abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215105957
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef Evangelion het volgende:
Over Strava en stoer gesproken :P

Ik ken 2 gasten die lopen ALTIJD

- 3-4x per week
- 15-20km
- Rond 4:00 min/km pace (consistent over de hele run)

Dat vind ik gewoon irritant.
Enerzijds jaloers op die consistente snelheid, aan de andere kant denk ik dit is toch geen effectieve training. :')

1 ervan liep vroeger supersnelle marathons en is nu te druk om echt gestructureerd te trainen, dus die begrijp ik nog.
Maar die andere loopt nu gewoon marathons (PR vergelijkbaar met mij, ik iets sneller muahaha).

Comparison is the thief of joy |:)
Het lijkt mij kapot saai om al je loopjes dezelfde afstand en tempo te lopen _O-

Ik volg een hoop sporters die sneller zijn dan ik en er niet per se veel meer voor doen. Bij survivalrun is het al helemaal erg omdat kerels die 1x in de drie weken een keertje trainen me totaal voorbij kunnen lopen... iets met testosteron en armspieren geloof ik. Hoe dan ook moet ik het doen met het lijf dat ik heb en de tijd die ik er in de week voor over heb. En als ik die mensen spreek zijn zij dan weer onder de indruk van hoe veel en gevarieerd ik train, of van het feit dat ik ook tijd maak om de beginnersgroep training te geven, enz enz O+
pi_215105990
Vorig jaar wel de hele winter gelopen, maar ik heb liever niet te koud/nat/winderig.
Ik vond het gisteren eigenlijk wel prima (maar het was hier dan ook droog toen ik aan het lopen was).
Morgen mn nieuwe schoenen maar eens uitproberen.
Fake it till you make it...
pi_215106020
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
Wat vinden we van de herfst? Ik ben echt een mooiweerloper. Met regen en harde wind vind ik hardlopen gewoon niet leuk. Buiten zijn in het algemeen niet, eigenlijk.

Gisteren dus maar weer eens een uur gezwommen om toch te sporten. Zoveel spierpijn als vandaag heb ik in maanden niet gehad. :)
Ik vind de herfst wel prima eigenlijk, zeker voor hardlopen. Ik heb een dun windjack/regenjasje met capuchon en dat is superhandig. Ben niet bang voor natte voeten. En echt koud is het meestal nog niet ^O^

Wel erg jammer is dat het steeds korter licht blijft. Straks kan ik m'n trail duurloopjes alleen nog in het weekend en niet meer 's avonds.

Gister een survivaltraining gedaan in de stromende regen (na warming-up in de parkeergarage zolang het onweerde) en daar moest ik wel even doorheen omdat je dan echt van top tot teen doorweekt raakt. Na afloop zijn een paar jongens op de grond door de plassen gaan rollen, maakte toch geen verschil _O- (mij toch te koud)
pi_215106053
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
Wat vinden we van de herfst? Ik ben echt een mooiweerloper. Met regen en harde wind vind ik hardlopen gewoon niet leuk. Buiten zijn in het algemeen niet, eigenlijk.

Gisteren dus maar weer eens een uur gezwommen om toch te sporten. Zoveel spierpijn als vandaag heb ik in maanden niet gehad. :)
Vroeg donker -O-
pi_215106068
Vroeg donker is inderdaad het minpunt, regen en koudere temperaturen vind ik geen probleem.

Doen er hier meer mensen mee met de Tilburg Ten Miles zondag? :s)
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:24:13 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215106109
Op elke weersverschijnsel valt te kleden. Ik vind het ook niet meer erg om in de regen te lopen nu ik een fijn regenjack heb. Alleen totaal overstroomde paden en zeiknatte schoenen zijn wat minder.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215106128
Ik heb vandaag heerlijk gelopen in de stromenede regen, de tegenwind had wat minder gemogen. Maar ik vond vandaag dus beter te doen dan afgelopen zondag :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215106321
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:24 schreef SEMTEX het volgende:
Op elke weersverschijnsel valt te kleden. Ik vind het ook niet meer erg om in de regen te lopen nu ik een fijn regenjack heb. Alleen totaal overstroomde paden en zeiknatte schoenen zijn wat minder.
Heb je een tip voor een fijn regenjack? Heb er voor de kinderen een van de decathlon. Maar ik ben zelf altijd bang dat dat snel zweterig wordt en probeer dus zelf de regen altijd te omzeilen tot nu toe
pi_215106345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:51 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Heb je een tip voor een fijn regenjack? Heb er voor de kinderen een van de decathlon. Maar ik ben zelf altijd bang dat dat snel zweterig wordt en probeer dus zelf de regen altijd te omzeilen tot nu toe
Ook benieuwd :D
En is een regenjack niet warm met lopen? Aangezien het als het goed is weinig lucht doorlaat.

Ik vind de herfst niet erg om te lopen. Als het kan omzeil ik de regen maar ach. Vroeg donker of laat licht vind ik lastiger.
:)
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:58:24 #210
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215106383
Kou en regen prima, vrieskou en zware wind+regen is niet leuk.
Met pijn en moeite derde
pi_215106483
Als het miezert moet je niet in een regenjas gaan lopen. Dan word je onder je jas natter dan erop, van het zweet.

Als het stortregent kun je de warmte in je jas wel gebruiken. Dit seizoen iig. In de zomer laat ik mezelf gewoon helemaal natregenen, dat is juist verkoelend :s)

Ik heb er zelf op gelet dat het een lekker dun en licht jasje is. Perfect waterdicht is het dus ook niet en er zitten grote ventilatiestukken onder de oksels. Ik heb eentje van Asics maar de Decathlon heeft ongetwijfeld goedkopere.

Extra tip, koop eentje in een interessante kleur. Juist in de regen in de herfst/winter is het zicht slecht en je wilt gezien worden!

Mijn jasje is reflecterend zilver met wit. Die hadden ze nog in de uitverkoop, waarschijnlijk omdat het zo'n maffe kleur is. Maar anders was ik voor geel of oranje gegaan.
pi_215106739
Nou ik heb met pijn in m'n hart toch maar besloten de marathon van Amsterdam te laten lopen , ook even met een fysio gesproken en het lijkt niet echt haalbaar en een grote kans me dan alleen maar verder te blesseren als ik het zou forceren ;(

Startbewijs is staat online, zijn er hier nog geinteresseerden? Of kennen jullie mensen die nog een startbewijs zoeken?
https://atleta.cc/e/nhIVu(...)ZV5/162b3030a72034d3
pi_215107013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:36 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb met pijn in m'n hart toch maar besloten de marathon van Amsterdam te laten lopen , ook even met een fysio gesproken en het lijkt niet echt haalbaar en een grote kans me dan alleen maar verder te blesseren als ik het zou forceren ;(

Startbewijs is staat online, zijn er hier nog geinteresseerden? Of kennen jullie mensen die nog een startbewijs zoeken?
Je bent niet de enige. Massaal geblesseerd.

👀
quote:
528 tickets available • 2,431 tickets sold
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:26:58 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215107197
quote:

Oh dat is klote hee ;( Hoop dat je herstel voorspoedig is!

Herfst: Ik vind het heerlijk! Voelt wel lekker bazig om in de stromende regen/storm te lopen :7
Het duurste kledingstuk in m'n kast is een hardloopjasje, maar die gaat alleen aan in de stromende regen. In elke andere situatie vind ik het helemaal prima om gewoon lange mouwen shirt aan te doen. Wat ik ook graag draag is een basislaag (naadloos shirt bv) met een tshirt eroverheen.

Speaking of kleding: Gister een stapeltje hardloopshirts besteld in de sale van all4running en nu net ontvangen O+ 2 lange mouwen en 2 korte mouwen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 september 2024 @ 13:27:14 #215
426493 crew  PippenScottie
pi_215107199
Ik heb net gewandeld door de stromende regen. Met paraplu. Alsnog doorweekt.

Ik wantrouw iedereen die geen hekel heeft aan dit weer.
My friends all drive horses
pi_215107291
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:51 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Fusion is prijzig, maar wel echt kwaliteitsspul. Ik heb deze, maar dan uiteraard de herenuitvoering:
https://nl.fusionworld.co(...)riant=36420180476055
pi_215107376
Gladheid en/of sneeuw dat vind ik pas vervelend tijdens het hardlopen. Regen vind ik niet zo erg.

Maar als ik mijn ideale omstandigheden mag kiezen: een paar graden vorst, windstil en met een zonnetje. _O_
pi_215107433
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:41 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Maar als ik mijn ideale omstandigheden mag kiezen: een paar graden vorst, windstil en met een zonnetje. _O_
koude handen -O-
  vrijdag 27 september 2024 @ 13:51:53 #219
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215107525
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:35 schreef En1gma het volgende:

[..]
Fusion is prijzig, maar wel echt kwaliteitsspul. Ik heb deze, maar dan uiteraard de herenuitvoering:
https://nl.fusionworld.co(...)riant=36420180476055
Fusion O+ Echt belachelijk goed spul. Heb er nu 4 tights en 2 shirts van, waarvan 2 tights al 8-9 jaar oud zijn en zijn nog in perfecte staat.
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:44:08 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215108135
quote:
Nou ik heb met pijn in m'n hart toch maar besloten de marathon van Amsterdam te laten lopen
Dat is wel jammer. Maar goed, met pijn in je hart kan je beter niet lopen :P
pi_215108429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:45 schreef Evangelion het volgende:

[..]
koude handen -O-
Dunne hardloophandschoenen aan. *O*
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:26:46 #222
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215108640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:56 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ook benieuwd :D
En is een regenjack niet warm met lopen? Aangezien het als het goed is weinig lucht doorlaat.

Ik vind de herfst niet erg om te lopen. Als het kan omzeil ik de regen maar ach. Vroeg donker of laat licht vind ik lastiger.
Ik heb deze. Hij is niet ideaal als je toch nog een beetje warmte hebt, want dan kan-ie toch een beetje zweterig zijn. Maar bij regen beschermt-ie me toch goed:
https://www.decathlon.nl/(...)WfpbtGQaAp0-EALw_wcB
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215111075
Gore running wear heeft ook van die jasjes die onverslijtbaar zijn.
Vroeger hadden ze er met afritsbare armen, ik heb er daar twee van. 1 van 10 jaar oud en 1 van enkele jaren jonger.
Voorlopig nog niet aan vervanging toe.
pi_215111641
Oh boy volgende week mijn eerste halve marathon. Heb nu al de (goede) zenuwen. Heb 1x het hele parcours gelopen op echt duurlooptempo (8,5km uur). Ging prima.
Verder veel loopjes tussen de 10 en 15 km op normaal tempo (voor mij rond de 6.10 minuut per km.) beetje geoefend met gelletjes en die van de Decathlon vind ik heel fijn.

Ik hoop zo dat het me lukt. Zondag nog een duurloopje van 14 kilometer en dan op naar volgende week. Hoop echt dat dit voldoende is. Hoe schatten jullie dit in? Tijd niet belangrijk, genieten wel, 2 uur 15 minuten is beetje mijn uitgangspunt.
Alius aliud dicit
pi_215112054
Als je al een keer de hele afstand hebt afgelegd op langzaam tempo en veel loopjes op doeltempo gedaan hebt gaat het je makkelijk lukken! Probeer je niet te laten meeslepen bij de start en te hard weg gaan, geniet er van ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')