abonnement Unibet Coolblue
pi_215106149
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:08 schreef Nexum het volgende:

[..]
Israël heeft een ellenlange geschiedenis met disproportioneel geweldsgebruik, onderdrukking en moord jegens Palestijnen, voor 7 oktober, en ook in gevallen waarbij het niet, volgens een Israelisch perspectief, gerechtvaardigd was.

Het is haast zielig om dit zo zwart-wit te brengen dat Israël geen blaam heeft in dit conflict. Je bent niet dom en weet heus wel wat nuance is binnen een conflict. Dit soort zwart-wit redenering is van beide kanten erg storend.
Israël heeft inderdaad weinig tot geen blaam in dit conflict want de Arabieren zijn dit zelf begonnen, niet Israël.

Je doet dus weer aan geschiedvervalsing. De Islamtische Arabieren in deze regio kennen een geschiedenis van veel geweld, onderdrukking, antisemitisme en territoriale gierigheid. Maar goed, dat is dan ook de kern van de Islam, dat zien we immers overal terug. Het is of bekeren of overgeven aan de Islam of je kop gaat eraf. Daarom kon men het ook zo moeilijk accepteren dat de inheemse bewoners van dit gebied terugkeerden naar hun thuisland door vervolging en genocide in Europa.

Dat kon de Islamist niet accepteren natuurlijk, immers hadden zij dit gebied ooit veroverend en dus vond men dat het nu van hun was. En volledig Arabisch zoveel mogelijk Islamitisch moest blijven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215106238
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:10 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
van israel :?

Denk dat je hamas bedoeld. En daar heb je gelijk in.

Edit: volgens mij zitten wij wel op 1 lijn ^O^
:D ^O^
Intolerant voor intolerantie
pi_215106246
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 07:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het zo maf dat er gigantisch veel beelden zijn van Hezbollah raketten die random wegvliegen naar naastgelegen gebouwen. Bij aanvallen op Hamas waren ook wel secundaire explosies te zien, maar ik kan mij geen enkel voorbeeld herinneren van wegschietende vuurpijlen na afloop.
Die secondaire explosies in Gaza kwamen voornamelijk vanuit tunnels. Het gros van het arsenaal van hamas zijn qassem raketten die ze ondergronds bewaren en het grootste deel van hun arsenaal hadden ze al afgeschoten voordat de IAF het kon bombarderen. Vandaar.
pi_215106276
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Klopt. Het is een kansloos kutvolk dat zich beestachtig gedraagt.

Maar dat doet er niets aan af. Israël spaart burgers niet omdat het Palestijnen zijn (integendeel - ze sparen ze ondanks dat het Palestijnen zijn), maar omdat dat is zoals het hoort. Zorgvuldig zijn ze niet en ze gooien eerder een bom dan dat ze hun eigen mensen erop afsturen, met alle kwalijke gevolgen van dien, maar dat is uitsluitend de schuld van Hamas - die Palestijnse beweging. En in het noorden is het uitsluitend de schuld van Hezbollah, die raketten opslaat in woongebieden.
[..]
Alle? Maar waarom leven er dan nog Palestijnen?

Je zult het nooit toegeven want dan moet je teveel opgeven, maar je zit aan de kant die zich keer op keer vastlult.
Je zou het woord palestijnen vervangen door joden. Kijken hoe je zionazi vrienden reageren.
pi_215106282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je het over Hamas?
Nee IDF
pi_215106294
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:29 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ja zijn ze voor het uitroeien van alle palestijnen?
Als je goed hebt opgelet het liefst wel. Channel 14 volgen
pi_215106369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je zou het woord palestijnen vervangen door joden. Kijken hoe je zionazi vrienden reageren.
Je bent af.
Intolerant voor intolerantie
pi_215106469
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft inderdaad weinig tot geen blaam in dit conflict want de Arabieren zijn dit zelf begonnen, niet Israël.

Je doet dus weer aan geschiedvervalsing. De Islamtische Arabieren in deze regio kennen een geschiedenis van veel geweld, onderdrukking, antisemitisme en territoriale gierigheid. Maar goed, dat is dan ook de kern van de Islam, dat zien we immers overal terug. Het is of bekeren of overgeven aan de Islam of je kop gaat eraf. Daarom kon men het ook zo moeilijk accepteren dat de inheemse bewoners van dit gebied terugkeerden naar hun thuisland door vervolging en genocide in Europa.

Dat kon de Islamist niet accepteren natuurlijk, immers hadden zij dit gebied ooit veroverend en dus vond men dat het nu van hun was. En volledig Arabisch zoveel mogelijk Islamitisch moest blijven.
En dan mogen hele lieve Israëliërs maar structureel gebieden innemen en Arabieren als minder behandelen? Het is gewoon een grote kutzooi daar van beide kanten.

Ze doen exact hetzelfde behalve de ovens wat de Nazis voorheen met joden deden.
pi_215106506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
En dan mogen hele lieve Israëliërs maar structureel gebieden innemen en Arabieren als minder behandelen? Het is gewoon een grote kutzooi daar van beide kanten.

Ze doen exact hetzelfde behalve de ovens wat de Nazis voorheen met joden deden.
De enige verrijking die in deze richting kan worden gemaakt is dat er bij de Palestijnen quasi nazistisch gedachtegoed in de samenleving zit verweven en men het liefst met de Israëlische Joden zou doen wat Nazi-Duitsland deed.

Het is niet voor niets dat Palestijnse terroristen soortgelijke tactieken hebben als de Einsatzgruppen hadden in de Tweede Wereldoorlog. Wat gesteund wordt door veel Palestijnen. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Moreover, the October 7 massacre was not only explicitly directed at Israeli civilians but was deliberately carried out by Gazan civilians who were an inherent part of the grand plan Hamas had devised. According to academic researchers in Germany and Israel, parts of this plan are reminiscent of practices used by the Nazis to exterminate European Jews, such as the use of Einsatzgruppen, the SS "operational units" that advanced in the wake of the German army's invasion of Eastern Europe and participated in the planned and systematic extermination of Jews.

"Hamas is not just a terror army, but also an organization that holds a modern ideology for the extermination of Jews," says Prof. Michael Wolffsohn from the Federal Army University in Munich, one of the world's leading researchers on the analysis of German-Israeli relations. According to him, students in Europe and the U.S. who express solidarity with Hamas "are actually expressing solidarity with the 'values' of the Nazi Einsatzgruppen."
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215106602
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enige verrijking die in deze richting kan worden gemaakt is dat er bij de Palestijnen quasi nazistisch gedachtegoed in de samenleving zit verweven en men het liefst met de Israëlische Joden zou doen wat Nazi-Duitsland deed.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben Palestijnen en (overige) Arabieren ook samengewerkt met de nazi's. Na de oorlog vluchtten sommige nazi's naar landen als Egypte.
pi_215106698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ze doen exact hetzelfde behalve de ovens wat de Nazis voorheen met joden deden.
_O- En jij bent ook af.
Intolerant voor intolerantie
pi_215106738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als je goed hebt opgelet het liefst wel. Channel 14 volgen
:D wat ze willen is normaal leven zonder dat het hele midden oosten ze wil vernietigen.
Hoi
pi_215106991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
:D wat ze willen is normaal leven zonder dat het hele midden oosten ze wil vernietigen.
Dat is niet wat ze daar verkondigen en dat is ook niet waar ze naar handelen
pi_215107027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben Palestijnen en (overige) Arabieren ook samengewerkt met de nazi's. Na de oorlog vluchtten sommige nazi's naar landen als Egypte.
Er hebben meer joden met de Duitsers meegevochten dan Arabieren. Nu jij!
pi_215107079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is niet wat ze daar verkondigen en dat is ook niet waar ze naar handelen
Dat is het wel, maar jij mag anders vinden natuurlijk ^O^
Hoi
pi_215107146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er hebben meer joden met de Duitsers meegevochten dan Arabieren. Nu jij!
Zo nu heb je me tuk, ik ben geheel overtuigd.
pi_215107249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gaan ze het over 7 oktober hebben en dat het misschien niet zo'n goed idee was?
Mensen die daar graag over willen hebben kunnen komen naar de manifestatie in Amstelveen 6 oktober of naar de discussieavond op 8 oktober.



Moet je natuurlijk wel fatsoenlijk kúnnen discussiëren en protest laten zien: dus gezicht bedekking en andere wet overtredingen zijn hier niet gedoogd of toegestaan. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door HannahVrede op 27-09-2024 15:27:38 ]
pi_215107703
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft inderdaad weinig tot geen blaam in dit conflict want de Arabieren zijn dit zelf begonnen, niet Israël.

Je doet dus weer aan geschiedvervalsing. De Islamtische Arabieren in deze regio kennen een geschiedenis van veel geweld, onderdrukking, antisemitisme en territoriale gierigheid. Maar goed, dat is dan ook de kern van de Islam, dat zien we immers overal terug. Het is of bekeren of overgeven aan de Islam of je kop gaat eraf. Daarom kon men het ook zo moeilijk accepteren dat de inheemse bewoners van dit gebied terugkeerden naar hun thuisland door vervolging en genocide in Europa.

Dat kon de Islamist niet accepteren natuurlijk, immers hadden zij dit gebied ooit veroverend en dus vond men dat het nu van hun was. En volledig Arabisch zoveel mogelijk Islamitisch moest blijven.
Wij gaan het niet eens worden wat betreft het punt van ''inheemse bewoners''. Ik vind dat geen argument en geen excuus binnen dit conflict. Het is dus zinloos om dat maar constant te blijven herhalen.

Israël heeft absoluut wel blaam in dit conflict. Je gaat weinig historici vinden die zullen zeggen dat de schuld van dit conflict 100 % bij de Arabieren ligt. Dat is gewoon een nutteloze uitspraak.

Maar goed. We zullen zien met de tijd wanneer ze vinden dat het tijd is voor een staakt-het vuren. Hamas, Hezbollah. Straks de Houthi's denk ik? Misschien daarna ook toch maar de PLO. En als ze toch al bezig zijn, waarom ook niet gelijk Syrië. Ik wacht met smart af op het punt wanneer Israël zegt: ''oké, nu hebben we genoeg doden''
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215107958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:03 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wij gaan het niet eens worden wat betreft het punt van ''inheemse bewoners''. Ik vind dat geen argument en geen excuus binnen dit conflict. Het is dus zinloos om dat maar constant te blijven herhalen.

Israël heeft absoluut wel blaam in dit conflict. Je gaat weinig historici vinden die zullen zeggen dat de schuld van dit conflict 100 % bij de Arabieren ligt. Dat is gewoon een nutteloze uitspraak.

Maar goed. We zullen zien met de tijd wanneer ze vinden dat het tijd is voor een staakt-het vuren. Hamas, Hezbollah. Straks de Houthi's denk ik? Misschien daarna ook toch maar de PLO. En als ze toch al bezig zijn, waarom ook niet gelijk Syrië. Ik wacht met smart af op het punt wanneer Israël zegt: ''oké, nu hebben we genoeg doden''
Als hezbollah,. de houthis en hamas stoppen met raketten en aanslagen, stopt israel. Heel simpel.

Israel heeft altijd concessies gedaan. Land teruggegeven na meerdere verdedigingsoorlogen bijv (ze hebben dankzij die oorlogen overigens hun claim op het land verstevigd volgens het favorieter recht van moslims, het oorlogsrecht) maar ook met het aanbieden van de 2 statenoplossing, die telkens afgewezen is door de palestijnen.. Of het autonoom maken van gaza. Welke concessies hebben de palestijnen (of hezbollah) eigenlijk gedaan?

Stel je eens voor wat er zou gebeuren als deze organisaties hetzelfde zouden flikken bij rusland, china, frankrijk etc? Denk je echt dat ze zoveel kansen hadden gekregen, zoveel roof knocks, zoveel waarschuwingen om hun opslagplaatsen voor munitie (sorry, 'woningen') te verlaten? Israel is feitelijk enorm lief en genuanceerd geweest deze gehele tijd. Nu dat men te ver is gegaan is een deel van die relatief ingetogen aanpak verdwenen en zie je meer waar ze toe in staat zijn. En altijd zijn geweest.

Israel is een voldongen feit. Ze gaan niet weg. Stop een keer met deze daadwerkelijk nutteloze aanslagen en raketten en bouw je eigen land eens op om te kunnen concurreren. Israel heeft laten zien dat het kan in die regio
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 14:59:51 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215108351
twitter


'Per ongeluk' doorzeefd met tientallen kogels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215108522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zo nu heb je me tuk, ik ben geheel overtuigd.
Dat is bijvangst maar fijn dat je door hebt daar het onzinnig argument is wat je aanvoert
pi_215108642
Yemen’s Iran-aligned Houthis say they targeted with 23 ballistic and winged missiles and a drone three US destroyers in the Red Sea while on their way to support Israel.

For the second time amid the war, Moody’s is slated to announce later today that it’s downgrading Israel’s credit rating, according to Hebrew media reports. The Ynet news site reports that the expected rating downgrade comes after unsuccessful efforts by the Prime Minister’s Office and Finance Ministry to convince Moody’s that the government is working to bring down the budget deficit to 4 percent, but the credit rating agency wasn’t sold.
Source: The Times of Israel
pi_215108669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:03 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wij gaan het niet eens worden wat betreft het punt van ''inheemse bewoners''. Ik vind dat geen argument en geen excuus binnen dit conflict. Het is dus zinloos om dat maar constant te blijven herhalen.

Israël heeft absoluut wel blaam in dit conflict. Je gaat weinig historici vinden die zullen zeggen dat de schuld van dit conflict 100 % bij de Arabieren ligt. Dat is gewoon een nutteloze uitspraak.

Maar goed. We zullen zien met de tijd wanneer ze vinden dat het tijd is voor een staakt-het vuren. Hamas, Hezbollah. Straks de Houthi's denk ik? Misschien daarna ook toch maar de PLO. En als ze toch al bezig zijn, waarom ook niet gelijk Syrië. Ik wacht met smart af op het punt wanneer Israël zegt: ''oké, nu hebben we genoeg doden''
We hoeven het er ook niet over eens te worden. Ik heb hier namelijk simpelweg gelijk. Er bestaat zoiets als geschiedenis en definities van termen. En beiden laten zien dat Joden en niet Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn.

En rond dit conflict zijn er de nodige visies als het gaat over wie er de schuld heeft. Er zijn helaas hele boeken geschreven vol geschiedvervalsing en cherry-picking door activisten, die de volledige schuld bij de Israëliërs leggen.

Ik doe daar niet aan mee, de situatie is immers vrij simpel, maar dan moeten mensen wel kunnen erkennen dat het Jodendom en Joden hier eerder waren dan de Islam en Arabieren (op enkele kleinere stammen na). Als het daar al misgaat, bijvoorbeeld door Joden weg te zetten als Chazaren of de geschiedenis van Joden en het Jodendom is deze streek te ontkennen dan wel de kunstmatige creatie in de recente decennia van een 'Palestijnse identiteit', dan heeft verdere discussie niet veel zin.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215108824
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We hoeven het er ook niet over eens te worden. Ik heb hier namelijk simpelweg gelijk. Er bestaat zoiets als geschiedenis en definities van termen. En beiden laten zien dat Joden en niet Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn.
Als ik me morgen een beetje joods voel en naar Israel vertrek ben ik dan inheemser dan een Palestijnse christen?
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:02:42 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215108968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:46 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Als ik me morgen een beetje joods voel en naar Israel vertrek ben ik dan inheemser dan een Palestijnse christen?
Nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')