Ah, dan heb ik hier te veel lichtvervuiling. Aan het uitzicht lag het iig niet.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het was ook goed donker in de weilanden, maar zeker zo rond 19.45u was ie echt goed te zien, de staart ook
Zonde! Vanavond meer geluk denk ik? Noorden ziet er helder uit zo te zienquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier nog geen zicht gehad, iedere keer bewolking.
Al 2x met de camera op pad geweest maar geen foto geschoten.
Richting het oosten heb ik wel wat zicht, westen zit dicht.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zonde! Vanavond meer geluk denk ik? Noorden ziet er helder uit zo te zien
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Richting het oosten heb ik wel wat zicht, westen zit dicht.
Ja, maar wel minder helder dan vorige week.quote:
En toen moest je al goed kijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar wel minder helder dan vorige week.
Volgende maand nog een komeet met magnitude 0.6 volgens mij. C/2024 G3 (ATLAS).quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:17 schreef BlackLining het volgende:
Tja dat "dit gaan we nooit meer meemaken" is natuurlijk allemaal een beetje voorbarig. NEOWISE en Tsuchinshan-ATLAS zijn ook pas zeer recent ontdekt
Al heb ik een paar excursies gegeven rondom deze komeet en het verhaal dat ie pas over 83.000 jaar weer terug komt maakt deze sighting toch nog weer wat indrukwekkender.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |