abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:17:48 #126
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215109584
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:31 schreef Loverboii het volgende:

[..]
we willen vooruitgang, geen achteruitgang
Ja. Ik ben gek op gerookte makreel met peperkorrels.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215109718
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja. Ik ben gek op gerookte makreel met peperkorrels.

hoop dat je trots bent op jezelf
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:38:30 #128
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215109726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:37 schreef Loverboii het volgende:

[..]
hoop dat je trots bent op jezelf
Geef ze eens een keer het voordeel van de twijfel.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215109819
nvm
pi_215110299
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ook gelijk weer met nazi's beginnen. Veeg je zelf op.
Had ze over barbapapa's en barbamama's moeten beginnen dan?
pi_215110315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:47 schreef Inbox het volgende:

[..]
Had ze over barbapapa's en barbamama's moeten beginnen dan?
Ze?
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:42:12 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110748
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Geef ze eens een keer het voordeel van de twijfel.

Ja sorry, slavernij, polygamie, kindhuwelijken en doodstraf op homoseksualiteit...

Liever niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:42:56 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110757
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Islamisten zijn geen fijne personen, vergelijken met nazi's gaat ook wel erg ver. Maar goed, ik kon uit zijn verhaaltje niet iets inherent slechts of Islamistisch halen, maar ik hoor het anders graag. Begrijp je reactie dan ook niet helemaal.
Islamisten zijn precies hetzelfde als nazi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215110835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Islamisten zijn precies hetzelfde als nazi's.
Is daar volgens jou nog enige nuance in voor te stellen of zie je dat zwart-wit?
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:54:29 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110853
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:52 schreef Killumination het volgende:

[..]
Is daar volgens jou nog enige nuance in voor te stellen of zie je dat zwart-wit?
Nee.

Islamisme is nazisme 2.0.

Een voorproefje hebben we daar reeds van mogen aanschouwen met SS-divisies als Kama en Handschar.

Islamisme gaat net als nazisme uit van een superieure groep mensen: moslims. De rest is Untermensch, hooguit goed om als slaaf (dhimmi) te dienen, maar liever sturen ze die ketters direct naar Gehenna.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215110870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee.

Islamisme is nazisme 2.0.

Een voorproefje hebben we daar reeds van mogen aanschouwen met SS-divisie Handschar.

Islamisme gaat net als nazisme uit van een superieure groep mensen: moslims. De rest is Untermensch, hooguit goed om als slaaf (dhimmi) te dienen, maar liever sturen ze die ketters direct naar Gehenna.
Dus je hebt het racistische en nationalistische element uit het Nazisme gesloopt om het vergelijkbaarder te maken met een beeld van het islamisme wat je hebt? Slavenstatus en dhimmistatus zijn in de leer wel echt wel hele andere dingen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:58:40 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:57 schreef Killumination het volgende:

[..]
Dus je hebt het racistische en nationalistische element uit het Nazisme gesloopt om het vergelijkbaarder te maken met een beeld van het islamisme wat je hebt? Slavenstatus en dhimmistatus zijn in de leer wel echt wel hele andere dingen.
Ach jee, het zijn 'andere dingen'.

Toe, verlicht ons, wat zijn dhimmi's en slaven in de Islam?

Let wel: we zitten in 2024, en het idee alleen al van slavernij is voor de meeste weldenkende mensen alhier reden om te vomeren.

Maar wellicht zijn er wat verzen uit de Koran of geschrijf in de Hadith die slavernij alsnog moreel rechtvaardigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215110911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach jee, het zijn 'andere dingen'.

Toe, verlicht ons, wat zijn dhimmi's en slaven in de Islam?

Let wel: we zitten in 2024, en het idee alleen al van slavernij is voor de meeste weldenkende mensen alhier reden om te vomeren.

Maar wellicht zijn er wat verzen uit de Koran of geschrijf in de Hadith die slavernij alsnog moreel rechtvaardigen.
Gezien de toon van je reactie heb ik uiteraard ook vrede mee dat je je huidige opvattingen aanhoudt.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:02:44 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110919
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:01 schreef Killumination het volgende:

[..]
Gezien de toon van je reactie heb ik uiteraard ook vrede mee dat je je huidige opvattingen aanhoudt.
Gezien je ontwijkende reactie heb ik er vrede mee dat je accepteert dat je geen enkele valide redering hebt om dhimmi-status en slavernij te rechtvaardigen wanneer je medemenselijkheid, ratio, logica en Verlichting als de standaard hanteert
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215110930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gezien je ontwijkende reactie heb ik er vrede mee dat je accepteert dat je geen enkele valide redering hebt om dhimmi-status en slavernij te rechtvaardigen wanneer je medemenselijkheid, ratio, logica en Verlichting als de standaard hanteert
Ook hierin staat het je uiteraard vrij om je eigen interpretatie te laten zegevieren.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:04:39 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:03 schreef Killumination het volgende:

[..]
Ook hierin staat het je uiteraard vrij om je eigen interpretatie te laten zegevieren.
Nee, vertel ons.

Wat zegt de Islam over slaven en dhimmi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215110942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, vertel ons.

Wat zegt de Islam over slaven en dhimmi's.
Woef.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:08:31 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215110970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:05 schreef Killumination het volgende:

[..]
Woef.
Dacht ik al...

Wanneer het iets te concreet wordt, geen antwoorden.

Snap ik. Dan wordt namelijk duidelijk dat de Islam net als diens voorganger, het Christendom, aartsconservatieve en achterlijke opvattingen heeft over de mensheid, die in 2024 vooral heel griezelig en gevaarlijk aandoen, zeker als je homo of vrouw bent, of gewoon niet religieus.

Voorts snap ik de terughoudendheid, want voor nu is het wel handig dat je een roedel paarsharige gender- en kunststudenten (die vanwege hun seksuele aberraties alleen al verdienen om kennis te maken met het concept lijf zonder hoofd) kunt wijsmaken dat de Islam, i.t.t. Christendom en Jodendom, een eenhoorn-en-regenboog religie van gelijkheid en progressiviteit is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215111058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dacht ik al...

Wanneer het iets te concreet wordt, geen antwoorden.

Snap ik. Dan wordt namelijk duidelijk dat de Islam net als diens voorganger, het Christendom, aartsconservatieve en achterlijke opvattingen heeft over de mensheid, die in 2024 vooral heel griezelig en gevaarlijk aandoen, zeker als je homo of vrouw bent, of gewoon niet religieus.

Voorts snap ik de terughoudendheid, want voor nu is het wel handig dat je een roedel paarsharige gender- en kunststudenten (die vanwege hun seksuele aberraties alleen al verdienen om kennis te maken met het concept lijf zonder hoofd) kunt wijsmaken dat de Islam, i.t.t. Christendom en Jodendom, een eenhoorn-en-regenboog religie van gelijkheid en progressiviteit is.
Je bent echt een en al conclusietrekkerij, niet erg, een brein heeft behoefte om begrippen toegankelijk te maken en als je daarin al een persoonlijke invulling hebt gegeven het lastig wordt om dat in te zien of afstand van te hebben nemen. Je lijkt het niet eens te proberen.

Geen idee welke moslimapologeet je heeft getraumatiseerd, maar een inhoudelijk verschil benoemen twee statussen zoals dhimmi en slaaf hoeft echt niet te gebeuren om de islam in een positiever daglicht te plaatsen of moreel te rechtvaardigen. Het zijn simpelweg 2 verschillende statussen in de Koran. Net zoals de Soerah Koe en Soerah Olifant spreekt over 2 verschillende dieren.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:19:42 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215111067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:18 schreef Killumination het volgende:

[..]
Je bent echt een en al conclusietrekkerij, niet erg, een brein heeft behoefte om begrippen toegankelijk te maken en als je daarin al een persoonlijke invulling hebt gegeven het lastig wordt om dat in te zien of afstand van te hebben nemen. Je lijkt het niet eens te proberen.

Geen idee welke moslimapologeet je heeft getraumatiseerd, maar een inhoudelijk verschil benoemen twee statussen zoals dhimmi en slaaf hoeft echt niet te gebeuren om de islam in een positiever daglicht te plaatsen of moreel te rechtvaardigen. Het zijn simpelweg 2 verschillende statussen in de Koran. Net zoals de Soerah Koe en Soerah Olifant spreekt over 2 verschillende dieren.
Toe, vertel: wat is een dhimmi.

Verder: trauma? Wat ben je toch een goedkope pooier voor religie.

Wanneer je uberhaupt een boek nodig hebt om goed en kwaad van elkaar te onderscheiden, kan ik enkel medelijden met je hebben; kom met nog wat soerah's; en probeer vooral zelf eens na te denken...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215111109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toe, vertel: wat is een dhimmi.

Verder: trauma? Wat ben je toch een goedkope pooier voor religie.

Wanneer je uberhaupt een boek nodig hebt om goed en kwaad van elkaar te onderscheiden, kan ik enkel medelijden met je hebben
Ben jij een elitaire pooier van islamofobie?

Je sjouwt echt teveel persoonlijke bagage mee in je reacties, wat best wel jammer is want je leek toch wel geïnteresseerd te zijn in simpelweg wat men een dialoog kan noemen in zeker zin in het begin.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:29:04 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215111144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:25 schreef Killumination het volgende:

[..]
Ben jij een elitaire pooier van islamofobie?

Je sjouwt echt teveel persoonlijke bagage mee in je reacties, wat best wel jammer is want je leek toch wel geïnteresseerd te zijn in simpelweg wat men een dialoog kan noemen in zeker zin in het begin.
I.p.v. met ad hominems te komen zou je ook gewoon de vraag kunnen beantwoorden.

Nog beter: in hoeverre acht je het rationeel dat je mensen tweederangsburgers maakt, en surplus belasting eist, omdat ze je religie niet aanhangen?

Nog maar een vraag: hoeveel vrouwen mag iemand hebben volgens de koran? Hoeveel manliefjes mogen vrouwen hebben?

Nog maar een vraag: wat moet er gebeuren met praktiserende homoseksuelen? Wat zegt de Koran, wat zeggen de hadiths?

Dat je duikt en ontwijkt is me verre van vreemd, dat je daarnaast tracht jezelf te presenteren als een erudiet discussiepartner die geïnteresseerd is in dialoog, nog minder. Dat idee van de zeer nuchtere en zelf-nadenkende religieus moet natuurlijk overeind blijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215111240
Voor de geïnteresseerde in ieder geval die specifiek benieuwd is naar het inhoudelijke en mogelijke verschil tussen een dhimmi en een slaaf in islamitische wetgeving. Een moslim kan nog steeds een slaaf zijn en een dhimmi zijn status bekrachtigen met een jaarlijkse belasting genaamd jizyah. In die zin kan een dhimmi meer persoonlijke vrijheden hebben dan een islamitische slaaf.

Is het uiteenzetten van bovenstaande verschillen het moreel rechtvaardigen van beide statussen? Nee, geenszins, zou ook geen vereiste moeten zijn om iemands onjuiste conclusies te corrigeren.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:40:33 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215111255
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:39 schreef Killumination het volgende:
Voor de geïnteresseerde in ieder geval die specifiek benieuwd is naar het inhoudelijke en mogelijke verschil tussen een dhimmi en een slaaf in islamitische wetgeving. Een moslim kan nog steeds een slaaf zijn en een dhimmi zijn status bekrachtigen met een jaarlijkse belasting genaamd jizyah. In die zin kan een dhimmi meer persoonlijke vrijheden hebben dan een islamitische slaaf.

Is het uiteenzetten van bovenstaande verschillen het moreel rechtvaardigen van beide statussen? Nee, geenszins, zou ook geen vereiste moeten zijn om iemands onjuiste conclusies te corrigeren.
Uhm ja. Het is baardtheologische bullsh*t dus die in 2024 niets te zoeken heeft.

Merci, mon frere.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:41:30 #150
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215111274
Kunnen jullie niet beter lekker pb-en of dm-en met elkaar? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')