We hebben er over de dag heen al zo'n 70 gekregen. En dan stond de stembus al 2 maanden open. Maar zwaartepunt ligt altijd op dit weekendquote:Op zondag 10 november 2024 20:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoeveel mail krijg je op zo’n slotavond?
Hoe werkt de telling precies?quote:Op zondag 10 november 2024 20:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
We hebben er over de dag heen al zo'n 70 gekregen. En dan stond de stembus al 2 maanden open. Maar zwaartepunt ligt altijd op dit weekend
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op zondag 10 november 2024 21:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoe werkt de telling precies?
Je zegt dat de volgorde ook uitmaakt. Maar sommige mensen dienen 500 liedjes in en anderen 25. Ik ben benieuwd hoe dat dan wordt gewogen
Ik ben zelf niet t hoofdstembureau dus durf niet exact te zeggen hoe dit gaat maar bij mijn weten krijgt de nr 1 idd altijd t zelfde aantal punten (4000 geloof ik) en is t verloop in stapjes kleiner als je er 500 instuurt dan als je er 25 instuurt. Onze rekenmeester Kaj heeft daar een formule voor (,en in ben blij dat ie dat doet want 250 lijstjes verwerken en in een ton gooien waar dan een ranglijst uitkomt, zou mij een stuk minder goed lukken.quote:Op zondag 10 november 2024 21:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoe werkt de telling precies?
Je zegt dat de volgorde ook uitmaakt. Maar sommige mensen dienen 500 liedjes in en anderen 25. Ik ben benieuwd hoe dat dan wordt gewogen
Eigenlijk is een top 500 (niet jullie, maar de inzenders) maken dus vooral een spiritproject, in dat geval?quote:Op zondag 10 november 2024 18:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ruwe schatting: de laatste jaren had je wel 8-9 noteringen nodig om binnen te komen en die moesten dan ook nog vrij hoog staan
Aangezien ik die vol smijt met meuk van Sonic Youth, My Bloody Valentine en Slowdive: jaquote:Op zondag 10 november 2024 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eigenlijk is een top 500 (niet jullie, maar de inzenders) maken dus vooral een spiritproject, in dat geval?
Er is op zich ook niets mis met spiritprojecten. Sterker, spiritprojecten zijn goed, alleen levert in dit specifieke geval nummer 499 minder op dan je zou hopen, zeg maar.quote:Op zondag 10 november 2024 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aangezien ik die vol smijt met meuk van Sonic Youth, My Bloody Valentine en Slowdive: ja
Ik heb hem toch al op de planken liggen, dus zolang ze niet ingewikkeld doen over vage layouts en cijfertjes die er extra bij staan (en dat was gelukkig geen probleem!) is het letterlijk met 2 drukken op de knop gepiept om hem in te sturenquote:Op zondag 10 november 2024 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eigenlijk is een top 500 (niet jullie, maar de inzenders) maken dus vooral een spiritproject, in dat geval?
Nou ja je kunt wel meer nummers punten geven. En de nr 25 in n top 500 krijgt meer punten dan in n top 25quote:Op zondag 10 november 2024 22:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Omdat t naar verhouding dan 14 keer zou moeten zijn. Maar Ik weet pas eind deze week hoe de lijst eruit ziet!quote:Op maandag 11 november 2024 17:46 schreef PippenScottie het volgende:
Staan The Cats ook 29 keer in de verrukkelijke 500? En zo nee, waarom niet?
Als jij enthousiast bent zijn de lage Spinvissen van vorig jaar dus behoudenquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb de lijst gezien, oh jongens dit wordt echt feest. Hele mooie, diverse lijst, leuke nieuwkomers! Nog een weekje!
Ik zeg niks!quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:41 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Als jij enthousiast bent zijn de lage Spinvissen van vorig jaar dus behouden
Heb je je lijstje hier ergens staan? Ben wel benieuwd hoeveel t gehaald heeftquote:Op zondag 17 november 2024 18:15 schreef DecoAoreste het volgende:
De nummer 500 van vorig jaar overleeft!
Nog altijd maar 1 nummer uit mijn eigen lijst, Starlight...
Muziek & Vrienden?quote:Op zondag 17 november 2024 18:59 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zit op een Facebook groep voor muziekliefhebbers waarvoor dezelfde top ook om lijstjes is gevraagd, mijn top 30 ook ingestuurd
Inderdaad, grappig dat ik het nu ook hier tegen kom, ik ben benieuwd hoe de lijst er verder uit komt te zienquote:Op zondag 17 november 2024 19:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja daar haalt Ries vaak lijstjes vandaan
https://aleimonscanon.wor(...)op-1000-editie-2024/quote:Op zondag 17 november 2024 18:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heb je je lijstje hier ergens staan? Ben wel benieuwd hoeveel t gehaald heeft
Jij komt nog wel aan je trekken als ik dat zo zien ;-)quote:Op zondag 17 november 2024 19:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
https://aleimonscanon.wor(...)op-1000-editie-2024/
En dan de bovenste helft uiteraard.
Daarvan vorig jaar bij de nummers 426-500 en nu nog niet langs zien komen:
R.E.M. - Drive
Placebo - Beautiful James
Nothing but Thieves - Amsterdam
Editors - Sugar
Porcupine Tree - Anesthetize
Coldplay - Viva la Vida (!)
En verder nog bij mij tussen plek 501 en 510, opmerkelijk genoeg:
Half Moon Run - Full Circle
The Weeknd – Blinding Lights
Hoop dat veel van deze platen gestegen zijn en dus nog moeten opduiken
Ik ben afhankeljk van degene die de plaatjes maakt, maar bij dezequote:Op maandag 18 november 2024 22:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe update
Dat is echt een heel irritant moment voor zes vraagtekens, zo rond bedtijd.quote:Op maandag 18 november 2024 22:28 schreef PippenScottie het volgende:
Ik vind het stuk van 406 tm 401 nu al leuk. Ik vermoed dat daar geen Engelbewaarder opduikt
Ligt eraan hoe laat je gaat slapen. Ik verwacht dit blokje wel ergens rond 11-12 uur s avondsquote:Op maandag 18 november 2024 22:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is echt een heel irritant moment voor zes vraagtekens, zo rond bedtijd.
Oh ja, dat is natuurlijk verschoven nu we al op werktijd beginnen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laat je gaat slapen. Ik verwacht dit blokje wel ergens rond 11-12 uur s avonds
Dit is wel duidelijk de beste worp tot nu toequote:Op dinsdag 19 november 2024 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Weet je wat, we doen er gewoon nog 1 vandaag.
Ramses Shaffy & Liesbeth List duiken omlaag met hun Pastorale terwijl ook Danny Vera in een achtbaan naar beneden zit. Radiohead en Spinvis stijgen daarentegen flink. En ook weer fors wat nieuwkomers.
[ afbeelding ]
294. Bob Dylan - Hurricanequote:Op donderdag 21 november 2024 10:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Stemplaten tot nu toe:
497. Muse - Starlight
403. Editors - Sugar
395. Tori Amos - Winter
371. Placebo - Beautiful James
362. Danny Vera - Roller Coaster (terechtere positionering dan in de Top 2000 wmb, dat wel)
325. Evanescence - Bring Me To Life
308. Green Day - Boulevard of Broken Dreams
305. Damien Rice - 9 Crimes
En eervolle vermelding voor 310. The Weeknd - Blinding Lights, wat bij mij de nummer 505 is.
Benieuwd naar de volgende batch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |