Ok thx. Indien mogelijk volgende keer even linkje naar artikel en/of foto's bijvoegen aubquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 08:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bron: Daily Mail. Het zijn kennelijk Israëlische raketten die worden afgevuurd op stellingen van Hezbollah, meer info stond er niet bij.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe de landsgrenzen van Israël er over een tijdje uitzien of dat Libanon een stukje kleiner is straks. En of dit alleen bufferzone is of wat meer land voor Israël.
Lijkt me toch gigantisch beangstigend als je daar zit. Wat een ellende weer in de regio.quote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we nu niet doen alsof (ook) Israël vreemd is van wat landjepik.
Wraakexpedities?quote:Volgens Amerikaanse media heeft Israël tegen zijn belangrijkste bondgenoot, beschermer en wapenleverancier - de Verenigde Staten - toegezegd dat Zuid-Libanon geen ‘tweede Gaza’ zal worden. Daar zijn volgens lokale autoriteiten inmiddels al 40.000 doden gevallen in de wraakexpedities na de Hamas-aanval van 7 oktober vorig jaar (1200 Israëlische doden, 200 mensen gegijzeld waarvan een groot aantal het niet overleefde). De slachtoffers in Gaza vallen vooral bij bombardementen onder de Palestijnse burgerbevolking.
Sterk onderbouwde reactie. Maar we zullen over een tijdje zien hoe het allemaal is gelopen.quote:
Hoe inhoudelijk ben jij dan met je reactie?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En nu inhoudelijk? Of is dat teveel gevraagd?
Weet ik niet. Maar de VS ergens? Rusland?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel valt nu dus doelen aan in Gaza, Libanon, Syrie en Jemen.
Even los van of het gerechtvaardigd is, wat was de laatste keer dat 1 land 4 verschillende landen/gebieden aanviel tegelijkertijd?
Naja, het is op zich een terechte vraag die je kan verwachten en in mijn ogen best gesteld mag worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe inhoudelijk ben jij dan met je reactie?
Het een sluit het ander niet uitquote:
De vraag wordt doorgaans gesteld met een kwaadaardige intentie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, het is op zich een terechte vraag die je kan verwachten en in mijn ogen best gesteld mag worden.
Israel is natuurlijk oppermachtig door de decenia lange steun van het Westen, plus dit zijn onontwikkelde derde wereldlanden. Verwacht daarom ook dat Israel grote stukken land gaat innemen om als bufferzone te dienen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel valt nu dus doelen aan in Gaza, Libanon, Syrie en Jemen.
Even los van of het gerechtvaardigd is of niet, wat was de laatste keer dat 1 land 4 verschillende landen/gebieden aanviel tegelijkertijd? Eventueel 5 als ze nog wat op Iran gooien.
Om een beeld te geven hoe verrot de regio is: zoek eens op Ghajar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sterk onderbouwde reactie. Maar we zullen over een tijdje zien hoe het allemaal is gelopen.
Het gaat hier wel om een vruchtbare gewilde strook land.
En het kan zijn dat ik me vergis.
Natuurlijk hebben de bewoners die nu in hotels zitten in Israël het recht om naar huis te kunnen.
Ik reageerde op een onzinnige smiley op een initiële post van @MissButterflyy.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe inhoudelijk ben jij dan met je reactie?
De Golanhoogten op Syrië en de Westbank op Jordanië veroverd in 1967 nadat Israël werd aangevallen, vind ik weinig mis mee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik reageerde op een onzinnige smiley op een initiële post van @:MissButterflyy.
We moeten niet doen alsof Israël vreemd is van landjepik. Dat ontkennen zou natuurlijk erg bijzonder zijn. Of zijn we bv. de - niet internationaal erkende - annexatie van de Golanhoogten alweer vergeten? En de kolonisten op de Westelijke Jordaanoever bestaan niet?
Israël is niet roomser dan de Paus (vreemde uitspraak in deze).
Ik verwacht niet direct dat Israël uit is op gebiedsverovering nu trouwens. Maar het valt gezien de historie zeker niet uit te sluiten dat er her en der wat stukjes land worden toegevoegd.
Zitten al die IRGC lui daar eigenlijk op uitnodiging of met goedkeuring van de Libanese overheid ( hoe zwak die ook is) anders vind ik dat ook nog wel een dingetje van Iranquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |