Ik citeerde net de oprichter van Isral die het tegendeel beweerde.quote:Op zondag 22 september 2024 22:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat? Nee joh. Dat land is van Isral.
Hij heeft groot gelijk! Wie zou dat pikken? Ik ook niet. Jij ook niet.quote:Op zondag 22 september 2024 22:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik citeerde net de oprichter van Isral die het tegendeel beweerde.
Hoe zit dat?
Wat een onzin.quote:Op zondag 22 september 2024 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
Het perspectief van de Gazanen wordt beperkt vanwege het feit dat deze mensen zelf Hamas als hun leiders hebben gekozen en vorig jaar met zijn allen in de straten stonden te juichen toen de Palestijnse terroristen van Hamas op brute wijze talloze Isralische dorpen aan het afslachten waren.
En om deze mensen dus vervolgens in de slachtofferrol te manoeuvreren is het omdraaien van de werkelijkheid. Deze mensen zijn de aanstichters van deze oorlog en het langslepende conflict, dit zijn geen slachtoffers. Het moment dat zij de wapens neerleggen en Isral erkennen zal de oorlog stoppen zijn alle draconische veiligheidsmaatregelen niet meer nodig.
Klinkt logisch!quote:Op zondag 22 september 2024 23:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dit conflict bestaat al veel langer dan Hamas bestaat. Oftewel het heeft helemaal niets te maken met het stemmen op Hamas als leiders.
Sterker nog... Waarom zouden mensen uberhaupt op Hamas willen stemmen?
Precies... De moorden, verkrachtingen en aanslagen van Isral.
Daarnaast het zijn onschuldige burgers die vermoord worden door Isral. Mensen zonder wapens.
KAN Artikel van vanavond vanuit het Hebreeuws via Google translate:quote:
quote:Isral onderzoekt of Sinwar is omgekomen bij een IDF-aanval in de Gazastrook
Het is niet mogelijk om in te gaan op de informatie waarover de veiligheidsorganisatie beschikt en waarover het onderzoek naar de dood van de Hamas-leider in Gaza plaatsvindt. De IDF verklaarde in reactie op de publicatie: "We hebben geen informatie die de zaak bevestigt of weerlegt"
In Isral onderzoeken ze of Hamas-leider Yahya Sinwar is gedood als gevolg van een IDF-aanval in de Gazastrook. Er is geen positieve informatie die een dergelijk rapport ondersteunt, en binnen het veiligheidsapparaat bestaat er onenigheid over de vraag of dat wel het geval is opnieuw afgesloten of zelfs gelimineerd. Het is niet mogelijk om uit te weiden over de informatie waarover het beveiligingsbedrijf beschikt waarover het onderzoek plaatsvindt.
De IDF verklaarde in reactie op de publicatie: "We hebben geen informatie die dit bevestigt of weerlegt."
Ongeveer een week geleden meldde Al Jazeera dat Sinwar een brief naar de leider van de Houthi's stuurde en hem feliciteerde met het afvuren van de raketten op Isral. Een paar dagen eerder werd bekend dat hij na de moord op Ismail Haniyeh in juli zelfs een brief heeft gestuurd naar Hezbollah-leider Hassan Nasrallah . Volgens Hezbollah erkende Sinwar in zijn brief zijn deelname aan het verdriet over de eliminatie van de Niyya, en benadrukte hij dat Hamas zich zal blijven houden aan de "as van verzet" tegen Isral.
Vorige maand maakte de IDF definitief bekend dat het hoofd van de militaire vleugel van Hamas, Muhammad Daf, was gelimineerd. De IDF weigerde de informatie te verstrekken die het mogelijk maakte om de dood van Daf definitief vast te stellen en verwierp de bewering dat de timing een dag was. na de moord op Haniyeh en Hezbollah-stafchef Fuad Shukar, is geen toeval
Daf, die wordt beschouwd als de nummer twee van de terroristische organisatie, werd op 13 juli 2024 gedood tijdens een gecordineerde militaire operatie die werd uitgevoerd door de IDF- en Shin Bet-troepen.
Volgens de aankondiging werd de gerichte aanval op Daf uitgevoerd in het Khan Yunis-gebied met straaljagers van de luchtmacht, en was het doel om druk uit te oefenen op de militaire vleugel van Hamas. Bij deze operatie werd ook Rafa Salama, de commandant van de Khan Yunis Brigade, gelimineerd, wiens uitschakeling een paar weken geleden werd bevestigd. Samen met de twee werden ook andere terroristen gelimineerd.
Nee je onderhandelingspartner kapotstuk bombarderen, dat is “in good faith” onderhandelen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:44 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het zou prima zijn als die rat inderdaad dood is.
Hun oude leider Khaled Mashal, wordt hun nieuwe leiderquote:Op maandag 23 september 2024 01:01 schreef Ulx het volgende:
Mocht Sinwar een bom hebben gekopt wie gaat dan de leiding overnemen?
Netanyahu is ook veilig in zijn ondergrondse bunker.quote:Op maandag 23 september 2024 01:19 schreef Ulx het volgende:
Ook veilig in Qatar neem ik aan? Daar hebben de burgers die ze moeten beschermen niet veel aan.
Maar die laat burgers ook schuilen. Hamas laat hun mensen gewoon de tering krijgen.quote:Op maandag 23 september 2024 01:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Netanyahu is ook veilig in zijn ondergrondse bunker.
Het woord partner suggereert een soort van gelijkheid......dat er bij/voor een terrorist totaal niet is.quote:Op maandag 23 september 2024 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee je onderhandelingspartner kapotstuk bombarderen, dat is “in good faith” onderhandelen.
Wat een lege retoriek.
quote:PM says weighing plan for siege on Hamas in north Gaza; believes half of hostages alive
...
Presenting the scheme to the committee last week, retired Maj. Gen. Giora Eiland argued that the plan, which is not backed by the United States, would "change the reality" on the ground in Gaza.
"We have to tell the residents of north Gaza that they have one week to evacuate the territory, which then becomes a military zone, [a zone] in which every figure is a target and, most importantly, no supplies enter this territory.
Eiland argued that a siege is not only an effective military tactic but is also compliant with international law. "What matters to [Hamas leader Yahya] Sinwar is land and dignity, and with this maneuver, you take away both land and dignity," he said.
...
A top ex-general's radical strategy for tackling Iran, saving the hostages, calming the northquote:Generaal-majoor Giora Eisland presenteert het 'generaalsplan' voor de terugkeer van de ontvoerden en de nederlaag van Hamas: controle over de Netzarim-corridor, de evacuatie van de burgers die in het noorden van de Gazastrook achterbleven via afvoerputten in het zuiden, de stopzetting van humanitaire hulp aan het noorden van de Gazastrook, en een belegering van de overgebleven terroristen om zich over te geven of te sterven.
Bepaalde? Dat staat er niet. Vijandig ook niet trouwens.quote:Op zondag 22 september 2024 22:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is geen vers uit de Koran, maar een Hadith. Het gaat over het einde der tijden en een conflictsituatie met bepaalde vijandige joden, zoals Howard?
Oproepen - religieus genspireerd ook nog - tot doden van andere mensen is alleen grappig wanneer het lieden betreft die niet tot je cirkel van ingewijden behoren?quote:Op zondag 22 september 2024 22:27 schreef Chadi het volgende:
Ik dacht dat hij bedoelde in vers als van nog niet over datum. 😂😂😂😂
Ik weet niet of je de oorlog hebt gevolgd het afgelopen jaar, maar beide partijen proberen maximale druk op elkaar te zetten. Er is geen good faith, dat is er nooit geweest en zo werkt het ook niet. Je probeert de vijand in een zo ongunstig mogelijke positie te krijgen zodat ze een deal accepteren die voor jou gunstig is.quote:Op maandag 23 september 2024 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee je onderhandelingspartner kapotstuk bombarderen, dat is “in good faith” onderhandelen.
Wat een lege retoriek.
Oeh,daar heb ik mijn joker op ingezet in het 'Wie gaat er dood in 2024'-topicquote:
Ik hoop het voor je 🙏quote:Op maandag 23 september 2024 06:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oeh,daar heb ik mijn joker op ingezet in het 'Wie gaat er dood in 2024'-topic
Even in de gaten houden.
Ik hoop het voor alle burgers in dit hele conflictquote:
Als, als, als. Als je verstand van verzen had, had je niet zoveel onzin getypt.quote:Op maandag 23 september 2024 06:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oproepen - religieus genspireerd ook nog - tot doden van andere mensen is alleen grappig wanneer het lieden betreft die niet tot je cirkel van ingewijden behoren?
Genocide is verkeerd, maar als het in mjn religieuze teksten staat is het net ietsje anders.
Hij wist genoeg om aan te geven dat het niet zijn land is.quote:Op maandag 23 september 2024 06:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gurion was een moslimtheoloog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |