Eens, ook al vinden de VN dit niet leuk en worden de gebieden internationaal niet erkend. De Golanhoogten zijn strategisch zo belangrijk dat ik niet verwacht dat Israël daar ooit vertrekt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Golanhoogten op Syrië en de Westbank op Jordanië veroverd in 1967 nadat Israël werd aangevallen, vind ik weinig mis mee.
Ik geef ook verder geen mening over goed/fout/(on)rechtvaardig. Dat laat ik liever in het midden. Alle partijen zijn al zo fout geweest in dit conflict, ik laat dat voor wat het is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Golanhoogten op Syrië en de Westbank op Jordanië veroverd in 1967 nadat Israël werd aangevallen, vind ik weinig mis mee.
Als je zelf twee keer reageert en je (niet jij dus) krijgt als enige reactie "quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De vraag wordt doorgaans gesteld met een kwaadaardige intentie.
Naja, andere doel is natuurlijk om alle invloed van Iran en zijn proxies in de hele regio te vernietigen (wat niet gaat lukken denk ik) of te verzwakken.quote:Wat de doelen zijn van Israël weet alleen Israël. Hezbollah verzwakken en de veiligheid in Noord-Israël verbeteren, lijkt mij een plausibel doel. Hoe je de veiligheid op langere termijn waarborgt..misschien door een bufferzone te creëren, maar daar kan je eigenlijk niks over zeggen. 'Landjepik', in de zin van permanent Libanees grondgebied aan Israël toevoegen, lijkt mij niet realistisch. Daar heeft Israël niets mee te winnen.
Iran gaat de proxies inderdaad gewoon weer terug opbouwen. Je zult dan Iran zelf moeten uitschakelen wellicht..quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je zelf twee keer reageert en je (niet jij dus) krijgt als enige reactie "" dan vind ik dat toch wel jammer en onnodig.
Het bericht was dus meer aan hem ( (Cuendillar dus) gericht dan aan jou
[..]
Naja, andere doel is natuurlijk om alle invloed van Iran en zijn proxies in de hele regio te vernietigen (wat niet gaat lukken denk ik) of te verzwakken.
Jij eerst. Maar als je niet verder komt dan onnozele landjepik-argumenten, dan hoeft het niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En nu inhoudelijk? Of is dat teveel gevraagd?
Dat kun je dan beargumenteren op een normale manier aub. Met alleen "quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Jij eerst. Maar als je niet verder komt dan onnozele landjepik-argumenten, dan hoeft het niet.
Wie zouden ze moeten uitlokken? Ze doen gewoon wat ze op 7 oktober 2023 hebben aangekondigd: geen tolerantie meer voor intolerantie. Terroristengroeperingen zullen nooit meer een basis van macht kunnen hebben aan, of in de buurt van, de Israëlische grens.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:35 schreef KingRadler het volgende:
Is Israël nu aan het uitlokken, vernietig ons maar wij hebben Amerika achter ons.
Niemand kan Israël nog stoppen.
En, heb je de rest van de Posts al gelezen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Jij eerst. Maar als je niet verder komt dan onnozele landjepik-argumenten, dan hoeft het niet.
Als dit echt van de zenuwen zou zijn… Heeft die man zelf gekozen voor zijn functie of niet?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:07 schreef Tjoent het volgende:
Het viel Israël ook op dat deze man peentjes zat te zweten![]()
Arme man, je zou bijna medelijden met 'm krijgen. Bijna...
Doodsbang en zwetend. Zo omschrijven Israëlische media Sheikh Naim Qassem de nieuwe plaatsvervangend baas van Hezbollah. Hij verscheen in een video waarin hij zei dat de terreurgroep „volledig voorbereid’ is op de strijd tegen Israël.
Hij benadrukte, telkens het zweet van zijn voorhoofd wegvegend, vanaf een geheime locatie in Beiroet nooit te zullen buigen en altijd achter Hamas in Gaza te blijven staan en het gebied ’te verdedigen.’ Volgens de Times of Israël zat hij er heel ongemakkelijk bij.
https://www.telegraaf.nl/(...)vig-zwetend-in-beeld
[ afbeelding ]
Je reageerde met een 'quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ah oke. Je hebt geen idee en roept maar wat. top.quote:Op maandag 30 september 2024 19:13 schreef Jouska het volgende:
[..]
Maakt niet uit, elke cent is teveel voor wat we ervoor terug krijgen zoals aanslagen en vluchtelingen.
Israël kan de kastanjes weer uit het vuur halen. Libanon had Hezbollah zelf al lang en breed moeten uitroeien imo.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wie zouden ze moeten uitlokken? Ze doen gewoon wat ze op 7 oktober 2023 hebben aangekondigd: geen tolerantie meer voor intolerantie. Terroristengroeperingen zullen nooit meer een basis van macht kunnen hebben aan, of in de buurt van, de Israëlische grens.
Vrij ernstig ja dat een terreurgroep in je land vermoedelijk sterker is dan je eigen leger. Dan heb je het toch echt (bewust?) verkloot.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:11 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Israël kan de kastanjes weer uit het vuur halen. Libanon had Hezbollah zelf al lang en breed moeten uitroeien imo.
Hij zal er zelf voor gekozen hebben maar is zo te zien niet echt op z'n gemak.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als dit echt van de zenuwen zou zijn… Heeft die man zelf gekozen voor zijn functie of niet?
Ten eerste, dat is al zovaak gedaan in dit topic. Door zoveel mensen. Op een gegeven moment houdt het op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kun je dan beargumenteren op een normale manier aub. Met alleen "" komen we nergens.
Je kan beter
Die weet ook wel dat hij meer dan aangeschoten wild is nu.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij zal er zelf voor gekozen hebben maar is zo te zien niet echt op z'n gemak.
Laat de VN die bufferzone maar gaan bemannen. Doen ze ook nog eens wat nuttigs, i.p.v. Israël alle shit laten oplossen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ten eerste, dat is al zovaak gedaan in dit topic. Door zoveel mensen. Op een gegeven moment houdt het op.
Ten tweede, die vraag is geen vraag, maar een projectie in de vorm van een vraag. De tegenstanders van Israël willen land veroveren (namelijk; Israël) en zijn daarom doodsbang dat het omgekeerde gaat gebeuren. Alleen heeft Israël die intentie en die wens helemaal niet. (Vandaar: projectie).
Los van een bufferzone en het eventuele vervolg van de oorlog tegen Hamas en Hezbollah, want Israël moet natuurlijk gaan afdwingen dat de doodscultus wordt ontmanteld en vervangen door iets levensvatbaarder. Maar wie die bufferzone gaat bemannen is ook helemaal niet duidelijk. Ze hebben aangegeven daar zelf helemaal geen zorg voor te willen dragen en dat een internationale macht daar maar voor moet gaan zorgen.
Het is vrij simpel op te lossen, laat ze Israël met rust laten maar ja, de haat moet en zal doorgaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iran gaat de proxies inderdaad gewoon weer terug opbouwen. Je zult dan Iran zelf moeten uitschakelen wellicht..
Israël koopt er 'veilige' tijd mee. Iets wat ze in hun korte bestaan al constant aan het doen zijn, gezien een definitieve oplossing nog niet in het verschiet ligt. In de huidige situatie hebben ze ook niet veel keus volgens mij.
Maar het is gewoonweg treurig om zoveel menselijk leed te zien bij onschuldige slachtoffers in de regio al deccenia lang.
Libanon is een enorm shithole van allerlei stammen die allemaal het beste voor zichzelf willen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vrij ernstig ja dat een terreurgroep in je land vermoedelijk sterker is dan je eigen leger. Dan heb je het toch echt (bewust?) verkloot.
Je hoeft er niet op in te gaan he. Maar louter twee keer op rij zo'n smiley posten voegt ook niets toe en helpt de discussie niet voort. Dit keer zag ik het zelf maar het geldt natuurlijk voor iedereen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ten eerste, dat is al zovaak gedaan in dit topic. Door zoveel mensen. Op een gegeven moment houdt het op.
In oorlogen win en verlies je land. En Israel heeft stukken grond veroverd in oorlogen en houdt ze deels onder controle voor hun eigen veiligheid. En dat begrijp ik wel. En een bufferzone in al die gebieden zou prima zijn mits dat onder controle komt van bijv de VN. Maar ja...quote:Ten tweede, die vraag is geen vraag, maar een projectie in de vorm van een vraag. De tegenstanders van Israël willen land veroveren (namelijk; Israël) en zijn daarom doodsbang dat het omgekeerde gaat gebeuren. Alleen heeft Israël die intentie en die wens helemaal niet. (Vandaar: projectie).
Los van een bufferzone en het eventuele vervolg van de oorlog tegen Hamas en Hezbollah, want Israël moet natuurlijk gaan afdwingen dat de doodscultus wordt ontmanteld en vervangen door iets levensvatbaarder. Maar wie die bufferzone gaat bemannen is ook helemaal niet duidelijk. Ze hebben aangegeven daar zelf helemaal geen zorg voor te willen dragen en dat een internationale macht daar maar voor moet gaan zorgen.
Het was tot een paar jaar geleden toch een van de modernste landen in het midden-oosten, en Beirut werd het Parijs van het midden-oosten genoemd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Libanon is een enorm shithole van allerlei stammen die allemaal het beste voor zichzelf willen.
Ach, genoeg op die man en zijn toko aan te merken, lijkt me, maar dat hij zit te zweten...mwahquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:07 schreef Tjoent het volgende:
Het viel Israël ook op dat deze man peentjes zat te zweten![]()
Arme man, je zou bijna medelijden met 'm krijgen. Bijna...
Doodsbang en zwetend. Zo omschrijven Israëlische media Sheikh Naim Qassem de nieuwe plaatsvervangend baas van Hezbollah. Hij verscheen in een video waarin hij zei dat de terreurgroep „volledig voorbereid’ is op de strijd tegen Israël.
Hij benadrukte, telkens het zweet van zijn voorhoofd wegvegend, vanaf een geheime locatie in Beiroet nooit te zullen buigen en altijd achter Hamas in Gaza te blijven staan en het gebied ’te verdedigen.’ Volgens de Times of Israël zat hij er heel ongemakkelijk bij.
https://www.telegraaf.nl/(...)vig-zwetend-in-beeld
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Dat Israël niet zozeer zoekt naar 'Lebensraum', klopt. Dat maakt echter niet minder waar dat er land is veroverd op andere landen (al dan niet ter verdediging). Nogmaals, ik laat in het midden of iets goed/fout/(on)rechtvaardig is. Het zou echter naïef zijn om uit te sluiten dat er nu ook een stukje Libanon wordt toegevoegd. Ik zie dat niet gebeuren overigens, hooguit wat plukjes aan de grens, bv. rond Ghajar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ten tweede, die vraag is geen vraag, maar een projectie in de vorm van een vraag. De tegenstanders van Israël willen land veroveren (namelijk; Israël) en zijn daarom doodsbang dat het omgekeerde gaat gebeuren. Alleen heeft Israël die intentie en die wens helemaal niet. (Vandaar: projectie).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |