Ik snap het (vandaag) wel. Ze zijn akkoord omdát ze er op vertrouwen dat ze het kunnen (en dus gaan) afschietenquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar goed ik snap de ballen van het verhaal van Vroonhoven.
Wat is nou de conclusie. NSC geeft Wilders zijn noodwet want afspraak is afspraak. Maar ze hopen eigenlijk dat die noodwet gaat sneuvelen bij de rechter? Ze leek nog te verwachten dat er misschien een andere keuze uit kan rollen.
Maar ik hoorde Wilders net toch duidelijk zeggen, de noodwet komt er hoe dan ook want afspraak is afspraak?
Ze moeten zich even kunnen profileren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:52 schreef Puzzie het volgende:
Het blijft wel een hele domme actie van de NSC , want het kabinet laten vallen gaat vooral de NSC stemmen kosten
Ze zegt niet dat ze het kabinet gaan laten vallenquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:52 schreef Puzzie het volgende:
Het blijft wel een hele domme actie van de NSC , want het kabinet laten vallen gaat vooral de NSC stemmen kosten
Dat weet ik maar daar gaat het dan wel op neerkomenquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zegt nuet dat ze het kabinet gaan laten vallen
Ja oké misschien dat omdat Omtzigt thuis zit dat ze dan wel principieel kunnen zijn ofzo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap het (vandaag) wel. Ze zijn akkoord omdát ze er op vertrouwen dat ze het kunnen (en dus gaan) afschieten
Ja, dat is het dus. Dan wordt het getorpedeerd door de Raad van State, zegt NSC: 'Hadden we toch een spoedwet moeten doen! Prachtig toch hoe ons systeem in elkaar zit!' Daar doet iedereen zijn plasje dan weer over en is er niets gebeurd behalve een paar weken, maanden, tijdverlies omdat we goddank nog wel een paar checks and balances hebben. Zo kan de NSC een kabinetscrisis voorkomen tot Wilders weer met een ander debiel plan komt om onze democratie om zeep te helpen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar goed ik snap de ballen van het verhaal van Vroonhoven.
Wat is nou de conclusie. NSC geeft Wilders zijn noodwet want afspraak is afspraak. Maar ze hopen eigenlijk dat die noodwet gaat sneuvelen bij de rechter? Ze leek nog te verwachten dat er misschien een andere keuze uit kan rollen.
Maar ik hoorde Wilders net toch duidelijk zeggen, de noodwet komt er hoe dan ook want afspraak is afspraak?
Ik til deze even naar het nieuwe topic.
Hoe moet ik dat volgens jullie nou zien dat verhaal van van Vroonhoven?
't is goed, peak oneerlijkheid volgt. Ik ben er klaar mee. Fijne avond verder.quote:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
't is goed, peak oneerlijkheid volgt. Ik ben er klaar mee. Fijne avond verder.
En snel door met 'minder ambtenaren'. Nu weet u waarom!quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:54 schreef TheVulture het volgende:
NSC wil dus niet op voorhand Wilders de middelvinger geven maar wacht op de munitie van het ambtenarenapparaat. Het is een keuze maar of het slim is voor de beeldvorming...
In dat geval zou het de PVV zijn die de steun voor het kabinet intrekt, niet de NSC.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat weet ik maar daar gaat het dan wel op neerkomen
OH ja dat staat ook in het regeerakkoord ja. Ambtenarenstop. Weg met die vervelende sta-in-de-wegs.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En snel door met 'minder ambtenaren'. Nu weet u waarom!
Nu, een fatsoenlijk ambtenarenapparaat is ook belangrijk voor een functionerende democratie, maar het is heel laf en dom om het inzetten van noodrecht daarvan af te laten hangen. Daarmee voedt het NSC dus het verhaal dat het parlement niets in de melk te brokkelen heeft en dat Nederland door bureaucraten wordt geleid. Ze doen dus precies het tegenovergestelde van hun missie: de democratie en de gekozen volksvertegenwoordiging sterken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:54 schreef TheVulture het volgende:
NSC wil dus niet op voorhand Wilders de middelvinger geven maar wacht op de munitie van het ambtenarenapparaat. Het is een keuze maar of het slim is voor de beeldvorming...
