Toch doorzetten ja. Laten we de democratie maar gewoon slopen joh. Noodrecht toepassen terwijl er geen enkele positieve adviezen over zijn, behalve de 'vele topjuristen' die Faber hebben geadviseerd, maar waar helaas niks schriftelijk van is.quote:Faber denkt noodrecht te kunnen doorzetten
Minister Faber denkt nog steeds dat het kabinet noodmaatregelen kan nemen door een beroep te doen op "buitengewone omstandigheden" in de Vreemdelingenwet. De Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer stonden de afgelopen twee dagen voor een groot deel in het teken van discussies over dat voornemen van het kabinet.
Veel Kamerleden zijn kritisch over deze methode, vooral omdat er noodmaatregelen kunnen worden genomen zonder voorafgaande toestemming van de Kamer. En gisteren bleek dat ook ambtenaren er zeer kritisch over hebben geadviseerd.
Faber zei vanochtend dat ze ervan overtuigd is dat er een crisis is. "Ik ga voor het noodrecht en daar zetten we op in, want dan kan ik heel snel maatregelen nemen. Dit land snakt naar veranderingen. Het beleid moet om. Dat kan het snelst als ik een juridische asielcrisis kan uitroepen."
'Ambtenaren hebben adviserende taak'
Volgens haar zijn er wel degelijk mogelijkheden om de noodroute te proberen en ze denkt nog steeds dat ze dat kan onderbouwen: "Ik waardeer de ambtenaren zeer, maar zij hebben een adviserende taak en het is uiteindelijk aan de minister en aan het kabinet om te besluiten wat we doen."
In het debat kwam gisteren ook aan de orde of er geen 'gewone' spoedwet kan worden ingediend, waardoor de Tweede en Eerste Kamer eerst toestemming moeten geven voor er maatregelen worden genomen. Faber ziet daar weinig in. Volgens haar duurt dat te lang. "Dat is een veel langer traject, dan spreek ik eerder in maanden dan in dagen."
Faber doet het fantastisch.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:42 schreef Cupfighter het volgende:
er staat sowieso al een fout in het artikel, Faber denkt, dat mens kan niet denken, echt wat een waardeloos stuk vreten is dit mens zeg, hoe hebben ze zoiets ooit minister kunnen maken
Wat heeft ze, behalve een briefje sturen voor de onderbuikjesbeeldvorming, dan allemaal gedaan?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:44 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Faber doet het fantastisch.
Ik kan hier antwoord op geven maar dan krijg ik een ban en daar heb ik geen zin inquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:44 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Faber doet het fantastisch.
Ze houdt voet bij stuk en gaat voor waar ze voor staat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat heeft ze, behalve een briefje sturen voor de onderbuikjesbeeldvorming, dan allemaal gedaan?
Godzijdank wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:48 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb het al in een andere draad gezegd; de tijden van Rutte zijn over.
Een kinderhand blijkt weer snel gevuld.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ze houdt voet bij stuk en gaat voor waar ze voor staat.
welk werk, ze heeft nog niks gedaan wat mogelijk is, zeggen dat alle PVV ers het land uitmoeten kan ik ook maar dat lukt ook nietquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat het tegen jouw politieke visie is doet niet af aan dat ze gewoon haar werk goed doet.
Die 'politieke visie' is in deze simpelweg het beschermen van de rechtstaat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:47 schreef KoningWouter het volgende:
Dat het tegen jouw politieke visie is
De tijd van Schoof zal ook snel over zijn als dit zo doorgaat, haalt hij de kerst wel?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:48 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb het al in een andere draad gezegd; de tijden van Rutte zijn over.
Is dat voldoende om een goede politicus te zijn, voet bij stuk houden en gaan waarvoor je staat?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat het tegen jouw politieke visie is doet niet af aan dat ze gewoon haar werk goed doet.
Nee, natuurlijk niet. Maar ze zit er net. Wat had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Is dat voldoende om een goede politicus te zijn, voet bij stuk houden en gaan waarvoor je staat?
Voor dat eerste stuk bestaat het woord 'koppig'. Dat lijkt mij wel problematisch worden bij het tweede stuk: als weet ik hoeveel mensen zeggen dat het niet kan / mag / verstandig is / watdanook, dan is koppigheid geen goede eigenschap.
Zelfs niet van een politicus.
Faber is de enige vent in dit kabinet, nee van heel "Den Haag".quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:42 schreef Cupfighter het volgende:
er staat sowieso al een fout in het artikel, Faber denkt, dat mens kan niet denken, echt wat een waardeloos stuk vreten is dit mens zeg, hoe hebben ze zoiets ooit minister kunnen maken
lol u madquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:53 schreef Farenji het volgende:
Mensen die dit blijven goedpraten en staan te juichen terwijl die kwaadaardige trol aan de poten van de rechtstaat en democratie probeert te zagen. Echt, schaam je.
Nice. Ik zal zeker weer op ze stemmen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Om dan met een nog hardere anti asielzoekers/ moslim enz campagne de volgende verkiezingen in te gaan.
om vervolgens weer tot de conclusie te komen dat het niet kanquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit kabinet zal wel snel vallen. Om dan met een nog hardere anti asielzoekers/ moslim enz campagne de volgende verkiezingen in te gaan.
Dit slaat verder nergens op. Tijdens corona lukte dit in 8 dagen.quote:In het debat kwam gisteren ook aan de orde of er geen 'gewone' spoedwet kan worden ingediend, waardoor de Tweede en Eerste Kamer eerst toestemming moeten geven voor er maatregelen worden genomen. Faber ziet daar weinig in. Volgens haar duurt dat te lang. "Dat is een veel langer traject, dan spreek ik eerder in maanden dan in dagen."
de woorden "steen" en "ezel" komen in mij opquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nice. Ik zal zeker weer op ze stemmen.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |