abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:35:32 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215108035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
Hij heeft gezegd dat hij de uitspraak beter niet had kunnen doen. Prima, toch?
Inderdaad. Ik vind dat die man sowieso buitenproportioneel veel shit over zich heen krijgt met de invalshoek dat hij een Marokkaan/moslim is en dus wel dit of dat zal denken of willen.

Hij zei iets onhandigs en heeft dit inmiddels proberen recht te zetten. Klaar.
pi_215108051
Louter imagoschade beperken.
  Moderator vrijdag 27 september 2024 @ 14:39:28 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215108072
De opmerking an sich is niks mis mee lijkt me

Beetje wrong place, wrong time denk ik dan, gelukkig ziet hij dat zelf ook in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:39:38 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215108076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:13 schreef egayalS het volgende:

[..]
Als de gemiddelde Nederlander ondertussen nog steeds niet weet dat Allahu Akbar een algemene frase is dat moslims gedurende de dag in verschillende contexten bezigen, willen het niet weten maar willen ze blijven vasthouden aan hun "Allahu Akbar is een jihadi slogan" geneuzel. Net zoals Wilders die blijft herhalen dat de islam geen religie is maar een politieke ideologie dat oproept tot geweld of dat Nederland islamiseert en gedeislamiseerd dient te worden.

Bij dit soort domme mensen die graag dom willen blijven moet ik denken aan een oude zen verhaal:
[..]
Uiteraard geldt deze parabel voor alles in het leven. Wij hebben allemaal zo onze verhalen over wat dingen wel of niet zouden zijn, deze verhalen hebben neurologische verbindingen aangelegd in onze hersenen. Om die neurologische verbindingen met nieuwe verbindingen te overrulen moet je daar ten eerste open voor staan en moeite voor doen. Iets waar de meeste mensen geen behoefte aan hebben omdat ze liever hun confirmation bias bevredigen. Zie je nou wel elke terrorist is een moslim!
Alsof jij die niet hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215108134
Imago van verbinder terwijl hij duidelijk Islam op de eerste plaats zet.
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:59:27 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215108935
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:13 schreef egayalS het volgende:
...
Uiteraard geldt deze parabel voor alles in het leven. Wij hebben allemaal zo onze verhalen over wat dingen wel of niet zouden zijn, deze verhalen hebben neurologische verbindingen aangelegd in onze hersenen. Om die neurologische verbindingen met nieuwe verbindingen te overrulen moet je daar ten eerste open voor staan en moeite voor doen. Iets waar de meeste mensen geen behoefte aan hebben omdat ze liever hun confirmation bias bevredigen. Zie je nou wel elke terrorist is een moslim!
Ik heb ook een verhaal voor je.

Op een dag zit er een man in een café aan de bar als er iemand naast hem komt zitten vriendelijk knikt en een biertje bestelt.
"Nee," zegt de barman meteen. "Eruit. Jij bent hier niet welkom."
De nieuwe klant sputtert wat tegen dat hij toch niks verkeerds deed, dat hij zich gedroeg en of hij niet even iets mocht drinken, maar de barman is onverbiddelijk: "Wegwezen!"

"Goh," zegt de eerste man. "Waar ging dat nou over?"
"Jij zag het niet," zegt de barman. "Maar op zijn arm stonden tatoeages van nazisymbolen. Ik ken dit gedoe. Ze gaan redelijk in gesprek, zeggen dat ze zich zullen gedragen en geen problemen zullen trappen en dat is waarschijnlijk zo. En op een dag brengt hij nog een aardige vriend met zich mee die toevallig nazi is en die zich ook keurig gedraagt. En die neemt ook weer vrienden mee. En het einde van het liedje is dat jouw bar een nazi-bar is tegen de tijd dat ze zich niet meer gedragen en je ze er niet meer uitkrijgt. Ik heb nul zin om redelijk in gesprek te gaan met mensen van wie het einddoel een onredelijke, onbeschaafde, fascistische puinzooi is."
pi_215108997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb ook een verhaal voor je.

Op een dag zit er een man in een café aan de bar als er iemand naast hem komt zitten vriendelijk knikt en een biertje bestelt.
"Nee," zegt de barman meteen. "Eruit. Jij bent hier niet welkom."
De nieuwe klant sputtert wat tegen dat hij toch niks verkeerds deed, dat hij zich gedroeg en of hij niet even iets mocht drinken, maar de barman is onverbiddelijk: "Wegwezen!"

"Goh," zegt de eerste man. "Waar ging dat nou over?"
"Jij zag het niet," zegt de barman. "Maar op zijn arm stonden tatoeages van nazisymbolen. Ik ken dit gedoe. Ze gaan redelijk in gesprek, zeggen dat ze zich zullen gedragen en geen problemen zullen trappen en dat is waarschijnlijk zo. En op een dag brengt hij nog een aardige vriend met zich mee die toevallig nazi is en die zich ook keurig gedraagt. En die neemt ook weer vrienden mee. En het einde van het liedje is dat jouw bar een nazi-bar is tegen de tijd dat ze zich niet meer gedragen en je ze er niet meer uitkrijgt. Ik heb nul zin om redelijk in gesprek te gaan met mensen van wie het einddoel een onredelijke, onbeschaafde, fascistische puinzooi is."
Wil je nu moslims vergelijken met nazi's of waar gaat dit over?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:11:38 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215109049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Islamisten wel.
En ik wil Slayage vooral een verhaaltje vertellen naar aanleiding van zijn verhaaltje.
pi_215109072
quote:

[..]
Ook gelijk weer met nazi's beginnen. Veeg je zelf op.
pi_215109135
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Islamisten wel.
En ik wil Slayage vooral een verhaaltje vertellen naar aanleiding van zijn verhaaltje.
Islamisten zijn geen fijne personen, vergelijken met nazi's gaat ook wel erg ver. Maar goed, ik kon uit zijn verhaaltje niet iets inherent slechts of Islamistisch halen, maar ik hoor het anders graag. Begrijp je reactie dan ook niet helemaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215109157
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Staat letterlijk in de tekst van Qarrad. Lezen is echt een vak he.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:23:55 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215109171
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Echt, lees even de post die hij quote! :') :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:24:35 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215109179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:37 schreef Loverboii het volgende:
Louter imagoschade beperken.
Ik heb je werkelijk nog nooit van het goede zien uitgaan bij Moslims. Gaat het? :?

Geef eens een keer het voordeel van de twijfel Edwin.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:25:43 #114
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215109189
quote:

[..]
Ik vrees het ergste. Ik hoop dat @mascara-klodder en @sp3c hier notie van nemen. Dit kan echt niet.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:26:02 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215109191
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Islamisten zijn geen fijne personen, vergelijken met nazi's gaat ook wel erg ver.
Ik vind het helaas minder ver gezocht, maar da
quote:
Maar goed, ik kon uit zijn verhaaltje niet iets inherent slechts of Islamistisch halen, maar ik hoor het anders graag. Begrijp je reactie dan ook niet helemaal.
Ik ging ervan uit dat zijn verhaaltje ging over vooroordelen. Op zich zit daar nog wel wat in.
Mijn verhaaltje ging over dat vooroordelen soms best terecht zijn en dat het onzin is om redelijk in gesprek te gaan met bijvoorbeeld mensen die helemaal geen redelijk einddoel hebben.
Mensen die ofwel in een psychose zitten ofwel op andere wijze in de veronderstelling zijn dat ze iets doen wat God graag wil en mensen neersteken, daar moet je ook niet mee in gesprek gaan.

Als diezelfde persoon iedereen met rozenblaadjes bestrooit, dan kun je er gerust mee in gesprek.
pi_215109197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Staat letterlijk in de tekst van Qarrad. Lezen is echt een vak he.
Nou dan ben ik helemaal fout.

Ben sowieso team @Qarrad wat jij zegt telt gewoon niet.
pi_215109204
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vrees het ergste. Ik hoop dat @:mascara-klodder en @:sp3c hier notie van nemen. Dit kan echt niet.

Ik ben voor moslims hoor. Boeit me gewoonweg niet.
pi_215109208
Ik ga sowieso geen ruzie hebben met mutant01.
pi_215109223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind het helaas minder ver gezocht, maar da
[..]
Ik ging ervan uit dat zijn verhaaltje ging over vooroordelen. Op zich zit daar nog wel wat in.
Mijn verhaaltje ging over dat vooroordelen soms best terecht zijn en dat het onzin is om redelijk in gesprek te gaan met bijvoorbeeld mensen die helemaal geen redelijk einddoel hebben.
Mensen die ofwel in een psychose zitten ofwel op andere wijze in de veronderstelling zijn dat ze iets doen wat God graag wil en mensen neersteken, daar moet je ook niet mee in gesprek gaan.

Als diezelfde persoon iedereen met rozenblaadjes bestrooit, dan kun je er gerust mee in gesprek.
Kortom Slayage maakte een terecht punt. En nee, vooroordelen zijn niet terecht. Stel dat die beste man in je verhaal al lang geen nazi meer is, maar het logo nog symbool staat voor een slecht persoonlijk verleden in zijn jongere jaren. Als bar-eigenaar zou je dan juist het gesprek moeten aangaan om te achterhalen hoe of wat, de context, wat hij werkelijk denkt en doet. Nu is de bar-man de niet redelijke persoon in je voorbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215109235
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb je werkelijk nog nooit van het goede zien uitgaan bij Moslims. Gaat het? :?

Geef eens een keer het voordeel van de twijfel Edwin.

we willen vooruitgang, geen achteruitgang
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:33:08 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215109244
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Kortom Slayage maakte een terecht punt. En nee, vooroordelen zijn niet terecht. Stel dat die beste man in je verhaal al lang geen nazi meer is, maar het logo nog symbool staat voor een slecht persoonlijk verleden in zijn jongere jaren. Als bar-eigenaar zou je dan huist het gesprek moeten aangaan om te achterhalen hoe of wat.
Ja de vergelijking gaat daar wel wat stuk, ja.
Hoewel het verwijderen van een tattoo niet heel moeilijk is.
Ik heb bijvoorbeeld een vooroordeel dat waarschijnlijk wel terecht is over mensen die openlijk met nazi-symbolen rondlopen. Of mensen op fatbikes. Of over dertienjarige jongetjes eind december. Allemaal kei-terecht.
pi_215109309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja de vergelijking gaat daar wel wat stuk, ja.
Hoewel het verwijderen van een tattoo niet heel moeilijk is.
Ik heb bijvoorbeeld een vooroordeel dat waarschijnlijk wel terecht is over mensen die openlijk met nazi-symbolen rondlopen. Of mensen op fatbikes. Of over dertienjarige jongetjes eind december. Allemaal kei-terecht.
Vooroordelen worden gevaarlijk op het moment dat je denkt dat je daarmee kan generaliseren...
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:41:09 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215109317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Vooroordelen worden gevaarlijk op het moment dat je denkt dat je daarmee kan generaliseren...
Ja duh een vooroordeel is een generalisatie.
Clichés komen ergens vandaan is ook al zo'n cliché.
pi_215109324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja duh een vooroordeel is een generalisatie.
Clichés komen ergens vandaan is ook al zo'n cliché.
Ja en dan is er dus een uiterst groot risico dat het niet kei terecht is voor de persoon die je voor je hebt staan. Als je je daar niet bewust van bent..
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:44:12 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215109331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja en dan is er dus een uiterst groot risico dat het niet kei terecht is voor de persoon die je voor je hebt staan. Als je je daar niet bewust van bent..
Wees gerust, ik ben me daar altijd van bewust :)
Behalve bij dertienjarige jongetjes rond de jaarwisseling die buiten rondlopen. Die zijn gewoon uit op rottigheid. Allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')