En dan ook nog eens met minder ambtenaren de hele grens controleren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
OH ja dat staat ook in het regeerakkoord ja. Ambtenarenstop. Weg met die vervelende sta-in-de-wegs.
Gelukkig dat de schaapjes van NSC er vol vertrouwen in hebben.
Sluit elkaar niet uit hoor. Recht tegenover het tijdelijke kamergebouw (oude BuZa-gebouw) heb je de Koekamp en het Haagse Bos. Daar kan je heel lekker bier drinken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:55 schreef Mortaxx het volgende:
beetje dom van die gasten. Die moeten gewoon bier drinken op deze leeftijd
We hebben tekort aan alles!quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan ook nog eens met minder ambtenaren de hele grens controleren.
Vooral die *hik* ja. Zulke warrige onzinquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:57 schreef Vis1980 het volgende:
'Jullie zijn niet lief we willen alleen maar de kamer passeren met een verzonnen crisis'.
Hik.
hoop niet dat ze om deze tijd in het Haagse Bos rondhangenquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Sluit elkaar niet uit hoor. Recht tegenover het tijdelijke kamergebouw (oude BuZa-gebouw) heb je de Koekamp en het Haagse Bos. Daar kan je heel lekker bier drinken.
Als je het zelf meeneemt ja. Of naar het pannenkoekenhutje gaatquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Sluit elkaar niet uit hoor. Recht tegenover het tijdelijke kamergebouw (oude BuZa-gebouw) heb je de Koekamp en het Haagse Bos. Daar kan je heel lekker bier drinken.
Rumquote:Op vrijdag 20 september 2024 00:59 schreef JAM het volgende:
'Er zit zoet in, er zit zuur in'- doe mij maar nog een baco..
Nee ze gaat het deel van het kabinet en de coalitie die dit zo graag willen zichzelf laten tegenkomen, zonder haar handen er verder aan vuil te maken. En ideologisch staat ze aan de kant van de oppositie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat weet ik maar daar gaat het dan wel op neerkomen
Ik heb daar jaren geleden rond deze tijd nog eens een meisje op een ruiterpad gevingerd. 'Those were the days my friend!'quote:Op vrijdag 20 september 2024 00:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
hoop niet dat ze om deze tijd in het Haagse Bos rondhangen
Ze denkt dat ze een Oscar heeft gewonnen?quote:
Ik heb de hint tussen de regels door nu wel gehoord .quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nee ze gaat het deel van het kabinet en de coalitie die dit zo graag willen zichzelf laten tegenkomen, zonder haar handen er verder aan vuil te maken. En ideologisch staat ze aan de kant van de oppositie.
Ik snap haar in ieder geval een stuk beter dan gisteren.
Dit doet ze toch al ruim 5 jaar, elke keer de omgangsvormen van elkaar benoemen, het gelul over dat er zoveel steun komt voor de mensen uit het land. Ze plaatst zich elke keer als buitenstaander op de rest in de kamer., alsof ze de enige is die oog heeft daarvoor... ontzettend neppe gehaaide vrouw is het. Timmermans sloeg de spijker op de kop dat Caroline altijd haar cameramomentjes pakt en ze anders wel zelf uitnodigt.quote:
TMIquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb daar jaren geleden rond deze tijd nog eens een meisje op een ruiterpad gevingerd. 'Those were the days my friend!'
ik hoorde dat het in de nacht in een frikandellenbos verandertquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb daar jaren geleden rond deze tijd nog eens een meisje op een ruiterpad gevingerd. 'Those were the days my friend!'
Godverquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Lullen over omgangsvormen wanneer ze pleit voor het buitenspel zetten van de kamer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit doet ze toch al ruim 5 jaar, elke keer de omgangsvormen van elkaar benoemen, het gelul over dat er zoveel steun komt voor de mensen uit het land. Ze plaatst zich elke keer als buitenstaander op de rest in de kamer., alsof ze de enige is die oog heeft daarvoor... ontzettend neppe gehaaide vrouw is het. Timmermans sloeg de spijker op de kop dat Caroline altijd haar cameramomentjes pakt en ze anders wel zelf uitnodigt.
Ja, ik heb nu ook wel een bakkie op hoor. Dat erken ik eerlijk. Het zal nog een schril contrast zijn met de kroegpraat die Thierry er straks uit zal gooien.quote:
Owh, zeker. Marketingachtergrond he?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit doet ze toch al ruim 5 jaar, elke keer de omgangsvormen van elkaar benoemen, het gelul over dat er zoveel steun komt voor de mensen uit het land. Ze plaatst zich elke keer als buitenstaander op de rest in de kamer., alsof ze de enige is die oog heeft daarvoor... ontzettend neppe gehaaide vrouw is het. Timmermans sloeg de spijker op de kop dat Caroline altijd haar cameramomentjes pakt en ze anders wel zelf uitnodigt.
Ja of zelf de sneren uitdelen maar oh wee als ze ze terug krijgt.. het is een soort Haagse versie van Gordonquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lullen over omgangsvormen wanneer ze pleit voor het buitenspel zetten van de kamer.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja of zelf de sneren uitdelen maar oh wee als ze ze terug krijgt.. het is een soort Haagse versie van Gordon
Nee, daarvoor moet je (ook iets eerder op de avond, trouwens) in de Scheveningse bosjes zijn. Het Haagse bos is voornamelijk zuipende pubers, drugsdealers en zwervers die daar een tentje hebben staan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik hoorde dat het in de nacht in een frikandellenbos verandert
Ze is NIET Haags toch hoop ik?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja of zelf de sneren uitdelen maar oh wee als ze ze terug krijgt.. het is een soort Haagse versie van Gordon
@Coco leuke info voor jouquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moet je (ook iets eerder op de avond, trouwens) in de Scheveningse bosjes zijn. Het Haagse bos is voornamelijk zuipende pubers, drugsdealers en zwervers die daar een tentje op hebben geslagen.
Owh my god, je bent écht een stadsgenootquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moet je (ook iets eerder op de avond, trouwens) in de Scheveningse bosjes zijn. Het Haagse bos is voornamelijk zuipende pubers, drugsdealers en zwervers die daar een tentje hebben staan.
Heerlijk. 'Grote mond? Appel in douwen!'quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:01 schreef duitseboy het volgende:
dat platte rotterdams van Bontenbal en Van Baarle ook
iquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh my god, je bent ook al een stadsgenoot
misschien kun je een rondje Haagse Bos doen met hemquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh my god, je bent ook al een stadsgenoot
Boem!quote:
Ik ook. Moe, alcohol en de farce daarquote:
Jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook. Moe, alcohol en de farce daar
Schilderswijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh my god, je bent écht een stadsgenoot
Ook al![]()
Sterft er hier van![]()
Ik hou het bij mijn vriend als je het niet erg vind. Géén stadsgenoot overigens.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
i
[..]
misschien kun je een rondje Haagse Bos doen met hem
Akkoordquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hou het bij mijn vriend als je het niet erg vind. Géén stadsgenoot overigens.
Nogmaals, rondje Haagse Bos heb je niets aan (hoewel dat leuk fietsen is). Scheveningse Bosjes, heren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hou het bij mijn vriend als je het niet erg vind. Géén stadsgenoot overigens.
Ik ben een vrouwquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Nogmaals, rondje Haagse Bos heb je niets aan (hoewel dat leuk fietsen is). Scheveningse Bosjes, heren.
Goed! Nog twee maanden en dan zijn we ook wijkgenoten. Binnenkort naar de Bierkade verhuizen.quote:
Ook dan, Scheveningse Bosjes.quote:
Ouwehand vindt dat NSC er uberhaupt niet aan had moeten beginnen en op voorhand al Wilders had moeten kortwieken...quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:07 schreef Puzzie het volgende:
Historisch dieptepunt met dank aan NSC, Ouwehand heeft de hint niet door?
quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Goed! Nog twee maanden en dan zijn we ook wijkgenoten. Binnenkort naar de Bierkade verhuizen.
Mortaxx had het daar toch over? Of jij? Ik niet iigquote:
Heerlijkquote:
(Hoewel, nou ja, van de hoek Koningstraat/Hoefkade is ook twee minuten lopen van het Oude Centrum. Biertje bij de Koos in de Boekhorststraat, heerlijk.)quote:
quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik wordt er emotioneel van zo goed verwoord ze dat.
Tis niet heel ver iddquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:11 schreef JAM het volgende:
[..]
(Hoewel, nou ja, van de hoek Koningstraat/Hoefkade is ook twee minuten lopen van het Oude Centrum. Biertje bij de Koos in de Boekhorststraat, heerlijk.)
En zelfs in de TK kan zitten. Het zal je familie maar zijnquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:13 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vraag me echt af hoe ver iemand kan doordraaien...
Daar krijgen we al een paar jaar een aardige inkijk in.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:13 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vraag me echt af hoe ver iemand kan doordraaien...
En dat ook al zoveel jaar inderdaad.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:14 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
En zelfs in de TK kan zitten. Het zal je familie maar zijn
Enge man brrrrquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:15 schreef TheVulture het volgende:
Ik kon Van der Staaij op een bepaalde manier altijd wel hebben, maar deze Stoffer kan me ook als persoon niet bekoren...
Volkomen herkenbaarquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:15 schreef TheVulture het volgende:
Ik kon Van der Staaij op een bepaalde manier altijd wel hebben, maar deze Stoffer kan me ook als persoon niet bekoren...
Maar ook hij is geschapen in het evenbeeld des Heeres, zoals jij, en allen die in Zijn Koninkrijk leven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik kan echt niet tegen deze man. Ik krijg de koude rillingen van hem
Van der Vlies kon ik ook altijd met veel sympathie tegemoet zien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:15 schreef TheVulture het volgende:
Ja, die droomt ook alleen maar van een land vol Christenen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:16 schreef Cyan9 het volgende:
SGP heeft zich dus ook diep genesteld in de PVV zijn...
Ja, dat is gewoon echt strontmisselijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Bewuste referentie naar de Nacht van Lange Messen door Baudet, hoopte waarschijnlijk dat men de geschiedenis niet zou kennen, nu moest ie zijn woorden wel weer intrekken, wat een kneus.
Waar het hart vol van is bij Thierry. Is ook lastig je masker ophouden als je zo hard aan de zuip zit dat zelfs zon SGP dude het een opmerking waard vindt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Bewuste referentie naar de Nacht van Lange Messen door Baudet, hoopte waarschijnlijk dat men de geschiedenis niet zou kennen, nu moest ie zijn woorden wel weer intrekken, wat een kneus.
Hij is ook nog een graadje rechts christelijk conservatiever heb ik het idee.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:15 schreef TheVulture het volgende:
Dat gaat zolderkamerFok diep in de buidel tasten.quote:
Vind de SGP, Van der Vlies én Van der Staaij nou niet heel erg tof. Maar Stoffer, brrrrrquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Van der Vlies kon ik ook altijd met veel sympathie tegemoet zien.
Alleen als je aan kleine jongetjes hebt gezetenquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:17 schreef VelitoX het volgende:
Ahja christenen worden vervolgt in nederland natuurlijk.
Ik zone vooral gewoon out als hij gaat praten. Zal misschien komen omdat ik vooral in de bible belt gewoond heb.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind de SGP, Van der Vlies én Van der Staaij nou niet heel echt tof. Maar Stoffer, brrrrr
Ik kon het altijd wel waarderen dat ze zich zelf bleven en niet mee deden aan populisme en onder alle omstandigheden volkomen beschaafd bleven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind de SGP, Van der Vlies én Van der Staij nou niet echt tof. Maar Stoffer, brrrrr
Die ook jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Van der Vlies kon ik ook altijd met veel sympathie tegemoet zien.
Ik gelukkig nooit, maar ik snap je reactie welquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zone vooral gewoon out als hij gaat praten. Zal misschien komen omdat ik vooral in de bible belt gewoond heb.
Vergeet de meisjes nietquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:18 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Alleen als je aan kleine jongetjes hebt gezeten
Slecht ook nog, trouwens. Als je dan toch een volkomen bizzare historische referentie wil maken (want dat doet Baudet graag), had het dan gehad over de Machtergreifung op 30 januari, '33, toen Hitler Reichskanzler werd door politieke manoeuvres onder Von Hindenburg en zo het democratische systeem (waar zeker wel wat op op te merken viel, maar toch) van de Weimarrepubliek kapotmaakte!quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:23 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan we straks nog hoofdelijk stemmen?
Maakt niet uit, volgens Van der Plas, want als er geen geld is, dan betekent dat niet dat er niet meer mogelijk is. Desalniettemin moet er wel meer geld naar andere dingen, want dan is wel meer mogelijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel een goed punt dit trouwens. Dat hard bezuinigen op OV weer zon bizarre onbegrijipelijke keuze is.
Dassen heeft prima punten gemaakt deze APBquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:23 schreef TheVulture het volgende:
Laurens "ik heb geen idee wat slimfit is" Dassen
Jazeker. Ik weet even niet in welke volgorde die moties afgehandeld gaan worden, maar het gaat nu eigenlijk maar om een ding: de motie Timmermans. Ik denk dat het geroezemoes dat we nu horen voornamelijk mensen zijn die aan NSC aan het trekken zijn. Dat mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:23 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan we straks nog hoofdelijk stemmen?
Timmermans, de 1equote:Op vrijdag 20 september 2024 01:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is was op dat moment niet aan het kijken, welke motie?
Alle die net ingediend zijn. Er zal straks na de sprekerslijst even geschorst worden en dan gaan we stemmen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is was op dat moment niet aan het kijken, welke motie?
Eens en als Von Hindenburg 7 jaar jonger was geweest en naar waarschijnlijkheid niet zwaar dement was, was hem dat ook zeker niet gelukt, maarja we dwalen af in dit topic.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Slecht ook nog, trouwens. Als je dan toch een volkomen bizzare historische referentie wil maken (want dat doet Baudet graag), had het dan gehad over de Machtergreifung op 30 januari, '33, toen Hitler Reichskanzler werd door politieke manoeuvres onder Von Hindenburg en zo het democratische systeem (waar zeker wel wat op op te merken viel, maar toch) van de Weimarrepubliek kapotmaakte!
Het kan zijn dat de oppositie wat meer gerust gesteld is, zodra ze snappen dat NSC op de langer termijn wat dat betreft aan hun kant staat. Het gaat alleen veel tijd kosten, dat is het enige nadeel. Maar PVV-BBB-VVD gaan zichzelf hierin tegenkomen.quote:Goed, dat was een rare dronken opmerking ter gekschering van Baudet. Nu even kijken wat Bikker over de noodwet gaat zeggen. Kom op! Kom op!
Ik ben toch bang voor een NSC die niet durft.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Jazeker. Ik weet even niet in welke volgorde die moties afgehandeld gaan worden, maar het gaat nu eigenlijk maar om een ding: de motie Timmermans. Ik denk dat het geroezemoes dat we nu horen voornamelijk mensen zijn die aan NSC aan het trekken zijn. Dat mag ik toch hopen.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat het geroezemoes dat we nu horen voornamelijk mensen zijn die aan het trekken zijn. Dat mag ik toch hopen.
Gelijk. Ik denk ook niet dat NSC daar vanavond aan gaat beginnen. Dat zou ik wel heel leuk vinden, maar nee, dat gaat niet gebeuren. Die wachten de Raad van State af en dan hebben we weer een leuk nachtelijk debat. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de RvS dat torpedeert en dan moet de NSC zich daar wel uittrekken. Dan kan Wilders ervoor kiezen om het toch door te drukken, of gewoon naar een spoedwet te gaan. Hoe dan ook pakt dat niet goed uit voor dit Kabinet en hoe dan ook is het gewoon tijdverlies geweest, geldverlies... allemaal tijd om iets aan die (vermeende, want ik ben het er niet mee eens) problemen te doen als ze de Kamer wat serieuzer hadden genomen en gewoon naar een spoedwet waren gegaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de oppositie wat meer gerust gesteld is, zodra ze snappen dat NSC op de langer termijn wat dat betreft aan hun kant staat. Het gaat alleen veel tijd kosten, dat is het enige nadeel. Maar PVV-BBB-VVD gaan zichzelf hierin tegenkomen.
Ik weet het wel zeker, wel dat ze het uiteindelijk gaan blokkeren mocht het kabinet dit na dit debat daadwerkelijk willen doorzetten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben toch bang voor een NSC die niet durft.
Ik mag toch hopen dat er op zijn minst een paar zetelroven mochten ze in tegenspraak tot de RvS toch die noodtoestand in stand houden. In ieder geval lijkt die partij zichzelf ongeveer op te heffen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben toch bang voor een NSC die niet durft.
Als hier een, twee, drie (!) NSC'ers tegenstemmen, dan ben ik al tevreden. Fijn dat we straks een hoofdelijke stemming krijgen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er op zijn minst een paar zetelroven mochten ze in tegenspraak tot de RvS toch die noodtoestand in stand houden. In ieder geval lijkt die partij zichzelf ongeveer op te heffen.
Noodwet denk ik. Ik val bijna in slaapquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja dat had ik door maar wat is het dictum ongeveer?
Hij kan zich toch gewoon aansluiten bij VVD of PVV. Deelt toch op alles dezelfde mening.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:29 schreef Mortaxx het volgende:
kunnen ze die minipartijtjes behalve in spreektijd ook niet minderen in moties
Ze staan nog niet online helaasquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Noodwet denk ik. Ik val bijna in slaap
dit zal hem meer geld opleverenquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij kan zich toch gewoon aansluiten bij VVD of PVV. Deelt toch op alles dezelfde mening.
Dan moet je gaan tukken. Ik heb nu teveel sunk cost om het niet tot het einde te volgen.quote:
Ah ja, sunk cost. Dat sluit mooi aan bij dat kaarten wat ik hieronder schreef. Je bent pot committed.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dan moet je gaan tukken. Ik heb nu teveel sunk cost om het niet tot het einde te volgen.
Denk niet dat je nog veel vuurwerk gaat missen hoor. Tenminste, ze gaan enkel nog stemmen en dan klaar toch?
Ik weet dat welquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:33 schreef HiDiHo het volgende:
Nood breekt wet zeiden mijn ouders altijd....geen idee wat ze daarmee bedoelden
HierBOVENquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Ah ja, sunk cost. Dat sluit mooi aan bij dat kaarten wat ik hieronder schreef. Je bent pot committed..
Dat is toch haar gebruikelijke staat van doen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:33 schreef Hamlapjes het volgende:
Het wordt dus gewoon zo'n half 3 tegen de tijd dat de hoofdelijke stemming begint. Van der Plas zat weer eens moeilijk te doen om niets dus!
Schiet ook niet op als ze elk gesprek met een burger dat ze heeft integraal in de kamer moet behandelen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:33 schreef Hamlapjes het volgende:
Het wordt dus gewoon zo'n half 3 tegen de tijd dat de hoofdelijke stemming begint. Van der Plas zat weer eens moeilijk te doen om niets dus!
Even een schorsing van bijna 19 uur. Caroline moet even bijslapen.quote:
Minimaal 02:05 uur. Dat is uitloop meegerekendquote:
Tien voor twee.quote:
Nietes, loopt gewoon weer uitquote:
Nee toch? Dat zal toch wel niet? Dat zijn toch allemaal hardwerkende Nederlanders? De politie-agent en de restaurantmedewerkers?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nietes, loopt gewoon weer uit
Wtf is dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:38 schreef Dutch_view het volgende:
Is er geen HAXBALL tijdens de schorsing??
https://www.haxball.com/quote:
Als je niet kan schaken en je wint, dan kon die ander ook niet schaken, sorry to say.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok @:JAM, we kaarten. Kan ik wel niet, maar ik won ook ook van iemand hier een potje schaken zonder te kunnen schaken
Schaken ook goed hoor. Moment...quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok @:JAM, we kaarten. Kan ik wel niet, maar ik won ook ook van iemand hier een potje schaken zonder te kunnen schaken
Mensen gaan inderdaad al weer zitten. Hoe houden ze dit vol? Ze zijn de hele dag al bezig. Ik zit ook te kijken, maar ik heb al weekend.quote:
Dat was Bartdinges ooit. Toen we allemaal nog in de SC zatenquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je niet kan schaken en je wint, dan kon die ander ook niet schaken, sorry to say.
- wacht even, verkeerde instellingen -quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik win trouwens bijna altijd een spel dat ik de 1e xquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je niet kan schaken en je wint, dan kon die ander ook niet schaken, sorry to say.
Lijkt mij ook. Gewoon, we gaan morgen weer verder. Nu even lekker slapen. Waarom moet je nog midden in de nacht nog tegen mekaars hoofden aankijken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:41 schreef Japepk het volgende:
En waarom eigenlijk? Kan toch net zo goed morgen? Niemand wordt hier scherper van lijkt mij
Traditie en morgen moeten ze ook dingen doen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:41 schreef Japepk het volgende:
En waarom eigenlijk? Kan toch net zo goed morgen? Niemand wordt hier scherper van lijkt mij
https://lichess.org/fHzVAousquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik win trouwens bijna altijd een spel dat ik de 1ex speel. Daarna wat minder vaak
Ik weet echt niet hoe het werkt he? Vorige potje is 10 jasr geledenquote:
Dan mogen ze wel opschieten, officieel hebben ze nog 5 minuten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:44 schreef Vincent_student het volgende:
Laten ze tussendoor Chinees of een pizza bezorgen?
Nee. Pauze is officieel tot :50quote:
De traditie is altijd sate van Istana uit de Wagenstraat, maar die zijn allang dicht.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:44 schreef Vincent_student het volgende:
Laten ze tussendoor Chinees of een pizza bezorgen?
Ze kunnen niet met de traditie breken en opeens stipt gaan doen natuurlijk.. Cultuur is belangrijk.quote:
Ok. Hoe kom je hier ineens bij?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:49 schreef Vincent_student het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel goed uit.
Goeie tent hoor.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:49 schreef Vincent_student het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel goed uit.
Van JAM:quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Hoe kom je hier ineens bij?
quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:48 schreef JAM het volgende:
[..]
De traditie is altijd sate van Istana uit de Wagenstraat, maar die zijn allang dicht.
Ik denk dat dit de desbetreffende saté is waar @JAM het over had.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rutte liet altijd van Istana komen bij dit soort overleggen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie een vreetkick kreegquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de winst. Laten we het vaker doen.quote:
Gewoon effe googelen en je krijgt heerlijke plaatjes waar je honger van krijgt in de vroege ochtend.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de desbetreffende saté is waar @:JAM het over had.
Ja, maar we gaan het niet doen, ik zo wel richting bed. Nog eventjes kijken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik denk dat ie een vreetkick kreeg
Ja, leuke pot. Je stond trouwens dik gewonnen hoor.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de winst. Laten we het vaker doen.
Owh, dat heb ik gemist.quote:
Ik weet het. Iets meer tijd en je was geslacht, maar ja.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, leuke pot. Je stond trouwens dik gewonnen hoor.
Totaal overheen gelezenquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de desbetreffende saté is waar @:JAM het over had.
Nee hoor, integendeel. Ik volg een strikt dieet van grote hoeveelheden alcohol en salades. Dan kan je zuipen wat je wil en houd je je BMI toch mooi onder de twintig.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik denk dat ie een vreetkick kreeg
Fijn voor je. Ken(de) je Srikandi?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee hoor, integendeel. Ik volg een strikt dieet van grote hoeveelheden alcohol en salades. Dan kan je zuipen wat je wil en houd je je BMI toch mooi onder de twintig.
Alcohol wordt omgezet in suiker, en dat zet weer aan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee hoor, integendeel. Ik volg een strikt dieet van grote hoeveelheden alcohol en salades. Dan kan je zuipen wat je wil en houd je je BMI toch mooi onder de twintig.
@Whiskerks2009 moest natuurlijk ook even een potje schaken. Kom op: volgende klant. https://lichess.org/2eAuMqL8quote:
Elke calorie zet aan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:56 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Alcohol wordt omgezet in suiker, en dat zet weer aan.
Ik wilde kaartenquote:Op vrijdag 20 september 2024 01:57 schreef JAM het volgende:
[..]
@:Whiskerks2009 moest natuurlijk ook even een potje schaken. Kom op: volgende klant. https://lichess.org/2eAuMqL8
Ja, naast de Albert Heijn op de Grote Markt. Ik heb daar trouwens nog nooit gegeten. Wel altijd vis om de hoek bij de FishKings, op dat hoekje van de Lutherse Burgwal.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fijn voor je. Ken(de) je Srikandi?
Ik zal niet weer zo flauw zijn het te kapen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:57 schreef JAM het volgende:
[..]
@:Whiskerks2009 moest natuurlijk ook even een potje schaken. Kom op: volgende klant. https://lichess.org/2eAuMqL8
Toepen, doe je dat ook?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zal niet weer zo flauw zijn het te kapen.
Qua klaverjassen was ik ooit de beste met een maat van mij in Amsterdams. Good times.
Haah ja, vroeger. Maar niet competitief. Klaverjassen was wel min of meer serieus.quote:
Tijdelijk gebouw. Die renovatie zal nog wel even duren. Volgens mij is dat tot 2027 ingeraamd en de gemeente Den Haag kennende zal dat dan wel 2142 worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:59 schreef Japepk het volgende:
Trouwens nog steeds belachelijk dat die lelijke modder kunst daar nog steeds hangt. Ziet er niet uit als daar volksvertegenwoordigers voor spreken
Bridge ook?quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Haah ja, vroeger. Maar niet competitief. Klaverjassen was wel min of meer serieus.
Modderne kunst. Haha.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:59 schreef Japepk het volgende:
Trouwens nog steeds belachelijk dat die lelijke modder kunst daar nog steeds hangt. Ziet er niet uit als daar volksvertegenwoordigers voor spreken
Nee, slechts matige poginkjes ... jij wel?quote:
Klopt! (Grote Marktstraat, maar kniesoor). Was echt goed.quote:Op vrijdag 20 september 2024 01:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, naast de Albert Heijn op de Grote Markt. Ik heb daar trouwens nog nooit gegeten. Wel altijd vis om de hoek bij de FishKings, op dat hoekje van de Lutherse Burgwal.
Ik voorspelde op zijn vroegst 02:05 uurquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |