft het niet.
Intolerant voor intolerantie
pi_215143879
Het viel Israël ook op dat deze man peentjes zat te zweten :D
Arme man, je zou bijna medelijden met 'm krijgen. Bijna...

Doodsbang en zwetend. Zo omschrijven Israëlische media Sheikh Naim Qassem de nieuwe plaatsvervangend baas van Hezbollah. Hij verscheen in een video waarin hij zei dat de terreurgroep „volledig voorbereid’ is op de strijd tegen Israël.
Hij benadrukte, telkens het zweet van zijn voorhoofd wegvegend, vanaf een geheime locatie in Beiroet nooit te zullen buigen en altijd achter Hamas in Gaza te blijven staan en het gebied ’te verdedigen.’ Volgens de Times of Israël zat hij er heel ongemakkelijk bij.

https://www.telegraaf.nl/(...)vig-zwetend-in-beeld

Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:07:50 #257
8781 crew  Frutsel
pi_215143881
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jij eerst. Maar als je niet verder komt dan onnozele landjepik-argumenten, dan hoeft het niet.
Dat kun je dan beargumenteren op een normale manier aub. Met alleen " :') " komen we nergens.
Je kan beter
pi_215143885
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:35 schreef KingRadler het volgende:
Is Israël nu aan het uitlokken, vernietig ons maar wij hebben Amerika achter ons.
Niemand kan Israël nog stoppen.
Wie zouden ze moeten uitlokken? Ze doen gewoon wat ze op 7 oktober 2023 hebben aangekondigd: geen tolerantie meer voor intolerantie. Terroristengroeperingen zullen nooit meer een basis van macht kunnen hebben aan, of in de buurt van, de Israëlische grens.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:08:44 #259
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215143890
quote:

[..]
En, heb je de rest van de Posts al gelezen?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:09:52 #260
438527 MissButterflyy
pi_215143897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:07 schreef Tjoent het volgende:

Doodsbang en zwetend. Zo omschrijven Israëlische media Sheikh Naim Qassem de nieuwe plaatsvervangend baas van Hezbollah. Hij verscheen in een video waarin hij zei dat de terreurgroep „volledig voorbereid’ is op de strijd tegen Israël.
Hij benadrukte, telkens het zweet van zijn voorhoofd wegvegend, vanaf een geheime locatie in Beiroet nooit te zullen buigen en altijd achter Hamas in Gaza te blijven staan en het gebied ’te verdedigen.’ Volgens de Times of Israël zat hij er heel ongemakkelijk bij.

[ afbeelding ]
Als dit echt van de zenuwen zou zijn… Heeft die man zelf gekozen voor zijn functie of niet? :')
pi_215143899
quote:

[..]
Je reageerde met een ' :') 'op een post van @MissButterflyy die zich afvroeg of Israël land zou innemen.

Daarop reageerde ik dus dat het niet ondenkbaar is, gezien het verleden.

Als de enige reactie daarop weer diezelfde smiley is, dan lijk je dat dus te ontkennen of onzin te vinden.

Of triggert de term 'landjepik' je, want ik had ook best een andere term kunnen gebruiken.

Een ' :') ' nodigt namelijk niet erg uit en is gewoon niet nodig.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:11:08 #262
364681 over_hedge
pi_215143905
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:13 schreef Jouska het volgende:

[..]
Maakt niet uit, elke cent is teveel voor wat we ervoor terug krijgen zoals aanslagen en vluchtelingen.
Ah oke. Je hebt geen idee en roept maar wat. top.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215143914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wie zouden ze moeten uitlokken? Ze doen gewoon wat ze op 7 oktober 2023 hebben aangekondigd: geen tolerantie meer voor intolerantie. Terroristengroeperingen zullen nooit meer een basis van macht kunnen hebben aan, of in de buurt van, de Israëlische grens.
Israël kan de kastanjes weer uit het vuur halen. Libanon had Hezbollah zelf al lang en breed moeten uitroeien imo.
pi_215143930
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:11 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Israël kan de kastanjes weer uit het vuur halen. Libanon had Hezbollah zelf al lang en breed moeten uitroeien imo.
Vrij ernstig ja dat een terreurgroep in je land vermoedelijk sterker is dan je eigen leger. Dan heb je het toch echt (bewust?) verkloot.
pi_215143933
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als dit echt van de zenuwen zou zijn… Heeft die man zelf gekozen voor zijn functie of niet? :')
Hij zal er zelf voor gekozen hebben maar is zo te zien niet echt op z'n gemak.
pi_215143937
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat kun je dan beargumenteren op een normale manier aub. Met alleen " :') " komen we nergens.
Je kan beter
Ten eerste, dat is al zovaak gedaan in dit topic. Door zoveel mensen. Op een gegeven moment houdt het op.

Ten tweede, die vraag is geen vraag, maar een projectie in de vorm van een vraag. De tegenstanders van Israël willen land veroveren (namelijk; Israël) en zijn daarom doodsbang dat het omgekeerde gaat gebeuren. Alleen heeft Israël die intentie en die wens helemaal niet. (Vandaar: projectie).

Los van een bufferzone en het eventuele vervolg van de oorlog tegen Hamas en Hezbollah, want Israël moet natuurlijk gaan afdwingen dat de doodscultus wordt ontmanteld en vervangen door iets levensvatbaarder. Maar wie die bufferzone gaat bemannen is ook helemaal niet duidelijk. Ze hebben aangegeven daar zelf helemaal geen zorg voor te willen dragen en dat een internationale macht daar maar voor moet gaan zorgen.
pi_215143939
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Hij zal er zelf voor gekozen hebben maar is zo te zien niet echt op z'n gemak.
Die weet ook wel dat hij meer dan aangeschoten wild is nu.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:15:46 #268
438527 MissButterflyy
pi_215143944
Rutte spreekt namens de NAVO mooie woorden :')
pi_215143958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ten eerste, dat is al zovaak gedaan in dit topic. Door zoveel mensen. Op een gegeven moment houdt het op.

Ten tweede, die vraag is geen vraag, maar een projectie in de vorm van een vraag. De tegenstanders van Israël willen land veroveren (namelijk; Israël) en zijn daarom doodsbang dat het omgekeerde gaat gebeuren. Alleen heeft Israël die intentie en die wens helemaal niet. (Vandaar: projectie).

Los van een bufferzone en het eventuele vervolg van de oorlog tegen Hamas en Hezbollah, want Israël moet natuurlijk gaan afdwingen dat de doodscultus wordt ontmanteld en vervangen door iets levensvatbaarder. Maar wie die bufferzone gaat bemannen is ook helemaal niet duidelijk. Ze hebben aangegeven daar zelf helemaal geen zorg voor te willen dragen en dat een internationale macht daar maar voor moet gaan zorgen.
Laat de VN die bufferzone maar gaan bemannen. Doen ze ook nog eens wat nuttigs, i.p.v. Israël alle shit laten oplossen.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:18:42 #270
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215143962
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Iran gaat de proxies inderdaad gewoon weer terug opbouwen. Je zult dan Iran zelf moeten uitschakelen wellicht..

Israël koopt er 'veilige' tijd mee. Iets wat ze in hun korte bestaan al constant aan het doen zijn, gezien een definitieve oplossing nog niet in het verschiet ligt. In de huidige situatie hebben ze ook niet veel keus volgens mij.

Maar het is gewoonweg treurig om zoveel menselijk leed te zien bij onschuldige slachtoffers in de regio al deccenia lang.
Het is vrij simpel op te lossen, laat ze Israël met rust laten maar ja, de haat moet en zal doorgaan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:19:47 #271
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215143969
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Vrij ernstig ja dat een terreurgroep in je land vermoedelijk sterker is dan je eigen leger. Dan heb je het toch echt (bewust?) verkloot.
Libanon is een enorm shithole van allerlei stammen die allemaal het beste voor zichzelf willen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:20:38 #272
8781 crew  Frutsel
pi_215143977
quote:

[..]
Je hoeft er niet op in te gaan he. Maar louter twee keer op rij zo'n smiley posten voegt ook niets toe en helpt de discussie niet voort. Dit keer zag ik het zelf maar het geldt natuurlijk voor iedereen.

quote:

In oorlogen win en verlies je land. En Israel heeft stukken grond veroverd in oorlogen en houdt ze deels onder controle voor hun eigen veiligheid. En dat begrijp ik wel. En een bufferzone in al die gebieden zou prima zijn mits dat onder controle komt van bijv de VN. Maar ja...

Dat landjepik komt natuurlijk voort uit de verhalen van kolonisten die mensen uit Jordanie, Palestijnse gebieden en Libanon in hun greep houden en "terroriseren" En de regering van Israel zou dat oogluikend toestaan. Geen idee of dat zo is maar volgens mij worden er ook wel eens zionisten/kolonisten opgepakt en veroordeeld maar helemaal eerlijk zal het wel niet gaan.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:21:26 #273
438527 MissButterflyy
pi_215143987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Libanon is een enorm shithole van allerlei stammen die allemaal het beste voor zichzelf willen.
Het was tot een paar jaar geleden toch een van de modernste landen in het midden-oosten, en Beirut werd het Parijs van het midden-oosten genoemd.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:22:43 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215144003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:07 schreef Tjoent het volgende:

[ afbeelding ]
Ach, genoeg op die man en zijn toko aan te merken, lijkt me, maar dat hij zit te zweten...mwah :+

Als Netanyahu nu ineens omgelegd wordt en iemand met weinig ervaring in de spotlights moet direct zijn plek innemen, gaat die daar ook niet met een droog voorhoofd voor de camera's en hete lampen staan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215144006
quote:

[..]

Dat Israël niet zozeer zoekt naar 'Lebensraum', klopt. Dat maakt echter niet minder waar dat er land is veroverd op andere landen (al dan niet ter verdediging). Nogmaals, ik laat in het midden of iets goed/fout/(on)rechtvaardig is. Het zou echter naïef zijn om uit te sluiten dat er nu ook een stukje Libanon wordt toegevoegd. Ik zie dat niet gebeuren overigens, hooguit wat plukjes aan de grens, bv. rond Ghajar.

De 'vraag' van @MissButterflyy is dan ook niet direct héél vreemd vind ik. Daar kan best een normaal antwoord op worden gegeven, ze is niet aan het trollen he.

Die bufferzone was er trouwens, bemand door de VN. Alleen met name Hezbollah en ook Israël schonden deze bufferzone veelvuldig.

Daarom lijkt mij voor de burgers van Noord-Israël het juist de meest veilige optie dat Israël deze bufferzone zelf militair bezet. Maar dat zal ook niet gewaardeerd worden door iedereen. Dan kijk je toch ook weer tegen een langdurige bezetting aan.

Want waarom zou de VN het dit keer wel kunnen handhaven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')