Starflyer | zondag 22 september 2024 @ 19:53 |
![]() ![]() Marina Bay Street Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
ChevyCaprice | zondag 22 september 2024 @ 19:55 |
F1 gaat voor mij vooral om het racen en niet wat ze roepen voor, na, of tijdens een race. Een beetje emotie is wel mooi natuurlijk. Voor de rest heb ik wel het idee dat ze allemaal wel altijd hun eigen mening geven, binnen de perken. | |
Kleffe_Dop | zondag 22 september 2024 @ 20:31 |
Formula One als organisatie is duidelijk een bepaalde kant op aan het bewegen, het doet me meer en meer denken aan de manier waarop NASCAR aangestuurd wordt. Waar het overkoepelend orgaan heel duidelijk bepaalt wat rijders wel en niet mogen zeggen, in 2010 is daar bijvoorbeeld een boete van $50.000 uitgedeeld aan twee rijders die zich kritisch uitlieten over de sport en de organisatie. Rijders zijn daar ja-knikkers geworden, en mij bekruipt het gevoel dat Formula One het ook graag zo wil zien; rijders die zo min mogelijk zeggen, week in week uit dezelfde quotes afleveren en tijdens een interview het liefst zoveel mogelijk sponsornamen benoemen. Formula One zet sinds een aantal jaren de eerste stappen een vergelijkbare kant op; zo zijn ze oa. zelf de regie en touwtjes in handen gaan nemen van de uitzendingen middels F1TV. Wat op zich een prima service is, maar tegelijk natuurlijk ook een verlengstuk van Formula One Management, daar zal never nooit niet ruimte voor kritiek zijn. Weer terug naar NASCAR waar het overkoepelend orgaan contractuele afspraken heeft met de broadcasters; alles moet altijd positief zijn, er is nooit een kritische noot in de uitzending te horen, de pundits zijn week na week laaiend enthousiast. En is er onverhoopt wel een controverse? Dan wordt het met een grap en een lach afgedaan, hup en snel door. Het narratief is altijd hetzelfde: De strijd is ongekend. De spanning is om te snijden. De inzet was nog nooit zo hoog. Deze race kan álles gebeuren. Begint dat al ergens op te lijken? Ja, F1TV, waar ook ieder weekend ongekend is en de hype onmeetbaar. F1TV had vandaag een voorbeschouwing van 60 minuten, hoeveel minuten is het daar over de protest actie van Max gegaan? Hint: het is niet eens benoemd. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-09-2024 20:41:48 ] | |
Peterselieman | zondag 22 september 2024 @ 20:42 |
Mwah, het is wel zo dat de coureurs onderling zelf nog wel wat dingen op mogen lossen, dus er wordt af en toe wat geknokt, tot de NASCAR er genoeg van heeft | |
ChevyCaprice | zondag 22 september 2024 @ 21:08 |
potjecreme | zondag 22 september 2024 @ 21:22 |
Deze 2 vind ik niet een goede combo. | |
potjecreme | zondag 22 september 2024 @ 21:28 |
Ik was wat kort door de bocht. Persoonlijk vind ik de nieuwe regels belachelijk. Aan de andere kant genoeg werkplekken met gedragsregels. Het is gewoon onderdeel van het werkleven. | |
Marcoss | zondag 22 september 2024 @ 22:08 |
Mja, ik geloof niet dat werkplek van een F1-coureur ergens mee te vergelijken valt ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 22 september 2024 @ 22:56 |
Ricciardo lijkt zich er al bij neergelegd te hebben. | |
pmponer | zondag 22 september 2024 @ 22:57 |
Ik heb de gp in de herhaling op viaplay gekeken, wat een genot. Nu eerst weer eens een vakantie, hebben de heren (teams) wel verdiend. | |
Kickinalfa | zondag 22 september 2024 @ 23:06 |
Hier ook, maar vond het maar matig. Gedwongen worden tot alternatieve strategieën klinkt leuk, maar niet als het komt doordat er bijna niet ingehaald kan worden. | |
Rnie | zondag 22 september 2024 @ 23:10 |
Max zijn antwoorden ![]() | |
SiGNe | zondag 22 september 2024 @ 23:30 |
Ik had vanmiddag een verjaardag van m'n moeder dus dat ging uiteraard voor, heb dus net pas de race gekeken. Maar waarom is Ricciardo DOTD geworden?? ![]() Is dat puur de simpathy vote omdat het waarschijnlijk z'n laatste race was? Zo wil je toch ook niet winnen? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 22 september 2024 @ 23:37 |
En omdat hij een puntje voor de FL wegsnoepte bij Norris ![]() | |
Sally | zondag 22 september 2024 @ 23:40 |
De percentages lagen bij de laatste melding 'stem nu' heel dicht bij elkaar. Ik meen 12%, 11% en 9% op dat moment in beeld (hou me te goede). Dus het kon best zijn dat elke coureur DOTD kon worden ![]() | |
SiGNe | zondag 22 september 2024 @ 23:48 |
IN de laatste ronde op nieuwe banden terwijl hij ook achteraan reed. Da's niet heel erg moeilijk. Al is het wle zo dat door die FL van Ricciardo Max in de rest van de races en sprints aan een P2 genoeg heeft om toch WK te blijven. Maar goed, dan moet Piastri niet ook sneller zijn dan Max. Maar volgens RB zouden de problemen in Austin opgelost zijn. | |
Nebelwerfer | zondag 22 september 2024 @ 23:52 |
Is dat met de fl in de komende races meegerekend? | |
Red_85 | zondag 22 september 2024 @ 23:54 |
Langer dan gister... | |
Starflyer | maandag 23 september 2024 @ 00:09 |
Ja. 6x8 + 3x1 = 51 punten. Het verschil is 52 punten. | |
FvanS | maandag 23 september 2024 @ 00:24 |
Dat kan niet eens, want de votes waren toen al nagenoeg dicht. | |
SiGNe | maandag 23 september 2024 @ 00:45 |
En eerder zat hij ook al op 11% maar daarna heeft hij eigenlijk helemaal niks laten zien. Het zal wel de sympathy vote zijn geweest. Maar ook dat is dan eigenlijk onterecht want Ricciardo heeft dit hele seizoen al niet echt veel laten zien en met een dikke glimlach win je geen races. | |
bedachtzaam | maandag 23 september 2024 @ 03:08 |
Met de vcarb is het helemaal niet zo makkelijk want hij zat maar enkele tienden onder de snelste rondetijd van Norris die een 1:34.9 reed op harde banden die al 18 ronden oud waren. Liet ook wel even zien hoeveel snelheid Norris met zijn McLaren nog over had, zelfs al zou Max een seconde harder hebben kunnen rijden was het niet genoeg geweest. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 23 september 2024 @ 07:27 |
Je blijft toch een clown hè. Meermaals wereldkampioen op het hoogste podium van zijn sport. Multi multi miljonair die op zijn 22e al ruim binnen was. Prima resultaat met zichzelf blijven. | |
WismutVeilchen83 | maandag 23 september 2024 @ 08:45 |
Dat gedoe met dat Albon zo goed is en dat iedereen verbaasd is dat Collapinto het zo goed doet.. Waarom vond iedereen Albon dan zo goed? Omdat hij Sargeant en Latifi wist te verslaan? Dat waren toch zonder discussie by far de slechtste rijders van het veld? Kennelijk was die Williams helemaal niet zo slecht. | |
ChevyCaprice | maandag 23 september 2024 @ 08:50 |
Zelfs als ik het voor het opneem is het nog niet goed? 🤣 Hartstikke leuk dat geldelijke gewin maar daar heb ik het niet over. Je kan je onaangepast blijven gedragen tegenover een institutie zoals de FIA, en op een gegeven moment krijg je dan gezeik. En dan doet die bankrekening niet zoveel als je geen boete krijgt maar een andere straf. | |
ChevyCaprice | maandag 23 september 2024 @ 09:00 |
Blijkbaar niet nee. Maar door de perceptie van het publiek omdat de Williams in de jaren daarvoor wel de slechtste was deden ze het lijken alsof Albon nu ineens het wereldwonder was. Blijft toch altijd wel een grappig iets om te waarnemen. Ik verwacht nu van Sainz dat die Albon wel kan verslaan | |
greysbones | maandag 23 september 2024 @ 09:06 |
![]() | |
Marcoss | maandag 23 september 2024 @ 09:06 |
Denk niet dat er veel vakantie bij zit ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 23 september 2024 @ 09:14 |
Voor Red Bull niet nee, maar gezien wat ze hebben weten te doen in die korte tijd ben ik erg benieuwd wat het zal gaan worden over een week of 4. | |
Red_85 | maandag 23 september 2024 @ 09:39 |
Nu zegt iedereen wel dat Max kortaf was in de perssessie na de race, maar ik vond hem nog best schappelijk. | |
DjVero | maandag 23 september 2024 @ 09:44 |
Races niet, nee. Fans blijkbaar wel. | |
greysbones | maandag 23 september 2024 @ 09:54 |
DotD is toch allang geen graadmeter meer voor wie een goede race heeft gereden | |
TheStigsDutchCousin | maandag 23 september 2024 @ 09:57 |
Nee, meer ego-streling. | |
opgebaarde | maandag 23 september 2024 @ 09:58 |
Is het nooit geweest | |
Nattekat | maandag 23 september 2024 @ 10:03 |
Ftfy | |
Marcoss | maandag 23 september 2024 @ 10:03 |
Is het dat ooit wel geweest dan? Als het enkel gaat om stemmen van het publiek, is de kans groot dat het “gesaboteerd” wordt | |
franklop | maandag 23 september 2024 @ 10:04 |
Nu zal McLaren ook niet stilzitten ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 23 september 2024 @ 10:28 |
![]() | |
WheeledWarrior | maandag 23 september 2024 @ 10:37 |
Toch mooi een puntje voor stratenkoning Perez. | |
franske19 | maandag 23 september 2024 @ 10:45 |
Voor max z'n doen was hij wel kortaf maar als je het vergelijkt met andere coureurs in het verleden was hij nog heel spraakzaam. | |
Tijn | maandag 23 september 2024 @ 11:17 |
Vergeleken met Mika Hakkinen is iedereen een spraakwaterval ![]() | |
Wienerschnitzels | maandag 23 september 2024 @ 11:19 |
Hij versloeg ze niet hij vernederde ze, daarom het 'frame' dat Albon misschien een stuk beter was dan we dachten. Maar klaarblijkelijk waren Sargeant en Latifi gewoon nog slechter dan we al dachten. | |
ChevyCaprice | maandag 23 september 2024 @ 11:35 |
Hij vernederde ze, dat doet me denken aan een van de leuke statistieken in F1 van de laatste jaren. Albon had vorig jaar Sargeant in elke kwali verslagen, een statistiek die niet geëvenaard was sinds Max Verstappen, Albon in elke kwali had verslagen in 2020 ![]() Die statistiek geeft misschien wel aan dat Albon precies op de middelmaat van het veld zit. Misschien iets erboven. | |
SiGNe | maandag 23 september 2024 @ 12:40 |
De McLarens zijn opeens idioot snel geworden inderdaad. Al is niet alles even legaal (hebben al een paar tikken op de vingers gekregen omdat voor en achtervleugels te flexibel zijn) | |
bedachtzaam | maandag 23 september 2024 @ 13:19 |
Nou ja, elk team probeert natuurlijk zoveel als mogelijk performance te vinden zoals McLaren ook doet. Dat de achtervleugel aangepast moet worden wil niet zeggen dat het ook illegaal was. | |
SiGNe | maandag 23 september 2024 @ 13:25 |
Ze mogen die vleugels in elk geval niet nog een keer gebruiken dus helemaal legaal was het ook niet. | |
bedachtzaam | maandag 23 september 2024 @ 13:57 |
Het juiste woord is denk ik ongewenst en dus zal er ongetwijfeld een regeltje toegevoegd worden aan het regelement. | |
Sabata | maandag 23 september 2024 @ 14:48 |
het lijkt veel op de entree van Kamui Kobayashi. Eén goed resultaat in een race in een opstap klasse, voor de rest middelmaat. Nu hij zijn ware niveau laat zien staat iedereen met zijn oren te klapperen. terwijl ze beter nieuwsgierig hadden kunnen zijn ipv te snel oordelen (en ja daar hoor ik ook bij) | |
WismutVeilchen83 | maandag 23 september 2024 @ 16:30 |
Ik heb de F1 nation podcast 3 minuten volgehouden. De superlatieven over Norris met ‘didn’t put a foot wrong’ trek ik niet. | |
Nober | maandag 23 september 2024 @ 16:32 |
Zelfs zijn start was Onnorrisiaans. Wat een coureur. | |
Wienerschnitzels | maandag 23 september 2024 @ 17:16 |
Het is wel raar dat Ricciardo klaarblijkelijk vrijwel zeker weet dat het zijn laatste GP was maar dat we nog geen officiële statement hebben en Red Bull mensen ook vaag blijven. Ik ga bijna denken dat er nog discussie is binnen Red Bull over welk zitje Lawson krijgt voor de laatste races en dat er daarom nog niets naar buiten komt. | |
Nattekat | maandag 23 september 2024 @ 17:23 |
Hij weet het zelf ook niet eens. | |
Tarado | maandag 23 september 2024 @ 17:27 |
Denk dat het intern wel beklonken is want anders zat Ricciardo niet huilend in z'n auto, het duurt nog even tot de volgende race dus dat aankondigen kan wat op zich laten wachten. | |
Wienerschnitzels | maandag 23 september 2024 @ 17:30 |
Dan geef je niet zo'n showtje als gisteren na de race. Hij weet het. Zou wat zijn, hele pit afscheid van hem genomen, nog een afscheid voor DtS met Lando opgenomen en dan er opeens toch weer zijn in Austin. | |
Nattekat | maandag 23 september 2024 @ 17:37 |
Hij weet hetzelfde als wij. En wat wij weten is dat het hartstikke in de lucht hangt. | |
Tarado | maandag 23 september 2024 @ 17:38 |
Nee dat is gewoon klaar en hij wist het al, wij nog niet. | |
Whiskers2009 | maandag 23 september 2024 @ 17:40 |
Blijft lullig van Red Bull dat ze hem geen fatsoenlijk afscheid gunnen.. | |
Nattekat | maandag 23 september 2024 @ 17:40 |
Ja, denk ik ook, maar uit z'n interviews blijkt ook dat ie er zelf nog niet helemaal zeker van is. Wat daar achter zit ligt helemaal open ter interpretatie, maar ook niet meer dan dat. | |
Tarado | maandag 23 september 2024 @ 17:41 |
Denk dat dit komt omdat het een nederlaag is voor Christian Horner, dus die houdt eea liever stil. | |
Whiskers2009 | maandag 23 september 2024 @ 17:43 |
Wat daar achter zit is dat hij het (kennelijk) niet bekend mag maken, maar dat dat via de officiële weg moet. Het was overduidelijk dat hij wéét dat hij eruit ligt. | |
Whiskers2009 | maandag 23 september 2024 @ 17:43 |
Zou kunnen inderdaad | |
Rianne84 | maandag 23 september 2024 @ 17:48 |
Misschien toch voorbarig geweest? | |
Rianne84 | maandag 23 september 2024 @ 17:51 |
Er wordt idd met twee maten gemeten. Benieuwd of ze die straf intrekken. | |
potjecreme | maandag 23 september 2024 @ 17:56 |
Hij mag in zijn handjes knijpen dat ze hem als reserve rijder hadden genomen. Anders was het al eerder uit met hem. Heb toen niet zoveel mensen zo dramatisch zien doen als nu. En daar bedoel ik niet jou mee. | |
ChevyCaprice | maandag 23 september 2024 @ 18:12 |
Het was een leuke gozer, kreeg in de laatste jaren wel wat teveel haat. Maar als ik nu naar die nieuwe generatie rijders kijk ben ik echt onder de indruk. Laat die rookies maar komen, die gasten hebben echt een hoog niveau. | |
ZaZoe | maandag 23 september 2024 @ 18:15 |
Yo hé, yo ho,.. yo fucking bizar | |
Tarado | maandag 23 september 2024 @ 18:21 |
Diezelfde Mekies | |
PirE | maandag 23 september 2024 @ 18:28 |
MBS lijkt me niet de persoon om een fout toe te geven. Waarschijnlijk is de FIA nu koortsachtig bezig om een oplossing te vinden waarbij de eer van MBS niet aangetast wordt. Gisteren heb ik hem ook niet gespot na de race, normaal staat hij vooraan. Ik zie 2 mogelijke redenen hiervoor. 1) hij durft de confrontatie met Max niet aan te gaan omdat hij weet dat rijders hem toch al zoveel mogelijk negeren 2) De bars in Singapore zijn top en dan kies je begrijpelijk voor je favoriete bezigheid. | |
THEFXR | maandag 23 september 2024 @ 19:20 |
straf intrekken zou gezichtsverlies zijn, verder vraag ik mij af hoeveel straffen Yuki inmiddels moet hebben, die vloekt altijd over die boardradio. Motogp is een tijd geleden overgenomen door Liberty media, dus die beginnen volgend jaar als test met boardradio's. | |
Nizno | maandag 23 september 2024 @ 19:24 |
Max kreeg het juist omdat het niet op de boordradio was. en omdat het niet gericht was tegen iemand werd het een taakstraf in plaats van een boete | |
pmponer | maandag 23 september 2024 @ 20:49 |
Dus je moet het aan iemand richten om verlichting te krijgen? [ Bericht 0% gewijzigd door pmponer op 23-09-2024 21:01:55 ] | |
Rianne84 | maandag 23 september 2024 @ 22:48 |
Deze was wel leuk ![]() Viaplee ![]() ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 24 september 2024 @ 10:51 |
Horners lievelingetjes bakten er weer weinig van, Perez was natuurlijk ook dramatisch. | |
opgebaarde | dinsdag 24 september 2024 @ 14:06 |
Zie de vleugel (niet de flap). De RBR is stijf terwijl McLaren en Ferrari (verder) doorbuigen. Hopelijk zien we dit over drie weken in de VS bij RBR ook | |
Nober | dinsdag 24 september 2024 @ 14:10 |
Met brave jongetjes ga je niet winnen. Je moet de mazen in de wet vinden. Zeker als de fia sheikh drukker is met woorden. | |
ChevyCaprice | dinsdag 24 september 2024 @ 14:15 |
Lijkt net een fladderend vogeltje! | |
DeeBee | dinsdag 24 september 2024 @ 15:36 |
Ik denk dat je de complexiteit iets onderschat als je denkt dat ze 'alleen' even een iets flexibelere vleugel erop moeten schroeven. Zeker gezien het feit dat RB dit heus ook wel had geprobeerd als ze eraan gedacht hadden en ze dit dus nog niet eerder hadden ontwikkeld... | |
Tarado | dinsdag 24 september 2024 @ 16:54 |
Hebben ze zoiets niet eerder gehad? Ik meen vorig jaar maar kan ook een jaar eerder zijn geweest en zijn toen gecorrigeerd door de FIA maar kan het me niet goed herinneren. | |
Starflyer | dinsdag 24 september 2024 @ 17:09 |
Vorig jaar nog kwam de FIA met een TD over flexiwings. Het slechte presteren van RBR in Singapore werd in eerste instantie daar aan gelinkt, maar bleek dus iets anders te zijn. | |
Kleffe_Dop | woensdag 25 september 2024 @ 09:06 |
![]() Russell net nadat hij uit de W15 kwam geklommen in Singapore. ![]() Iedereen had het heet, maar het waren de Mercedes coureurs die daar het meeste last van leken te hebben. En dat is niet de eerste keer. | |
ChevyCaprice | woensdag 25 september 2024 @ 09:19 |
Auto was een sauna zei George. Gecombineerd met het klimaat daar een niet fijne ervaring. Maar ze hebben het gered ![]() | |
Wienerschnitzels | woensdag 25 september 2024 @ 09:46 |
Voorgaande races waren ze ook al aan het 'klagen' over een hete stoel, zit daar iets niet helemaal goed in de cockpit. Zou de FIA best wel eens wat aan mogen doen qua regels met een sensor of iets dergelijks. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 25 september 2024 @ 10:47 |
https://www.nu.nl/formule-1/6329367/verstappen-ziet-ook-hoofdstrateeg-courtenay-vertrekken-bij-red-bull.html Dit begint wel zorgwekkend te worden, weer een van de leidinggevende figuren weg bij RBR. Mensen die er al heel lang zitten. Toen het goed ging bleven ze, en toen zal er ook aan ze getrokken zijn door andere teams. Of de sfeer is verpest, of ze voelen aan dat het fundament niet goed, en kunnen daar zelf weinig aan doen, dus pakken ze hun biezen. Ik vermoed een beetje van beiden. Newey zou het op de rails kunnen krijgen, maar is denk ik het gezeik zat, en zocht een andere uitdaging. Wheatley kon niet verder groeien, zeker niet in salaris. Courtenay...had misschien de job van Wheatley gewild? Hij gaat immers de rol doen bij McLaren die Wheatley bij RBR had. Dat geeft ook wel aan dat er mensen ontevreden zijn binnen RBR. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 25 september 2024 @ 16:22 |
Gremen | woensdag 25 september 2024 @ 16:39 |
Klinkt goed allemaal! Alle ongemotiveerde mensen eruit en nieuwe ambitieuze (jongere) mensen erin die met een frisse wind aan de slag gaan. Meteen ook minder kosten aan salaris en dus meer budget aan ontwikkelingen. Dat oude rotte eruit gaan hoeft echt niet slecht te zijn voor een bedrijf. | |
Red_85 | woensdag 25 september 2024 @ 17:09 |
Safety car werkloos aan het huilen terwijl hij Logan mist. Werelds. Echt werelds. | |
Nizno | donderdag 26 september 2024 @ 09:51 |
met lollypop sluiten we de nabeschouwing af |